Husk meg
Brukernavn
Passord

Ops I did it again

Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 01 sep 04, 08:24
Skal bli spennede å se om Harry sier noe selv i dag til media etter at historien har gjentatt seg. Om det ender med nedrykk nå tror jeg han får problemer med sprade rundt som en konge i byen . Ble ikke overasket over resultatet, skulle nesten tro Harry var redd pengene skulle bli brukt opp slik at han gikk glipp av en eller annen bonus bonus .

Nå er det bare å be til de høyere makter at vi ikke får noen flere skader i laget og at flyten fortsetter.
3-0 over Ham Kam bør være mulig

Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 01 sep 04, 09:00
Så det er altså Harry Hansen sin skyld at Örgryte får fire spillere skadet og ser seg nødt til å beholde Gudmundsson? Jeg gir meg over...at det går ann...får jo kjeft uansett den mannen!

Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03

Lagt til: 01 sep 04, 09:02
Stakkars Harry. Er det din skyld at Busch vant valget for 4 år siden, og at det er krig i verden??? Jeg bare undrer.

---------------------------

9 serie- og 10 cupmesterskap!!!!

remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03

Lagt til: 01 sep 04, 09:31
FFK sett utenfra: En gammel klubb men mange høvdinger, kritiske , dog mange, supportere, surt oppgulp fra gamle klubbmedlemer (jf Demokraten), sponsrer som krangler om stadionplassering, en by som er mest kjent for planker, nedlagt skipsverft, harry handling og en håpløs dialekt, og mimring om gamle (fotball)dager.

Og ikke minst; En klubb som er dømt nedenom og hjem av alle untatt oss.

Hvem faen gidder å spille for FFK da? Du skal være rimelig horete for å gidde det. For da gjør man de ti utg pkt kun for penger...

Ikke rart at Harry Hansen og Eggen sliter med å få spillere til klubben. Greit nok at fortballspillere ikke alltid er de glupeste, men noe har de innabords!

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,

et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,

FFK har begge deler.

Eggen til NRK sporten

Hubro7

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jun 03

Lagt til: 01 sep 04, 09:31
Så klart Harry ikke skal ha skylda for dette.

Det som imidlertidig er litt underlig er at FFK har en tendens til å se på skada spillere, Kallio, Barret, Gudmunson.
Da Rajo gikk ut med skade i første kamp ble det nesten komisk.

LaJo

Juniorspiller
Ble medlem: 01 mar 04

Lagt til: 01 sep 04, 09:48
Herregud tomroar!
Når skal du skjønne at Harry gjør en veldig god jobb for klubben.

Og det du sa om at han er "redd" for å bruke penger for at det går ut over bonus. Får ikke håpe du mente dette seriøst. For det er nok ikke Harry som sitter på pengesekken og styrer hele butikken.

Hattrick.org- Ett vanvittig artig fotballmanager spill!!

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03

Lagt til: 01 sep 04, 09:56
Hvordan skal man skjønne at Harry gjør en god jobb for klubben? Fordi han er uønsket på Lerkendal og Melløs? Skyldes dette fordi han er så dyktig?

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 01 sep 04, 09:59
Opprinnelig postet av tomroar
Skal bli spennede å se om Harry sier noe selv i dag til media etter at historien har gjentatt seg. Om det ender med nedrykk nå tror jeg han får problemer med sprade rundt som en konge i byen . Ble ikke overasket over resultatet, skulle nesten tro Harry var redd pengene skulle bli brukt opp slik at han gikk glipp av en eller annen bonus bonus .

Sjeldent jeg lar meg irritere over usaklige og til dels patetiske uttalelser som dette, men nå kjenner jeg at det koker litt i toppen... Hvor dum går det ann å være? Hvordan i all verden skal man kunne gardere seg mot skader? Det er ikke mulig å forutse slike hendelser.

Nei, Tomroar, gå i deg selv, se på hva du har skrevet og gå inn og rediger litt, for det du kommer med her hører ikke hjemme i denne situasjonen klubben eller Harry Hansen er i p.t. At du kan komme med slike påstander er for meg helt uforståelig, du må sitte på informasjon som er hemmeligholdt selv for Harry H m/ venner...

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04

Lagt til: 01 sep 04, 10:05
KeJ; det er da langt fra første gang at tomroar kommer med usaklig oppgulp. Personlig håper jeg at HH fra neste sesong får en 100% stilling i den sportslige biten, slik at han får den tiden han hadde trengt i år til å gjøre jobben sin!

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.

tomroar

Landslagsspiller

Lagt til: 01 sep 04, 10:34
Man kan gardere seg for skader ved å ikke hver gang skulle avgjøre noe den siste dagen, det skjedde også før overgangsvinduet stengte sist.
Da blir det for dumt for meg , det går an å lære av feil, og om man ønsker å fortsette som før tror jeg det hadde vært smart å ikke gå ut i media med at man skal hente flere , men heller la det komme som en positiv overaskelse om det ordner seg.
Regner med at det sitter utrolig mange supportere som er skuffet over at det ikke kom en ny spiller før overgangsvinduet stengte, det er bare å se på aktiviteten på dette forumet i går kveld

Uttalelsen om at hvem gidder !

For de flest spillere er det pengene som teller, og hvem hadde ikke kommet til FFK for å spille 7 kamper om de fikk godt betalt. Bora og Piroja kom og de hadde gått inn på alle lag i Norge eks RBK, da var tabell situasjonen kritisk.
Spillere kommer uavhengig av tabellen

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04

Lagt til: 01 sep 04, 10:43
Håper Harry Hansen trekker seg etter denne sesongen,er dritt lei av å se på at han ikke lærer...Jobber man med en spiller i 12 time før fristen går ut,må man ha en PLAN B OG C,Og det ser ikke ut som han lærer fra forrige gang dette skjedde,dvs med Kallio...Nei Harry,dette er for dårlig..god tur til Tromsø,eller til en pensjonisttilværelse i syden...Dette holder bare ikke!!

