Husk meg
Brukernavn
Passord

Takk Demokraten

Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

antidrillo

A-lagspiller
Ble medlem: 29 feb 04

Lagt til: 25 aug 04, 08:49
Som tør der "Menighetsbladet" F-B tier.
Det jeg tenker på er at Demokraten prøver å sette Terje Høili sin gave inn i et større perspektiv.
At de også slipper Bjørn Drillestad til med sin "kronikk" ser jeg på som meget positiv, dersom bare 50% av Drillestad sine utsagt stemmer med virkeligheten, har FFK et stort problem!
Problemet ser dessverre ut til og hete Knut Thorbjørn Eggen i første rekke.
( legger hodet på hoggestabben igjen)
Iflg B.D tolker jeg det slik at KTE & HH er i ferd med å bygge seg egoer på linje med Zeppeliner.

Må innrømme at B.D sine utsagt om KTE uttalelser osv er jeg så langt jeg kan bedømme helt enige i.

Det jeg tror blir viktig for FFK er å sørge for at FFk forblir FFK og ikke KTE FK.
Dette er spesielt viktig slik at vi slipper og oppleve at det går med disse "Zeppelinerne" slik det gikk med "Hindenburg".

Derfor takk Demokraten & Bjørn Drillestad. Jeg er overbevist om at det som stå på trykk i dag, sto nettopp fordi dere har FFK beste både i hjerne & hjerte.

La FFK forbli FFK.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"

orion

Juniorspiller
Ble medlem: 09 feb 04

Lagt til: 25 aug 04, 09:49
Jeg får desverre ikke Demokraten før dagen etter, så jeg har ikke lest nevnte artikkel.

Men av det jeg kan lese av linjene til antidrillo, tror jeg nok at det et trykker på en øm fot i Fredrikstad.

Det er ikke tvil om at KTE og HH fremtid i FFK, kommer til å bli en mye omtalt sak utover høsten. Det vil, etter min mening, være utrolig om de overlever til neste sesong. Det vil være uavhengig om FFK redder plassen eller ikke.

Skulle de få fornyet tillit, vet i alle fall folket hva tilgivelse er, men klubben vil ha interne problemer som ikke er lett å løse

knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03

Lagt til: 25 aug 04, 10:01
Endret: 25 aug 04, 10:51
befinner meg i oslo og har heller ikke fått lest demokraten. kan noen utdype artikkelen litt mer?

synes allikevel det er litt rart at det er bjørn drillestad som skal legge ut om store egoer. han er vel ikke akkurat kjent som den mest ydmyke personen som har vært innom klubbhusets dører.

med ffk til champions league!

palajoha

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03

Lagt til: 25 aug 04, 10:07
Leserbrevet til Bjørn Drillestad kan leses her: Leserbrev

mvh
Pål Johansen

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 25 aug 04, 10:31
Godt skrevet, men jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal tro lenger... Jeg valgte å holde meg utenfor kritikken av Høili, og jeg velger også (i alle fall foreløpig) å holde meg utenfor kritikken til Drillestad... Jeg har rett og slett ikke nok innsikt i FFK-systemet til å kunne uttale meg med "100% sikkerhet".

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 25 aug 04, 10:45
Dersom mye av det Drillestad skriver er riktig, bør det få følger for de nevnte 3 personer. For den ene har det vel allerede fått følger, tenker da på Kværneng og hans ønske om direktørstilling i FKK som allerede er lagt på IS.

Er meget bekymret dersom HH og Eggen leker konger i FFK systemet og ødelegger hva som er byggd opp.

Dette håper jeg kommer opp som en sak på et medlemmsmøte der det blir redegjort for alle punktene som Drillestad tar opp og at ledelsen viser handlekraft.

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04

Lagt til: 25 aug 04, 10:58
Skremmende hvis alt dette stemmer, men nok en gang masse negativt man helst burde vente med til sesongen er over...

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.

kenneth

A-lagspiller

Ble medlem: 14 mar 04

Lagt til: 25 aug 04, 11:03
Dette var et veldig sterkt innlegg, la oss håpe Drillestad ikke bare er en bitter mann som vil skade..

...tipper ting vil skje nå ja...

...savner byen, folket, Stjernen og FFK!

(I`ll be back)

Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03

Lagt til: 25 aug 04, 12:35
En bitter gammel mann slenger rundt seg med edder og galle ....

Jeg aner ikke hvem som har rett i alt som kommer frem, men innlegget er i alle fall skrevet på en så bitter og flåsete måte at det er litt vanskelig å tro at han rett i alt han skriver.

Det er selvfølgelig deler jeg er enig i her, om dårlige spillerkjøp og litt slikt, men når han driver å forandrer fakta etter jo lenger ned man kommer i artikkelen så blir han litt vanskelig å ta alvorlig.

F.eks har vi oppe i artikkelen TLs nest største budsjett, og i slutter har vi 4 størst budsjett.

Når man greier å lire av seg ting som : "Vet han i det hele tatt hva et budsjett er og hva det brukes til?", og "FFKs historie tilsier at det bør være en publikumskapasitet på minst 25000 hvis de sportslig blir gode nok.", så er man litt på jordet synes jeg.

De personkarakteristikkene han slenger ut bør man holde seg for god for ..... Greit å kritisere systemer og funksjoner, men hans personlige meninger om andre er langt over streken.

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 25 aug 04, 12:49
Det finnes noen gode poenger og setninger her, men de meste virker som unødvendig oppgulp og flåsete usakligheter av en veldig bitter Drillestad som ble skviset ut av klubben - og det var en grunn til det.

Heldigvis tror jeg ikke de personene Drillestad slenger dritt mot her velger å synke ned på samme nivå som Drillestad. Det beste hadde vært om alle ignorerte denne artikkelen.

Tar hvert fall ingenting av det han skriver og sier som god fisk.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03

Lagt til: 25 aug 04, 13:18
Man kan gjerne takke Demokraten for at de trykket innlegget fra Drillestad. En hver som har noe kjennskap til FFK fra innsiden kjenner jo denne personen og hans vrangforestillinger. Til dere som er noe usikre. Snakk med folk i klubben. Drillestad er ikke lenger i FFK systemet og det kan vi være glade for alle som vil klubben det beste. Hans karakteristika av nevnte tillitsvalgte sier det meste om hva slags person han er, og hva han står for i teamarbeid. Takk for at du avslører deg så ettertrykkelig Bjørn Drillestad og takk Gud for at du ikke lenger kan plage FFKsystemet på andre måter en med slike injurierende leserbrev.

9 serie- og 10 cupmesterskap!!!!

jashin

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 04

Lagt til: 25 aug 04, 13:38
Endret: 25 aug 04, 13:40
Helt enig med de som mener at dette innlegget oser av bitterhet. Fri og bevare meg vel for å få tilbake de tilstandene som var i klubben tidligere når FFK rotet rundt i sørpa i 2. divisjon.
Tror nok både Eggen, Kværneng og Hansen er såpass profesjonelle at de vet sånn nogenlunde hva de driver med.
Riktignok er det gjort mange feil denne sesongen både når det gjelder spillerkjøp og andre ting, men jeg både håper og tror at de overnevnte er oppegående personer som vil lære av sine feil. De fortjener et år til uansett hvordan dette måtte gå med det sportslige.

Og det siste klubben behøver er vel en slik debatt akkurat nå, når den trenger å holde all fokus på det sportslige slik at vi kan redde plassen i tippeligaen.
Men kanskje det er det som et motivet til Drillestad? Skape enda mere bråk og kaos slik at det går til helvete? Jeg bare spør.

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 25 aug 04, 14:16
Endret: 25 aug 04, 14:19
uff... for en type!

Hele artikkelen lukter skadefryd over at FFK ligger på bunn av tabellen.
Drillestad avslører motivet sitt flere ganger i artikkelen som f.eks:

"...For meg som fotballinteressert og potensiell publikummer så er det helt uholdbart...". Mannen har ikke engang vært på en kamp i år!! Hvordan kan han da uttrykke seg så skråsikkert om spillere/innkjøp han ikke har sett?

"Sportslig hilsen Bjørn Drillestad (heldigvis ikke trenerkoordinator i FFK dette året)" . Denne uttalelsen "lukter" skuffelse og bitterhet over å ikke være med og "styre" trenerteamet.

Ingen vits å hisse seg over dette innlegget. Jeg bare noterer meg at Drillestad er en av "grinerne" som FFK har vært plaget med i alle år helt siden FFK startet på nedturen i `84.

sportslighilsen Svein (som er glad han ikke heter Drillestad til etternavn).

Stadion på FMV!

Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03

Lagt til: 25 aug 04, 15:01
Drillestad har vel også tidligere uttalt seg i media, på en ikke helt heldig måte, mens han var en del av FFK-systemet...
Tar dette med en klype salt. Virker som en mann som er bitter fordi han ikke lenger er en del av klubben...

remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03

Lagt til: 25 aug 04, 15:33
Fy faen for en illojal kødd!!! I en hver virksomhet er det sikkert noen iterne stridigheter, og dritt kan man finne hvor som helst! Slikt skal man være forsiktig med å kommentere utad!

Han virker som en skikkelig bitter kar, som føler at han selv og sine venner har blitt skviset ut - og etter et slikt innlegg er det tydligvis grunn til det. Hvem vil jobbe med en som skyter deg i ryggen!

