Husk meg
Brukernavn
Passord

Takk Demokraten

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04

Lagt til: 27 aug 04, 09:24
Drillestad er ikke annet en en bitter paranoid gammel mann. I flere år har han benyttet en vær anledning til å spre eder og galle over alle som ikke mener det samme som ham. Mens han fremdeles var i FFK-systemet måtte ledelsen pålegge ham munnkurv, for å forhindre at han i å ødelegge FFKs forhold til samarbeidsklubber og resten av fotballmiljøet i distriktet.

Er det virkelig noen som tror at det valgte sportssyret i FFK hadde akseptert å bli hold utenfor av KTE og Harry? Tanken er jo absurd!

Videre har jeg store problemer med å se at grunnlaget for FFKs opptur ble lagt på midten an 90 tallet, slik Drillestad hevder. Helt frem til KTE kom og skapte etusiasme i klubben var vi drit dårlige hvert eneste år! Og hva de lokale gutta, som drillestad skrøt av, presterte vet vi alle.

Og det ble vel heller ikke bare gjort knallkjøp av spillere under drillestads tid heller? Vet ikke om dere husker navn som:
Ericson, Jörgen
Gardiner, Mark
Hasanbegovic, Almir ("Miro")
Middlemass, Scott

Ikke akkurat folk som satte spor etter seg i klubben!

Det er også verdt å merke seg at med Drillestad som trenerkoordinator så er vel FFK den 2. div klubben som har byttet trenere hyppigst. Klubben har jo nærmest spist dem opp! Og mange av dem har vært dyktige trenere.

---------------------------

La oss selge hele laget!!

ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03

Lagt til: 27 aug 04, 09:55
Jeg synes ikke jeg blander noe som helst. Selv om en avis selv kan bestemme hvilke leserbrev som skal på trykk, skal det likevel være særdeles tungtveiende grunner til at ytringer ikke skal komme på trykk. Underforstått: injurier. Og ettersom det ikke er injuriende (vurdert av IJ), må det forstås som sensur slik jeg ser det.
Men det er bare min mening, folkens, og den ber jeg om respekt for å inneha :)

Lederen i dagens Demokraten synes jeg er glimrende - og overhodet ikke pisskoking.
Men det er igjen min mening.
Eller skal jeg kanskje sensureres? :D

Her debatteres det friskt. Mange av innleggene her , totalsett, synes jeg overgår Drillestads værbitte meninger. Hvordan ville vi ha reagert på sensur? At vi skulle ha ventet med alle våre meninger til sesongen var over?

Det er en styrke for demokratiet at ulike meninger får leve i vårt samfunn.
Selv om vi er kanskje uenige i dem.

(For ordens skyld: jeg synes Drillestads personkarakteristikker er litt over kanten, men jeg forsvarer hans rett til å ha dem - og å si dem offentlig)

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04

Lagt til: 27 aug 04, 10:08
Endret: 27 aug 04, 10:08
ffk-thomas; du kan selvfølgelig mene hva du vil, men når du sier at f-b her har drevet sensur og gått mot ytringsfriheten så tror jeg de aller fleste er uenig med deg. Det sier seg selv at f-b kan trykke akkurat det de vil.

Hva om du hadde kommet til dem med et leserbrev som inneholdt haugevis av usanne påstander som ville skadet f-b selv, og de nektet å trykke brevet fordi de visste at alt du hadde skrevet var bullshit? Er det sensur og å ta fra deg ytringsfriheten?!

Selvfølgelig skal alle få lov til å si hva de mener, men de vil aldri kunne komme og kreve å få fremstilt sin sak i et nyhetsmedium...

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 27 aug 04, 10:37
ffk-thomas:

Jeg fatter ikke at du ikke skjønner dette: F-B er en privat avis og ved at andre enn eiere/redaksjon/anstte evt gir F-B føringer på hva som skal trykkes, da tråkker man jo på AVISENS YTRINGSFRIHET.

Altså Man kan fritt ytre sien meninger, men det du mener er at man skal kunne påtvinge andre (i dette tilfellet F-B) til å forskynne sine egne meninger (i dette tilfellet Drillestads)

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"

Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...

ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03

Lagt til: 27 aug 04, 10:41
Det vel drøyt å hevde at alt Drillestad har skrevet er bullshit og haugevis av usanne påstander? Han burde vel kjenne til tingenes tilstand bedre enn noen av oss?

Jeg ser poenget ditt A. Scheie. Jeg bare stiller spørsmålstegn ved hvorfor FB ikke lar innlegget komme på trykk. Er det fordi det er så utrolig mange bindinger mellom klubben og avisa? I så fall er DET et problem.

antidrillo

A-lagspiller
Ble medlem: 29 feb 04

Lagt til: 27 aug 04, 10:46
A.Scheie, et dumt spørsmål.
Din tolkning av ytringsfriheten,gjelder den også der det offentlige undertrykker opposisjonen?
( selv om det offentlige styringsorganer kan påberope seg over 50% av stemmene)
:rolleyes::rolleyes:

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"

A.Scheie

Landslagsspiller

Lagt til: 27 aug 04, 11:24
Hei Antidrillo!

Enten så har jeg misforstått spm ditt eller så har du misforstått meg...

Det jeg mener er at hver og en har rett til ytringsfrihet, også de som styrer en avis. Min tolkning av ytringsfrihet blir dermed at hvem som helst skal kunne komme med sitt budskap (innenfor det som er tillatt i.h.t. injurier etc). Altså, hvem som helst skal kunne komme med sine meninger (f.eks. starte en avis). Men akkurat som at jeg ikke kan på tvinge deg mine meninger, mener jeg at man ikke kan påtvinge en avis å trykke noe den, av en eller annen grunn, ikke ønsker å trykke. På samme måte blir det i mine øyne det samme prinsippet om at det offentlige ikke bør kunne undertrykke opposisjonen, da dette ville være et angrep på yringsfriheten.

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04

Lagt til: 27 aug 04, 11:47
Merkelig. Her blir det påstått att et leserbrev i en avis er injurierende av 5-6, kanskje 10 forskjellige nick. Folk er jo helt hysteriske, har ikke sett maken. Og argumentet om att et leserbrev kan ødelegge høstsesongen, kanskje føre til nedrykk er direkte latterlig. Om det kommer opp nå eller etter sesongslutt spiller ingen rolle. Hvis berørte parter ikke er mer profesjonelle enn som så, er det muligens annsatt feil personer.
Ingenting av det som er skrevet er injurierende, hverken av BD, eller av folk på denne tråden. Men de helt klart verste tingene er jo skrevet her på denne tråden. Det er jo personkarakteristikker av BD som er direkte ufine og sårende skulle jeg tro. Så det som er skrevet her er jo verre enn leserbrevet.
Hadde vært interessant å vite navnene bak nickene da. Helt klart et par som har en agenda.

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 27 aug 04, 12:51
BD ønsker å skade FFK med leserinnlegget sitt. Så enkelt er det!

Stadion på FMV!

A.Scheie

Landslagsspiller

Lagt til: 27 aug 04, 13:08
Endret: 27 aug 04, 13:17
Ser folk her etterlyser fakta feil i det Drillestad skriver. Jeg kan derfor ikke lenger la være å kommentere utspillene til Bjørn Drillestad. (inntil nå har jeg kun kommentert prinsipielle forhold ang ytringsfrihet.) Jeg beklager også på forhånd at dette innlegget kan bli noe langt.

For det første må man skille mellom fakta og påstand. Mye av det Drillestad skriver, er i mine øyne kun påstander, fremstilt som fakta. Han kommer med stadige utsagn basert på sine personlige meninger, uten å støtte seg til noen form for dokumentasjon eller kilder. F.eks. så slår han bombastisk fast hvem som har gjort en dårlig jobb og hvem som har vært flinke, han ”leser mellom linjene” hvem som har stått for spillerkjøp, han går til personangrep på en rekke personer, alt dette rettet mot et FFK-system han ikke lengre er en del av . Ergo, jeg mener han ikke kjenner, fakta godt nok.