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04

Lagt til: 01 sep 04, 10:47
Endret: 01 sep 04, 10:47
Opprinnelig postet av A9
Håper Harry Hansen trekker seg etter denne sesongen,er dritt lei av å se på at han ikke lærer...Jobber man med en spiller i 12 time før fristen går ut,må man ha en PLAN B OG C,Og det ser ikke ut som han lærer fra forrige gang dette skjedde,dvs med Kallio...Nei Harry,dette er for dårlig..god tur til Tromsø,eller til en pensjonisttilværelse i syden...Dette holder bare ikke!!

totalt uenig med deg!
Håper at HH går inn i en 100% stilling jeg. At man avventet med Gudmundsson frem til man fikk vite omfanget av skaden hans syns jeg er helt greit....
Ikke forlang hoder på fat med en gang ting ikke går den veien dere håper.....

Håpet forøvrig på en ny spiss selv, men har troa på at stallen vi nå disponerer er god nok til å fornye tippeligakontrakten!

stenhard

A-lagspiller

Lagt til: 01 sep 04, 10:51
Hva skal vi med en som hele fotball-Norge anser å være en klovn? Tjener vel ikke klubben i det lange løp? Tore P inn i den stillingen. Det er gutt med kontakter og erfaring med forhandle en kontrakt eller to.

FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03

Lagt til: 01 sep 04, 10:55
Opprinnelig postet av A9

Helt enig med deg A9! Når man går ut i avisen og sier at man jobber med å få tak i en ny spiller, og ikke greier dette , ja da har man dreti på draget!
Det verste er at dette er ikke første gangen! DEt samme skjedde jo med Kallio! Det er helt utrolig at de ikke hadde en plan b i Kallio tilfellet og i dette tilfelle!

Et ord sier det meste Amatørmessig!
Jeg griner ikke hvis Harry forsvinner etter dette året! Den første tabben med kallio har påført oss tapte poeng pga dårlig forsvar.LA ikke denne tabben påføre oss et NEDRYKK!

Man bytter damer her i livet, men aldri klubb!

jashin

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 04

Lagt til: 01 sep 04, 11:01
Vi fikk jo en forklaring på hva som har skjedd, men jeg synes det er litt merkelig at de venter til siste liten hver gang. Jeg er fornøyd med forsterkningene i forsvar men skulle gjerne hatt to spillere til, en midtbanespiller og en spiss. Men nå er toget gått så nå får vi bare glemme det som har skjedd og prøve å skape "good vibrations" som hippiene sa. Vi får heller ta en grundig evaluering når sesongen er over. Det kan bli mye moro framover nå hvis vi unngår skader og gule kort.

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04

Lagt til: 01 sep 04, 11:09
Endret: 01 sep 04, 11:10
En forklaring hjelper veldig lite når ikke man får de forsterkningene man trenger..Og at de driter seg ut på samme måte som de gjorde sisst...Jeg syntes Harry bør være voksen nok til å trekke seg etter sesongen uansett utfall om vi overlever eller ikke...Han kommer til å bringe klubben bakover slik det var på 90-tallet i stedet for fremover...Vi supportere kan ikke stå å se på at det skjer!!Han har bevist at han ikke er rett man ved forhandlingsbordet...Og dreti seg ut to ganger på rad,og ikke minst alle feilvurderingene han OG eggen har gjort sammen denne sesongen..Nå er det på tide at en annnen får prøve seg..Det kommer en dag man=han må si "jeg prøvde meg i ledelsen i en fotball klubb,men mislyktes med oppgavene jeg skulle gjøre"..

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 01 sep 04, 11:20
Hvis vi overlever, så har da strengt talt Harry OG Eggen gjort jobben sin? Både før og under sesongen... Det var kalkulert med spillerkjøp, og hvis disse kjøpene da medfører fornyet tippeligakontrakt, så har de gjort jobben sin!

De prøvde å hente en god spiller, et stort navn som mange har ropt etter, men dessverre skjærte det seg. Klarer vi oss alikevel vil det være enda mer midler til å forsterke laget og møte enda bedre utrustet før neste sesong.

Det eneste argumentet jeg har imot Harry & Co er at jeg ikke fatter hvorfor det alltid skal drøye til "tolvte time" før overgangsvinduet stenger... Det meste burde vært klart sekundet overgangsvinduet åpnet!

A9: Du hevder at Harry "kommer til å bringe klubben bakover slik det var på 90-tallet i stedet for fremover..." Vel, DET VAR FAKTISK SAMME MANN som brakte oss dit vi er - tippeligaen anno 2004!

Én spillere har vi ikke fått, men samtidig har vi fått _fem_ andre forsterkninger under dette vinduet. Hva mer kan dere egentlig kreve??

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 01 sep 04, 11:37
Helt enig i Holters,

HH har skaffet oss Risholt, Brenne, Trondsen, Zivkovic, West osv osv.... Hvorfor skal dere ha hodet hans på fat fordi noen forhandlinger strander....

Fotball er ett spill også på forhandlingssiden. Noen ganger vinner man og noen ganger taper man. Vil si at HH og Eggen har flere gode overganger enn de har misslykkede...

Dessuten er det feil å angripe HH alene, det er ett lederteam bak det som blir gjort i klubben.

Men nå må vi se fremover mot de siste 7 kampene og fylle stadion med rødhvite skjerf!!!

