Husk meg
Brukernavn
Passord

Venner og fiender

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 11 okt 04, 13:15
Legger merke til et par lenker som omtaler andre Østfoldlags sukksesser og nedturer med glede og skadefryd.
Historisk sett er det vel ikk vanskelig å forstå at man vil ha de andre lagene fra regionen i breddefotballssfæren, mens FFK er et topplag.
Jeg tror man bør legge historien til side og heller ta frem storsinnet.
Skal FFK etablere seg som et topplag i Norge for fremtiden, må klubben fremstå som hele Østfolds Tippeligaklubb. Skal man kunne hente publikum, sponsorer og talenter fra hele fylket( og det vil man trenge), må man også vise storsinn til å si at vi er alle i tippeligaen. Ikke bare Fredrikstad men Sarpsborg, Rakkestad, Askim, Halden og til og med Moss. Fredrikstad er for lite i seg selv.
Mange finner nok dette provoserende, men ta av deg det rød/hvite skjerfet et øyeblikk å se deg i speilet så ser du nok realitetene.
Av samme årsak vil ikke Sogndal, Tromsø og Molde kunne være et av de etablerte topplagene for fremtiden, mens Ålesund og Start vil være det.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03

Lagt til: 11 okt 04, 13:45
enig med deg kano men på andre siden kan ikke glemme hvordan han der hjælmen (hvor er det blitt av ham i det siste) kosa seg med det at det gikk dårlig for FFK.... derfor skjønner jeg at enkelte reagerer slik de reagerer. i bunn og grunn er det ikke annet enn god gammel rivalitet .

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 11 okt 04, 14:12
Jeg ønsker for all del IKKE å rakke ned på lokalpatriotisme. Det er jo rivaliseringen mellom byene i fylket som har skapt den entusiasmen som er rundt FFK. Jeg tar ikke et oppgjør med historien, men har meninger om hvordan man skal lage en enda mer historisk fremtid!
Duverden så filosofisk

Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03

Lagt til: 11 okt 04, 14:23
Endret: 11 okt 04, 14:24
Greier ikke helt å følge tankegangen din her kanogvetalt. Er helt enige med deg at FFK bør ha et nedslagsområde som omfatter hele Østfold, men det betinger vel også at de andre lagene i fylket ikke selv er representert i TL ?

Tror det er lettere å trekke en mossing til Fredrikstad dersom de selv spiller i 2 divisjon enn om vi begge spiller i TL.

Og om en mossing skulle ta turen til Fredrikstad bare fordi vi supporterne sier stakkars mossinger som rykker ned, tror jeg nok heller ikke virker.

Ser heller ikke helt likheten mellom de andre lagene du ramser opp der. Ålesund står i sterk opposisjon til Molde, og vil nok ikke trekke så mange mennesker fra de traktene.

Skal vi trekke follk fra omliggende trakter så bør de nok selv ligge 1 eller 2 divisjoner lavere.

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !

Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04

Lagt til: 11 okt 04, 14:49
Det var vel egentlig noe slik kanogvetalt mente, bare at "alle" i Østfold skal kunne føle tilhørighet til FFK, litt sarping litt haldenser osv. i laget. Ikke at alle klubbene skulle ligge i TL. (?) (med forbehold for at jeg misforsto deg kanogvetalt)

Er det ikke deilig å ha fasiten?

Stolt Oslo Aristokrat

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 11 okt 04, 14:54
Er enig med "kanog..".
Det gagner fylket som fotballfylke og rekruttering at flere lag er i toppen av norsk fotball. Er vanskelig å dra "talentutviklingslasset" helt alene...

Stadion på FMV!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 11 okt 04, 15:14
Beklager Anduril, at det var lett å misforstå.
Nå som det ser ut som om FFK kanskje blir den eneste toppfotballklubben i fylket, bør FFK med tilhengere vise storsinn nok til å innkludere resten av fylket i vår/FFK`s suksess.
Det vil kanskje by noen imot å invitere sarpinger og mossinger med i plankehaugen. Men akkurat det vil kanskje være et bra symbol på den fotballforbrødringen som jeg tror må til får å etablere FFK på toppen.

Byprosjektet er et godt eksempel på hvordan dette har vært gjort. Tidligere FFK ledere var arrogante overfor de andre klubbene i byen. Det medførte at spillere fra Lisleby, Selbak,Østsiden osv heller gikk til andre klubber enn FFK. Nå har man et samarbeid der FFK tar de andre klubbene "under sine vinger" slik også RBK har gjort i mange år i Trondheim.
Skal FFK ta steget til å etablere seg som en av topplagene i Tippeligaen må man strekke dette utover bygrensen. Da trenger man å rekruttere sponsorer, talenter og publikum fra hele fylket. Og det er publikum som er lokomotivet. Det er når det settes opp busser fra Moss til FFK`s hjemmekamper at talentene i Moss ønsker seg til FFK, og det er da først sponsorer fra kråkebyen kommer. Det samme gjelder Sarp og Halden.

Men hvis vi bare håverer over vår egen fortreffelighet, og de andres mislykkethet, vil vi ikke få denne effekten.

Er vi med nå?

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04

Lagt til: 11 okt 04, 15:20
Jeg ser på Moss og vil helst spy!
Men jeg vil samtidig ha et lag "å hate" , og den rollen fyller Moss godt. Det er litt ålreit med fiender. Derfor vil jeg helst ha Moss tilbake, etter et par år i 2.div.
Nå kan svina få smake sin egen medisin !
Lurer på hvem det blir nå som Moss har gått seg bort i lukta?

Moss, Drillo-motstandere, og trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04

Lagt til: 11 okt 04, 15:55
Helt enig brukernavn......Elsker å ha et lag å hate...og det er moss...Ned med de:ffk:

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo

Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 11 okt 04, 16:14
Legger merke til at flere her inne "hater" moss... men lurer på om dere hater Sarpsborg også??? Jeg for min del ønsker å se SFK tilbake i toppfotballen igjen.... skulle ønske vi fikk noen sikkelige lokal oppgjør igjen......

Sommer`n er herlig i Fredrikstad!

Besøk tippeligasiden.no

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04

Lagt til: 11 okt 04, 17:14
Nei,Sarpsborg er velkommene opp:ffk:
hater bare moss:D

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914