Mange av argumetnene hannes er jo utelukkende flisespikkeri (Om det var 3 eller 4 mill i budsjett, eller 1200 eller 1800 mennesker på stadion)

Et ting støtter jeg ham på: Heldigvis er han ikke trenerkoordinator i FFK - et bevis på at noen gjør en god jobb!

Den drittsekken skader FFK, han sårer enkeltperson og irriterer tusenvis av supportere!

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,

et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,

FFK har begge deler.

Eggen til NRK sporten

remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03

Lagt til: 25 aug 04, 15:35
Forresten - her burde man slå tilbake. Nekte fyren plass på stadion eller no :(

Irritert!

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,

et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,

FFK har begge deler.

Eggen til NRK sporten

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 25 aug 04, 15:37
Endret: 25 aug 04, 15:38
Så måtte den gamle kråka åpne kjeften sin igjen!! Prøvde å ikke la meg provosere av innlegget, men der ble jeg for svak!! Det eneste denne TOSKEN av en mann fikk til i FFK var å skape misnøye og uroligheter rundt seg!!

Regner ikke med at Drillestad leser dette, men hvis du mot all formodning gjør det så håper jeg du holder deg langt unna klubben i våre hjerter for det eneste du klarer er å sitte på sidelinja og komme med usaklig møkk!!
Drillestad har da ikke peiling på hva som foregår innenfor veggene nede på stadion nå han!

Nei finn deg en klubb langt nede i systemet hvor du kan lege sjef, bare lov meg en ting: HOLD DEG UNNA STADION OG FFK!

Pættærnæ døm hang og slang!!

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04

Lagt til: 25 aug 04, 16:03
Oy oy.... Noe som slår dette er det lenge til vi får se igjen, håper jeg.
Har tørka meg med Demokraten et visst sted en gang før (nødstilfelle i skævven) og jeg foreslår at Drillestad gjør det samme med artikkelen sin !
NÅ ER JEG LITT IRRITERT !

og Eggen & Co...ikke bry dere om det...le av det.

Moss, Drillo-motstandere, og trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 25 aug 04, 18:20
I motsetnig til deg antidrillo så husker kanskje fb de uduglige folkene som styrte på 90 tallet. Om du er 14 år, eller har hukomelse som en veps skal jeg la være usagt......

En Annen Planke

Juniorspiller
Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 25 aug 04, 18:37
Opprinnelig postet av Bedreviteren
I motsetnig til deg antidrillo så husker kanskje fb de uduglige folkene som styrte på 90 tallet. Om du er 14 år, eller har hukomelse som en veps skal jeg la være usagt......

Amen.
Det skal ikke mye til for å gjennomskue Drillestad her. Hele oppturen til FFK er det jo egentlig han selv som skal ha æren for. "Få vekk Harry Hansen før han får gjort mer skade" eller noe i den duren, skriver Drillestad. Det var jo en god ide. Men det er ikke Harry Hansens tilstedeværelse som er problemet i FFK. Nei, det er snarere ved Bjørn Drillestads fravær problemet ligger.
Løsningen burde dermed være: Avsett både KTE og Harry Hansen, og la Drillestad ta over for dem begge! Ikke bare får vi et demokratisk styre i klubben, men vi får også en karismatisk leder som vet å holde FFK på toppen av fotballkartet.

Noen får i alle fall glede av Drillestads leserbrev.
Demokraten fikk jo for en gangs skyld en "eksklusiv" nyhet.

Opprinnelig postet av trigz

Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 25 aug 04, 18:40
Leserbrevet ble først send til f-b, men de valgte å ikke publisere det pga det var for injuriende og innholdt for mange persoonangrep.

Ansvarlig redaktør

thomkat

A-lagspiller

Lagt til: 25 aug 04, 19:40
Det er greit med ytringsfrihet og alt det pisset der, men her er jeg faktisk enig med FB for en gang skyld. Makan til surt oppgulp skal man lete lenge etter. At den mannen har vært i "FFK systemet" før er jo helt utrolig.

Den mannen er ikke god som vi sier, han føler seg nok dolket i ryggen av en eller annen han kritiserer i innlegget.

Han skulle skamme seg, Demokraten også!!!!!!!!!!!!

:ffk::ffk::ffk:

Elleve røe og vite kællær

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04

Lagt til: 25 aug 04, 20:00
Injurierende? Gikk BD over streken? Synes ikke det. Kritikken som kommer frem i leserbrevet er da ikke værre enn det de får tåle.
Kritikken av de nevnte, er jo det samme som en god del folk rundt om har hatt inntrykk av i lang tid. Og så vidt jeg vet har han faktisk rett i mye også.
Att ikke FB valgte å trykke dette, setter jo FB i et litt merkelig lys, siden de har jo vært flinke til å trykke ting som er blitt sagt tidligere ved gf og annet.

ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03

Lagt til: 25 aug 04, 20:05
Her er det viktig å ta ballen, og ikke mannen. Og ikke skyte budbringeren, thomkat!

Vi lever i et demokratisk samfunn med ytringsfrihet. Leserbrev publiseres. Det skal Demokraten ha verken ros eller ris for. At FB visstnok velger å ikke trykke det, og hvilke motiver som ligger til grunn for det, skal jeg ikke spekulere i.

Drillestad har rett til å si sin mening akkurat som alle andre. Vi kan si hva vi mener om innlegget og måten å gjøre det på, men få kan vel betvile mannens innsikt i nettopp det han snakker om. Jeg mener; ingen av oss har vel vært trener i FFK?

Personkarakteristikkene kunne jeg personlig vært foruten, men innholdet og meningene er for så vidt greie. Og vel godt innenfor det som kan regnes som ytringsfriheten.

Ellers skal vi ha et meningsdiktatur? At det bare er de kjempeblide og superkoselige menneskene som skal få ha leserbrev på trykk i avisene med utelukkende FFK-skryt?

Svein

A-lagspiller

Lagt til: 25 aug 04, 20:23
Jeg mener vi må være litt stalinistiske og slå ned på negative ytringer som skaper uro rundt klubben AKKURAT NÅ! Trenerne og spillerne trenger ro, og må få lov til å konsentrere seg om det som er jobben deres.

Drillestad & Co kan sette opp galger senere når serien er over !!

Her handler det om å overleve!!

Stadion på FMV!

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03

Lagt til: 25 aug 04, 20:28
Helt enig med ffk-thomas. Til deg Svein: De har hatt altfor mye ro rundt laget. Da blir det kanskje sånn som nå. Alt kommer på en gang.

ffk-thomas

A-lagspiller

Lagt til: 25 aug 04, 20:29
Da forbeholder jeg meg retten til å mene at frie meningsytringer er bedre og viktigere enn meningsdiktatur. Er det meningsdiktatur i for eksempel Rosenborg? Der har det da virkelig stormet frisk i med- og motgang

:ffk:

ffk-thomas

A-lagspiller

Lagt til: 25 aug 04, 20:33
Opprinnelig postet av stenhard
Helt enig med ffk-thomas. Til deg Svein: De har hatt altfor mye ro rundt laget. Da blir det kanskje sånn som nå. Alt kommer på en gang.

Godt å høre! Jeg tror du har et vesentlig poeng. I en egen selvforherligende orgasmerus har klubbledelsen, og de fleste av oss supportere, trodd at vi er mye bedre enn vi er og ufeilbarlige. Når noen peker på noe annet er piggene ute med en gang. Det er en normal menneskelig reaksjon.

Åpenhet, ærlighet og takhøyde er et viktig korrigerende verktøy i enhver prosess.

Anduril

A-lagspiller

Lagt til: 25 aug 04, 20:52
Hvem i alle dager er det som snakker om at man tror man er ufeilbarlige ?
Det er neppe noe problem å finne 5-10 avisartikkeler der Eggen & Co inrømmer at de har overvurdert de spillerne de hadde til rådighet og at de har gjort en del feilvurderinger ?

Ikke kan jeg finne særlig mye som minner om " Åpenhet, ærlighet og takhøyde " i det innlegget i Demokraten heller. Det er ren skjær drittkasting og personangrep fra ende til annen, krydret med faktaforvrengning og galle.

En Annen Planke

Juniorspiller

Lagt til: 25 aug 04, 23:41
Opprinnelig postet av ffk-thomas
Da forbeholder jeg meg retten til å mene at frie meningsytringer er bedre og viktigere enn meningsdiktatur. Er det meningsdiktatur i for eksempel Rosenborg? Der har det da virkelig stormet frisk i med- og motgang

:ffk:

Sant nok.
Men har det virkelig vært sånn at FB har skjermet klubben i det siste? Det var jo de som -på forsiden- med store fonter proklamerte at Høyli trakk seg som sponsor på grunn av Harry Hansen.
De har videreformidlet debatten, og latt alle viktige personer slippe til. Hvorfor ikke Drillis?Det er vel ikke nødvendigvis personangrepet hans som er så ille. Det i seg selv er ikke nok til å bli nektet plass.
Men Bjørn Drillestad har med sitt innlegg kun en hensikt: Å sverte ledelsen i FFK, å skape splid og mistillitt, og å bidra til at FFK rykker ned igjen. Det var forsåvidt tre, men alle med samme essens. Bjørn Drillestad godter seg over nedturen, legger all skylda på Harry og Knut Thorbjørn, og tar selv æren for at vi har rykket opp.
Jeg synes det var riktig av FB å holde igjen dette brevet, på bakgrunn av klubbens situasjon. Rent ut fra et presseetisk standpunkt, vet jeg ikke. Det har jeg ikke peiling på. Men jeg er glad for at de ikke trykket det, for jeg ønsker så sterkt at klubben beholder plassen i tippeligaen. Det kan jo hende at det er noen i FB som ønsker det samme? Brevet kom jo uansett på trykk i Demokraten, så da har hvertfall ikke FB bidratt (ytterligere) til uro i FFK.