Frode

- FFK nr. 7 i tippeligan 05

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 01 sep 04, 11:51
HH har gjort en sånn passe god jobb, totalt sett. Må dog innrømme at jeg gjerne hadde sett Tore P i den stillingen neste sesong. Han har mye cred og jeg antar et stort nettverk, både nasjonalt og internasjonalt.

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 01 sep 04, 12:03
Ja, Tore P er nok mannen... Mannen som skrøt en dårlig tysk spiller opp i skyene, skapte store forventninger rundt spilleren, skaffet ham prøvespill, og så viste det seg at han over hodet ikke var noe tess i det hele tatt... En virkelig middelmådighet som trolig ikke hadde forsterket oss i 2. divisjon engang.

Nei, jeg fatter ikke helt synet til folket her i ny og ne... Vebjørn Hagen og Harry Hansen får kritikk uansett hva de gjør. Det er jaggu ikke lett her i Fredrikstad...

Ansvarlig redaktør

Røvern

A-lagspiller

Lagt til: 01 sep 04, 12:06
Folk glemmer iallefall fort her. Og så fort ting går imot, glemmes alt det gode. Som f.eks to opprykk på rad.

FFK

-fortsatt i tippeligaen!!

Fattern

Juniorspiller
Ble medlem: 23 aug 04

Lagt til: 01 sep 04, 12:45
Så enig, så enig.... Så fort ting ikke går på skinner, skal man finne syndebukker, hoder på fat, reis hjem til Tromsø etc. etc. Se heller på de positive tingene som har skjedd med FFK siden 2001. Vi har et lag i TL, vi er igjen satt på fotballkartet. organisasjonen er i ferd med å bli profesjonell.
Oppfatter heller ikke at Harry Hansen blir sett på som en "klovn" av resten av fotball-Norge.

... et lenke er ikke sterkere enn det svakeste ledd ...

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til: 01 sep 04, 12:54
Jeg lurer på om dere Harry-kritikere følger med i alle andre klubbers spillerjakt og kjøp. Tror dere at det er bare FFK som av og til må se at de ikke får tak i den spilleren de ønsket seg? Newcastle mistet nylig Rooney til ManU er de da bare talentløse i Newcastle? Kan det ha noe med at ManU er en mer frsitende klubb å gå til? Stiller FFK og Fredrikstad i så særklasse at klassespillere formelig drømmer om å komme hit?

Jeg synes Harry og Eggen har gjort en god jobb og har lyktes i å forsterke laget i sommer. kanskje mer enn mange andre ville klart. Ingen tvil om at Harrys Hansen og Eggen sitter på masse kunnskap og kontakter FFK nyter godt av. FFK har tatt sjumils steg på 2 år, klarer vi å bli i TL vil vi også etterhvert få tak på enda bedre spillere og få frem enda flere lokale talenter. Gi dem tid og tillitt for pokker!

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!

antidrillo

A-lagspiller
Ble medlem: 29 feb 04

Lagt til: 01 sep 04, 13:05
Det blir vel et spørsmål om hvem som glemmer!

Situasjonen er vel ( etter min forstand) at FFK laget en framdriftsplan og satte opp ett budsjett for fratiden. Fikk hentet inn KTE og seinere H.H for å gjøre en jobb Det blir vel derfor soleklart at det må være de som åpnet vei for, og skaffet oss KTE og H.H som bør i første rekke æres for framgangen.

Når det gjelder KTE & H.H så er de ansatt for å gjøre en jobb!
Hvordan vi er fornøyd med den jobben, kan vi jo diskutere, men la oss holde oss til fakta.

Personlig så stiller jeg fortsatt storespørsmålstegn veg den jobben som H.H. utfører og stiller også ? om han er rette mann.

Når det gjelder KTE så blir det en annen diskusjon, men også her stiller jeg noen ? om trenerkapasitet. Hvor mange spillere har f.eks utviklet seg i FFK under KTE.:rolleyes:

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 01 sep 04, 13:16
Endret: 01 sep 04, 13:16
Opprinnelig postet av antidrillo
Når det gjelder KTE så blir det en annen diskusjon, men også her stiller jeg noen ? om trenerkapasitet. Hvor mange spillere har f.eks utviklet seg i FFK under KTE.:rolleyes:

Tja, Steinar Sørlie, Pål Andre Czwartek, Tor Trondsen, Jørgen Pettersen, Roger Risholt, Christian Petersen, Markus Ringberg og Lars Petter Hansen for å nevne noen... Alle har forbedret seg vesentlig under KTE gjennom de siste sesongene... Noen av de er faktisk knapt å kjenne igjen!

Ansvarlig redaktør

orion

Juniorspiller
Ble medlem: 09 feb 04

Lagt til: 01 sep 04, 13:19
Det har vel vist seg at de omtalte personer (HH &KTE) holder i 1./2. div - som endel av spillerne

bjorn

Landslagsspiller

Lagt til: 01 sep 04, 13:23
Endret: 01 sep 04, 13:24
Opprinnelig postet av DeKjök
Tror dere at det er bare FFK som av og til må se at de ikke får tak i den spilleren de ønsket seg? Newcastle mistet nylig Rooney til ManU er de da bare talentløse i Newcastle? Kan det ha noe med at ManU er en mer frsitende klubb å gå til? Stiller FFK og Fredrikstad i så særklasse at klassespillere formelig drømmer om å komme hit?

Kom ikke Rooney fra Everton æ? :p

De satsa på en skikkelig god spiller denne gangen og han ble skada (igjen) det er nok ikke lett å skaffe slike spillere, men det burde være mulig å klare å skaffe en forsterkning i angrepet uansett, for meg så virker det som de jobber kun med ett alternativ, uten at jeg vet det sikkert, virker bare sånn også skjærte det seg igjen, skuffende.

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03

Lagt til: 01 sep 04, 13:25
Personlig så synes jeg den sportslige ledelsen har spilt russisk rulett hele sesongen igjennom.

