Husk meg
Brukernavn
Passord

Jon Syversen....

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 20 aug 04, 17:13
Vil bare melde at dine skriv i Demokraten er meget gode og at dagens var det beste av mange bra.....

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 20 aug 04, 17:51
Ligger skribleriene på nettet?

Kunne tenkt meg å lese dagens innlegg.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 20 aug 04, 17:58
Det kommer vanligvis på nettsidene, men oppdateringene til demokraten.no er av variabel karakter og har ikke sett at dette er ute ennå. Kommer kanskje om noen dager... Eller ikke...

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Jon Syversen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03

Lagt til: 20 aug 04, 18:16
Her kommer hva jeg skrev i Demokraten idag:
Hallo!
Denne uka skulle Plankehjørnet egentlig ha handlet om FFK og Odd. Desverre så kommer det nok til å handle mer om FFK og Terje denne gangen. Ingen har vel kunnet unnlavære å få med seg turbulensen rundt FFK`s hovedsponsor, Terje Høili og hans kritikk av navngitte personer innen FFK`s ledelse. Høili kommer også til å trekke seg som hovedsponsor neste sesong, begrunnet det faktum at klubben mener at man bør bygge ny stadion på FMV. Nå begynner det virkelig å skurre i øra på en supporter som meg. Det skal bli værre. Høili sier at han har spyttet inn 15 millioner i klubben, uten noen som helst forventninger om å få noe igjen. Personlig har jeg spyttet inn tusenvis av kroner inn i FFK hvert år, og det har jeg gjordt uten å fovente meg noe som helst tilbake. I forhold til min inntekt og formue, så er det mye penger for meg. Og da regner jeg ikke med den tiden jeg har brukt på frivillig arbeide i Plankehaugen, mitt lille bidrag til å få FFK opp av sumpa. Men i motsettning til Terje Høili, så mener jeg at jeg har fått noe igjen for tiden og pengene jeg har lagt ned i klubben, nemlig to opprykk og spill i Tippeligaen. Hvis Terje Høili mener at FFK`s sportslige fremgang ikke har vært belønning nok, så stiller jeg spørsmål ved hans dypere motiver for sponsingen av klubben. Ikke for at jeg ikke tror at han har et hjerte for klubben, for det har han. Terje Høili har sponset Plankehaugen med store beløp, helt fra den spede starten i 2.divisjon, og det viser at det rødhvite hjertet er der. Men Høili har greid det bare noen svært få klarer, dvs. å bli rik som et troll, og det blir man ikke uten en kremmersjel av dimensjoner. Terje Høili har økonomiske interesser i Fredrikstad Stadion, og snakker varmt for sin syke mor når han er så bekymret over klubbens førstevalg i stadionsaken. Hvis en ikke har teft for foretninger, så blir man heller ikke milliardær. Man kan kanskje bli millionær, eller helst bare tusenær, sånn som meg. Og når vi vet hvilke sportslige fremganger klubben har hatt med Terje Høili som sponsor, og hans klagesang om at han ikke har fått noe igjen for pengene, så kan det ikke være annet enn kremmer`n i mannen som taler. Jeg finner ingen annen forklaring. Vel, Terje Høili trekker seg som sponsor neste sesong. Bra han sa det nå ihvertfall, istedet for å vente til etter sesongslutt. Det gir de som forsatt jobber med å seile skuta FFK videre mot toppen av norsk fotball en enklere jobb med å forberede neste sesong, om den blir i 1.divisjon eller i Tippeligaen. Sånn sett er timingen for å kunngjøre besluttningen helt riktig. Timingen med å kritisere, så splid og skape uro i klubben, blant spillerne og supporterne er derimot ikke like imponerende. En trenger ikke være milliardær for å forstå at mye har blitt gjordt feil. En trenger bare å kaste et raskt blikk på tabellen for å forstå det. Satsingen på lokale spillere har vært feilslått, og forsterkningene har ikke vært forsterkninger nok. Det vet vi, og det vet ledelsen i klubben også, for de greier helt sikkert å lese en fotballtabell like godt som Terje Høili og du og jeg. Samme hvor mange penger en har, så kan man ikke gå og kjøpe seg en tidsmaskin, og rette opp alle feil ifra i går. Fokus må være på framtiden, og det å unngå å gjøre de samme feila om igjen. Det som har skjedd til nå i sesongen, sportslig og administrativt, er gammel ost og umulig å gjøre ugjordt. Klubben kjemper for å overleve i Tippeligaen, og da er det fryktelig usolidarisk å plutselig dolke klubben i ryggen. Alle må gjøre det de kan, klubben, spillerne, sponsorer og vi supportere, sånn at vi sammen kan seile skuta trygt i havn, selv om det ser mørkt ut for øyeblikket. For vi er ikke i 1.divisjon enda, samma hva Terje Høili måtte mene om den saken. Dommedagsprofeter og turncoats er det vi trenger minst nå. En annen av byens lokalaviser kallte tidligere i år Terje Høili er "furten guttunge". Dette fallt Terje Høili tungt for brystet. Jeg synes det var en utidig beskrivelse av Fredrikstads rikeste mann. "Pert miliardær" passer mye bedre. Jeg gjør oppmerksom på att allt jeg skriver i denne spalten er min personlige mening, og at dette ikke er noe Plankehaugen mener offisiellt. Jeg har ikke noe verv i haugen lenger, så allt står for min regning. På søndag er det ny kamp på Stadion mot Odd. Møt opp og gi ditt bidrag til å støtte klubben og spillerne i en vanskelig tid. "For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi en for alle og alle for en". Husk det, Terje Høili.

