Baron utvist etter to minutter
---------------------------
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
Opprinnelig postet av Planken
Arne Erlandsen mener at dette røde kortet ikke fører til suspensjon i Tippeligaen... Mulig han har rett, men jeg syns det er rart at røde kort i treningsmatcher kan gi karantene, men ikke B-lagsspill...
Hvis røde kort gjaldt på tvers av divisjoner, så kunne en tippeligaspiller bare si at han sto over en reservelagskamp, og så spille neste kamp i tippeligaen...
Høres det mere rettferdigt ut?
"Spiller utvist i seriekamp er utelukket fra neste seriekamp på samme lag som spilleren ble utvist med mindre annen underretning foreligger fra overordnet myndighet. Eventuelle tilleggssanksjoner trer først i kraft når underretning foreligger. " (Protest og sanksjonsreglementet, kap. 3)
Alstå, forutsatt at Baron KUN får en kamps karantene, vil det ikke ha noen følger for evt spill på 1. eller 2. laget. Det er først dersom han får mer enn en kamp at karantenen vil kunne gjøre seg gjeldende på høyere rangerte lag.
EDIT: Til Planken
Litt av det samme prinsippet som over gjelder forøvrig med tanke på treningskamper også:
Utvist spiller som har begått en forseelse som etter Forbundsstyrets retningslinjer innebærer 1 kamps utelukkelse i obligatorisk kamp, skal ikke stå over neste privatkamp og heller ikke første obligatoriske kamp. (Protest og sanksjonsreglementet, kap. 3 - Privatkamper)
"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"
Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...
Opprinnelig postet av A.Scheie
"Spiller utvist i seriekamp er utelukket fra neste seriekamp på samme lag som spilleren ble utvist med mindre annen underretning foreligger fra overordnet myndighet. Eventuelle tilleggssanksjoner trer først i kraft når underretning foreligger. " (Protest og sanksjonsreglementet, kap. 3)
Tror at det er en forseelse som "er verdt" mere enn en kamp karantene...
MEN:
Er LSK. LSK2 og LSK3 det samme laget?
Hvis det ikke er det, så gjelder jo Barons karantene kun kampene til LSK3.
LSK 1, 2 og 3 er tre LAG, men tilhører samme klubb.
På generelt grunnlag og som kommentar til regelen over:
Dersom man får rødt kort betyr det at man automatisk skal stå over første kamp på det LAGET man får
Hvorvidt dette er en forseelse "er verdt" mer enn en kamp kan vi sikkert diskutere, men det at en keeper feller en spiller som kommer en-mot-en er noe som alltid vil kunne skje, selv om man "bare" er uheldig. (Akkurat som man lager frispark en-mot-en ute på banen.) Mange karakteriser en slik hendelse som ender med både straffespark og rødt kort som "dobbeltstraff". Den diskusjonen vil jeg ikke gå nærmere inn på (reglene er nå engang sånn), men spilleren skal i tillegg AUTOMATISK stå over 1 kamp som følge av det røde kortet. Personlig mener jeg dette er straff mer enn nok, og av erfaring mener krets/forbund som regel det samme. (Eventuell ytterligere karantene, i tillegg til den ene kampen, blir forøvrig helt og holdent satt ut ifra den utvisningsrapporten dommeren leverer til krets/forbund
"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"
Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914