Ser at de fortsatt ønsker å balansere på kanten av stupet,
...selv etter å ha fått en "second chance".

Konsekvente er de i hvert fall...

FFK and Wisla Krakow forever...

stenhard

A-lagspiller

Lagt til: 01 sep 04, 13:25
Endret: 01 sep 04, 13:42
Opprinnelig postet av Holters
A9: Du hevder at Harry "kommer til å bringe klubben bakover slik det var på 90-tallet i stedet for fremover..." Vel, DET VAR FAKTISK SAMME MANN som brakte oss dit vi er - tippeligaen anno 2004!

Å hevde at Harry brakte oss til Tippeligaen er vel i drøyeste laget til og med for deg Holters?
Hvorfor skulle ikke Tore P gjøre en god jobb der? Synes du kanskje han har ett dårlig kontakt nett?

antidrillo

A-lagspiller

Lagt til: 01 sep 04, 13:40
Endret: 01 sep 04, 13:43
Holters da!
Dette er vel en ufortjent skryteliste!!!
- Steiar S har framgang, noe som kanskje først og fremst blir keepertrener sin fortjeneste. men om S.S pr.dato er den T.L keeperen som FFK trenger er et annet spørsmål.
- Pål André har hatt framgang, helt riktig.
- Tor Trondsen, framgang fra tiden i Moss?
- Jørgen Pettersen, framgang til 1-2 div nivå . 2 div . nivå i Kvik??????
- Roger Risholt, kan ikke være enig med deg her heler. Han viser vel mer nå hvilket nivå han hadde i Start.
- Christian Petersen, framgan fra tiden i Moss, ja som midtstopper!
-- Marcus R, har vel hele tiden vist sitt nivå!
- Lars Petter viste vel sitt nivå på Råde, at han ikke skikkelig slo til som 2 div. spiller i FFk før jubelsesongen kan også skyldes medspillere. Ellers utvikling til 1/2 div. nivå med Tønsberg.

Ps Gjør gjerne lista legner med andre folk som er i utleie eller har gått til 2.div. klubber.:rolleyes:

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 01 sep 04, 13:43
Opprinnelig postet av stenhard
Å hevde at Harry brakte oss til Tippeligaen er vel i drøyeste laget til og med for deg Holters?

Å hevde at Harry Hansen alene står for spillerkjøp som feiler, og at Harry Hansen alene er mannen som vil "bringe klubben bakover slik det var på 90-tallet" er vel i drøyeste laget selv for deg og dine, stenhard?

Vil nå påstå at min påstand medbringer mer riktighet enn en del av de usaklige påstandene som florerer rundt Harry Hansen. Som en del av teamet var Hary Hansen med og brakte brakte oss til tippeligaen anno 2004, og jeg har på ingen måte hevdet at Harry Hansen gjorde dette alene.

Ansvarlig redaktør

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til: 01 sep 04, 13:43
Opprinnelig postet av bjorn
Kom ikke Rooney fra Everton æ? :p

Jo, men Newcastle var interessert og la inn et høyt bud. ManU kunne by høyere, men var også mer fristende for Rooney. Akkurat som Viking VAR mer fristende for Lindbæk, akkurat som Hellstad, Ronny Johnsen etc. etc. gikk til klubber som de antok hadde mer oå gi sportslig og økonomisk. Mitt poeng er at det ikke er lett for Harry og Eggen å trekke de store navnene til FFK.

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!

bjorn

Landslagsspiller

Lagt til: 01 sep 04, 13:47
Ahhh, litt treg i nøtta :D

tomroar

Landslagsspiller

Lagt til: 01 sep 04, 13:49
Det er vel ikke stor navn vi trenger, hvem av oss supportere kjente til Bora ?

Pr nå i en særstilling i FFK når det gjelder kvalitet.

Innlegget om å balansere på en knivsegg er treffende for hva vi går inn i videre i sesongen.

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 01 sep 04, 13:56
Jeg er enig i mye av kritikken mot Harry Hansen.
1) Disse forsterkningene skulle vært på plass før sesongstart.
2) Dersom man skal hente spillere er det dumt å vente til siste dag før overgangsvinduet stenger med å kjøpe. Hadde de handlet før helgen, så hadde Tryggvi vært vår nå. I stedet gikk de ut å sa at de skulle vente til over helgen. Da var det for sent. Harry måtte vel ha seg en frihelg...
3) Man kan ikke satse alle kort på en spiller. Det har FFK brent seg på før, og gjorde det igjen. Man må jobbe på flere fronter samtidig, hvis man først skal forsterke.

Til Holters:

Du sier at Eggen / Harry har gjort jobben sin hvis vi holder oss i tippeligaen. Husker du årets målsetning? Det var å komme til kvartfinalen i cupen, samt å ende på plass 7-11 i serien. Cupen har allerede røket, mens i serien har de justert målsetningen ned til å greie kvalikplassen.
Min konklusjon: Eggen og Hansen har ikke gjort jobben sin!

Registrerte forøvrig artikkelen i FB i dag, og at det er Eggen som uttaler seg, og ikke Harry. Ganske påfallende at det var Eggen som kom med det triste budskapet (altså at vi ikke noen forsterkning) denne gangen. Hver gang tidligere er det Harry som har uttalt seg, men det er tydelig at man nå prøver å skåne han litt..

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 01 sep 04, 14:01
Endret: 01 sep 04, 14:04
- Steiar S har framgang, noe som kanskje først og fremst blir keepertrener sin fortjeneste. men om S.S pr.dato er den T.L keeperen som FFK trenger er et annet spørsmål.

