Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvordan blir neste år.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 21 sep 04, 13:52
Sett at FFK klarer seg(noe jeg regner med), hvordan vil fremtiden se ut. For at prestasjoner skal bli bedre må klubben hente inn nye spillere i lagdelene og noen spillere må forsvinne. er det noen som har favoriter som man vil se i laget, og noen spillere man gjerne håper tar steget opp noen nivåer til neste sesong. Og noen spillere man vil være kritiske til, da ikke utskjelling. Hvem spillere har overasket positivt iløpet av sesongen osv?

Jeg håper ihvertfall klubben fortsatt vil satse på stopperparet vi har nå, av det jeg har sett til nå er jeg overbevist på at de er hva klubben trenger, pluss at Trondsen kommer tilbake. Klubben trenger ihvertfall en stopper til med erfaring hvis ikke Jørgen er blitt god nok, i bak hånd har vi jo helland,men han foretrekker jeg å se på midten han virker sterekere på midten en på stopperplass. På backplassen så mener jeg at klubben trenger en høyereback som kan gå inn som en reserve eller utfordrer til pål pluss at vi trenger en god venstereback og en utfordrer på denne plassen. Kansje Kallio fra Molde, sett at de rykker ned, det vil vel også muligens bli en og annen spiller ledig fra Sogndal, pluss at Odd også har opplevd en vis grad av spillerflukt idet siste. På kepper plassen vil jeg gjerne se Terje Skjeldestad fra SIL pluss at klubben beholder Sørlie som andre kepper vis ikke da ALH kan bli FFK spiller på lengere basis.
Midtbanen mangler en gjennombrudshissig spiller ala Ødegaard, han blir for dyr men det er lov å prøve. Simen har hatt en stigende formkurve og vil med all sannsynelighet bli bedere til neste sesong og vil inneha plassen på sentral midtbane, sammen gjelder RR og Enerly,Bjørnar kan brukes som reserve eller som utfordrer både til Simen og Enerly, spørsmåls tegnene er Kosso og Søder, jeg håper veldig at Søder vil bli bedre og kunne spille seg til fast plass, problemet er at han ikke er en kantspiller. Og det er på vensterekanten vi har hatt problemer i år i motsettning til året i andre divisjon uten sammenligning forøverig. Da hadde vi Stian i storslag. Stian er vel desverre ferdig i FFK, hatt to sesonger hvor han har blitt brukt på back og har mista selvtillit og fart pluss at han har vært uheldig med skade. Vi trenger en skikklig rå venstreving. På spissplassen har det vært så som så med prestasjonene, West har gått fra å være helt rå til pudding. Og Ringberg har ikke klart og tilvenne seg TL, han kan kansje bli bedre til neste år men jeg tror at han da må brukes som en boxplayer, og ikke være så veldig involvert i oppspill. Vi trenger derfor en Skikklig kriger på spissplassen med fart og tempo som er god mann mot mann ala Østenstad. Dette er spillere som ikke vokser på trær men det er noe som må prioriteres for at neste sesong skal tilsvare forventningene(kansje Peters eller Momo ville blitt en slik en), og sist men ikke minst en hodesterk offansiv spiller med fart. Dette ville løst litt av dødball problemene vi har.
Neste års mest spennede tilvekst tror jeg blir Garro og MacDonald ettersom Eggen har hentet inn disse til å brukes på A-Laget til neste år.

Barret vil desverre forsvinne pga EU kvoten.

Da ville vi stått med en stall som ville sett slik ut.

Skjeldestad
Sørlie/ALH
Staw

PAC
+HB
Kallio
+VB
Bora
Piroja
Trondsen
Pettersen

Garro
RR
Brenne
Enerly
Søder
Helland
Bjørnar
Offansiv MB(Ødegaard?)
+Venstere ving(MacDonald?)

West
Ringberg
Peters?
Momo?
+Spiss(Hellesund?)
+Spiss(F.Johnsen) det er lov til å håpe:)

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04

Lagt til: 21 sep 04, 15:15
Jeg håper ihvertfall at Gherland MacDonald slår gjennom på A-laget til året. Han har noen triks på lager som Tippeligaen ikke har sett maken til...

Kallio kan bli et problem, da man ikke har lov til å bytte klubb to ganger på ett år...da må vi vente til sommeren. (Vet UEFA gir dispensasjoner, men vet ikke hva som er kriteriene for det...)

---------------------------

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 21 sep 04, 16:13
På keeperplass mener jeg vi bør strekke oss langt for å få Alex Lund Hansen kjøpt fri fra RBK, dersom det er mulig. Jeg tviler derimot litt på det, og er usikker på om jeg ønsker å fortsette med utleie av keeper. Her bør vi satse på en keeper som skal stå her en stund. Derfor mener jeg vi bør forsøke oss på Per-Morten Kristiansen dersom vi ikke får Lund Hansen. Hvorfor? Jo, Kristiansen er fortsatt en av landets mest lovende keepere, har allerede ok TL-erfaring, er lokal, mange U21-landskamper og har antydet at han vil ha nye utfordringer nå. Han kan ikke fortsette i et svakt Moss dersom han fortsatt har ambisjoner. Tiden leger også alle sår, Bjarne Rønning er borte for lengst med flere som var her da PMK var her sist, så tror ikke det argumentet for at han ikke vil hit er så sterkt lenger.

