Hetsing av linjedommeren
Men når det faktisk dukka opp en soleklar offside, så er det en og annen som også da klarer å dra fram kveldens verste skjellsord, selv om det meste av PH-feltet klarer å skjønne at denne avgjørelsen faktisk var riktig. Det sto en "stor mann" i grå genser tror jeg, foran meg midt på rad 3 eller noe, var det deg Keiko? Syns å kjenne deg igjen fra et bilde... Uansett, å rope FITTETRYNE og diverse for en klart riktig avgjørelse er for dumt.
Skal vi kunne gjøre noe inntrykk på dommerne og påvirke dem til å dømme bedre, må vi holde oss for gode til å holde på sånn når dommerne dømmer soleklart riktig. Ellers vil ikke NOE av klagingen vår bli tatt seriøst...
---------------------------
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter
Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD
FFK, the pride of Norway!
Opprinnelig postet av Pk
Men så kan vi se på disse som slenger med leppa hele tiden også da...gjennomsnittlig IQ er vel ikke akkurat over 100...
Selv om jeg selvfølgelig er enig med at dommeren ikke bør få slengt verbale usakligheter etter seg når han dømmer korrekt, vil jeg dog på det sterkeste avkrefte din overnevnte "hypotese".
Jeg har selv en IQ, etter flere korrekt gjennomførte tester, som er en god del høyere enn den verdien du refererer til.
Samtidig tror jeg definitivt ikke du ønsker å høre mine verbale utblåsninger når jeg subjektivt mener at en dommeravgjørelse er horribel...
Dermed ønsker jeg herved å avkrefte at det finnes en direkte sammenheng mellom IQ-kvotient og en eventuell usaklig verbal utblåsning under kampens hete.
Radoslaw har talt... :D
FFK and Wisla Krakow forever...
Sett utifra den store IQ-testen og diverse andre tilsvarende tester, og noen av de usaklighetene jeg kom med igår (hovedsaklig når linjedommeren trente til 17. mai uten grunn...) mener jeg også at "Pk"`s opprinnelige hypotese kan forkastes.
Forza rødhvit!
- Fredrikstadgutter våre veier -
- Egil Drillo Olsen.
Opprinnelig postet av Planken
Skuffa over at ikke Keiko har svart her, for jeg lurer faktisk ILLE på om det var han jeg sto bak. Vært litt gøy å visst hvem denne artige krabaten er...
Opprinnelig postet av Pk
Tydeligvis litt dårlig forklart fra min side...ikke helt slik jeg mente det da men...det jeg prøvde å få frem var at oppegående mennesker ikke roper "fittetryne" uansett! Hører ingen sted hjemme samme hvor dårlig dommeren er!
Mister man litt fokus her?
Hvem som har gjort hva er vel ganske så uvesentlig så lenge ingen skade er skjedd....
Ja, det er uheldig at uriktige ting blir ropt i riktige situasjoner...
Men i all min tid på fotball baner så har jeg da vitterlig hørt værre...
Og da selv av høyst oppegående mennesker..
Å legge seg på det nivået om at man ikke er oppegående og sette ?? ved folks IQ på bakgrunn av utsagn i kampens hete.... noe vel drøyt i grunn...
Vi er alle forskjellige og for de fleste handler fotball om følelser...
I kampens hete er det ikke alltid like lett å styre hva en sier... eller roper for den saks skyld...
Hadde man bare hatt ett opptak fra Brann eller RBK kampen f.eks... for ikke å snakke om Bøler kampen... (say no more..)
Selv har jeg barn som er flinke til å irettesette dersom jeg er ute med ett stygt ord eller to..... men de irettesetter aldri under en fotballkamp...
Jeg hørte dessverre ikke selv hva som skjedde i PH feltet..... men jeg kan forsikre om at ordbruken på E feltet ikke var mye bedre.....
Vi må nok bare godta at supportere, som spillere og ikke minst dommere gjør uriktige avgjørelser fra tid til annen.... La det være med det ... Ikke bruk energi på hvem og hvorfor...