Steinar Sørlie har aldri tidligere vist at han holder tippeliganivå, og først nå har han klart å spille seg til fast på et tippeligalag. Ingen er vel i tvil om at etter at Sørlie kom til FFK tok han fotball mer seriøst, gikk ned i vekt, og ble enda mer Tarsan i kroppen? Har utviklet på samtlige området, bl.a. så man vesentlig forbedringer i feltarbeidet før skaden. Keepertrener er en del av teamet rundt KTE.

- Pål André har hatt framgang, helt riktig.

Ikke verst at du er enig i den. ;)

- Tor Trondsen, framgang fra tiden i Moss?

Det har blitt hevdet at Trondsen hadde fremgang etter at han ble sluppet fra Rosenborg, og det er vel ganske så naturlig, da han igjen fikk spille førstelagsfotball. Tor Trondsen spilte under Eggen i Moss, og det var Eggen som hentet ham til Moss fra Nardo. Fremgangen under Eggen i Moss fikk ham til Rosenborg.

- Jørgen Pettersen, framgang til 1-2 div nivå . 2 div . nivå i Kvik??????

Jørgen Pettersen hadde enorm framgang, men stagnerte. Trodde kanskje en periode at han var bedre enn det han var, og videre spill i FFK ble truet pga kravstort ønske om vesentlig forbedret kontrakt. Noen spillere når etter hvert sitt nivå, og kanskje har Jørgen Pettersen funnet sitt? Han beviste gjentatte ganger i tippeligaen at han ikke holdt mål. Man kan ikke lage gull av gråstein.

- Roger Risholt, kan ikke være enig med deg her heler. Han viser vel mer nå hvilket nivå han hadde i Start.

Roger Risholt kom til FFK som en sønderknust guttunge uten noen form for selvtillit. KTE valgte å satse på ham, noe Start over hodet ikke var interesserte i å gjøre. Roger Risholt har gjentatte ganger takket KTE for at han fikk en ny sjanse, og gir KTE mye av æren for at han er den spilleren han er i dag. Det er liten tvil om at Roger Risholt har utviklet seg de siste årene, og blitt noe mer stabil enn han var i begynnelsen. Kondisjonen har nok også forbedret seg vesentlig.

- Christian Petersen, framgan fra tiden i Moss, ja som midtstopper!

Christian Petersen holdt over hodet ikke mål i tippeligaen for Moss og ble sett på som et av de svakeste leddene. Nå har han fungert som en god potet for FFK, og hvor han på banen har hatt fremgang har da ingenting å si. Vi snakket om fremgang - ikke posisjoner. Dessuten har Petersen vist seg som en viktig innbytter, da både han og Koskela er flinke til å drøye tid og holde på ballen i de avgjørende fasene av spillet.

-- Marcus R, har vel hele tiden vist sitt nivå!

Hele tiden? En spiller som aldri har spilt på dette nivået før må nødvendigvis utvikle seg for å prestere. Les litt rundt i mediene for tiden om Daniel Braaten, og hvor mye de mener han har utviklet seg etter at han kom til en bedre klubb. Det finnes mange plan å forbedre seg på - psykologisk, fysisk og prestasjoner. Markus Ringberg har hevdet at han aldri har vært i bedre form, og har prestert deretter.

- Lars Petter viste vel sitt nivå på Råde, at han ikke skikkelig slo til som 2 div. spiller i FFk før jubelsesongen kan også skyldes medspillere. Ellers utvikling til 1/2 div. nivå med Tønsberg.

Det er MANGE som "har vist sitt nivå" i 3. divisjon, men ALDRI fått et minutt i 2., 1. eller tippeligaen. LPH hevet seg enormt fra å være en middelmådig kantspiller i FFK til å være vårt giftigste angrepsvåpen. Gikk ned kilo på kilo og var etter hvert virkelig fit for fight. Nådde nok sitt nivå som 1. divisjonspiller, men han utviklet seg under KTE.

Det er faktisk ikke mulig å gjøre utvikle alle som drømmer om profftilværelse til superspillere. Da ville det ikke vært noe game lenger. Noen når lenger enn andre, og det er ikke nødvendigvis treneren sin skyld. Det finnes faktisk noe som heter genetikk, motivasjon, etc. Å hevde at INGEN spillere har utviklet seg under Knut Torbjørn Eggen er rett og slett banalt, kanskje i beste fall naivt.

Dessuten har laget som helhet utviklet og forbedret seg.

Ansvarlig redaktør

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 01 sep 04, 14:10
Endret: 01 sep 04, 14:14
Opprinnelig postet av ajg
Jeg er enig i mye av kritikken mot Harry Hansen.
1) Disse forsterkningene skulle vært på plass før sesongstart.

Dette er jeg helt enig i, men de har innrømmet sine feil, forsterket laget, og gjort en vesentlig bedre jobb i sommer. Det er liten tvil om at en del av disse spillerne burde vært her før sesongen startet.

2) Dersom man skal hente spillere er det dumt å vente til siste dag før overgangsvinduet stenger med å kjøpe. Hadde de handlet før helgen, så hadde Tryggvi vært vår nå. I stedet gikk de ut å sa at de skulle vente til over helgen.

Også enig, men de har tross alt skaffet fem andre forsterkninger, og dette har nok tatt en del tid. I tillegg har de nok sondert og lett gjennom markedet for å finne en offensiv spiller, men at de venter til "tolvte time" er utilgivelig.

3) Man kan ikke satse alle kort på en spiller. Det har FFK brent seg på før, og gjorde det igjen. Man må jobbe på flere fronter samtidig, hvis man først skal forsterke.

Det var flere spillere i bildet.