Det bør også nevnes at Bjørn Drillestad har fått et veldig dårlig rykte etter tiden i FFK. Hvis han nå prøver å forbedre dette, har han valgt feil metode.

Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 26 aug 04, 00:24
Til dere som mener det er bra at slike ting kommer ut nå: Kan dere gi meg et godt svar på hva F*** godt som kommer ut av et møkkainnlegg som dette?? INGENTING!!!

For en latterlig gammel mann!!

Pættærnæ døm hang og slang!!

antidrillo

A-lagspiller

Lagt til: 26 aug 04, 09:06
Godt med engasjement!!!!
Til "Bedreviteren" jeg er ikke 14år, men har dessverre vært en periode i 80/90 utenbys.

Ellers dette med at F-B finner innlegget injurerende er jammen meg godt funnet på. Hva med andre innlegg i saken.
Nei det ligner vel mer på "stalinistiske" ensur som enkelte ser ut må gjelde i denne saken.

Synes det hadde vært flott om alle dere kunnskapsrike, men gode hukommelser påviser direkte feil i B.D sitt innlegg.

Enig at han nkelte ganger går over streken med sine personangrep, men det er det vel flere som har gjort.

M.a.o jeg etterlyser klare fakta feil.

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 26 aug 04, 09:26
Opprinnelig postet av antidrillo
Ellers dette med at F-B finner innlegget injurerende er jammen meg godt funnet på.
Tro hva du vil, men f-b fikk leserinnlegget, og valgte å ikke publisere det... Da er det nok en grunn til det?

Ansvarlig redaktør

bjorn

Landslagsspiller

Lagt til: 26 aug 04, 09:27
Bra gjort av FB det, de har ikke akkurat et seriøst rykte fra før, ville ikke akkurart hjulpet med dette gulpet :p

antidrillo

A-lagspiller

Lagt til: 26 aug 04, 09:30
Til Holters, betviler ikke at F-B sier det!!
Grunnen, tja............ trolig har vi ulike oppfatninger av den, men det må vi vil få lov til å ha?

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 26 aug 04, 09:37
Endret: 26 aug 04, 09:38
Opprinnelig postet av antidrillo
Til Holters, betviler ikke at F-B sier det!!
Grunnen, tja............ trolig har vi ulike oppfatninger av den, men det må vi vil få lov til å ha?

For all del! Trodde du mente at f-b ikke hadde fått det tilsendt. ;)

Personlig velger jeg å ikke mene så veldig mye om denne saken, da jeg dessverre ikke vet nok. Selvfølgelig kunne jeg ment mye rart om selve leserinnlegget, men det blir litt tynt å uttale seg bastant når man ikke med 100% sikkerhet (slik altfor mange tror de har) vet hva som skjer i FFK for tiden.

Alle sidene av saken av viktige poenger. Spørsmålet er bare hvem som har mer rett enn den andre...

Ansvarlig redaktør

antidrillo

A-lagspiller

Lagt til: 26 aug 04, 09:45
Beklager Holters , ikke ment som personangrep!
Ellers må jeg innrømme at jeg vet ingenting av hva som skjer ide indre kammers i FFK.
Leser bare aviser og tolker dette etter min ringe oppfatning. Synes bare at de forskjellige "seriøse" aktørene kan ha en tendens til å tolke fakta etter egen "fortjeneste".
Yours humble

ffk-thomas

A-lagspiller

Lagt til: 26 aug 04, 10:15
Jeg synes det er forstemmende å lese at flere her synes det er riktig å ikke trykke et leserbrev fordi det kan skape uro. Altså: her er det riktig med sensur. Er det virkelig det vi vil i vårt samfunn...?
Skal avisene styre hva folk skal få lov til å mene i det offentlige rom, i frykt for at det eventuelt kan sørge for at FFK kan rykke ned?
Nei, folkens, dette er for meg altfor drøyt.
Etter å snakket med en journalist i avisa som trykket leserinnlegget har jeg fått bekreftet at det er "versjon 2", altså noe moderert fra førsteutkastet. At FB likevel da ikke trykker det stiller jeg endel spørsmålstegn ved.

Om Drillestad har rett eller ikke er meg revnende likegyldig. Det jeg reagerer på er at folk tar til orde for regelrett sensur. Det er for meg prinsipielt viktig.

Anduril

A-lagspiller

Lagt til: 26 aug 04, 11:07
Hvis dette er versjon 2 og moderert i forhold til 1 utgaven så er jeg i alle fall glad for at den første ikke kom på trykk .....

ffk-thomas : Vet du sikkert om f-b fikk tilbud om å trykke 2 utgaven da ? Kan jo hende at Drillestad gikk rett til Demokraten med det ?

anti-Drillo : Hvordan skal man greie å finne faktafeil ved en endeløs tirade av personhets ?

Se på budsjettpåstandene hans da, han påstår at FFK har TL nest største budsjett, det er i alle fall galt. I slutten av artikkelen har han plutselig påstand om at budsjettet er 4-5 størst.

Se så på hva han sier om stadio-plassering :
" Det ble vedtatt i FFK-systemet i 2003 at stadion skulle ligge på Holmen. "
" ... Østfolds flaggskip skal spille på en arena med dårlig publikumskapasitet og kommunikasjonskapasitet "
" Stadion bør ligge på Holmen inntil videre for å se an det sportslige. Deretter bør man vurdere å bygge på Rolvsøy. FFKs historie tilsier at det bør være en publikumskapasitet på minst 25000 hvis de sportslig blir gode nok. "

Altså : det er bestemt at stadion skal ligge på Holmen. Men han vil ha flyttet den til Rolvsøy .... Det er altså greit at han kan flytte den, men ingen andre.

Han synes at Værste har for liten publikumskapasitet, men den ligger vel på 12.500 med mulighet for 15.000 ved utbygging. Holmen skulle ha 10.500.

Og hva i alle dager skal vi med plass til 25.000 ? Du verden så stemning det er når Lyn har hjemmekamp på Ullevåll ...

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 26 aug 04, 11:47
Til de som følger denne drillefyrens kritikk. Hva tror dere er motivet hans?

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

seal_dm

A-lagspiller

Lagt til: 26 aug 04, 12:27
Re: kanogvetalt
Du som mener at du kan alt og vet alt må da vite det. Du trenger da ikke spørre oss om det.

jashin

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 04

Lagt til: 26 aug 04, 12:55
Som jeg har påpekt tidligere kanogvetalt. Han er en bitter mann. Motivet er (tror jeg) å ødelegge mest mulig for personer i FFK-systemet som han mener har behandlet ham dårlig. Og for å få til det så må han ødelegge mest mulig for klubben. Det er i hvertfall min teori.

Svein

A-lagspiller

Lagt til: 26 aug 04, 13:28

Om Drillestad har rett eller ikke er meg revnende likegyldig. Det jeg reagerer på er at folk tar til orde for regelrett sensur. Det er for meg prinsipielt viktig.

Jeg er nå av den oppfatning at enkelte ytringer kan vente til etter siste seriekamp. Ønsker du virkelig at klubben skal gå i oppløsning pga borgerkrig, når vi nå står foran kamper som har med vår tippeliga-eksistens (iallefall for neste år) å gjøre?
Gidder ikke å være prinsippiell i en slik sak. Ja til sensur! (Iallefall burde redaktørene utøve det...) ;)

Stadion på FMV!

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 26 aug 04, 14:26
Hvis døm skal sparke Eggen, hvem skal vi da hente inn?? Drillestad?? Hadde det gjort saken bedre?? Om Drillestad har jobbet i NFF-systemet gjør ham ikke til en bra trener for det. Øivind Nilsen jobber også i NFF på laver nivåer, og også vært trener i FFK. Han var også helt ubrukelig, selv om også han synes han er uvurderlig, så lenge han jobber i NFF. Jeg for min del mener at Eggen er blant de 6 beste trenerne i Norge, og da blir det vanskelig for FFK og hente en som er bedre her på berget.

super

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jan 04

Lagt til: 26 aug 04, 15:45
det er greit nok at mange mener at eggen er en bra trener, men helt objektivt, har han bevisst noe over lengre tid på toppnivå som viser at han er så god som folk vil ha det til ?, mange mener jo her at han er en av de 2-3 beste trenerne i norge

Svein

A-lagspiller

Lagt til: 26 aug 04, 15:57
vi lar han bevise det MED ffk!!

Stadion på FMV!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 26 aug 04, 16:01
Har ikke noen statistikk som støtter dette, men jeg tror han hadde ganske dårlige forutsetninger da han holdt Moss i tippeligaen. Tror også det hører med til sjeldenhetene at lag går direkte fra 2. div til tippeligaen. Han hadde vist tilbud fra Viking, med betydelig høyere lønn, da han kom til FFK. Det ser jo unektelig bra ut på en CV det han har gjort de siste to årene.
Noen som har noen forslag om trenere som det er realistisk å lokke til FFK som evt er bedre?

