Husk meg
Brukernavn
Passord

Arne Sheie har trua på at FFK klarer seg

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04

Lagt til: 19 okt 04, 14:05
Arne ! du ser utrolig godt ut !:D

---------------------------

Moss, Drillo-motstandere, og trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)

Brukernavn

Landslagsspiller

Lagt til: 19 okt 04, 14:33
Sorry for skrivefeil i navnet Arne.

Moss, Drillo-motstandere, og trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04

Lagt til: 19 okt 04, 14:35
Link?

Brukernavn

Landslagsspiller

Lagt til: 19 okt 04, 14:42
Linken er på fredrikstadfk.no sidene på nyheter...vet ikke helt hvordan jeg kopierern hit
Hyggelig lesing.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 19 okt 04, 14:58
Endret: 19 okt 04, 14:59
Voila :)

Sesongen 2005 tar vi storeslem!

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04

Lagt til: 19 okt 04, 14:58
Han kan da ikke være så gammal og treig att han ikke har skjønt att FFK vill klare seg før nå? Gode gud! Blir snart flaut å kalle seg for fotballekspert i detta landet. Av barn og fulle folk skal man høre mye men...

Brukernavn

Landslagsspiller

Lagt til: 19 okt 04, 15:10
Seal...Scheie skriver også at det er viktig for fotballen at FFK klarer seg...he?:D

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 19 okt 04, 16:59
Alle ekspertene tror jo FFK klarer seg nå. Til og med Ivar Hoff nevner ikke engang FFK når han snakker om hvilke lag som sannsynligvis rykker ned...

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04

Lagt til: 20 okt 04, 10:24
Det skal svært mye til for at FFK ikke greier seg nå. Dersom Stabæk tar minst ett poeng mot Molde og B/G taper mot RBK (altså utfall som ikke er usannsynlig) vil FFK være på sikker grunn med sine 29 poeng uansett hvordan det går i siste runde. Stabæk vil minst være sikret kvalik med 28 poeng.

Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03

Lagt til: 20 okt 04, 10:50
Morn Tom, har du tatt deg turen hele den lange veien over fra VGD til ffksupporter.net også ?

Satser på det scenarioet ditt slår til. Håper dog at vi kan ta poeng, og gjerne alle, mot Tromsø også, så er det avgjort en gang for alle.

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !

Tom!

Juniorspiller

Lagt til: 20 okt 04, 10:52
Jeg har blitt så god venn med Holters at jeg bare måtte ;-).

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 20 okt 04, 12:49
Opprinnelig postet av Tom!
Jeg har blitt så god venn med Holters at jeg bare måtte ;-).

Herlig! :D

Du er hjertelig velkommen... ;)

Hvem blir ønskemotstander i kvalik da, tom?

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

Tom!

Juniorspiller

Lagt til: 20 okt 04, 14:12
Hvis det blir kvalik kan det egentlig bli hvem som helst for meg. Kongsvinger eller Sandefjord bør være overkommelig i borte-/hjemmekamp uansett.

seal_dm

A-lagspiller

Lagt til: 20 okt 04, 14:42
Åh. Han som skriver så mye piss om Fredrikstadfolk jo. Trodde mortimer hadde lært oss litt bedre å kjenne etter alle sine år her i byen jeg. Keep up the good work.

Tom!

Juniorspiller

Lagt til: 20 okt 04, 14:51
"Åh. Han som skriver så mye piss om Fredrikstadfolk jo"

I den grad dette er tilfelle, må det i så fall skyldes slike som deg :D Hvem er du forresten? For ikke å si, hvem f... er mortimer?

seal_dm

A-lagspiller

Lagt til: 20 okt 04, 16:05
hvem f... er mortimer?

Mortimer er en liten kar fra Bærum, aktiv på Stabækforumet. Fikk seg visst litt mus her i byen, og fant ut att her ville han bli. Bruker litt tid på å fortelle oss Fredrikstadfolk att vi egentlig ikke er så interresert i fotball og FFK. Vi er bare en liten småborgerlig gjeng med mindreverdighetskomplekser, som liksom skal hevde oss mot resten av landet som vi beundrer. Vi er ekstra stolte hvis en avis skriver noe bra om oss. Eller att andre suportergjenger skryter av oss. Det er jo også en god grunn til å ta en tur på stadion, liksom for å vise resten av landet att vi er suportere, og vi er mange. Nei, det finns ingen interesse for FFK her i byen. Bare noe enkelte tror.
Etter 10 år i denne byen har han ikke fått med seg att folk her mener att dette er Norges beste by å bo i. Akkurat passe stor, akkurat passe liten, men full av liv.
Stå på Tom.

Tom!

Juniorspiller

Lagt til: 20 okt 04, 19:15
Så, så...svært så hårsåre vi er da....

For det første tror jeg ikke du har lest innleggene mine godt nok. For det andre burde du heller kastet deg inn i debatten på VGD og forsvart Holters. Men du trives kanskje best på hjemmebane? For det tredje er i hvert fall ikke jeg særlig aktiv på Stabækforumet. For det fjerde har jeg i alt jeg har sagt fremhevet Fredrikstad for den flotte byen den er (det er liksom det som er poenget). Sist, men ikke minst, bekrefter du det jeg snakker om.

Litt selvironi er av og til på sin plass. Uansett har ikke jeg tenkt å bruke tid på slike debatter på denne siden, har heller ikke ambisjoner om noen stor "kariære" her. Jeg er her fordi jeg er opptatt av fotball generelt, FFK spesielt og Stabæk i sin særdeleshet.

seal_dm

A-lagspiller

Lagt til: 20 okt 04, 19:50
Så, så...svært så hårsåre vi er da....