Du sier at Eggen / Harry har gjort jobben sin hvis vi holder oss i tippeligaen. Husker du årets målsetning? Det var å komme til kvartfinalen i cupen, samt å ende på plass 7-11 i serien. Cupen har allerede røket, mens i serien har de justert målsetningen ned til å greie kvalikplassen.
Min konklusjon: Eggen og Hansen har ikke gjort jobben sin!

Hva i alle dager snakker du om?! Dette var såkalte barrieremål, altså ting man skulle strekke seg etter, men ikke nødvendigvis var hovedmålet. De hadde en rekke delmål underveis, som blant annet å klare seg i tippeligaen. Det at man ikke klarer å oppnå "barrieremålene" den første sesongen i tippeligaen må man nesten regne med. Dessuten er sesongen enda ikke over - vi kan havne på 11. plass. Hvordan ville det sett ut om de satte opp realistisk barrieremål? Det ville ikke akkurat lyst ambisjoner ut av øynene på klubben!

Registrerte forøvrig artikkelen i FB i dag, og at det er Eggen som uttaler seg, og ikke Harry. Ganske påfallende at det var Eggen som kom med det triste budskapet (altså at vi ikke noen forsterkning) denne gangen. Hver gang tidligere er det Harry som har uttalt seg, men det er tydelig at man nå prøver å skåne han litt..

Eller kanskje det faktumet at det er Eggen som er sportslig ansvarlig i FFK, og at han fremover vil ta ting som er hans ansvar på sin kappe? Et av problemene innad i FFK er at altfor mange personer uttaler seg til media. I det ene sekunder er det Eggen, deretter Hansen, og av alle personer: Frode Kværneng! Hva i alle dager har han med det sportslige å gjøre? En opprensking i organisjonen hadde gjort seg, og man kunne med fordel ansatt en Brattseth-type som hadde ansvaret med å uttale seg til media.

Ansvarlig redaktør

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 01 sep 04, 14:36
Endret: 01 sep 04, 14:38
Opprinnelig postet av stenhard
Ser du har revet i stykker innlegget til antidrillo her. Alt er ved det vanlige. Pass deg så ikke han tar igjen da. Du liker jo ikke det. Jeg snakker for meg selv og ikke for mine.
Er det ikke Harry Hansen som er uønsket på Lerkendal og Melløs? Tror ikke KTE er det.

Normalt ville innlegg som dette bli slettet, men siden det går utover meg, så velger jeg å la det bli stående. Det du skriver ovenfor har ingenting med saken å gjøre, og en av de få reglene vi har her inne er følgende: Diskutér sak - ikke person. Skulle du ha noe mer uoppgjort, er det bare å sende en ny mail. Jeg fatter ikke hvordan du kan føle deg tråkket på nå. Dette er en diskusjon, og så lenge man holder seg saklig, er det helt greit for meg.

Jeg har over hodet ingenting imot folk som "klarer å ta igjen". Det er bare moro, men metoden du "tar igjen på" får stå for din regning. Jeg er i alle fall ute etter å diskutere - ikke krangle, slik du legger opp til nå. Jeg leser argumentene som måtte dukke opp, og skriver ned mine motargumenter. Dette kalles som sagt en diskusjon, og takler man ikke å få noe sagt imot sin mening, nei, da takler man heller ikke en diskusjon.

Videre våger jeg å komme med følgende påstand: Du kan umulig ha diskutert mye på nettet. Hadde du gjort det ville du visst at det er vanlig å bruke "sitater" på denne måten. Har jeg revet i stykker innlegget? Jeg kommenterte HELE innlegget. Hver eneste enkeltspiller han kommenterte, har jeg igjen kommentert tilbake. Om jeg hadde sitert innlegget hans i toppen av innlegget, eller stykket det opp slik at man kan lese alt om en spiller på et sted, har ingenting å si. Jeg har ikke revet det i stykker - alt står oppført i kronologisk rekkefølge.

Føler du fortsatt at du har noe på hjertet, og trenger en utblåsning, så gjør dette på mail. "Diskusjoner" på dette nivået tar jeg gjerne på mail, men det har ingenting i dette forumet å gjøre.

Takk for meg.

Nå skal ballen sparkes,
... ikke mannen.

PS! Jeg er hjemme fra jobb ca. kl. 16.00, og sjekker da mailen.

Ansvarlig redaktør

stenhard

A-lagspiller

Lagt til: 01 sep 04, 14:40
Endret: 01 sep 04, 14:55
Skulle egentlig bare prøve å være litt morsom, siden det lignet litt på den vi hadde for en tid tilbake. Skjønner at det funka dårlig. Får prøve å legge på ett gult smile tryne neste gang.
Du synes ikke du dro til litt mye nå?

antidrillo

A-lagspiller

Lagt til: 01 sep 04, 14:56
Endret: 01 sep 04, 15:19
Kjære Holters.
Vi må vel leve med at vi er uenige.
Dette tiltross for alle dine rosende og velmenene ord om KTE.

Det er vel bare å forvente at Jørgen P forsatte å utvikle seg fra lovende junior/ungdomspiller til seniorspiller.
Spørsmålet blir vel har han utviklet seg slik en forventet under KTE.
Så dine påstander om Tor T & Christian P. Begge utviklet av KTE?
Vel C.P var i allefall en meget lovende junior / ungdomspiller med flere landskamper på de aldersbestemte laga. Normalt med utvikling da?
Bør ikke gå inn på alle dine beskrivelser, men synes at beskrivelsen av Roger Risholt som en "sønderknust guttunge" sier nok om hvilket nivå du ønsker å debattere på.

Ellers har jeg vel ikke sagt at KTE ikke har utviklet noen spillere, men stiller spørsmålet om han har utviklet de etter forventninger.
Kanskje ligger årsaken til at FFK ikke skaffet seg bedre forsterkninger før seriestart at KTE overvurderte seg sjøl i nettopp dette å kunne utvikle spillere.