Videre mener han at navngitte personer har ”ødslet bort Høillis penger” øremerket til spillerkjøp. Nå har det seg slik at Terje Høilli er FFKs hovedsponsor (ref: draktreklame). Uten å diskutere hvorvidt FFKs styrende organer fungerer, vil jeg si følgende: Så lenge Høilli velger å sponse klubben så er det faktisk disse styrende organene som bestemmer hvordan disse pengene skal brukes. Ja, jeg er fullstendig klar over at Høilli de siste årene også direkte har sørget for spillerkjøp, utenom sponsormidlene. Men han ville vel ikke stilt med penger til spillere han ikke hadde tro på?

Drillestad sier også at Harry Hansen har gjort systemet annerledes enn det det var. Siden Harry kom, har Drillestad forsvunnet ut av systemet. Jeg mener da han snakker mot seg selv når han samtidig skriver: ”Vi som kjenner systemet vet dette” Drillestad er altså ikke inne i systemet lengre og systemet er visstnok forandret. Blir det ikke da litt selvmotsigende å påstå at han kjenner systemet

Det er helt riktig at ingen tidligere har hatt et budsjett på 10 mill i 2.divisjon slik Eggen hadde i 2002. Men hva kom egentlig først av høna og egget? Var det de lokale kreftene som hadde holdt FFK i 2.div gjennom hele nittitallet som på en eller annen måte klarte å skape en ny giv og entusiasme, eller spilte det faktum at ”navnet” Eggen ble hentet inn en vesentlig rolle? Jeg bare spør… Som jeg har påstått tidligere, mener jeg det en større trenerprestasjon å nesten rykke opp med det mannskapet Glenn Rostad hadde året før enn å rykke opp med det mannskapet Eggen hadde. Men hvorfor klarte ikke navn som Rostad, Sandberg, Jonasen, Gustavsen, Mattsson – eller for den saks skyld Drillestad - å få spillere av det kaliberet Eggen fikk tak i, til å spille i 2. divisjon?

SPILLER UTVIKLING
Eggen får kritikk for å kjøpe for mange spillere. Samtidig, så SKULLE laget opp for en hver pris i.h.t. 1-3-5 planen. Det blir også påpekt at det ikke har kommet en enste en toppspiller fra fylket i de ti årene Eggen har vært involvert i Østfoldfotballen. Da er det en del spørsmål som dukker opp hos meg…
- Hva var alternativet til å kjøpe når man SKULLE rykke opp?
- Er det en enkelt trener sin feil at ingen toppspillere har kommet fra fylket de siste ti åra? Dette må da heller være en kritikk til alle oss som er aktive rundt fylkets ungdomslag. Personlig tror jeg ikke det er lett å skape toppspillere når man ikke har hatt noe særlig toppfotball i fylket heller.
- Hvor er i såfall de gode lokale spillerne som skulle vært utviklet mot slutten av 1990-tallet, da blant andre Drillestad, Sandberg og Jonasen var med i trenerteamet? Det er jo gutter som var unge da som burde vært stammen på dagens lag – ingen er gode nok.

FFK har også som mål å ha det beste juniorlaget i Norge. Dette er noe som i hvert fall ikke lar seg gjøre i en håndvending. Juniortrener Wiggo Karlsen virker meget bevisst i det han gjør. Interkretsserien topper de. I Jet Cup på Hamar stilte FFK med et meget ungt lag samtidig som motstanderne var eldre. Juniorstallen til FFK består av kun 7 sisteårs juniorer, 9 første eller andreårs juniorer og 4 guttelagsspillere (Han ene er førsteårsguttespiller født 89). I tillegg til dette er Lasse Staw også guttespiller og med i A-troppen. Samtidig gjør Bylaget (guttespillere) det bra. Gi juniorlaget et år eller to, så får vi se hvordan ståa er. På bakgrunn av dette mener jeg å sammenligne det at det blir hentet inn to talenter (født 86) fra Costa Rica og dermed påstå at ”alt går på kjøp og ikke på utvikling” blir totalt feil.

Drillestad hevder også ”at verken Knut Torbjørn Eggen eller Harry Hansen ville skape verdier ved å utvikle en ungdomsavdeling i FFK” Dette er i hvert fall en faktafeil. Med unntak av juniorlag er har ikke FFK hatt ungdomsavdeling på mange år. Nå er det i praksis byprosjektet som er FFKs ”ungdomsavdeling”. Mye kan sies om byprosjektet, men i motsetning til i ”gamle dager”, så klarer nå i hvert fall alle de lokale små-konge-klubbene å samarbeide. Uansett, Eggen skal i hvert fall ikke ha skylden for at FFK ikke har noen ungdomsavdeling!

