Bastionen en av de bedre supporterklubbene!
Opprinnelig postet av Klokan
ja det er det som irrterer meg... kopierer andre .. ja vel det er jo kjente supporter sanger så jeg skjønner ikke det der.. hvem i Norge synger på melodier "For Fredrikstad jeg synger høyt" eller "Når Ballen ruller" eller "Og alle elsker Fredrikstad"
Uuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaaahhhhh jeg blir så sinnaaaaaaaaaaaa
All ære til deg Klokan for å få flere kontinentale melodier inn på norske tribuner. Etter det jeg har lest har du gjort en super innsats. Men det er flere som bruker melodien til for eksempel "Når ballen ruller". Vi blant annent (les: Odd)
Når det gjelder kopi av sanger skjønner vel dere selv også at folk reagerer. Les denne, for eksempel:
http://www.klanen.no/forum/index.php?t=msg&goto=36196&
---------------------------
odd>alt
Kan hende helt i begynnelsen av sesongen og spessielt da med den der melkegreie men jeg vil gjerne ha fakta har fra bastionen gjengen om sanger vi sang på ullevål da....
Send oss teksten deres på "Når ballen ruller" og erfaringer om dere har problemer med å holde rytmen .....
Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb
Og hvorfor bruker vi ingen av de litt eldre sangene lenger? De nye er jo kanskje bedre, men det gjør jo ingenting med et litt bredere reportuar?
Engasjert hovedtribunist!
Opprinnelig postet av Julekake
Hvorfor ligger ikke alle FFK sangene ute på ffksupporter.net? Vet de har en sånn side på plankehaugen sia, men den er jo ikke oppdatert på en stund så det hjelper lite..
Tja, det har med å gjøre at vi følte dette var noe Plankehaugen skulle ha for seg selv. Kan ikke blande oss inn i absolutt alt heller ;)
Men om noen kunne tenke seg å skrive ned tekst/melodi på alle sangene og sende til meg på e-mail, så skal jeg få se hva jeg får gjort.
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Dinamo Zagreb
Synes det hadde vært fint med en side her med tekstene og kanskje et diskusjonsforum for sanger, tifo o.l. Sikkert fint for dem som bestemmer sånt å høre hva folk synes om tingene og få forslag til nye. Ser at endel andre suppeklubber har det..
Engasjert hovedtribunist!
Hadde vært greit med ett felles møte 1-2 ganger i måneden så folk kunne si si mening etc........
Dinamo Zagreb
Lars Thoresen, stolt aristokrat
FFK
-fortsatt i tippeligaen!!
Han løper opp sin egen feilpasning. Da er du kjapp!
Ivar Hoff
Lars Thoresen
Ble medlem: 11 jun 03
Lagt til: 11 okt 04, 21:17
Endret: 11 okt 04, 21:23
Huff! Stakkars Moss. Synes litt synd på dem nå! Og hvorfor kom jeg på det? Jo, fordi jeg også har glemt "Hællæ!, Hællæ!" på sangsiden. Mener på at det egentlig er en Mossesang(?). Et eller annet med kællær i stedet for hællæ.
Nå er forøvrig disse to sangene med også. Er det flere jeg har glemt, så skrik ut!
Spillere kommer, spillere går. FFK består.
Tippeligaen til dommedag!
www.trylleblyant.com
- Når ballen rullær
- For Fredrikstad
- Go West
- Syng med, heia Fredrikstad
Ellers synes jeg det er latterlig å si at vi har stjålet alle sangene fra klanen. noen av dem er naturlig nok de samme, men slik er det jo i alle supporterklubber. mange av sangene har hvertfall helt annerledes tekster, og en del har melodier hentet fra europa. Ingen supporterklubb i Norge har vel funnet på egne melodier.
Kråkevingens variant av "Hællæ!, Hællæ!" er forøvrig slik:
Hællæ, hællæ, kråkene er her
hællæ, hællæ, kråkene er her
og hvis du er fra Fredrikstad så må vi nok si,
Østfolds stolthet, ja det er vi!
(den sangen synger de vel kanskje ikke så mye lenger...)
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Og når det gjelder bilder: Slapp av, Tromsøbildene kommer før Tromsø-kampen, tror jeg...
Opprinnelig postet av Lars Thoresen
Og når det gjelder bilder: Slapp av, Tromsøbildene kommer før Tromsø-kampen, tror jeg...
Ta igjen for det forsømte fra før sesongstart er en ting..... men åssen i all verden tenkte du å få til dette da????:confused:
Nå har ikke jeg teknisk høyskole, så jeg ser virkelig frem mot denne forklaringa, Lars..:rolleyes:
En for Alle og Alle for En!
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Trengte ikke høyskole for det nei... *ler*
En for Alle og Alle for En!
Spillere kommer, spillere går. FFK består.
Tippeligaen til dommedag!
www.trylleblyant.com
Har jo sagt til deg at jeg kan hjelpe så ikke klag da.... he he he .
Dinamo Zagreb
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914