Når det gjelder taktikk og evt. evne til å motivere er dette en annen diskusjon.
Kaster fram en ny brannfakkel , kanskje er KTE på linje med Drillo en bedre landslagstrener enn klubbtrener.

Derfor kjære Holters, du har ikke klart å få meg til å endre standpunkt, og dessverre for deg må du nok leve med at det rundt omkring finnes flere "duster" som meg. De kjøper heller ikke all den skamrosen du kommer med, og reiser seg etter "grisetaklinger"

PS husker jeg fullstendig feil når jeg tror at L.P.H også spilte på Råde i 2.div.?
Dersom jeg tar feil, beklager jeg.
P.s 2: har trolig ikke muligheten til å svare før i morgen p.g.a jobb o.lign.

pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 01 sep 04, 15:05
Endret: 01 sep 04, 15:06
Hva er det Harry Hansen får betalt for å gjøre? That`s the question!

Alle som sitter foran å styrer skuta vet det kommer kritikk og undrende spørsmål når de feiler! Det er klart at Storfæsken har gjort noe galt, eller mye galt. Har ikke tenkt til å sette meg ned å skrive en avhandlig om det jeg mener Hansen kunne endret på eller latt være å gjøre. Avhandlingen hadde vel uansett blitt revet i stykker av Holters, skal spare deg for den jobben;)

Jasså du kommer hjem klokka 16:00 du Holters, ja da er jeg ute å går tur med bikkja. Bare sånn hvis du lurte på det. sjekker mailen om kvelden jeg da!

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 01 sep 04, 16:33
Kjære Holters.
Vi må vel leve med at vi er uenige.

Fair enough. Det er lov å være uenige.

Vel C.P var i allefall en meget lovende junior / ungdomspiller med flere landskamper på de aldersbestemte laga. Normalt med utvikling da?

Også fair enough... Men det er mange spillere med u-kamper som det aldri blir noe av. Jeg har ikke sagt noe om at det er normalt med utvikling eller ei. Det er en selvfølge. Det jeg sier er at de også har utviklet seg under KTE, men at Eggen er flinkere til å importere enn å fostre opp egne talenter er ingen hemmelighet.

Bør ikke gå inn på alle dine beskrivelser, men synes at beskrivelsen av Roger Risholt som en "sønderknust guttunge" sier nok om hvilket nivå du ønsker å debattere på.

Ja ha? Så du mener jeg ikke diskuterer saklig? Det er vel ingen hemmelighet at Roger Risholt var ufattelig langt nede? Gutten skjøt Start til tippeligaen, og dagen derpå ble han sparket ut av varmen. Slikt gjør noe med et ungt talent, eller var selvbildet på topp når han kom til FFK?

Kanskje ligger årsaken til at FFK ikke skaffet seg bedre forsterkninger før seriestart at KTE overvurderte seg sjøl i nettopp dette å kunne utvikle spillere.

Det er ikke like lett å utvikle spillere som har tilvennet seg nivået i 2. divisjon som det er å utvikle unge talenter, men vi er uansett uenige.

Når det gjelder taktikk og evt. evne til å motivere er dette en annen diskusjon.
Kaster fram en ny brannfakkel , kanskje er KTE på linje med Drillo en bedre landslagstrener enn klubbtrener.

Jeg har aldri hevdet at Eggen er perfekt, og jeg er også en av de som flere ganger har stilt spørsmålstegn ved en del av Eggens taktiske disposisjoner. Flere ganger har jeg vært irritert på folk som forguder absolutt alt Eggen gjør, og det har jeg også gitt uttrykk for. Ofte er det enklere å gi kritikk enn ros, og de samme folkene som kritiserer FFK nå, var de samme som kritiserte Høili for å ikke ta krikken først etter sesongen.

Kanskje er Eggen på like linje med Keiko flink til å skape entusiasme og bygge opp et lag fra bunnen av. Kanskje han aldri vil prestere på toppnivå. Det vil fremtiden vise, men om KTE er bedre som landslagstrener? Han har da aldri hatt noe med landslaget å gjøre, og kommer trolig ikke til å ha noe der å gjøre på mange, mange år. Som klubbtrener har Eggen fått mange lag oppover i systemet, og holdt Moss i tippeligaen med begrensede midler. Spillerne har også klokketro på Eggen, og det bør spille inn.

Derfor kjære Holters, du har ikke klart å få meg til å endre standpunkt, og dessverre for deg må du nok leve med at det rundt omkring finnes flere "duster" som meg. De kjøper heller ikke all den skamrosen du kommer med, og reiser seg etter "grisetaklinger"

Ja, ja, skjønner ikke at jeg gidder å kommentere dette engang. Jeg har aldri hevdet at jeg har mer rett enn andre, men det er virkelig en del her inn som har problemer med å få ting argumentert mot seg. Dette er et diskusjonsforum, og i et diskusjonsforum skal det pågå diskusjoner. Under en diskusjon kommer de forskjellige partene frem med argumenter, påstander og begrunnelser. Til tider hender det at man ikke går overrens og er uenige. Det at man ikke har argumenter eller påstander som ikke går overens betyr ikke nødvendigvis at man forsøker å påtvinge motparten sine meninger. Ikke les for mye inn i ting. Ta ting som det er; Én diskusjon. Dessuten har jeg ikke mye til overs for å påtvinge andre noe... Da har jeg mye mer sansen for Sokrates` ironi.

Jeg leter desperat etter stedet jeg har tatt "duster" i min munn.

Kall det gjerne "skamros" om du vil, men det er noen gjengangere som er "skamnegative" i dette forumet. Er jeg litt kritisk kommer de en del "naive optmister ;)" og hakker på meg. Er jeg derimot litt optimist og positivt, så kommer disse "skamnegative" og brøler til.

