Tabell i regneark
---------------------------
Any given sunday
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
FFK
-fortsatt i tippeligaen!!
Opprinnelig postet av Røvern
Husk vi skal ta de to poenga og da:ffk:
Vi tar 3 til søndan... :ffk:
Spillere kommer, spillere går. FFK består.
Tippeligaen til dommedag!
www.trylleblyant.com
Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...
Hattrick.org- Ett vanvittig artig fotballmanager spill!!
Hvis vi skal rykke direkte ned må Rosenborg avgi poeng mot Bodø eller Enga avgi poeng mot Stabæk.
Ser på dette som lite sannsynlig men man kan aldri vite.....
Fredd
Brann - Viking
Viking - FFK
Stabæk - Molde
Vålerenga - Stabæk
Bodø/Glimt - Rosenborg
Molde - Bodø/Glimt
FFK - Tromsø
Sogndal - Odd
Tromsø - Sogndal
Hver kamp har tre utfall H,U eller B, det er 9 kamper, 3 opphøyd i 9 = 19863 kombinasjoner......
Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!
Opprinnelig postet av Krumtapp
Hvis noen har den, kunne det være en idé å poste den her slik at vi fikk fatt i de kodene? Ville vært svært interessant å regne innspurten i år også...
Jeg har mekket et kjapt excel-ark med de tre siste rundene. Ikke like proft som Gilberg arket, men det gir endelige poeng.
Er det noen jeg kan maile det til slik at det kan legges ut her? (Sitter bak firewall, så jeg får ikke lastet opp til noen ftpserver)
tippeligaen2004.xls
Men jeg vet ikke hvordan jeg får til automatisk sortering på tabellen under tab "kampene". Denne tabellen viser nå alle lagene slik situasjonen er idag + 2 poeng hver dersom alle kampene ender 0-0 slik skjemaet der dere kan legge inn data er.
Fint om noen kan sjekke opp eventuelle feil også.
Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!
jeg har også laget et regneark, det ligger i inboxen på e-post adressen
ffkfil@start.no
Brukernavn er ffkfil
Passord ffkffk
Fikk nemlig ikke lagt den ut på noen server - logg deg på www.start.no og klikk deretter epost!
Arket tar kun for seg bunnstriden. ekskl Sogndal.
Det heter tabellen.xls
Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,
et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,
FFK har begge deler.
Eggen til NRK sporten
Opprinnelig postet av remtan
Hei,
jeg har også laget et regneark, det ligger i inboxen på e-post adressen
ffkfil@start.no
Det var smart. Jeg har også sendt regnearket mitt til den adressen. Alle lag og kamper er inkludert, så man kan også følge toppen :)
Any given sunday
Sjekk ut:
tippeligaen2004_sortert.xls
Er koden korrekt?
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
With Worksheets(1)
Debug.Print Target
.Range("k6:m11").Sort Key1:=.Range("l6")
End With
End Sub
Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,
et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,
FFK har begge deler.
Eggen til NRK sporten
Er det noen som har lagra tabellen etter å ha lekt seg med resultatene, kanskje?
Kode kan ikke kjøres siden regnearket er med beskyttelse, DeKjök. Når man skrur av beskyttelsen fungerer den kodesnutten utmerket...
Så, skru av beskyttelsen, så sorterer den tabellen.
Edit: Opps, så ikke at passordet stod på arket...
Edit2:
Skru på makroer (Tools->Macro->Security og velg medium)
Åpne Visual Basic Editoren,velg "Sheet1(kampene)"
og lim inn:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim rng As Range
Set rng = Selection
Range("K6:M11").Select
Selection.Sort Key1:=Range("L6"), Order1:=xlDescending, Key2:=Range("M6") _
, Order2:=xlDescending, OrderCustom:=1, MatchCase:= _
False, Orientation:=xlTopToBottom
rng.Select
End Sub
sorterer så fint atte!
Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!
Da er det bare å kjøre ulike kampresultater og finne ut hvordan FFK kan klare seg med minst mulig margin.
Et annet nyttig program hadde vært et som undersøker samtlige 19863 ulike kampresultater her og funnet ut hvor mange av dem som gir direkte nedrykk/kvalik etc.
Jeg skal tenke litt på den med alle de matematiske "permutasjonene" for tabellen som det heter i faglitteraturen.
Når jeg tenker meg om ville det nok være enkelt å lage et program som produserer alle kombinasjonene via rekursivitet... Vel, vi får se hva jeg får tid til i løpet av arbeidsdagen, hehehe.
Opprinnelig postet av Asgeir
Når jeg tenker meg om ville det nok være enkelt å lage et program som produserer alle kombinasjonene via rekursivitet... Vel, vi får se hva jeg får tid til i løpet av arbeidsdagen, hehehe.
Gjør det, men pass på at programmet kun gir output med antall ganger de forskjellige tabellene intreffer. Gjør det lettere å se om det statistisk er sannsynlig at FFK berger plassen ;)
trenger noen å maile det til slik at de kan legge det ut.
send meg mail på::D husbygger@hotmail.com hvis noen har interesse av det.
Stadion på FMV!
Programmet kjøres fra:
http://www.hovedtribunen.net/innspurt.asp
Det blir spennende og se om Asgeir får samme tall, her er det veldig lett å tråkke feil.
Den meste pessimistiske oppstillinger (tror jeg) er at Bodø/glimt slår Rosenborg, at Stabæk-Molde spiller uavgjort, at Stabæk slår Vålerenga og at Molde slår Bodø/Glimt. Da får jeg 66% sannsynlighet for at vi fortsatt er i tippeligaen.
Det ligger i en eller annen tråd for en måned-halvannen siden.
Jeg kan godt sende alle interesserte en oppdatert versjon nå to kamper før slutt.
Hvis administrator leser dette: Legger du den ut hvis jeg sender en oppdatert versjon?
Høsten -74: Kai Roger Olsen sikret opprykk med bananskudd fra venstre ving med over 11.000 på stadion!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914