En Annen Planke

Juniorspiller

Lagt til: 26 aug 04, 16:48
Som sagt, hvor vidt det var riktig av FB å ikke trykke brevet sett fra et pressefaglig standpunkt, vet jeg ikke.
Men jeg er allikevel glad for at de "sensurerte" det bort. Jeg bryr meg mye mer om at FFK skal få beholde plassen enn at Drillestad skal bli hørt.

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 26 aug 04, 17:12
Endret: 26 aug 04, 17:15
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Til de som følger denne drillefyrens kritikk. Hva tror dere er motivet hans?

Siden kanogvetalt ikke fikk annet en flåsete svar om at han burde kunne og vite dette så gjentar jeg spørsmålet hans jeg....

Hva tror dere er Drillestad`s motiv for å skrive slikt innlegg? Jeg bare lurer...

Hilsen Ole som kan endel men det er enda mer han ikke kan!

PS! Legger til en unnskyldning til jashin, jeg leste innlegget feil (trodde brått du kalte kanogvetalt for en bitter mann *flau*) Men spørsmålet står fortsatt til dere andre!

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"

Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...

seal_dm

A-lagspiller

Lagt til: 26 aug 04, 17:52
Siden man kaller seg for "kan og vet alt" og "bedreviteren", eh, synes du ikke det forplikter? ;)

Spørsmålet er jo allerede besvart tidligere, og det er jo ikke som flere her skriver, att det er en eldre bitter mann som skriver. Og sikkert ikke tilfeldig att det kommer nå når ting er som mørkest for klubben, siden vi ligger sist.
Frustrasjonen til flere nåværende og tidligere folk, folk som er valgt til verv av klubben, som tydlighvis er blitt skviset ut av Harry, KTE og Kværneng. Sikkert vært en del spisse albuer her.

Men i det store og hele, er det så nøye a`? Klubben rykker da ikke ned pga et leserinnlegg. Og det inneholder ikke så mye krutt som enkelte her skal ha det til. Det er jo ikke mer enn folk får tåle.

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 26 aug 04, 19:18
Til dere som klager på f-b for ikke å ha trykket artikkelen:

Det er da ingen folkerett å få publisere sine meninger i avisene!!! Særlig ikke når man kommer trekkende med en hel avhandling av tanker og meninger. Det går jo også på det praktiske, med plass i avisen. Skulle jo tro at kællen (les Drillestad) har sittet og skrevet sammenhengende helt siden intervjuet med Høili... Jeg har aldri tidligere sett noen fått publisert sine private brev på denne måten, og selvfølgelig skjedde det heller ikke nå i f-b.

Hvem er det egentlig han tror han er???

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad

varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til: 26 aug 04, 20:51
Jeg synes hele debatten blir litt ute av fokus. Jeg er også enig i at fyren virker bitter. Men for å være ærlig så er det jo Harry Storfæsken og KTE ++ som har ført FFK til tippeligaen, og ingen andre. Vi må huske at målet for sesongen var å berge plassen i TL. Vi er ikke så fryktelig langt unna dette målet. Synes staben rundt spillerne + spillerne bør bli vurdert etter sesongen, ikke nå. Vi må prøve å stå samlet. Støtte laget. Etter artikkelen til Drillestad + kritikken fra Høilli synes en skal spørre seg hvilken klubb de bærer nærmest til sitt hjerte. Helt feil tidspunkt og skaper splid!!

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.

ffk-thomas

A-lagspiller

Lagt til: 26 aug 04, 20:57
Nei, det er ingen folkerett å få publisert meningene sine. MEN det er en menneskerett i henhold til Menneskerettighetsdomstolen at det skal være ytringsfrihet. Har FB, i dette tilfellet som har nektet å sette det på trykk, noen rett til å sette seg over den domstolen?
Injurierende er det ikke - etter å ha konferert med Institutt for journalistikk. Jada, jeg tok meg den kuriøse friheten å ringe og spørre!

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 26 aug 04, 21:03
En hver avis har lov til å nekte å trykke et leserbrev, uten å gi noen forklaring på hvorfor.
Vil tro at Fredrikstad blad ikke ønsket å trykke Drillestads leserbrev pga. for mange personlige kommentarer og direkte personangrep.:rolleyes::ffk:

FFK på toppen i 2005

Anduril

A-lagspiller

Lagt til: 26 aug 04, 21:06
Endret: 26 aug 04, 21:07
Det er vel ikke akkurat ytringsfriheten det er snakk om her heller ?

Selvfølgelig kan den gamle bitre mannen spre sin eder og galle ut hvor han vil, men f-b har da ingen plikt til å trykke det av den grunn ?

En avis bestemmer selv hva den vil trykke, man kan neppe komme og kreve at noe man har skrevet skal komme på trykk ?

Hvis jeg skriver en 1 sides hyllest til djevelen selv og sender den til Vårt Land og ber om å få den publisert, så tror jeg nok at den snart kommer tilbake .... dynket i vievann !!

EDIT : og der rakk snæbb1 før meg ...

A.Scheie

Landslagsspiller

Lagt til: 26 aug 04, 23:00
Endret: 26 aug 04, 23:03
Nei, det er ingen folkerett å få publisert meningene sine. MEN det er en menneskerett i henhold til Menneskerettighetsdomstolen at det skal være ytringsfrihet. Har FB, i dette tilfellet som har nektet å sette det på trykk, noen rett til å sette seg over den domstolen?

Her blander du to ting, ffk-thomas!

1. F-B har ikke rett til å sette seg over menneskerettihetsdomstolen.

2.F-B er en avis med en sine eiere og sin redaksjon. Det disse som bestemmer hva som kommer på trykk i avisen. At disse nekter noen å komme på trykk i SIN avis, har ingenting med å undergrave ytringsfriheten, snarere tvert imot. Det er nemlig F-B selv, ved ansvarlig redaktør som har FRIHET til å velge hvilke YTRINGER som ønskes i avisen.

3. Drillestad må gjerne starte sin egen avis, sende ut løpesedler, holde tale på torvet, henge opp banner på verandaen sin etc... Dette går under ytringsfrihet og heldigvis er Norge et av de landene der man kan si sin mening. Hvis noen prøver å tråkke på denne rettigheten ved f.eks. å sensurere en egenprodusert publikasjon fra Drillestad, da kan man snakke om å sette seg over menneskerettighetene!

4. Jeg tør ikke tenke på hvordan avisen hadde sett ut dersom F-B måtte sette på trykk alt det søppelet de sikkert får inn.

Konklusjon:
DEt er faktisk F-Bs egen rett til å velge hva de vil publisere, å snakke om sensur i slike tilfeller blir derfor helt absurd.

JA

Juniorspiller
Ble medlem: 29 mar 03

Lagt til: 27 aug 04, 08:26
He he. Som BD skriver: "FFK skulle opp for enhver pris", og "Håkan Sandberg fikk et godt økonomisk tilbud et annet sted".....I såfall kunne vel FFK ha matchet tilbudet fra Kypros eller hvor det nå var? :-) Spørs vel om ikke det var andre gvrunner til at han ga seg i FFK...

Høsten -74: Kai Roger Olsen sikret opprykk med bananskudd fra venstre ving med over 11.000 på stadion!

antidrillo

A-lagspiller

Lagt til: 27 aug 04, 08:39
Vi er nå igang med en dabatt om ytringsfriheten, viktig det ! Men................det hele startet vel med Bjørn Drillestads "leserbrev" i Demokraten:
Pga min manglende kjennskap til alle fakta i denne saken, spurte jeg tidligere etter fakta feil?
De eneste klar:rolleyes:e feil som er påpekt er:
1. B.D sier først at det bare er RBK som overstiger FFKs budsjett, mens et par andre ligger på samme nivå. Senere modererer han dette til 5 største budsjett.
2: Dette med stadion plassereringer og tanker rundt bane på Rolvsøy.

Om stadion var bestemt på Holmen er trolig usikkert, men summen av disse fakta feil endrer ikke det vesentlig i "leserbrevet"

Derfor vennligst dersom vi diskuterer dette videre, kom med fakta feil !
Ikke la oss allesammen falle i den grøfta ar vi tar mannen i stedet for ballen. Da blir det mange røde kort :p:cool::cool::p!

PS. Ja det er F-B egen rett til å trykke sin egen søppel i denne saken, og den retten vil jeg forsvare!!!
:p

Svein

A-lagspiller

Lagt til: 27 aug 04, 08:46
Demokraten fortsetter å koke piss...

Stadion på FMV!

Svein

A-lagspiller

Lagt til: 27 aug 04, 08:52
Endret: 27 aug 04, 08:54
antidrillo:
Den største feilen til BD var tidspunktet!!
Ingen hadde giddet å la seg provosere av BD hvis han hadde tatt opp dette etter at ffk hadde berget plassen til høsten!! Så derfor er det tydlig at BD har valgt tidspunktet med omhu, for å gjøre mest mulig skade...

Stadion på FMV!

Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04

Lagt til: 27 aug 04, 09:24
Drillestad er ikke annet en en bitter paranoid gammel mann. I flere år har han benyttet en vær anledning til å spre eder og galle over alle som ikke mener det samme som ham. Mens han fremdeles var i FFK-systemet måtte ledelsen pålegge ham munnkurv, for å forhindre at han i å ødelegge FFKs forhold til samarbeidsklubber og resten av fotballmiljøet i distriktet.

