Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK 2005

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03

Lagt til: 24 okt 04, 22:32
Yesssss, plassen er sikret og nå må det planlegges for 2005 sesongen. Synes målsetningen bör väre RL plass.

For å åppnå det må vi ha en noen bredere stall. Spillere som idag er bankers, må föle pusten av andre som truer plassen Deres.

Keepere:
Steinar er tilbake neste år, men vi trenger kamp om plassen. Alex må man snarest mulig pröve å kjöpe fri fra RBK. Klarer vi ikke det må vi pröve å hente hjem Per-Morten Kristiansen fra Moss. Da har vi kamp om plassen + Staw som talent.

Midtforsvar:
Piiroja er klar, og la oss håpe Tor er klar neste sesong. Håper Fredrikstad sikrer seg Bora også - da har vi et bra knippe midtstoppere til neste sesong. Håper også Jörgen blir i klubben og lärer av disse - så kan han bli bra.

Side Backer:
Pål har hatt en bra sesong, men trenger noen som kan presse ham. Kanskje burde FFK pröve å kjöpe Jon-Inge Höiland fra Malmö. Alternativt Pa-MoDu Kah fra AIK som rykket ned i dag.

På venstre siden sendes vel Barrett hjem - ikke fordi han har hatt en dårlig sesong (tvert imot), men fordi han fyller opp EU kvoten som er brukt opp på West, Garro og MacDonald som begge er a-spillere neste år. I tillegg er vel Vebjörn Hagen ferdig i klubben. Derfor må vi ha 2 stk venstrebacker neste år. Jeg håper på Thomas Pereira og 1 til.

Sentral Midtbane:
Bra föler jeg, Roger R, Roger H, Simen, Tero og Håkan. dersom Håkan sendes hjem, må man pröve å finne en kreativ midtbanespiller med pondus. Har ingen gode alternativ her.

Höyre:
Dagfinn er konge og West kan vel også spille her.

Venstre:
Inn med Kvisvik og sign Stian för nye år.
Stian er et talent, det så vi idag.

Spisser:
Marcus og Brian. I tillegg kommer Garro og MacDonald nest år. Håper FFK pröver å få tak i en spiss til.

Önske for neste år:

1. Bora kontrakt.
2. Tor Tilbake
3. Raymond Kvisvik
4. Alex kontrakt (PM Kristiansen)
5. Thomas Perira
6. Alexander Ödegaard
7. Ny Spiss
8. Jon Inge Höiland
9. Pa Mo-Du Kah

Men nå skal vi suge på karamellen frem til Viking kampen neste helg:ffk:

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 25 okt 04, 15:24
Kah er blitt presset ut på høyreback i AIK. Og han er ikke en typisk back. Han spilte vel på midtbanen i VIF. Forresten så har Kah vært dårlig i AIK i år. Så hvorfor vi skal ha inn han som et valg på h.back skjønner jeg ikke. Mulig han hadde kunnet kjempe om en plass på midten, men spørsmålet er om han greier å komme tilbake til nivået han hadde i VIF. Slik han spiller nå om dagen hadde han ikke kommet med på FFK.

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04

Lagt til: 25 okt 04, 16:05
Trenger vi egentlig så mange nye a?

Vi må gjøre alt for å beholde det laget vi har nå. (les: ALH, Bora og Stian)
Hvis dette ikke lykkes, trenger vi fullgode erstattere for disse. Hvem det er er ikke så nøye, bare de er like gode som de vi har.

Videre trenger vi en god venstreback som kan erstatte barret siden vi ikke kan beholde han. Også ønskelig med enda en back, men det er jo ingen nødvendighet.

Fremover på banen har vi et godt lag. Vi trenger og forbedre venstrekanten og kanskje et alternativ til Ringberg. Det er det eneste.

De eneste som vi bør kvitte oss med er:
V. Hagen, H. Søderstjerna, W. Barrett (Bare hvis de costa gutta er så lovendes som folk skal ha det til) og Momo (Han er vel utenfor EU han også??).

Oppsummert blir vel det at vi ikke trenger mer enn 2-3 nye spillere, men at det selvfølgelig er ønskelig med fler.

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04

Lagt til: 25 okt 04, 16:10
Legger forresten merke til det at mange vil hente Thomas Pereira fra Viking.
Hvorfor det?

Han er jo ikke noe bedre enn en middels tippeligaback. Og ikke har han spesielt lokal forankring heller. Gutten har vel knapt satt sine føtter her i byn..

Engasjert hovedtribunist!

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04

Lagt til: 25 okt 04, 16:14
FFK bør sette alt inn på å beholde Bora. Barret burde med fordel også beholdes. Er i tvil om Costa Rica boys holder mål enda, selv om mange hardnakket sier noe annet.
Forsterkninger burde da bli Kvisvik. Selv om han er dyr, burde vi gå for han. En ny spiss hadde vært ønskelig. Blir West skadet, må vi ha et alternativ til Ringberg.

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 25 okt 04, 17:22
Harry Hansen uttalte til Radio Fredrikstad etter kampen i går at han så for seg en forsterkning i hvert ledd. I tillegg ville de beholde Bora. Det betyr vel i klartekst 1 keeper, 1 venstreback, 1 venstreving og 1 spiss.