Ellers ønsker jeg 1 ny høyreback og 2 venstrebacker. Barret og Hagen forsvinner nok begge. Håper klubben får sikret seg Zivkovic og Piiroja, men jeg ser ikke bort i fra at de prioriterer én av de. Da blir det sikkert Zivkovic fordi han blir billigere. Piiroja vil jo koste 1.5 mill å kjøpe fri. Det er mye penger for FFK, og kan gå på bekostning av andre ting. F.eks ny klassespiss, det er det som koster mest.

På midtbanen trenger vi en venstrebeint kantspiller som første pri, deretter en ballfordeler og sjef på midtbanen om det er midler til det.

På topp trenger vi 1-2 nye. Disse bør ha erfaring og minst en av de bør ha dokumentert mange mål på høyt nivå.

For mange utskiftninger er ikke heldig, men 4-5 kvalitetsspillere bør være mulig. Litt avhengig av hvem som forsvinner.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04

Lagt til: 21 sep 04, 16:58
Vet ikke hvor mye FFK har til rådighet når det gjelder spillerkjøp, men det er ihvertfall begrenset...
Vi har jo alle sett at FFK presterer meget bra nå som forsvaret har blitt bedre, så første prioritet håper jeg vil være og forsterke dette.

Min ønskeliste blir da:

1.Piiroja
2.Venstreback
3.Zivcovic
4.Venstreving
5.Spiss
6.Backup på backplassen
7.Sentral midt

Tviler på at det blir mere en fem kraftige investeringer i vinter, og muligheten er der for at Eggen satser på å utvikle Gherland MacDonald som venstreving og eventuelt Garro som ballfordeler på midten...
Trondsen kan ta rollen til Zivkovic, men håper at klubben skaffer seg dansken allikevel..
Vil ikke inn i en ny sesong til uten backup på midtstopperplassen.
Om det blir enten Piiroja eller Zivkovic ønsker jeg helst at klubben satser på Piiroja. Dette mest på grunn av alderen og at Trondsen som sagt kan ta rollen til Zivkovic....

Tiden vil vise, og jeg gleder meg til å se åssen FFK blir til neste år!!!!

keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 21 sep 04, 18:43
Endret: 21 sep 04, 18:45
HVa skjer med dere her inne ???

hvorfor legger dere ut Hvordan blir neste år.

dette har vel vært oppe før. jeg trodde alle ble enige om at dette skulle legges død helt frem til serien var ferdig. kanskje jeg ikke forsto dette rett, men jeg syns at dette bør legges ned til serien er ferdig. Jeg syns dette er u-spiseligt nå i innspurten og planlegge hvilken spiller som ikke bør få være i stallen. slå Ring rundt dem vi har legg dette død til serien er ferdig det er min bønn til dere her inne...

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04

Lagt til: 21 sep 04, 23:11
Du trodde alle var enige?! Styrking av et lag er et tema til enhver tid, noe man aldri kommer utenom. Derfor diskuteres dette nå som før, og slik kommer det alltid til å være...

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.

keiko

Landslagsspiller

Lagt til: 21 sep 04, 23:35
om dere begynner med en slik diskuskjon syns jeg dere synker dypt. jeg syns slike ting bør vente til alt er ferdig.. Jeg ber om at folk respekterer og skjønner at dette kan heller komme som ett tema når alt er ferdig.

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

Johan

Juniorspiller

Ble medlem: 07 des 03

Lagt til: 21 sep 04, 23:47
Enig med Keiko, dette venter vi vel med?:mad:

Drillo elsker Fredrikstad hurra....hurra !!!!!!

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 22 sep 04, 10:06
Heldig vis er vi uenige der, for at en prestasjons gruppe skal prestere bedre er det til en vær tid behov for å diskutere og evaluere spillere og trenings opplegg, heldigvis er det opp til det sportselige apparatet.
Men en god supporter må få lov til å være kritisk og å stille spørsmål og komme med innlegg.
Vis ikke kunne vi egentlig bare sluttet å diskutere her inn.

FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03

Lagt til: 22 sep 04, 10:36
Enig med ebenfalk..
Husk.. de som tier samtykker!

Man bytter damer her i livet, men aldri klubb!

antidrillo

A-lagspiller
Ble medlem: 29 feb 04

Lagt til: 22 sep 04, 11:52
God sagt Ebenfalk2.
Det å være supporter må også bety at en har lov til å være kritisk, stille spørsmål og være undrende.
Det må ikke bli slik at det er synonymt med supporter å være klakkør, for trenere/spillere osv.
Ofte kan det være slik at supporterne er de som står for kontiniuteten i klubben.
(ser da vekk fra klakkører & medgangsupportere som oppfører seg som om i står i ei svingdør)

Har tidligere dristet meg til å mene noe om dette med fornying, og står fortsatt ved meningene.