Er det virkelig noen som tror at det valgte sportssyret i FFK hadde akseptert å bli hold utenfor av KTE og Harry? Tanken er jo absurd!

Videre har jeg store problemer med å se at grunnlaget for FFKs opptur ble lagt på midten an 90 tallet, slik Drillestad hevder. Helt frem til KTE kom og skapte etusiasme i klubben var vi drit dårlige hvert eneste år! Og hva de lokale gutta, som drillestad skrøt av, presterte vet vi alle.

Og det ble vel heller ikke bare gjort knallkjøp av spillere under drillestads tid heller? Vet ikke om dere husker navn som:
Ericson, Jörgen
Gardiner, Mark
Hasanbegovic, Almir ("Miro")
Middlemass, Scott

Ikke akkurat folk som satte spor etter seg i klubben!

Det er også verdt å merke seg at med Drillestad som trenerkoordinator så er vel FFK den 2. div klubben som har byttet trenere hyppigst. Klubben har jo nærmest spist dem opp! Og mange av dem har vært dyktige trenere.

La oss selge hele laget!!

ffk-thomas

A-lagspiller

Lagt til: 27 aug 04, 09:55
Jeg synes ikke jeg blander noe som helst. Selv om en avis selv kan bestemme hvilke leserbrev som skal på trykk, skal det likevel være særdeles tungtveiende grunner til at ytringer ikke skal komme på trykk. Underforstått: injurier. Og ettersom det ikke er injuriende (vurdert av IJ), må det forstås som sensur slik jeg ser det.
Men det er bare min mening, folkens, og den ber jeg om respekt for å inneha :)

Lederen i dagens Demokraten synes jeg er glimrende - og overhodet ikke pisskoking.
Men det er igjen min mening.
Eller skal jeg kanskje sensureres? :D

Her debatteres det friskt. Mange av innleggene her , totalsett, synes jeg overgår Drillestads værbitte meninger. Hvordan ville vi ha reagert på sensur? At vi skulle ha ventet med alle våre meninger til sesongen var over?

Det er en styrke for demokratiet at ulike meninger får leve i vårt samfunn.
Selv om vi er kanskje uenige i dem.

(For ordens skyld: jeg synes Drillestads personkarakteristikker er litt over kanten, men jeg forsvarer hans rett til å ha dem - og å si dem offentlig)

Planken

Moderator

Lagt til: 27 aug 04, 10:08
Endret: 27 aug 04, 10:08
ffk-thomas; du kan selvfølgelig mene hva du vil, men når du sier at f-b her har drevet sensur og gått mot ytringsfriheten så tror jeg de aller fleste er uenig med deg. Det sier seg selv at f-b kan trykke akkurat det de vil.

Hva om du hadde kommet til dem med et leserbrev som inneholdt haugevis av usanne påstander som ville skadet f-b selv, og de nektet å trykke brevet fordi de visste at alt du hadde skrevet var bullshit? Er det sensur og å ta fra deg ytringsfriheten?!

Selvfølgelig skal alle få lov til å si hva de mener, men de vil aldri kunne komme og kreve å få fremstilt sin sak i et nyhetsmedium...

- Egil Drillo Olsen.

A.Scheie

Landslagsspiller

Lagt til: 27 aug 04, 10:37
ffk-thomas:

Jeg fatter ikke at du ikke skjønner dette: F-B er en privat avis og ved at andre enn eiere/redaksjon/anstte evt gir F-B føringer på hva som skal trykkes, da tråkker man jo på AVISENS YTRINGSFRIHET.

Altså Man kan fritt ytre sien meninger, men det du mener er at man skal kunne påtvinge andre (i dette tilfellet F-B) til å forskynne sine egne meninger (i dette tilfellet Drillestads)

ffk-thomas

A-lagspiller

Lagt til: 27 aug 04, 10:41
Det vel drøyt å hevde at alt Drillestad har skrevet er bullshit og haugevis av usanne påstander? Han burde vel kjenne til tingenes tilstand bedre enn noen av oss?

Jeg ser poenget ditt A. Scheie. Jeg bare stiller spørsmålstegn ved hvorfor FB ikke lar innlegget komme på trykk. Er det fordi det er så utrolig mange bindinger mellom klubben og avisa? I så fall er DET et problem.

antidrillo

A-lagspiller

Lagt til: 27 aug 04, 10:46
A.Scheie, et dumt spørsmål.
Din tolkning av ytringsfriheten,gjelder den også der det offentlige undertrykker opposisjonen?
( selv om det offentlige styringsorganer kan påberope seg over 50% av stemmene)
:rolleyes::rolleyes:

A.Scheie

Landslagsspiller

Lagt til: 27 aug 04, 11:24
Hei Antidrillo!

Enten så har jeg misforstått spm ditt eller så har du misforstått meg...

Det jeg mener er at hver og en har rett til ytringsfrihet, også de som styrer en avis. Min tolkning av ytringsfrihet blir dermed at hvem som helst skal kunne komme med sitt budskap (innenfor det som er tillatt i.h.t. injurier etc). Altså, hvem som helst skal kunne komme med sine meninger (f.eks. starte en avis). Men akkurat som at jeg ikke kan på tvinge deg mine meninger, mener jeg at man ikke kan påtvinge en avis å trykke noe den, av en eller annen grunn, ikke ønsker å trykke. På samme måte blir det i mine øyne det samme prinsippet om at det offentlige ikke bør kunne undertrykke opposisjonen, da dette ville være et angrep på yringsfriheten.

seal_dm

A-lagspiller

Lagt til: 27 aug 04, 11:47
Merkelig. Her blir det påstått att et leserbrev i en avis er injurierende av 5-6, kanskje 10 forskjellige nick. Folk er jo helt hysteriske, har ikke sett maken. Og argumentet om att et leserbrev kan ødelegge høstsesongen, kanskje føre til nedrykk er direkte latterlig. Om det kommer opp nå eller etter sesongslutt spiller ingen rolle. Hvis berørte parter ikke er mer profesjonelle enn som så, er det muligens annsatt feil personer.
Ingenting av det som er skrevet er injurierende, hverken av BD, eller av folk på denne tråden. Men de helt klart verste tingene er jo skrevet her på denne tråden. Det er jo personkarakteristikker av BD som er direkte ufine og sårende skulle jeg tro. Så det som er skrevet her er jo verre enn leserbrevet.
Hadde vært interessant å vite navnene bak nickene da. Helt klart et par som har en agenda.

Svein

A-lagspiller

Lagt til: 27 aug 04, 12:51
BD ønsker å skade FFK med leserinnlegget sitt. Så enkelt er det!

Stadion på FMV!

A.Scheie

Landslagsspiller

Lagt til: 27 aug 04, 13:08
Endret: 27 aug 04, 13:17
Ser folk her etterlyser fakta feil i det Drillestad skriver. Jeg kan derfor ikke lenger la være å kommentere utspillene til Bjørn Drillestad. (inntil nå har jeg kun kommentert prinsipielle forhold ang ytringsfrihet.) Jeg beklager også på forhånd at dette innlegget kan bli noe langt.

For det første må man skille mellom fakta og påstand. Mye av det Drillestad skriver, er i mine øyne kun påstander, fremstilt som fakta. Han kommer med stadige utsagn basert på sine personlige meninger, uten å støtte seg til noen form for dokumentasjon eller kilder. F.eks. så slår han bombastisk fast hvem som har gjort en dårlig jobb og hvem som har vært flinke, han ”leser mellom linjene” hvem som har stått for spillerkjøp, han går til personangrep på en rekke personer, alt dette rettet mot et FFK-system han ikke lengre er en del av . Ergo, jeg mener han ikke kjenner, fakta godt nok.

Videre mener han at navngitte personer har ”ødslet bort Høillis penger” øremerket til spillerkjøp. Nå har det seg slik at Terje Høilli er FFKs hovedsponsor (ref: draktreklame). Uten å diskutere hvorvidt FFKs styrende organer fungerer, vil jeg si følgende: Så lenge Høilli velger å sponse klubben så er det faktisk disse styrende organene som bestemmer hvordan disse pengene skal brukes. Ja, jeg er fullstendig klar over at Høilli de siste årene også direkte har sørget for spillerkjøp, utenom sponsormidlene. Men han ville vel ikke stilt med penger til spillere han ikke hadde tro på?

Drillestad sier også at Harry Hansen har gjort systemet annerledes enn det det var. Siden Harry kom, har Drillestad forsvunnet ut av systemet. Jeg mener da han snakker mot seg selv når han samtidig skriver: ”Vi som kjenner systemet vet dette” Drillestad er altså ikke inne i systemet lengre og systemet er visstnok forandret. Blir det ikke da litt selvmotsigende å påstå at han kjenner systemet

Det er helt riktig at ingen tidligere har hatt et budsjett på 10 mill i 2.divisjon slik Eggen hadde i 2002. Men hva kom egentlig først av høna og egget? Var det de lokale kreftene som hadde holdt FFK i 2.div gjennom hele nittitallet som på en eller annen måte klarte å skape en ny giv og entusiasme, eller spilte det faktum at ”navnet” Eggen ble hentet inn en vesentlig rolle? Jeg bare spør… Som jeg har påstått tidligere, mener jeg det en større trenerprestasjon å nesten rykke opp med det mannskapet Glenn Rostad hadde året før enn å rykke opp med det mannskapet Eggen hadde. Men hvorfor klarte ikke navn som Rostad, Sandberg, Jonasen, Gustavsen, Mattsson – eller for den saks skyld Drillestad - å få spillere av det kaliberet Eggen fikk tak i, til å spille i 2. divisjon?