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

Hubro7

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jun 03

Lagt til: 25 okt 04, 20:32
Med det laget vi har hatt i høst har vi mye å bygge videre på.
Etter min mening bør det være følgende prioritering

1. Barret forlater FFK. Venstre back har vært akkilesen til FFK i hele år. Inn med en solid venstre back.

2. Sørli er ustabil. Lund Hansen har vist en enorm styrke og fremgang. Forsøk signe han, alternativt for eksempel Thomas Myhre?!? Sørli kan være god 2 keeper.

3. Trondsen kommer han tilbake?? Bora har vist seg å være utrolig god. Fint om han fortsetter. Hvis det satses på Trondsen og han ikke slår til neste år har vi alternativer i Hellan, Peters og alternativt Jørgen. Nå har de en god makker i Raio!

4. Venstre kant spiller. Stian er god, men vil han være stabil nok en hel sesong? Kvisvik er jo sef drømmen.

5. En back som kan spille både venstre og høyre!

6. En spiss til som kan gi Ringberg og West kamp.

Når det gjelder sentral midtbane så har vi mange altarnativer. Risholt, Koskela, Helland, Peters, Simen, Stjerna, Costa risca gutta, i krise Ringberg. Synes derfor penga skal brukes i ovennevnte rekkefølge.

Når det gjelder navn etc så kan vi ønske oss mange, men Harry og Eggen skal ha ros for at de har klart å finne frem til ukjente navn (med eller uten hjelp) som har reddet skuta i år. Feks Bora, Raio, Barret, Enerly, Alex lund hansen, west. Det er vel eneste Enerly som noen hadde tenkt på før.
Jeg har tillitt til at Harry og Eggen klarer å finne frem til noen "ukjente" hit`er for neste år.

Jeg gleder meg aldri til å betale en regning, men sesongbilletten skal jeg betale med et glis om munnen!

FTC

Knøttespiller
Ble medlem: 07 okt 04

Lagt til: 25 okt 04, 20:44
Jeg har ikke sett Costa Rica guttene spille-desverre.

Hvor gode er De?

Fred og velsingelse

shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04

Lagt til: 25 okt 04, 21:12
har sett de kun i et par kamper! utvilsomt talenter, men frykter at de kommer til å være ustabile, i likhet med de fleste andre rookies.

syntes vi bør forsøke å beholde barret, og la de gutta få et år til å utvikle seg på!

barret har falt litt i skyggen av bora og piiroja, men jeg syntes han har prestert bra, og er en spiller etter min smak, og en spiller som passer til offensiv "ffk forball"

syntes det er en fryd å se på når vi har så to offensive backer som vi har nå. at vi kan tillate oss det, er selfølgelig mye bora og piiroja`s fortjeneste.

min i pri hvis barret blir, er en venstre kant, så en spiss.

drillo liker ikke joga og ordføreren liker ikke egg

Stinger

Knøttespiller

Ble medlem: 04 mar 04

Lagt til: 25 okt 04, 21:50
Orker ikke å si så mye om dette nå, men for all del: Ikke begynn å rope etter Per Morten Kristiansen!! Han holder absolutt ikke mål.

Thomas Myhre ville blitt en meget god tilvekst, men da skyver han nok Alexander ut (..og det vil jeg ikke!). Dersom Alexander desverre skulle forlate oss, så bør Thomas Myhre absolutt være et hett navn på blokka.

Steinar, jeg tror ikke du er stabil nok...desverre...du er jo en hærlig fyr på alle måter..:(
Glad jeg ikke er i trenerteamet.. Må være ille til tider.

Stinger

-Supporter i alle vindretninger

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 25 okt 04, 21:55
Endret: 25 okt 04, 21:55
Ser gjerne at vi signer litt anvennelige spillere. Jeg vil trekke frem FKHs talent og U21-landslagsspiller Bertelsen som kan spille både venstreback og venstre midtbane. Han er også ganske hurtig. En backtype FFK trenger. Langt mer offensiv enn f.eks Pereira. Men nå er jo Lyn, Viking og sikkert flere ute etter Bertelsen.

Vidar Martinsen i Moss er jo også en ung, spennende og anvennelig spiller. Kan visstnok spille i alle posisjoner i forsvaret og i tillegg på midtbanen.

Henter vi inn disse talentene, samt Kvisvik, en keeper og en god spiss - ja, da er vi på vei!

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 26 okt 04, 10:15
Kunne ikke vært mer enig med deg Costanza, det måtte eventuelt være at Bertelsen tar meg seg Christian Grindheim som en utfordrer til Brenne og Risholt på midten. Blir veldig spennende å se hva vi får i løpet av vinteren, men jeg har en god følelse. Vi har nok lært en del av fadesen i fjor, og dessuten vil nok FFK føles som ett tryggere valg nå som vi har overlevd første sesongen.

Dette blir gøy!!

Lenge leve "hjørnet"!

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 26 okt 04, 10:42
Jeg regner med at det blir mye lettere å få norske spillere til FFK nå, etter at plassen er sikra, og stormende jubel på tribunene.