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 20 aug 04, 18:22
Bra lesestoff Jon. Du får meg til å trekke på smilebåndet selv om du skriver om en lei sak. Stå på videre.

Fredd

Johan

Juniorspiller

Ble medlem: 07 des 03

Lagt til: 20 aug 04, 18:41
Kjøp boka til jon i Aristokraten. Da får du mye mer og smile av!;)

Drillo elsker Fredrikstad hurra....hurra !!!!!!

erikjorstad

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til: 20 aug 04, 19:37
Herlig Jon ! :D

A struggling player, then sing his name....

Support him with honour, he`ll come good again....

Test dine managerferdigheter - Hattrick.org

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til: 21 aug 04, 00:58
Meget, meget bra Jon!

Ellers kan jeg melde om at FFK`s nyeste medlem kom til verden på mandag i det som for meg står til 19,84 på Ahlsens skala i hva følelsemessige begivenheter gjelder. Jeg er far! 5 dager gamle Jesper viser allerede en fantastisk innleggsfot og er nok klar til FFK`s Champions League finale i 2024.

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!

En Annen Planke

Juniorspiller
Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 21 aug 04, 10:56
Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Jon Syversen er en meget dyktig skribent. Ikke bare er han teknisk flink til å skrive, men han er også kreativ og har mange morsomme poenger.
Egentlig merkelig at han ikke skriver mer.

Opprinnelig postet av trigz

Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.

Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03

Lagt til: 21 aug 04, 12:30
* Klapp Klapp Klapp *

Godt skrevet !
Kan ikke Jon bli sportsjournalist i stedet for de sensasjonsjegerne som sitter i redaksjonene i dag ?

Grattis med liten tass da DeKjök :ffk:

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 21 aug 04, 12:59
Flott Jon! Knall bra skrevet!

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!

kenneth

A-lagspiller

Ble medlem: 14 mar 04

Lagt til: 21 aug 04, 13:04
Jeg må føye meg inn i rekka av fornøyde plankehjørne-lesere.. Demokraten en dag forsinka levert av land-postbudet, er alltid like stas...og da spesielt lørdag når jeg kan lese Syversens nesten alltid like artige kommentarer, selv om de ikke er alltid like saklige og seriøse...men det er lissom litt av poenget regner jeg med.

Takk, Syversen, for at du bidrar til ett bedre Demokraten!

...savner byen, folket, Stjernen og FFK!

(I`ll be back)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914