SPILLER UTVIKLING
Eggen får kritikk for å kjøpe for mange spillere. Samtidig, så SKULLE laget opp for en hver pris i.h.t. 1-3-5 planen. Det blir også påpekt at det ikke har kommet en enste en toppspiller fra fylket i de ti årene Eggen har vært involvert i Østfoldfotballen. Da er det en del spørsmål som dukker opp hos meg…
- Hva var alternativet til å kjøpe når man SKULLE rykke opp?
- Er det en enkelt trener sin feil at ingen toppspillere har kommet fra fylket de siste ti åra? Dette må da heller være en kritikk til alle oss som er aktive rundt fylkets ungdomslag. Personlig tror jeg ikke det er lett å skape toppspillere når man ikke har hatt noe særlig toppfotball i fylket heller.
- Hvor er i såfall de gode lokale spillerne som skulle vært utviklet mot slutten av 1990-tallet, da blant andre Drillestad, Sandberg og Jonasen var med i trenerteamet? Det er jo gutter som var unge da som burde vært stammen på dagens lag – ingen er gode nok.

FFK har også som mål å ha det beste juniorlaget i Norge. Dette er noe som i hvert fall ikke lar seg gjøre i en håndvending. Juniortrener Wiggo Karlsen virker meget bevisst i det han gjør. Interkretsserien topper de. I Jet Cup på Hamar stilte FFK med et meget ungt lag samtidig som motstanderne var eldre. Juniorstallen til FFK består av kun 7 sisteårs juniorer, 9 første eller andreårs juniorer og 4 guttelagsspillere (Han ene er førsteårsguttespiller født 89). I tillegg til dette er Lasse Staw også guttespiller og med i A-troppen. Samtidig gjør Bylaget (guttespillere) det bra. Gi juniorlaget et år eller to, så får vi se hvordan ståa er. På bakgrunn av dette mener jeg å sammenligne det at det blir hentet inn to talenter (født 86) fra Costa Rica og dermed påstå at ”alt går på kjøp og ikke på utvikling” blir totalt feil.

Drillestad hevder også ”at verken Knut Torbjørn Eggen eller Harry Hansen ville skape verdier ved å utvikle en ungdomsavdeling i FFK” Dette er i hvert fall en faktafeil. Med unntak av juniorlag er har ikke FFK hatt ungdomsavdeling på mange år. Nå er det i praksis byprosjektet som er FFKs ”ungdomsavdeling”. Mye kan sies om byprosjektet, men i motsetning til i ”gamle dager”, så klarer nå i hvert fall alle de lokale små-konge-klubbene å samarbeide. Uansett, Eggen skal i hvert fall ikke ha skylden for at FFK ikke har noen ungdomsavdeling!

ANDRE FAKTA FEIL
I tillegg er det også faktafeil som andre har nevnt før:
- Motstridene påstander ang stadion. Først sier han at det er moralsk forkastelig å jobbe mot et vedtak om at klubbens stadion skulle ligge på Holmen. Det er å gå bak ryggen på klubben. Deretter vil han selv legge stadion på Rolvsøy. Altså, da går jo Drillestad selv bak ryggen på klubben og må være MINST like moralsk forkastelig som, ut ifra ham selv, det Kverneng er. ( Etter min mening var/er også det Kverneng, Eggen m.fl. gjorde/gjør i stadion saken et slikt engasjement Drillestad etterlyser i artikkelen sin.
- De motstridene påstandene ang budsjettet. (Jeg stiller også mine tvil til om FFK er så langt oppe som 4.plass på ”budsjettabellen”, men jeg har ikke klart å finne noen gode kilder til denne påstanden så jeg lar den ligge.)¨
- Drillestad hevder at FFKs historie tilsier at det bør være en publikumskapasitet på minst 25000. Dette er noe jeg finner til de grader merkelig ettersom FFKs tilskuerrekord er på 15534 i en sesong der FFK hadde vunnet noe 5 av de 6 foregående sesongene.

Avslutningsvis vil jeg være litt personlig. Jeg sitter igjen med det samme inntrykket av Drillestad som en del andre her: Han gir meg inntrykk av å være en bitter mann. Måten han fyrer løs mot ”alt og alle” er jo bare utrolig. Se bare på alle han angriper: Eggen, Hansen, Brynildsen, Kverneng, Hvidtsen, Jeg vil i hvert fall PÅSTÅ (uten å kunne bevise det) at disse har gjort mer for å få FFK dit de er i dag, nemlig i Tippeliagen, enn det Drillestad har gjort. Og så får vi vurdere når sesongen er ferdig hvorvidt målene er nådd og evt fordele skyld/ære. Jeg minner om at FFKs mål for sesongen hele tiden har vært å berge plassen.

Sportslig hilsen Ole ;-)

Anduril

A-lagspiller

Lagt til: 27 aug 04, 13:32
* Klapp Klapp Klapp *

Bra og saklig skrevet, flott at noen har litt klarere hjerne enn meg, og evnen til å få det ned på papiret ....

Fattern

Juniorspiller
Ble medlem: 23 aug 04

Lagt til: 27 aug 04, 14:37
Honør til "A. Scheie" for velformulert og klokt skrevet.
Det enesete jeg kan være enig med Drillestad i er at en idrettsorganisasjon (les: FFK) ikke bør bygges opp rundt trenere på hjennomreise. Men utvikles og styres profesjonelt uavhengig av hvem som trener og for den saks skyld er inne som hovedsponsor.

... et lenke er ikke sterkere enn det svakeste ledd ...

Svein

A-lagspiller

Lagt til: 27 aug 04, 14:54
Endret: 27 aug 04, 17:05
Bra skrevet! Eller hva sier du, Egil? ;)

Ellers fant jeg en god uttalelse som jeg tror passer bra her:

Ekstra!
Jeg avviser at det aviser viser
viser nye beviser på visse kriser
Det vi ser i aviser er bare beviser
på at avisen er krisen og nyheter repriser
Dag Evjenth - "Når enden er god har alle gått"

Stadion på FMV!

Bedreviteren

Landslagsspiller

Lagt til: 27 aug 04, 17:59
Henger meg også på listen av dem som roser scheie sitt innlegg. Du har forstått det....

Jeg husker med gru på tiden da Drillestad, Forsberg og co dro på spillerjakt..... Gustavsen visste ikke engang at dem var på tur, langt mindre hva dem kom med, ikke engang om dem kom med en keeper eller spiss.... Er det slik vi vil ha det?

Hørte forresten idag at Eggen begynner å bli så lei all såpeoperaen, at det her fort blir hans siste sesong.....

djpete

Landslagsspiller

Lagt til: 27 aug 04, 18:12

Hørte forresten idag at Eggen begynner å bli så lei all såpeoperaen, at det her fort blir hans siste sesong.....

Det forteller jo ganske mye, ikke bare, om forholdene i klubben, men også om Eggens forhold til klubben!
Den som gir seg har tapt!

Macka fra start!

Bedreviteren

Landslagsspiller

Lagt til: 27 aug 04, 18:21
Hvis han må bruke alle kreftene sine på utenomsportslige ting. Og klubben har en ukultur og en organisasjon som nesten gjør det umulig for deg å gjøre en fullgod jobb. Da er det kanskje ikke så veldig lett heller.... Etter to opprykk fortjener han bedre enn all den drtiten han fått i det siste av sine egne.... Og da mener jeg ikke de virkelige supporterene, men internt....

seal_dm

A-lagspiller

Lagt til: 27 aug 04, 18:53
Henger meg også på listen av dem som roser scheie sitt innlegg. Du har forstått det....

Fint og langt skrevet, men desverre full av feil. Vet ikke hvor lenge fyren har bodd i byen, men han kan umulig ha fulgt klubben særlig lenge. På den bakgrunn har jo ikke scheie skrevet annet enn et makverk fra ende til annen. Sorry.
Hvis Eggen nå er så lei av såpeoperan i klubben att dette kan bli hans siste, kan han ikke ha særlig høye tanker om klubben eller byen
akkurat. "Bedreviteren" burde holde seg for god til å slenge ut av seg rykter om ting som er blitt sagt. Men hvis det virkelig er sagt er det betenkelig. Ingen er heller uunværlig.

Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03

Lagt til: 27 aug 04, 19:42
Endret: 27 aug 04, 19:43
Det ble etterlyst faktafeil i BD`s "leserbrev" tidligere i tråden og jeg syns "A. Scheie" kommenterte det på en veldig god måte.

Opprinnelig postet av seal_dm
Fint og langt skrevet, men desverre full av feil.

Når du kommer med denne påstanden om at innlegget er fullt av feil og ikke annet enn et makkverk, kan du jo kanskje begrunne det også?

shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04

Lagt til: 27 aug 04, 19:53
tror faktisk eggen og hansen pr i dag er ganske uerstattelige for ffk.
ffk er fortsatt en veldig "skjør" organisasjon, og er det noen som har størst forutsetninger for å få ffk til å bli et etablert tl er det de nevnte herrer.

mener den siste tids kritikk er vanvittig historieløs! hvis man ser på hva de har gjort for klubben, så må også de få lov til å feile!

muligheten for fortsatt tl spill er jo i aller høyeste grad til stede også!

drillo liker ikke joga og ordføreren liker ikke egg

A.Scheie

Landslagsspiller

Lagt til: 27 aug 04, 21:32
Endret: 27 aug 04, 21:46

Fint og langt skrevet, men desverre full av feil. Vet ikke hvor lenge fyren har bodd i byen, men han kan umulig ha fulgt klubben særlig lenge. På den bakgrunn har jo ikke scheie skrevet annet enn et makverk fra ende til annen.

