Ops I did it again
Alle som sitter foran å styrer skuta vet det kommer kritikk og undrende spørsmål når de feiler! Det er klart at Storfæsken har gjort noe galt, eller mye galt. Har ikke tenkt til å sette meg ned å skrive en avhandlig om det jeg mener Hansen kunne endret på eller latt være å gjøre. Avhandlingen hadde vel uansett blitt revet i stykker av Holters, skal spare deg for den jobben;)
Jasså du kommer hjem klokka 16:00 du Holters, ja da er jeg ute å går tur med bikkja. Bare sånn hvis du lurte på det. sjekker mailen om kvelden jeg da!
---------------------------
Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"
Opprinnelig postet av antidrillo
Kjære Holters.
Vi må vel leve med at vi er uenige.
Fair enough. Det er lov å være uenige.
Vel C.P var i allefall en meget lovende junior / ungdomspiller med flere landskamper på de aldersbestemte laga. Normalt med utvikling da?
Også fair enough... Men det er mange spillere med u-kamper som det aldri blir noe av. Jeg har ikke sagt noe om at det er normalt med utvikling eller ei. Det er en selvfølge. Det jeg sier er at de også har utviklet seg under KTE, men at Eggen er flinkere til å importere enn å fostre opp egne talenter er ingen hemmelighet.
Bør ikke gå inn på alle dine beskrivelser, men synes at beskrivelsen av Roger Risholt som en "sønderknust guttunge" sier nok om hvilket nivå du ønsker å debattere på.
Ja ha? Så du mener jeg ikke diskuterer saklig? Det er vel ingen hemmelighet at Roger Risholt var ufattelig langt nede? Gutten skjøt Start til tippeligaen, og dagen derpå ble han sparket ut av varmen. Slikt gjør noe med et ungt talent, eller var selvbildet på topp når han kom til FFK?
Kanskje ligger årsaken til at FFK ikke skaffet seg bedre forsterkninger før seriestart at KTE overvurderte seg sjøl i nettopp dette å kunne utvikle spillere.
Det er ikke like lett å utvikle spillere som har tilvennet seg nivået i 2. divisjon som det er å utvikle unge talenter, men vi er uansett uenige.
Når det gjelder taktikk og evt. evne til å motivere er dette en annen diskusjon.
Kaster fram en ny brannfakkel , kanskje er KTE på linje med Drillo en bedre landslagstrener enn klubbtrener.
Jeg har aldri hevdet at Eggen er perfekt, og jeg er også en av de som flere ganger har stilt spørsmålstegn ved en del av Eggens taktiske disposisjoner. Flere ganger har jeg vært irritert på folk som forguder absolutt alt Eggen gjør, og det har jeg også gitt uttrykk for. Ofte er det enklere å gi kritikk enn ros, og de samme folkene som kritiserer FFK nå, var de samme som kritiserte Høili for å ikke ta krikken først etter sesongen.
Kanskje er Eggen på like linje med Keiko flink til å skape entusiasme og bygge opp et lag fra bunnen av. Kanskje han aldri vil prestere på toppnivå. Det vil fremtiden vise, men om KTE er bedre som landslagstrener? Han har da aldri hatt noe med landslaget å gjøre, og kommer trolig ikke til å ha noe der å gjøre på mange, mange år. Som klubbtrener har Eggen fått mange lag oppover i systemet, og holdt Moss i tippeligaen med begrensede midler. Spillerne har også klokketro på Eggen, og det bør spille inn.
Derfor kjære Holters, du har ikke klart å få meg til å endre standpunkt, og dessverre for deg må du nok leve med at det rundt omkring finnes flere "duster" som meg. De kjøper heller ikke all den skamrosen du kommer med, og reiser seg etter "grisetaklinger"
Ja, ja, skjønner ikke at jeg gidder å kommentere dette engang. Jeg har aldri hevdet at jeg har mer rett enn andre, men det er virkelig en del her inn som har problemer med å få ting argumentert mot seg. Dette er et diskusjonsforum, og i et diskusjonsforum skal det pågå diskusjoner. Under en diskusjon kommer de forskjellige partene frem med argumenter, påstander og begrunnelser. Til tider hender det at man ikke går overrens og er uenige. Det at man ikke har argumenter eller påstander som ikke går overens betyr ikke nødvendigvis at man forsøker å påtvinge motparten sine meninger. Ikke les for mye inn i ting. Ta ting som det er; Én diskusjon. Dessuten har jeg ikke mye til overs for å påtvinge andre noe... Da har jeg mye mer sansen for Sokrates` ironi.
Jeg leter desperat etter stedet jeg har tatt "duster" i min munn.