Det løser ingenting... skaper i værste fall bare enda større problemer..
...syns ikke helt vi kan sette fingeren på enkeltpersoners engasjement....
:ffk:
En for Alle og Alle for En!
Opprinnelig postet av Taxinord
bla bla bla
Bra innlegg, helt enig!
****applaus****
...savner byen, folket, Stjernen og FFK!
(I`ll be back)
Opprinnelig postet av Radoslaw
Dermed ønsker jeg herved å avkrefte at det finnes en direkte sammenheng mellom IQ-kvotient og en eventuell usaklig verbal utblåsning under kampens hete.
Jeg er helt uenig med deg der. Jeg tror faktisk at høy IQ fører til enda høyere volum og engasjement ;)
Smarte folk i Plankehaugen, serru.
Det er vel enighet om at dommerene dessverre også blir utsatt for "mye usaklig pepper" også på Fredrikstad Stadion.
Dessverre er det mange av oss som buer og skriker på dommeren selv om dommeren står 2 meter av situsjonen og vedkommende er 40-50 meter unna.
Slik er dessverre vi fotballtilhengere, går enkelte av oss inn på en fotballbane, tror vi at vi er verdensmestre. Iallefall når det gjelder fotballdømming:p
Enkelte tror også at de kan spillet bedre enn spillerne og kommer med råd osv;);). Fint med engasjement , men...........noen ganger over streken......kanskje.
Så dette med IQ-tester o.lign. Ser at enkelte skryter av sine testresultat, men dessverre er det veldig ofte at testene ikke viser den sosiale IQ`en og den er det vel man i hovedsak trenger på Stadion, den og aggresjons sperrene.:rolleyes::rolleyes:
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"
Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad
Opprinnelig postet av BøgeJon
Tror faktisk linjedommern tok det (Fittetryne) som et kompliment ;-)
Øh, så du mener att han følte seg veldig deilig der han stod og fikk dette ordet slengt etter seg?
Jeg mener att ting bør gjøres med litt mer stil jeg da. Synes liksom ikke sånt noe passer seg. En annen ting jeg reagerer på er de derre ronkebevegelsene en god del gjør når en motstander misser. Får følelesen av en veldig primitiv gjeng som står der og holder på.
For det første er det en del barn som kommer alene, og sammen med foreldre på kamp. For det andre bør det være viktig hvordan andre oppfatter suporterne her i byen. Ikke la oss synke ned på det fattige nivået som eksempel Bataljon holder på med.
Opprinnelig postet av seal_dm
Øh, så du mener att han følte seg veldig deilig der han stod og fikk dette ordet slengt etter seg?
Ja, du så vel åssen han så ut?? Neida, det var ment som en spøk. Men jeg synes det alltid har vært en del av morroa å være litt primitiv på kamp.Runke-bevegelser og banning er en del av den greia... Hvor vil du sette grensene da? Det blir jo helt umulig hvis man skal skjelne mellom "fittetryne" og f.eks. "jævla idiot" eller "dommer-jæavel". Synes alt dette går for det samme. Sånn har det vært i evig tid, og håper det forblir sånn.
Hvis man har små barn, så benytter man familietribunen.
Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb
- Egil Drillo Olsen.
Er iallefall ikke noe nytt fonomen dette her,så lenge jeg kan huske å ha vært på idrettarr. kommer det noe gloser innimellom enten om dommer`n har rett eller ikke, engasjement.
Opprinnelig postet av BøgeJon
Hvis man har små barn, så benytter man familietribunen.
Jeg har med barn.... og ja jeg benytter meg av familietribunen (E feltet)
...men hva var ditt poeng? Skjerming?