1. Med unntak av noen år på Høgskolen i Halden har jeg bodd i Fredrikstad hele mitt liv.

2. Jeg peker på påstander i Drillestads innlegg jeg mener er feil eller selvmotsigende.

3. Hvis det er så mange feil her, så fortell, meg hvilke de er, istedet for å bare komme med en usaklig påstand.

Er det makkverk at:
- jeg påstår at Drillestad slenger ut påstander "forkledd" som ren fakta?
- jeg påstår Drillestad i sitt innlegg motsier seg selv flere ganger?
- jeg påstår at det er en klubbs styrende organer som bestemmer hva de skal bruke sponsorintektene til?
- jeg påstår at Drillestad ikke lengre er en del av FFK-systemet?
- jeg stiller spørsmål om hvem som skapte den nye entusiasmen etter et tiår i 2.divisjon?
- at resultater raskt kontra bruk av enge spillere kan være problematisk?
- det jeg sier om juniorlaget (kildene der er faktisk FFK sine egne nettsider)
- det er mange år siden FFK hadde egen ungdomsavdeling?
- at FFK aldri har hatt 16000 tilskuere på en hjemmekamp?

Fortell meg feilene mine og dokumenter dem så skal jeg legge meg flat jeg!

Bedreviteren

Landslagsspiller

Lagt til: 27 aug 04, 23:48
Få høre hva som er makkverk da seal?

Bare så det ikke blir misforståelse. Eggen har ikke sagt det, men folk som jobber tett på han er redd dette kan bli hans siste sesong....

seal_dm

A-lagspiller

Lagt til: 28 aug 04, 02:04
Endret: 28 aug 04, 02:11
Hei du bedreviter.
Skulle gjerne gitt scheie et svar på ting jeg mener er feil jeg. Men ting blir jo ikke tatt så nådig opp, hvis det bryter med majoriteten av meningene her. Det er jo opplest og vedtatt her att BD ikke er helt god. Så la det bli med det. BD blir nok ikke siste mann ut som er misfornøyd. Illojale folk blir jo ikke tatt vare på i en klubb for å si det sånn.

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04

Lagt til: 28 aug 04, 03:24
Hei du bedreviter.
Skulle gjerne gitt scheie et svar på ting jeg mener er feil jeg. Men ting blir jo ikke tatt så nådig opp, hvis det bryter med majoriteten av meningene her. Det er jo opplest og vedtatt her att BD ikke er helt god. Så la det bli med det. BD blir nok ikke siste mann ut som er misfornøyd. Illojale folk blir jo ikke tatt vare på i en klubb for å si det sånn.

Veldig dumt og feigt sagt...
Du har sagt at d A.Scheie sier er makkverk(og dermed løgn, slik som jeg tolker det.) Det er ille å beskylde en fyr for å lyve uten å bevise det....
Enda verre er det å si at du velger å ikke bevise det, men bare å komme med den påstanden......

Jeg kjenner selv ikke Drillestad personlig, men det later til at du gjør det.
Du hadde gjort oss alle, og Drillestad, en kjempetjeneste ved å forklare hvorfor Drillestad sine synspunkter er så riktige....
Og en ting til...:
Seal_dm, du er tydeligvis veldig redd for ikke å bli godtatt hvis du sier imot majoriteten... Syns du virkelig du har blitt behandlet så ille?
Det eneste alle vil, er at du forteller hva du vet......
For siden du forsvarer Drillestad sitt innlegg og sier at A-Scheie sitt svar er makkverk, så vet du tydeligvis mere enn vårs fleste.....

Med vennlig Hilsen.
JJunior, som håper på svar fra seal_dm,
men ikke har noe imot forskjellige meninger og en sunn diskusjon
;-)

seal_dm

A-lagspiller

Lagt til: 28 aug 04, 11:06
Jeg har ikke beskyllt Scheie for løgn jeg. Overhode ikke. Bare tolker ting annerledes bare.
Att jeg skulle kjenne BD er heller ikke sant. Men en del biter fallt ihvertfall på plass av hans innlegg. Det passer inn med ting jeg har hørt av flere. Heller ikke tilfeldig att ting kommer frem nå.
Folk må da ha fått med seg att en del ikke er helt fornøyd. Men det er jo greit å skyve det under teppet frem til sesongslutt. Det er jo bare sårede følelser.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 28 aug 04, 11:48
Jeg hører det sies at flere er misfornøyd med FFK`s tabellposisjon. Det er nok grunnen til at det kommer en del mishagsytringer mot styre og stell i klubben.
Man har godt fra 2. div til tippeliga på 2 år. Jeg mener det burde tale for seg. De som er misfornøyd må vel være mildt sagt naive hvis de trodde FFK skulle "rule" i TL etter 2. plass i første ifjor. De som styrte før Eggen, Hansen og Kværneng har jo stått til eksamen. Fasiten sa 2.div!!!

A.Scheie

Landslagsspiller

Lagt til: 28 aug 04, 11:56
Endret: 28 aug 04, 12:15
Til seal_dm:

Når du uten tvil slår fast at innelgget mitt "dessverre er fullt av feil", så må det være det samme som å anklage meg for å lyve? Og er det rart at jeg spør når du ikke kommer med EN enkelt ting som underbygger påstandene dine? Det eneste jeg fikk slengt etter meg var en kommentar om at neppe hadde bodd lenge i byen...

Hvis du har lest tidligere innlegg av meg, burde du ha skjønt at jeg er veldig opptatt av å ha saklighet og riktighet idet jeg selv skriver (derav også nicket A.Scheie:P
) Til gårsdagens innlegg brukte jeg faktisk en god del tid på research samt at jeg flere ganger gikk grundig igjennom det Drillestad skrev.

Jeg har videre ingenting personlig imot de som er uenige med meg (alltid moro med en frisk debatt), så du må gjerne være det, men når du påstår at mitt innlegg er fullt av feil, så bør du kunne komme med NOE som underbygger det. Til nå har jeg ikke fått noen konkrete eksempler på faktiske feil og da gidder jeg heller ikke legge meg flat (noe jeg har tillbudt.) Slik påstandene dine ang mitt innlegg til nå fremstår tror jeg neppe noen ser på dem som spesielt seriøse.

Hilsen Ole

EDIT: PS! Takker for mange positive tilbakemeldinger på innlegget mitt. Syns det har blitt overraskende godt mottatt. Tenker da ikke ifht feil, men jeg hadde ikke blitt overrasket hvis noe syns det var i lengste laget - syns det selv :P

Bedreviteren

Landslagsspiller

Lagt til: 28 aug 04, 12:16
Det er mange som er misfornøyd med Eggen. Men de som roper høyest er ofte de som har blitt tråkket på tærne av Eggen. Det være seg tidligere spillere, ledere og andre som har blitt spilt utover sidelinjen for at FFK skulle komme tilbake til tippeligaen. Noen måtte gjøre jobben der nede. Eggen har tydeligvis gjort det.....

teoball

Knøttespiller
Ble medlem: 24 apr 03

Lagt til: 28 aug 04, 12:51
Som trofast FFK patriot siden midt på 70 tallet (har vært på så å si samtlige hjemmekamper, fulgt laget på håpløse bortekamper mot Rakkestad, Råde, Sprint/Jeløy, osv.) er dette som nå kommer opp for meg bare trist. Jeg må bare presisere at jeg betrakter dette fra utsiden, det blir for meg uholdbart og uttale seg bastant om ting som skjer innenfor og rundt murene på stadion. En ting står ihvertfall klart for meg, og også for de fleste andre vil jeg tro, det var når Knut Thorbjørn Eggen kom til FFK at ting snudde. Hans inntreden førte også til at pengene satt løsere hos sponsorene da spesielt Terje Høili. Dette har Høili til og med bekreftet i byens aviser. Mener også å huske at en av betingelsene til Eggen var å ha fullt sportslig ansvar. Det er kanskje der skoen trykker mest for Drillestad. Så til innlegget fra A.Scheie, dette mener jeg er såpass bra at det bør komme på trykk. Så får de som mener dette er et makkverk fullt av feil forklare hva de mener.

Planken

Moderator

Lagt til: 28 aug 04, 14:32
A.Scheie: Send innlegget ditt som leserbrev til Demokraten, BD har godt av litt motstand! Helt konge det du skriver, skjønner ikke hva seal_dm roter med...

- Egil Drillo Olsen.

ffk-thomas

A-lagspiller

Lagt til: 28 aug 04, 15:36
Det var ikke FB som nektet Drillestads leserbrev å komme på trykk, men - hold dere fast; FFK! Jeg har aldri hørt maken i hele mitt liv! Fra en særdeles troverdig og sentralt plassert person fikk jeg i formiddag bekreftet at leserbrevet ble luftet og tatt opp i FFK. Ikke overraskende med alle de sinnsvake bindingene det finnes mellom den avisa og klubben.