ANDRE FAKTA FEIL
I tillegg er det også faktafeil som andre har nevnt før:
- Motstridene påstander ang stadion. Først sier han at det er moralsk forkastelig å jobbe mot et vedtak om at klubbens stadion skulle ligge på Holmen. Det er å gå bak ryggen på klubben. Deretter vil han selv legge stadion på Rolvsøy. Altså, da går jo Drillestad selv bak ryggen på klubben og må være MINST like moralsk forkastelig som, ut ifra ham selv, det Kverneng er. ( Etter min mening var/er også det Kverneng, Eggen m.fl. gjorde/gjør i stadion saken et slikt engasjement Drillestad etterlyser i artikkelen sin.
- De motstridene påstandene ang budsjettet. (Jeg stiller også mine tvil til om FFK er så langt oppe som 4.plass på ”budsjettabellen”, men jeg har ikke klart å finne noen gode kilder til denne påstanden så jeg lar den ligge.)¨
- Drillestad hevder at FFKs historie tilsier at det bør være en publikumskapasitet på minst 25000. Dette er noe jeg finner til de grader merkelig ettersom FFKs tilskuerrekord er på 15534 i en sesong der FFK hadde vunnet noe 5 av de 6 foregående sesongene.

Avslutningsvis vil jeg være litt personlig. Jeg sitter igjen med det samme inntrykket av Drillestad som en del andre her: Han gir meg inntrykk av å være en bitter mann. Måten han fyrer løs mot ”alt og alle” er jo bare utrolig. Se bare på alle han angriper: Eggen, Hansen, Brynildsen, Kverneng, Hvidtsen, Jeg vil i hvert fall PÅSTÅ (uten å kunne bevise det) at disse har gjort mer for å få FFK dit de er i dag, nemlig i Tippeliagen, enn det Drillestad har gjort. Og så får vi vurdere når sesongen er ferdig hvorvidt målene er nådd og evt fordele skyld/ære. Jeg minner om at FFKs mål for sesongen hele tiden har vært å berge plassen.

Sportslig hilsen Ole ;-)

Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03

Lagt til: 27 aug 04, 13:32
* Klapp Klapp Klapp *

Bra og saklig skrevet, flott at noen har litt klarere hjerne enn meg, og evnen til å få det ned på papiret ....

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !

Fattern

Juniorspiller
Ble medlem: 23 aug 04

Lagt til: 27 aug 04, 14:37
Honør til "A. Scheie" for velformulert og klokt skrevet.
Det enesete jeg kan være enig med Drillestad i er at en idrettsorganisasjon (les: FFK) ikke bør bygges opp rundt trenere på hjennomreise. Men utvikles og styres profesjonelt uavhengig av hvem som trener og for den saks skyld er inne som hovedsponsor.

... et lenke er ikke sterkere enn det svakeste ledd ...

Svein

A-lagspiller

Lagt til: 27 aug 04, 14:54
Endret: 27 aug 04, 17:05
Bra skrevet! Eller hva sier du, Egil? ;)

Ellers fant jeg en god uttalelse som jeg tror passer bra her:

Ekstra!
Jeg avviser at det aviser viser
viser nye beviser på visse kriser
Det vi ser i aviser er bare beviser
på at avisen er krisen og nyheter repriser
Dag Evjenth - "Når enden er god har alle gått"

Stadion på FMV!

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 27 aug 04, 17:59
Henger meg også på listen av dem som roser scheie sitt innlegg. Du har forstått det....

Jeg husker med gru på tiden da Drillestad, Forsberg og co dro på spillerjakt..... Gustavsen visste ikke engang at dem var på tur, langt mindre hva dem kom med, ikke engang om dem kom med en keeper eller spiss.... Er det slik vi vil ha det?

Hørte forresten idag at Eggen begynner å bli så lei all såpeoperaen, at det her fort blir hans siste sesong.....

djpete

Landslagsspiller

Lagt til: 27 aug 04, 18:12
Opprinnelig postet av Bedreviteren

Hørte forresten idag at Eggen begynner å bli så lei all såpeoperaen, at det her fort blir hans siste sesong.....