Derfor fordi om resultatene i øyeblikket ruller vår vei, kan vi ikke tillate oss å slumre vekk i en salig lykkerus.:rolleyes:

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 22 sep 04, 12:07
Jeg tror faktisk spillerne er fortrolige med at situasjonen deres er slik. At de kommer og går.
Husker forøvrig hvor sinnsykt Dadason feiret opprykket ifjor, hvor han var borte like etter. Sånn er livet. Jeg tror spillerne er flinke til å digge øyeblikket...

Må innrømme at jeg tenkte annerledes om saken tidligere, men pga uttalelser fra bla Vebjørn Hagen forstår jeg at det er slik de tenker...

Stadion på FMV!

keiko

Landslagsspiller

Lagt til: 22 sep 04, 17:05
tyder på at dere som forsetter her tenker med det dere sitter på.. bra tenk med det dere sitter på:mad:

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03

Lagt til: 22 sep 04, 17:38
Ikke drit deg ut keiko! Vær så snill og hold deg unna denne tråden hvis det er alt du har å bidra med. Her skal vi skrive om det vi er opptatt av, og ikke bare det som fenger deg.

keiko

Landslagsspiller

Lagt til: 22 sep 04, 17:48
jeg driter meg ikke ut men bare melder i fra om deres synkende tanke gang.. sorry ikke vondt ment

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 22 sep 04, 18:40
du har allerede uttalt deg om dine meninger keiko. er vel ikke vits å si noe mer da? vi kan ikke alle være enige..

og for the record: jeg er heller ikke enig med deg.

keiko

Landslagsspiller

Lagt til: 22 sep 04, 18:44
enig, men jeg legger bare inne komantarer..:D.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 22 sep 04, 20:32
Nå hadde jeg egentlig ikke tenkt til å skrive noen kommentar på innlegget ditt keiko, men vis du ikke har noen gode argumenter så burde du holdt deg unna diskusjonen, dette du kommer med er ikke et argument mot innlegget mitt men bare en kommentar. Kom med et argument som veier opp mot diskusjonen og jeg vil gledelig føre den vidre mot deg.

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 22 sep 04, 21:20
Opprinnelig postet av keiko
enig, men jeg legger bare inne komantarer..:D.

Er`u kun ute etter å lage kvalme?

Dersom forumdeltagere har lyst til å diskutere året som kommer FØR sesongen er over, så må man vel for **** få lov til å gjøre det uten at du kommer rekende med noen intetsigende grynt?

Personlig er jeg rimelig enig med Costanza, og begynner å undres på om han har vært inne i hue mitt og lett frem noen tanker om neste års stall... Costanza; bank på neste gang du stikker innom, så skal jeg by på en symbolsk kaffekopp :D

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 22 sep 04, 22:54
Endret: 22 sep 04, 22:56
Klart vi skal diskutere hva vårt lag trenger for å bli bedre. Jeg har intet problem med gode idéer og tanker om hvor FFK trenger forsterkninger, TL-plass eller ikke.

Jeg synes personlig vi mangler litt rått tempo på midtbanen. Angrepet starter her, og en rask og pasningssikker midtbanespiller vil gjøre West og Ringberg til konger der framme. Risholt er god med ballen, men først og fremst god til å holde ballen, ikke få den framover i kanonfart med full presisjon.

At FFK trenger en spiss til er vel ingen bombe, i og med at FFK kun har 2 spisser pr. dags dato, og ikke har de reell kokurranse. Hva med en mer universell spiller der, rimelig god med ballen, rimelig god med hodet, rimelig rask...

Ellers, angrepsmessig, synes jeg FFK trenger en skikkelig venstreving. Stian har ikke vært god nok, og ikke har han fått spilt mye der heller. Söder er ingen flankespiller. Spillere fra Costa Rica er vel raske nok, tenker jeg. Hehe. Vi har Enerly på høyresida, og det er godt nok i massevis.

Spesielt en god Risholt gjør at FFK nok skal spille med 4-4-2, siden hans yndlingsposisjon er sentral plassering. Problemet der er at man da lett mangler en sentralt plassert midtbanespiller høyere oppe på banen som spill-fordeler og mottakspunkt, så kanskje vi skal gå over til en 3-5-2-formasjon (3-2-3-2)? Jeg tenker tre bak, Roger foran dem + én kriger til, sentralt plassert, to vinger, en høyt og sentralt plassert spillefordeler og 2 på topp...

I gamle dager ville selvfølgelig FFK spilt med 2-3-5, men jeg tror det blir vanskelig å få brukt dette med hell i dagens fotball. Men artig hadde det blitt.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914