Spillere er også ute etter en trygg og sikker omgivelse, og der hvor publikum kommer vil man i det minste få lønn hver måned osv...

Det er jo publikumsgrunnlaget som avgjør om en klubb kan eksistere med høyt nivå og en forsvarlig sportslig satsning, i og med at det innen økonomistyring er et stort poeng å bruke fast inntekter til faste utgifter. Det å bruke publikumsinntekter til å dekke en overgangssum, eksempelvis vil være helt høl i huet.

Sånn sett er det ikke mange områder her i landet som kan "underholde" et toppidrettsmiljø, det er vel bare Oslo, Stavanger, Bergen, Trondheim, Tromsø, Mjøsregionen og Glommaregionen som kan forvente å kunne etablere seg i elite.

Men, et annet poeng: Hvor gode er egentlig norske fotballspillere? Jeg tror de er overprisa stort sett over hele fjøla (bortsett fra Raymond, da, som vi jo er helt sikre på kommer til å gjøre en glimrende jobb for FFK), og for å være helt ærlig vet jeg ikke hvor proffe de er i innstilling heller...

Nei, jeg synes man heller skal sjele mot Skandinavia og kanskje også de baltiske stater *inntil* vi får fram folk fra egen stall. For det er det vi aller helst vil. Egne dønn lojale folk som bil blø for FFK.

keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 26 okt 04, 12:30
Jeg finnner ikke noe link på nett, men leste på Tekst tv at stabæk ikke kunne kjøpe Samuel Wowoah. Dem vil leie han, men hans klubb i sverige vil selge han.. kan det være noe for FFK ????

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04

Lagt til: 26 okt 04, 13:24
Wowoah er en bra spiller, som kan spille både kant og spiss, men jeg syns han virker veldig ustabil i prestasjonene...noe som vel også er grunnen til at han ikke spiller for Djurgården i år.

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 26 okt 04, 16:20
Keeper: Her er det om å gjøre å få lagt ut ei gulrot til dama til Alexander Lund Hansen slik at hun flytter til Fredrikstad ;) Han lengter hjem til dama i Trondheim. Får vi ho ned hit så ordner alt seg.

Forsvar: Rajo, Bora og Trondsen er alle gode stoppere. Det skal bli spennende å se hvor mye spilletid Trondsen får hvis han noengang blir helt frisk.
Jeg synes Barret har spilt kjempegodt, mye bedre enn vg-børsen tilsier. At han blir prioritert bort istedet for Garro og McDonald sier mye om deres potensialet.
Pål-Andre holder mål på høyre backplass, men på venstre-back`en må vi få en ny. (Kan Vidar Martinsen fra Moss spille back tro?)

Midtbane: Martin Andresen blir et hett navn når Stabæk rykker ned ;) Ikke umulig.. Har stabæk råd, har Fredrikstad råd, men har han lyst? Uansett interesant..
Aleksander Ødegård er for dyr. Uaktuell, og det er også Kvisvik. Odd-Inge Olsen? Å bruke gode RBK-benkslitere har vist seg å være suksess. Vet ikke hvor dyr han er. Gylfi Einarson er et hett navn, men også sikkert dyrt.

Angrep: Ringberg er viktig for klubben, må beholdes uansett hva folk sier :)
West er selvskreven. Magnus Powell? Knusende god spiller. Så får Marcus en ny svenske-kamerat når Hakon forsvinner :) hehe..
Kanskje kan Hornsett kan utvikle seg? Han trenger litt triksetrening og litt styrketrening i lår-legg-regionen.

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04

Lagt til: 26 okt 04, 16:46
Ser at Vidar Martinsen her....

Noen som kan fortelle meg om han kan spille back? Han har vel blitt brukt mest som Midtstopper i Moss, og om FFK skal skaffe seg en stopper til, tror jeg det blir Bora.

Men Vidar Martinsen er lokal (er han ikke?), og om han kan brukes som back så syns jeg at FFK burde skaffe seg ham om han holder eliteserienivå.....

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 27 okt 04, 01:04
Ja han er veldig lokal. Råde er jo bare 1 mil unna fredrikstad, så det blir å regne som lokal. Han er dødsgod! I allefall som midtstopper. God i lufta og med bena + at han er mega-kjapp til bens.. En god mann å ha med seg. Har spilt eliteserie-fotball før.
Hvis ikke Moss får ordnet sponsor-avtalen sin så er de tvunget til å selge ham. Et par hundre tusen kr. Billig for en så god spiller..

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 27 okt 04, 01:31
Opprinnelig postet av Shadar
Keeper: Her er det om å gjøre å få lagt ut ei gulrot til dama til Alexander Lund Hansen slik at hun flytter til Fredrikstad ;) Han lengter hjem til dama i Trondheim. Får vi ho ned hit så ordner alt seg.

problemet er at dama hans spiller eliteseriehåndball i Byåsen...

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 27 okt 04, 15:23
Åja.. Det var dumt.. Da må ffk være slue å betale henne en fet lønn for å spille for Fredrikstad håndballklubb.. uhh :cool:

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914