Mitt abonnement er selvsagt sagt opp med umiddelbar virkning :mad:

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03

Lagt til: 28 aug 04, 16:17
Det var ikke FB som nektet Drillestads leserbrev å komme på trykk, men - hold dere fast; FFK!

Utrolig hvis dette er sant.

FFK and Wisla Krakow forever...

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 28 aug 04, 16:37
Det var ikke FB som nektet Drillestads leserbrev å komme på trykk, men - hold dere fast; FFK! Jeg har aldri hørt maken i hele mitt liv! Fra en særdeles troverdig og sentralt plassert person fikk jeg i formiddag bekreftet at leserbrevet ble luftet og tatt opp i FFK. Ikke overraskende med alle de sinnsvake bindingene det finnes mellom den avisa og klubben.

Ikke vær dum æ!! Tror du virkelig at FFK bestemmer hva som f-b skal trykke? Har ikke hørt makan til tullete påstand...

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 28 aug 04, 16:41
Og når det er snakk om bindinger. ffk-thomas sine bindinger til Demokraten er jo også ganske åpenbare... Blir litt kjedelig å lese hurra-Demokraten og bu-FB innlegg fra den kanten annen hver dag.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Bedreviteren

Landslagsspiller

Lagt til: 29 aug 04, 23:30
Så får vi håpe Forsberg og våpendragerene hans nå lar Eggen og Hansen gjøre jobbene sine i fred resten av sesongen. Vitner om styrke det dem har gjort den siste uken. To seire og fullstendig latt være å kommentere oppgulpet fra enkelte hold..... Nå er det virkelig håp....

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03

Lagt til: 29 aug 04, 23:37
Kan faktisk se ut som om "pisken" har hatt sin effekt Bedreviteren. Man kan se det fra den siden også... ;)

FFK and Wisla Krakow forever...

antidrillo

A-lagspiller

Lagt til: 30 aug 04, 10:34
Dette har visst engasjert mange her siden, og det er jo kjempepositivt. Selv om noen både er blitt kvalme og "værsjuke", derfor god bedring til enkelte.
Takk til A. Scheie som belyser dette fra en annen vinkel enn B.D. Hvor den ultimate sannhet er er dessverre usikkert for meg, men forsatt henger noen ubesvarte spørsmål i lufta.
F.eks hva var det som førte til at KTE tok jobben i FFK, det henger vel sammen med noen framtidsvyer!
Dersom det er rett så må jo de vyene være lagt før KTE sin intreden.
Ellers så blir det jo noen ubesvarte spørsmål om hvilke spillere en annen trener kunne ha hentet til FFk med samme budsjett!

Men fortsatt mener jeg at FFK gjorde en dårlig jobb på vårsesongen med endel rare innkjøp, som ikke styrket laget i vesentlig grad. Heldigvis så har FFK med VIF sin hjelp klart å styrke laget, slik at muligheter for TL spill i 2005 lever i beste velgående.
:p:p:cool:
P.s fordi om jeg personlig ikke har opplevd "grisetaklinger" siden i tidlig i vår, må jeg innrømme at noen av "taklingene "( person beskrivelsen o.lign) av andre minner mer om bedriftsfotball, hvor ofte man tar mannen istenfor ballen!
:rolleyes::rolleyes:

Ps, tar fram igjen " The future so bright , I gotte wear shades"
:cool::cool:

Bedreviteren

Landslagsspiller

Lagt til: 30 aug 04, 19:26
At Eggen og Hansen overvurderte stallen før sesongen tror jeg vi alle er enige om. Også at Eggen har gjort noen taktiske valg som ikke vi har skjønt og spillere har mer tillit enn andre som også innimellom kan virke uforståelig kan også sies. Mitt sterke forsvar av Eggen baseres først og fremst at vi er helt nødt til å ha sterke sportslige ledere som ikke lar seg pelle på nesen..... dette er fortsatt viktig i FFK... Og selvfølgelig har både han og Hansen peiling selvom vi ikke er enige...... Dessuten de som kritiserte Harry for dårlige spillerkjøp før sesongen, bør kanskje nå komme på banen med ros for sommerforsterkningene.....

Men nå skal i hvertfall jeg gi meg i denne saken for en periode........ Ihvertfall helt til det kommer nye etter min mening usaklige angrep på dem som har fått oss opp i tippeligaen....

ffk-thomas

A-lagspiller

Lagt til: 30 aug 04, 19:32
Opprinnelig postet av Costanza
Og når det er snakk om bindinger. ffk-thomas sine bindinger til Demokraten er jo også ganske åpenbare... Blir litt kjedelig å lese hurra-Demokraten og bu-FB innlegg fra den kanten annen hver dag.

Makan til idiotisk fjas! :mad:
Jeg har da ingen bindinger til Demokraten, kjenner ikke et eneste menneske som jobber der, men jeg har hjerne som fungerer og klarer å prate med folk. Å ha et åpent, men kritisk hode til informasjon som leveres er sunt.
Anbefales!
Spør, og du får kanskje samme svar og historie som jeg gjorde.
Så får jeg heller leve med at du synes det er kjedelig at jeg påpeker oppsiktsvekkende saker hos denne nettsidens og FFKs mediesamarbeidspartner.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 30 aug 04, 21:37
Til FFK thomas
Utrolig at du mest opptatt av konspirasjonsteorier på en dag som denne.
Selv opplever jeg bare glede!

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 30 aug 04, 21:59
ffk-thomas:
Ikke rart Costanza trodde dette da... Du forsvarer og forguder Demokraten med nebb og klør, og flere ganger har du kommet med innlegg ala "i morgen kan dere lese XX i Demokraten". I dine øyne er alt bra med Demokraten, mens alt er forferdelig med Fredriksstad Blad. Forstå det den som kan.

Det er ikke bare Costanza som har tenkt i de baner han nevner over. For meg virket det i alle fall helt åpenbart at en eller annen forbindelse med Demokraten måtte du ha. Det går jo omtrent ikke en dag uten at du kommer med dine "heia demokraten"-innlegg. :D

Uansett...

Ansvarlig redaktør

ffk-thomas

A-lagspiller

Lagt til: 30 aug 04, 22:13
Da håper jeg det er oppklart nå at jeg IKKE har noen bindinger, eget Demokraten-alter hjemme, eller leser den lille bladfilla med gullbriller :D

I likhet med alle andre har her har jeg bare kommet med noen synspunkter etter å ha snakket med folk. Så får hver og en oppfatte det som konspirasjonsteorier hvis de vil.

djpete

Landslagsspiller

Lagt til: 30 aug 04, 23:07
Alle FFK-supportere bør visstnok les Demokraten på onsdag.
Skryteartikkel om Plankehaugen.

Macka fra start!

ffk-thomas

A-lagspiller

Lagt til: 01 sep 04, 08:45
Hvem ler best nå? :D:D:D

Nettsida er ikke oppdatert ennå, men dere som ikke trodde på meg; les Demokraten side 47 i dag.

Tror dere på meg nå? :D:D:D

Hvem har lengst nese og mest skjegg i postkassa?

Anduril

A-lagspiller

Lagt til: 01 sep 04, 08:56
Endret: 01 sep 04, 09:27
Hadde kanskje ikke gjort noe om du var litt mindre kryptisk og faktisk skrev hva det står skrevet om ?

EDIT : Tok en liten titt på nettet, og jeg antar at det er denne du refererer til : Dagens gjødseldose fra Demokraten

I så fall er det null ting der som er nytt, og absolutt ingenting av interesse som ikke allerede er utdebattert i det uendelige ... hipp hurra.

EDIT 2 : Derimot så viser vel artikkelen at du tok feil på noen punkter : " Det var ikke FB som nektet Drillestads leserbrev å komme på trykk, men - hold dere fast; FFK! "

Etter det jeg kan lese ut av denne artikkelen så står det da ettertrykkelig at det var redaktøren som nektet dette på trykk, ikke FFK.

ffk-thomas

A-lagspiller

Lagt til: 01 sep 04, 09:41
Kall det gjødsel hvis du vil.
Jeg synes det er oppsiktsvekkende og god informasjon.

Selvsagt er det FFK som har hatt et ord med i laget. Hvorfor skulle Omvik ellers "komme innpå" leserinnlegget det med de rette FFK-personene?

Kall det gjerne gjødsel enda en gang til - men jeg er i hvert fall glad for at Gunnar Bodahl Johansen på IJ er enig med meg at en slik fremferd er uhørt.
Men her i byen lever vel Macchiavellis lover om at "hensikten helliger middelet" uansett når det er snakk om FFK?

Uansett hvilken avis, tv-stasjon eller radio-stasjon det gjelder - jeg vil ha en uavhengig og kritisk tenkende presse.

Anduril

A-lagspiller

Lagt til: 01 sep 04, 10:05
Endret: 01 sep 04, 10:11
Etter det jeg kan se av overskriften så står det da ettertrykkelig " FB avslo leserinnlegg ". Står også at redaktøren snakket med FFK etter at beslutningen var tatt.

Skal vi først bruke Demokraten som sannhetsvitne, så får vi bruke alt som står der.

At det var galt å lekke innholdet i et ikke benyttet leserinnlegg er det ingen tvil om. Dog har fortsatt FB rett til å selv velge hva de skal trykke, sensur eller ei.

EDIT : Og her kommer den artikkelen om Plankehaugen som DJPete skrev om litt lenger opp.

Flat Trådet Nøstet
Totalt 6 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914