Etter hva jeg forsto på omgjøringen så skulle E feltet være avsatt til handikappede, oss med barn og pensjonister... så er ikke tilfelle... her er det fler... -klager ikke på det...
men det er ikke bare bare å henvise oss med barn til E feltet.. for således skjerme ungene (hvis jeg forsto innlegget rett)
:confused:Og bare så det kan understrekes med èn gang.... de eldre er definitivt ikke svakere verbale enn oss litt yngre... de er riktignok ikke like høyrøstede lenger:cool:.... men de hørs..... tro meg... :eek:
...og bare så det er sagt... det var mange som "så" hendelsen i 2.omg og hyla etter dommeren.... merkelig det der....
jeg så nemlig ingen med kikkert borte hos oss.. :cool:
vi er da igjen inne på det her med følelser og engasjement...
:ffk:
dommeren blåser mot oss og bortimot alle på E er uenige, hyler og skriker værre enn hva ungene i dag lærer på skolen... men borte hos oss kan umulig noen ha sett hendelsen(e)...
Og det er jo også veldig hyggelig og godt tenkt av deg og vise oss med barn bort til E feltet....
men tro du meg....
det er ikke veldig hyggelig/gjennomtenkt av de som har "lagt dette til rette" for oss....
Man bør ikke (som man ofte her har insinuert) ha så innmari høy IQ på noe som helst plan for å skjønne at det ikke er verdens genistrek å sette barna nærmest bortesupporterene...
Det er da faktisk bedre å (misforstå rett) "utsette" dem for plankehaugen...
..Men dette er nok ett helt annet tema... bare plukket opp tråden om å flytte oss med barn...
En for Alle og Alle for En!
Uansett, så veldig stort problem kan det da ikke være. Det har da fungert bra for oss som har "vokst" opp på div. tribuner og arenaer tidligere...
– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.
Drillo
jeg vet ikke.. om du er så sikker på hvem jeg er bør du hilse på meg..
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Skal vurdere å si hei neste gang, er litt sjenert se...
- Egil Drillo Olsen.
en klarer det om en vil.. merker jeg har angst da jeg kommer på stadion og ser folke mengden, men jeg presser det bort.. trodde jeg liksom skulle bli kjent med mange suportere jeg, men kan ikke si det har hendt... :ffk:
Skulle bare mangle om det ikke det kom ett eller flere rop som ville vært "sensurert" i annen sammenheng.
:ffk:2005.:ffk:
Men når det faktisk dukka opp en soleklar offside, så er det en og annen som også da klarer å dra fram kveldens verste skjellsord, selv om det meste av PH-feltet klarer å skjønne at denne avgjørelsen faktisk var riktig. Det sto en "stor mann" i grå genser tror jeg, foran meg midt på rad 3 eller noe, var det deg Keiko? Syns å kjenne deg igjen fra et bilde... Uansett, å rope FITTETRYNE og diverse for en klart riktig avgjørelse er for dumt.
Skal vi kunne gjøre noe inntrykk på dommerne og påvirke dem til å dømme bedre, må vi holde oss for gode til å holde på sånn når dommerne dømmer soleklart riktig. Ellers vil ikke NOE av klagingen vår bli tatt seriøst...
Til planken:
jeg hørte noe det 17/10.. fikk du med deg det ?
Hvis PH kunne holde helt kjeft når noen blir korrekt avblåst og eksplodere når det kommer en feil avblåsning, derimot.... PH er jo spesielt godt plassert i forhold til offside, da. :-)
Små barn som ikke har lov til å avgjøre om de skal banne eller ikke kan nok ikke (med hell) tas med i PH. For det første må man stå, og for det andre hagler det med kraftuttrykk, og sånn vil det alltid være, og sånn synes jeg det skal være. Det hører med engasjementet.
MEN, jeg synes nok det ville være fint om man hadde en del av tribuneanlegget reservert for dem som har mindre barn sånn at man kan gå på stadion uten å være redd for at sneipen blir helt skakk-kjørt etter to omganger med bermen... Hvis det foregår upassende ting på barne/familie-tribunen synes jeg man skal få rydda opp i det. Det er sikkert bare å få satt opp en plakat eller noe.
Les reglene for dette forumet!
NB! Pkt 9: "• FFKSupporter.net’s debattforum er et forum for meninger, ikke markedsføring, og skal derfor kun brukes p
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914