Knut Torbjørn Eggen har kontrakt til 2006, og det forholder jeg meg til. Det gjør nok sikkert Eggen også. Jeg er i alle fall strålende fornøyd med det Knut Torbjørn Eggen har prestert med Fredrikstad, og skulle vi rykke ned i år: Ja, da tilgir jeg jaggu det også. Ved å bringe oss opp 2. divisjoner på like mange år fortjener Eggen virkelig en sjanse til å bringe oss opp til tippeligaen igjen. Det er ingen grunn til å svekke den administrative delen av FFK ved å sparke Eggen og Harry. Vi trenger flere folk med kapasitet på klubbhuset. Det er nok flere som bør gå får noen av disse.

Vi ligger nå 1 poeng fra sikker plass. Det er 21 poeng igjen å spille for, og vi er kanskje det bunnlaget med enklest kamprogram igjen. 4 seire på de neste 7 kampene og vi er garantert plass i tippeligaen til neste år. Det burde da ikke være noen umulighet?

Ansvarlig redaktør

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 01 sep 04, 16:35
Endret: 01 sep 04, 17:11
Opprinnelig postet av pss
Jasså du kommer hjem klokka 16:00 du Holters, ja da er jeg ute å går tur med bikkja. Bare sånn hvis du lurte på det. sjekker mailen om kvelden jeg da!

He, he, det er godt å høre! Bikkja trenger trim! ;)

Grunnen til at jeg skrev det er egentlig ganske enkel... Sist fikk jeg 2-3 mailer med kjeft for at jeg ikke svarte på en slik mail, da jeg var observert i forumet, så det var bedre å være "føre var". ;)

Ansvarlig redaktør

pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 01 sep 04, 16:42
Endret: 01 sep 04, 16:45
Opprinnelig postet av Holters

He, he, det er godt å høre! Bikkja trenger trim! ;) . ;)

Joa sant nok det, men hva gjør du når du ikke har en ah? Var bare for å påpeke at jeg synes det var litt unaturlig å skrive når du kom hjem fra jobb og når du sjekker mailen. Men da er det oppe og avgjort;)

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04

Lagt til: 01 sep 04, 17:47
Ellers har jeg vel ikke sagt at KTE ikke har utviklet noen spillere, men stiller spørsmålet om han har utviklet de etter forventninger.

Hvem`s forventninger er det KTE ikke har klart å tilfredsstille? Har noen av oss her på forumet et større talent enn KTE og hans medarbeidere når det gjelder å se potensialet i spillerne?

Kanskje ikke spillerne har mer å gå på, for alt vi vet kanskje de presterer over evne når de faktisk spiller veldig bra...

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.

antidrillo

A-lagspiller

Lagt til: 01 sep 04, 18:19
Endret: 02 sep 04, 08:14
Flott Holters!
La oss være uenige, være enig om det og leve videre med det.

PS. I mitt innlegg som startet dette var mest fra min side et spark til alle som hevder at det kun er KTE & H.H som har brakt klubben dit den er.

Jeg tillot meg å stille et spørsmål om KTE, og mente og mener fortsatt noe jeg skrev i vår. "KTE går mot sin tøffeste sesong som trener". Personlig føler jeg usikkerhet om KTE sin evne til å utvikle spillere, og mener også at sesongen for KTE ikke bare har vært vellykket. Skriver ikke at jeg sparker KTE, men stiller spørsmål om hans trenerkapasitet.
Dessverre er det slik også på trenermarkedet at en ikke alltid kan få det en har lyst.
:cool:

Ellers greit med en diskusjon og litt ironi, tålere det.
Men Holters, kan du ikke svare eller andre svare meg på dette om Lars Petter. Det blir kun for å eventuelt tette et av se mange hulene i min fotballkunnskap. PS er ikke ironisk

Ps 2 Har vel skrevet en del ganger og kan gjerne også gjenta " The future so bright, I gotta wear shades"
:cool:

tomroar

Landslagsspiller

Lagt til: 01 sep 04, 20:38
Lars Petter spillte for Råde i 2. div, mener også å huske at han scoret mot oss i idrettsparken

antidrillo

A-lagspiller

Lagt til: 02 sep 04, 08:12
Endret: 02 sep 04, 08:16
Takk tomroar!
Skjønner var som sagt vekk fra byen fra 80tallet til slutten av 90åra.
Følgte den gang med kun gjennom riksaviser. Harderfor helt sikkert mange hull og feiloppfatninger rundt FFK spesielt i den perioden.

Synes ellers at debatten om trenergjerninger o.lign for ofte et preg av hvoordan budsjett blir behandlet. Hvilke spillere som blir kjøpt osv. (Vært med på det sjøl).
Sitter derfor igjen med en følelse at det er penger / innkjøp og budsjett som blir det som holder FFK i TL.
Strengt tatt bør vel en treners evne måles etter andre kriterier, og det de evnene Holters og jeg er uenige i pr.dato.

Kanskje var det en større prestasjon av KTE å holde MFK i TL enn det som pr.idag skjer med FFK? ( Mener ikke å provosere, bare en strøtanke fra en gammel mann):rolleyes::rolleyes:

PS. Hørte her om dagen på Lillebjørn Nilsen sin vise om Ola Tveiten, synes den sier endel om det vi diskuterer.;)

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 02 sep 04, 17:00
KTE har fått FFK opp 2 divisjoner på to år, og klarer kanskje å beholde plassen der det tredje...... Når laget går igjennom en sånn prosess er det selvfølgelig mye vanskeligere å holde plassen i toppdivisjonen, kontra andre lag som har det samme budsjett.... Kan man egentlig forvente mer enn to opprykk og beholde plassen det tredje året?

Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914