Kall det gjerne "skamros" om du vil, men det er noen gjengangere som er "skamnegative" i dette forumet. Er jeg litt kritisk kommer de en del "naive optmister ;)" og hakker på meg. Er jeg derimot litt optimist og positivt, så kommer disse "skamnegative" og brøler til.
Knut Torbjørn Eggen har kontrakt til 2006, og det forholder jeg meg til. Det gjør nok sikkert Eggen også. Jeg er i alle fall strålende fornøyd med det Knut Torbjørn Eggen har prestert med Fredrikstad, og skulle vi rykke ned i år: Ja, da tilgir jeg jaggu det også. Ved å bringe oss opp 2. divisjoner på like mange år fortjener Eggen virkelig en sjanse til å bringe oss opp til tippeligaen igjen. Det er ingen grunn til å svekke den administrative delen av FFK ved å sparke Eggen og Harry. Vi trenger flere folk med kapasitet på klubbhuset. Det er nok flere som bør gå får noen av disse.
Vi ligger nå 1 poeng fra sikker plass. Det er 21 poeng igjen å spille for, og vi er kanskje det bunnlaget med enklest kamprogram igjen. 4 seire på de neste 7 kampene og vi er garantert plass i tippeligaen til neste år. Det burde da ikke være noen umulighet?
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Opprinnelig postet av pss
Jasså du kommer hjem klokka 16:00 du Holters, ja da er jeg ute å går tur med bikkja. Bare sånn hvis du lurte på det. sjekker mailen om kvelden jeg da!
He, he, det er godt å høre! Bikkja trenger trim! ;)
Grunnen til at jeg skrev det er egentlig ganske enkel... Sist fikk jeg 2-3 mailer med kjeft for at jeg ikke svarte på en slik mail, da jeg var observert i forumet, så det var bedre å være "føre var". ;)
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Opprinnelig postet av Holters
He, he, det er godt å høre! Bikkja trenger trim! ;) . ;)
Joa sant nok det, men hva gjør du når du ikke har en ah? Var bare for å påpeke at jeg synes det var litt unaturlig å skrive når du kom hjem fra jobb og når du sjekker mailen. Men da er det oppe og avgjort;)
Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"
Ellers har jeg vel ikke sagt at KTE ikke har utviklet noen spillere, men stiller spørsmålet om han har utviklet de etter forventninger.
Hvem`s forventninger er det KTE ikke har klart å tilfredsstille? Har noen av oss her på forumet et større talent enn KTE og hans medarbeidere når det gjelder å se potensialet i spillerne?
Kanskje ikke spillerne har mer å gå på, for alt vi vet kanskje de presterer over evne når de faktisk spiller veldig bra...
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
La oss være uenige, være enig om det og leve videre med det.
PS. I mitt innlegg som startet dette var mest fra min side et spark til alle som hevder at det kun er KTE & H.H som har brakt klubben dit den er.
Jeg tillot meg å stille et spørsmål om KTE, og mente og mener fortsatt noe jeg skrev i vår. "KTE går mot sin tøffeste sesong som trener". Personlig føler jeg usikkerhet om KTE sin evne til å utvikle spillere, og mener også at sesongen for KTE ikke bare har vært vellykket. Skriver ikke at jeg sparker KTE, men stiller spørsmål om hans trenerkapasitet.
Dessverre er det slik også på trenermarkedet at en ikke alltid kan få det en har lyst.
:cool:
Ellers greit med en diskusjon og litt ironi, tålere det.
Men Holters, kan du ikke svare eller andre svare meg på dette om Lars Petter. Det blir kun for å eventuelt tette et av se mange hulene i min fotballkunnskap. PS er ikke ironisk
Ps 2 Har vel skrevet en del ganger og kan gjerne også gjenta " The future so bright, I gotta wear shades"
:cool:
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"
Skjønner var som sagt vekk fra byen fra 80tallet til slutten av 90åra.
Følgte den gang med kun gjennom riksaviser. Harderfor helt sikkert mange hull og feiloppfatninger rundt FFK spesielt i den perioden.
Synes ellers at debatten om trenergjerninger o.lign for ofte et preg av hvoordan budsjett blir behandlet. Hvilke spillere som blir kjøpt osv. (Vært med på det sjøl).
Sitter derfor igjen med en følelse at det er penger / innkjøp og budsjett som blir det som holder FFK i TL.
Strengt tatt bør vel en treners evne måles etter andre kriterier, og det de evnene Holters og jeg er uenige i pr.dato.
Kanskje var det en større prestasjon av KTE å holde MFK i TL enn det som pr.idag skjer med FFK? ( Mener ikke å provosere, bare en strøtanke fra en gammel mann):rolleyes::rolleyes:
PS. Hørte her om dagen på Lillebjørn Nilsen sin vise om Ola Tveiten, synes den sier endel om det vi diskuterer.;)
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914