Færre import-spillere!?
---------------------------
...savner byen, folket, Stjernen og FFK!
(I`ll be back)
Naturlig å ta FFK som et eksempel.
-Færre spillere på tippeliga nivå å velge i , da det er flere utlendinger her enn nordmenn ute.
-Det ville tatt mange år å gå fra 2. div til TL.
-Lønningene for de beste spillerene vil være skyhøye, og dermed gi klubbene høyere utgifter.
Mange vil nok hevde at det er bra for rekrutteringen. Det er mulig, men det vil øke forskjellen på nivået i de øverste divisjonene og også mellom lagene i tippeligaen.
RBK kjøper de beste Norske spillerene. VIF de nest beste osv. Hva blir igjen til FFK(jeg tror nok FFK vil stå høyere på toppspillerenes liste om en sesong eller to)?
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
FFK er vel kanskje en av de best økonomisk rustede klubbene i Norge dersom noe sånt skulle skje
Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...
Ålesund har på samme måte forsøkt å forsterke laget i sommer. Med penger på bok og ny stadion under bygging. Totalt mislykket!
De fleste av de neste spillerene velger de "store klubbene". FFK er pr idag ikke en av dem. F.eks Toni Kallio som valgte "toppklubben" Molde framfor FFK. Det hadde ikke noe med penger å gjøre.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Men dersom FFK beholder plassen i TL vil de med stor sikkerhet være mer attraktive enn de er nå, det ser vel du også?
At Kallio velger Molde er nok vel så mye agentens skyld, og jeg kan garantere at Kallio kommer til å føle seg bra dum når Molde ryker i kvalliken...
Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...
Følger deg et stykke på vei, ser de problemstillingene du nevner.
Men et par innvendinger & kommentar, klarer ikke dy meg ( ikke sukk enda).
det handler ikke bare om økonomi for laget heller, må ikke utelukke hva en hva god trener og støtteapparatet rundt kan gjøre Regner her ikke med FFK i denne sammenheng. Men f.eks Ham/Kam og Solbakken.
For :ffk: sin del, må jeg faktisk si at etter min mening har pengene ( og T.H) hatt større betydning enn KTE/HH.
Har dessverre lett for å bli slik, en kan lett sovne ( eller slenge ut fraser, ala alle vil til FFK) i slike stunder. Innerst inne vet du at her er penger nok, og kan slappe av.
Hva angår Ålesund, de rykker opp, og ikke selg de før TL 2005 er slutt. De har entusiasme ala H/K.
Verre blir det nok for Stabæk, de mangler både entusiasme og glød. Ser bort fra "Komikeren Steen Jensen".
Ser derfor gjerne Henning Berg som klubbdirektør, han virker sindig, gjennomtenkt og har erfaring og nettverk. La han bli den stabile kraften
:ffk: trenger i prosessen mot å etablere seg der de hører hjemme i toppsjiktet på TL.
Det ikke :ffk: trenger er flåkjefter, jfr overnevnte uttalelse.
Uansett " The future so bright gotta wear shades"
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"
Disse tankene og flere lign. har vært luftet før og har ingen sjanse til å bli godkjent av EU.
Men FFK vil klare seg godt i forhold til de fleste uansett. :ffk:
FFK på toppen i 2005
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914