Husk meg
Brukernavn
Passord

Lykke til Bjørnar / Litt oppgitt

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 04 okt 04, 16:57
Endret: 04 okt 04, 17:01
Litt trist å se at en av de få lokale spillerne som er igjen og samtidig forsvarer en plass i A-stallen forsvinner. Først vil jeg takke Bjørnar, og ønske ham lykke til i Sparta, men også legge til at jeg forstår valget hans.

Selv om Bjørnar, etter min mening, ikke er blant de 11 beste, synes jeg han er mer enn god nok for å krige om plassene rett bak der. Personlig har jeg veldig sansen for slike spillere som står på og jobber knallhardt, uansett posisjon på banen eller resultat. Velvel, tilbake til saken, Bjørnar velger Sparta fordi han ønsker mer førstelagsfotball og det er helt greit. Men det er et spørmål jeg ønsker å stille: Kunne vi gjort noe for å få Bjørnar til å fortsette i klubben?

Jeg mener at når man henter spillere utenfra, så bør disse være klart bedre enn de lokale man har fra før. Dersom de ikke er det, bør man heller innse feilkjøpet å heller satse på det lokale. Jeg vil gjerne høre om folk syns Tero Koskela er så mye bedre enn Bjørnar? Utifra høstens kamper, mener Eggen tydeligvis dette.

Noe av det samme mener jeg i forhold til Lars Petter Hansen. Jeg skal være helt enig i at han ikke er god nok for å spille fast i Tippeligaen. Allikevel har LPH en ekstremferdighet (hurtighet) som faktisk kunne vært med å avgjøre slutten av kamper. (Han har tidligere vist at han er kapabel til å "kjøre karusell" med spillere á la Hoftun i enkeltkamper.)

FFK betalte 250 000 kroner for Dag Frode Hornseth og "gav bort" LPH. Personlig mener jeg det ferdighetsmessig er liten forskjell mellom Hornseth og LPH. Hvorfor da bruke 250 000 kroner på en spiller utenfra? Jeg bare lurer....

Noen synspunkter?

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"

Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 04 okt 04, 18:07
LPH fikk tilbud om å få en rolle som "superreserve" denne sesongen. Det innbar at han måtte være bedre trent enn de siste sesongene. Dette takket han nei til! Skulle han trene for fullt skaulle han starte kampene!

Jeg er ikke enig i at spillere utenfra må være vesentlig bedre enn de lokale. Det holder at de er bedre. Jeg tror ikke Bjørnar hadde vært fornøyd med å få spilletiden til Tero heller, hvis han har spilt mer på A-laget.
Hornseth er ihvertfall med å gi treningene et høyt nivå. Det hadde vel ikke LPH gjort med sine holdninger.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 04 okt 04, 21:23
Jeg støtter innlegget til A.Scheie 100 prosent! Veldig godt skrevet!!

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 04 okt 04, 22:43
Lykke til i sparta Bjørnar, synes det er synd at du forlater oss.... er det feil å si takk for alt??

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!

pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 04 okt 04, 23:46
Lykke til Bjørnar!

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914