Det forteller jo ganske mye, ikke bare, om forholdene i klubben, men også om Eggens forhold til klubben!
Den som gir seg har tapt!

Macka fra start!

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 27 aug 04, 18:21
Hvis han må bruke alle kreftene sine på utenomsportslige ting. Og klubben har en ukultur og en organisasjon som nesten gjør det umulig for deg å gjøre en fullgod jobb. Da er det kanskje ikke så veldig lett heller.... Etter to opprykk fortjener han bedre enn all den drtiten han fått i det siste av sine egne.... Og da mener jeg ikke de virkelige supporterene, men internt....

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04

Lagt til: 27 aug 04, 18:53
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Henger meg også på listen av dem som roser scheie sitt innlegg. Du har forstått det....

Fint og langt skrevet, men desverre full av feil. Vet ikke hvor lenge fyren har bodd i byen, men han kan umulig ha fulgt klubben særlig lenge. På den bakgrunn har jo ikke scheie skrevet annet enn et makverk fra ende til annen. Sorry.
Hvis Eggen nå er så lei av såpeoperan i klubben att dette kan bli hans siste, kan han ikke ha særlig høye tanker om klubben eller byen
akkurat. "Bedreviteren" burde holde seg for god til å slenge ut av seg rykter om ting som er blitt sagt. Men hvis det virkelig er sagt er det betenkelig. Ingen er heller uunværlig.

Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03

Lagt til: 27 aug 04, 19:42
Endret: 27 aug 04, 19:43
Det ble etterlyst faktafeil i BD`s "leserbrev" tidligere i tråden og jeg syns "A. Scheie" kommenterte det på en veldig god måte.

Opprinnelig postet av seal_dm
Fint og langt skrevet, men desverre full av feil.

Når du kommer med denne påstanden om at innlegget er fullt av feil og ikke annet enn et makkverk, kan du jo kanskje begrunne det også?

shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04

Lagt til: 27 aug 04, 19:53
tror faktisk eggen og hansen pr i dag er ganske uerstattelige for ffk.
ffk er fortsatt en veldig "skjør" organisasjon, og er det noen som har størst forutsetninger for å få ffk til å bli et etablert tl er det de nevnte herrer.

mener den siste tids kritikk er vanvittig historieløs! hvis man ser på hva de har gjort for klubben, så må også de få lov til å feile!

muligheten for fortsatt tl spill er jo i aller høyeste grad til stede også!

drillo liker ikke joga og ordføreren liker ikke egg

A.Scheie

Landslagsspiller

Lagt til: 27 aug 04, 21:32
Endret: 27 aug 04, 21:46
Opprinnelig postet av seal_dm

Fint og langt skrevet, men desverre full av feil. Vet ikke hvor lenge fyren har bodd i byen, men han kan umulig ha fulgt klubben særlig lenge. På den bakgrunn har jo ikke scheie skrevet annet enn et makverk fra ende til annen.

1. Med unntak av noen år på Høgskolen i Halden har jeg bodd i Fredrikstad hele mitt liv.

2. Jeg peker på påstander i Drillestads innlegg jeg mener er feil eller selvmotsigende.

3. Hvis det er så mange feil her, så fortell, meg hvilke de er, istedet for å bare komme med en usaklig påstand.

Er det makkverk at:
- jeg påstår at Drillestad slenger ut påstander "forkledd" som ren fakta?
- jeg påstår Drillestad i sitt innlegg motsier seg selv flere ganger?
- jeg påstår at det er en klubbs styrende organer som bestemmer hva de skal bruke sponsorintektene til?
- jeg påstår at Drillestad ikke lengre er en del av FFK-systemet?
- jeg stiller spørsmål om hvem som skapte den nye entusiasmen etter et tiår i 2.divisjon?
- at resultater raskt kontra bruk av enge spillere kan være problematisk?
- det jeg sier om juniorlaget (kildene der er faktisk FFK sine egne nettsider)
- det er mange år siden FFK hadde egen ungdomsavdeling?
- at FFK aldri har hatt 16000 tilskuere på en hjemmekamp?

Fortell meg feilene mine og dokumenter dem så skal jeg legge meg flat jeg!

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914