Tabell i regneark
Kode kan ikke kjøres siden regnearket er med beskyttelse, DeKjök. Når man skrur av beskyttelsen fungerer den kodesnutten utmerket...
Så, skru av beskyttelsen, så sorterer den tabellen.
Edit: Opps, så ikke at passordet stod på arket...
Edit2:
Skru på makroer (Tools->Macro->Security og velg medium)
Åpne Visual Basic Editoren,velg "Sheet1(kampene)"
og lim inn:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim rng As Range
Set rng = Selection
Range("K6:M11").Select
Selection.Sort Key1:=Range("L6"), Order1:=xlDescending, Key2:=Range("M6") _
, Order2:=xlDescending, OrderCustom:=1, MatchCase:= _
False, Orientation:=xlTopToBottom
rng.Select
End Sub
sorterer så fint atte!
---------------------------
Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!
Da er det bare å kjøre ulike kampresultater og finne ut hvordan FFK kan klare seg med minst mulig margin.
Et annet nyttig program hadde vært et som undersøker samtlige 19863 ulike kampresultater her og funnet ut hvor mange av dem som gir direkte nedrykk/kvalik etc.
Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!
Jeg skal tenke litt på den med alle de matematiske "permutasjonene" for tabellen som det heter i faglitteraturen.
Når jeg tenker meg om ville det nok være enkelt å lage et program som produserer alle kombinasjonene via rekursivitet... Vel, vi får se hva jeg får tid til i løpet av arbeidsdagen, hehehe.
Opprinnelig postet av Asgeir
Når jeg tenker meg om ville det nok være enkelt å lage et program som produserer alle kombinasjonene via rekursivitet... Vel, vi får se hva jeg får tid til i løpet av arbeidsdagen, hehehe.
Gjør det, men pass på at programmet kun gir output med antall ganger de forskjellige tabellene intreffer. Gjør det lettere å se om det statistisk er sannsynlig at FFK berger plassen ;)
trenger noen å maile det til slik at de kan legge det ut.
send meg mail på::D husbygger@hotmail.com hvis noen har interesse av det.
Stadion på FMV!
Programmet kjøres fra:
http://www.hovedtribunen.net/innspurt.asp
Det blir spennende og se om Asgeir får samme tall, her er det veldig lett å tråkke feil.
Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!
Den meste pessimistiske oppstillinger (tror jeg) er at Bodø/glimt slår Rosenborg, at Stabæk-Molde spiller uavgjort, at Stabæk slår Vålerenga og at Molde slår Bodø/Glimt. Da får jeg 66% sannsynlighet for at vi fortsatt er i tippeligaen.
Det ligger i en eller annen tråd for en måned-halvannen siden.
Jeg kan godt sende alle interesserte en oppdatert versjon nå to kamper før slutt.
Hvis administrator leser dette: Legger du den ut hvis jeg sender en oppdatert versjon?
Høsten -74: Kai Roger Olsen sikret opprykk med bananskudd fra venstre ving med over 11.000 på stadion!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914