He he, du gir deg ikke du. I ene øyeblikket fremhever du byen som den fine byen den er, det neste rakker du ned på folka her på en nedlatende måte. Kall det gjerne ironi. Mulig du har fått med deg en og annen Raymondrevy for mye og medfølgende debatt i etterkant. Mulig du tror att det er sånn.
Det som er sikkert er jo att Stabæk er på vei ned, enten i høst, eller den neste. Det ser visst kjørt ut, for kassa er vel tom. Nytter ikke å drive fotball på topplan, når nærmiljøet er rimelig uinteressert. Den rake motsetning finner du her, der fotballinteressen har ligget latent hele tiden.

Tom!

Juniorspiller

Lagt til: 20 okt 04, 20:35
Eehh, javel... Dette anser jeg for håpløst. Det komiske er at du nok en gang bekrefter akkurat det jeg snakker om, men du ser det åpenbart ikke selv. Ta en prat med dine medsupportere som Husgutt, Anduril osv., kanskje de kan forklare deg disse tingene.

Dette blir siste innlegg fra meg om dette temaet.

seal_dm

A-lagspiller

Lagt til: 20 okt 04, 21:49

Dette blir siste innlegg fra meg om dette temaet.

Ok. Da får jeg siste ordet.

På VGd skriver du bland annet dette:

Til din informasjon er jeg utflyttet bæring, nå bosatt i Fredrikstad gjennom flere år. Jeg har derfor "orkesterplass" vedr. å erfare hva som foregår i Fredrikstad, samt å kunne vurdere dette fra utsiden med objektive og ikke-patriotiske øyne.

Og dette:

Interessen for FFK i Fredrikstad dreier seg ikke nødvendigvis om fotballinteresse, men om en liten by med behov for å markere seg utenfor Østfolds grenser. For en innflytter som meg, med en noe mer urban bakgrunn enn hva som er tilfelle for folk flest her i byen, er det relativt vittig å observere det som skjer.

I ett annet innlegg skriver du att du kanskje kan virke som en arrogant Bærumsklyse.
Jeg må faktisk si meg helt enig. :ffk:

Kan vel også tillegge att andre lags suportere deler lite av dine oppfatninger. Noe som også er helt forståelig. Som du ser, det gjør ikke jeg heller.

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 20 okt 04, 22:06
Tom... Det er den generelle, nedlatende holdningen din ovenfor FFK`ere jeg kritiserte. Ikke de små tingene som noen få FFK`ere har vært enige i. Poenget mitt er at mange, således alle, de forskjellige inneleggene du kritiserer kunne vært skrevet fra hvor som helst i Norge.

Har du f.eks lest Aafkmyra sine innlegg? "Aalesund sunnmøres stolhet"? Det finnes ALLTID utskudd som er mer ute etter å promotere seg selv, men faktumet er at det er en reell, ekstrem fotballinteresse her i byen.

Jeg fatter rett og slett ikke hvorfor du er ute etter å svartmale ting på denne måten i stedet for å diskutere fotball.

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 20 okt 04, 23:18
Ikke start denne lite konstruktive diskusjonen her inne også da!
La nå mannen få lov til å ha meninger her inne uten at vi angriper han for "gammal moro"!

Macka fra start!

Tom!

Juniorspiller

Lagt til: 21 okt 04, 09:58
"Har du f.eks lest Aafkmyra sine innlegg? "Aalesund sunnmøres stolhet"? Det finnes ALLTID utskudd som er mer ute etter å promotere seg selv, men faktumet er at det er en reell, ekstrem fotballinteresse her i byen."

Holters, her er vi helt enige, og det er dette jeg ønsker å påpeke, noe som flere av dine medsupportere er enig i. Det er derfor desto større grunn til at representanter for Fredrikstad og FFK (noe jeg for så vidt også er) ikke opptrer på denne måten, da dette blir oppfattet som negativt.

Å takle denne type konstruktiv kritikk, krever en viss porsjon selvironi og ikke minst et perspektiv på livet som strekker seg noe lenger enn bygrensen. Debatten på VGD viste klart at flere fra Fredrikstad innehar disse egenskapene hvor de følgelig forstår meget godt hva jeg snakker om. Å oppfatte dette som nedlatende og som en "anti-fredrikstadkampanje" blir feil.

Du og jeg har egentlig diskutert dette ferdig, og er langt på vei enig. Jeg foreslår at vi nå legger debatten død og gjør som du foreslår - diskuterer fotball.

En annen debattant på dette forumet leser mine innlegg som "en viss annen leser bibelen", og da blir det også håpløst å diskutere sak, når vedkommende hverken evner eller ønsker å se nyansene i det jeg skriver.

Jeg ønsker ikke å svartmale Fredrikstad (tvert imot), da jeg også i så fall svartmaler min egen by. Min "feil" her er at jeg ikke er innfødt, noe som tilsier at jeg har et litt annet perspektiv og dermed tilnærming til dette, eller mao. klarer å se disse tingene "utenfra".

Slik sett burde denne diskusjonen også føres av innfødte fredrikstadfolk som har gitt uttrykk for at de forstår hva jeg snakker om.

seal_dm

A-lagspiller

Lagt til: 21 okt 04, 15:24

En annen debattant på dette forumet leser mine innlegg som "en viss annen leser bibelen", og da blir det også håpløst å diskutere sak, når vedkommende hverken evner eller ønsker å se nyansene i det jeg skriver.

Jeg har da bare lagt frem ett par ting du har skrevet om Folk herfra på vgd jeg da. Såpass får du tåle. Kunne sikkert skrevet et par ting til. Men det spiller da ingen rolle for meg. Skriv hva du vil. :)

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914