Husk meg
Brukernavn
Passord

Dagbladet hudfletter Høili

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03

Lagt til: 17 aug 04, 10:10
Endret: 17 aug 04, 10:10
Synes denne kommentaren var bra:

http://www.dagbladet.no/sport/2004/08/17/405700.html

---------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,

et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,

FFK har begge deler.

Eggen til NRK sporten

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04

Lagt til: 17 aug 04, 10:26
Noe så jævlig han får å da !
Synd at noen klarer kunststykket å drite oss for hele jævla Norge.
Men det her skal vi snu ! Nå må vi møte opp alle mann til søndag mot Odd og vise pressen at Østfold er fotball fylket nr1. (ta bort Moss he..he) og at denne saken hever vi oss over.

Moss, Drillo-motstandere, og trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 17 aug 04, 10:28
OK, jeg skrev et innlegg et annet sted i steden for å starte en ny tråd, men når det likevel er blitt gjort, kan jeg jo like greit lime inn det her:

"Nyheten" har nå nådd riksmediene, og i dagens Dagbladet kan man lese over to hele sider over "krisen" i FFK. I artikkelen på høyre side for på en måte Høili svar på tiltale og blir fremstilt som en liten medgangssupporter, som etter to år med medgang innser at det blir motgang i år, og blir sutrete.

Jeg leser videre at han er misfornøyd med innkjøpene, og når Eggen blir konfrontert med dette, har han gjentatte ganger sagt at en spiller på høyt nivå koster 2,5 mill og oppover i året. Han sier vel dermed at FFK ikke har råd til en slik spiller, mens Høili sier at pengene lå der hele tiden. Hvem av disse har rett? Er det så at FFK ikke hadde midlene så kan vel egentlig Høili bare holde kjeft, eller spytte inn mer penger slik at vi får tak i de spillerne vi trenger.

Leser videre at han har spyttet inn 13 mill på en periode av tre år. Kjempemye for oss vanlige dødelig, men når man tenker på hvilken Skruebinge han sitter på så blir det ikke all verden likevel. Hvis mine matematikkunnskaper ikke har støvet bort helt så er 13 mill av 1,8 milliardet (som det står han er god for) ikke mer enn 0,7 % av det han eier, og det er vel nesten det samme prosentandelen av våres inntekt vi har spyttet inn i klubben i form av supportereffekter, sesongkort og reiser for å støtte FFK.

Røkke er vel ikke så mye rikere han, men han betalte for en helt ny stadion til 150-200 millioner, i tillegg til at han har spyttet inn mellom 20-25 millioner inn i Molde i flere år nå. Så kommer Høili og syter med en gang når han har spyttet inn 13 millioner? Det er mulig det er mer, jeg tar bare tallene fra Dagbladet.

Han sier videre at han ikke ventet noe igjen for de pengene han har spyttet inn i klubben. Hvorfor i gamperæva går han da ut i media med en sutrete holdning det lukter medgangssupporter av lang vei? Ærlig talt Høili, hvis du ikke hadde ventet noe av de pengene, skulle du vel bare holde kjeft. For min del virker det som du ventet mye av de pengene, og når du ser at pengene dine ikke bærer så mye frukter du ønsker, så blir du negativ med en gang.

Hadde Eggen og Hansen hatt pengene, og ikke minst noe stort å tilby spillere, så hadde de jo garantert hentet de inn, det hadde vel alle gjort?

Det virker som Høili tror det bare er å hente inn de spillerne han vil ha, uten å tenke på at det finnes bedre alternativer enn FFK på klubbmarkedet for en spiller. Det virker som han tror alt kan kjøpes for penger, noe det ikke kan.

Han må gjerne få lov til å komme med kritikk, men tidspunktet han valgte det på er jo det verste. Du har ikke hjerte for klubben når du går ut i mediene og kritiserer klubben når de trenger støtten mens. Det ville være det samme som om det kom 150 på Odd-kampen. Det er faktisk nå, mer enn aldri, at klubben trenger supporternes og investorenes støtte, så får heller Høili komme med sin konklusjon etter at siste seriekamp er spilt.

Som det fremgår av artikkelen til Dagbladet så viser Høili liten forståelse når det gjelder fotball. Det virker litt naivt å tro at FFK hadde berget plassen med fire to meter høye forsvarer i forkant av serien. Det er ikke bare bare å hente inn slike spillere Høili. Det koster penger, og hvem er det som sitter med pengene FFK trenger? Jo, det er deg det, så egentlig så graver du din egen grav når du forlanger spillere som FFK ikke har råd til, men som du har.

Småkongenes tid i FFK er ikke forbi, dessverre. Alle skal ha sin bit av kaka, og alle vil ha at sin mening skal ha innflytelse. Det er ikke sånn det fungerer... Da kommer vi til slutt å ende i 2. divisjon igjen.

Det er ingen tvil om at Høili skal ha mye av æren for at FFK er der de er i dag. Men at han ikke tenkte på profitt når han investert i klubben har jeg ingen tro på. Han visste at med litt penger, ville vi med enkelhet rykke opp til 1. divisjon. Og med enda litt penger så var veien like kort til TL og mye mediaoppmerksomhet. Det er klart denne mannen tenkte også litt buisness når han investerte i klubben. Og da faller hele argumentet hans mot FMV, når han i dagens Dagbladet sier at buisness og fotball ikke hører sammen... Hadde det ikke gjort det, hadde ikke Høili gått ut i media heller. Han har investert penger i en klubb og forventet noe tilbake, noe han tydeligvis ikke har fått i år.

Sesongen 2005 tar vi storeslem!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 17 aug 04, 10:28
Det dummeste man kan gjøre er antageligvis å erte på seg pressen. Høili kan kritisere både værste kameatene og HH, men når han tar for seg en leder i lokalavisen, da er han sjanseløs.
Mange tenker og sier mye dumt. Det er bare å lese i dette forumet. Hva som er dumt og ikke er subjektivt. Hvis undertegnede skulle plumpe ut med en idiotisk påstand(teoretisk selvfølgelig) får jeg pepper av dere andre. Gjør Høili det samme kommer journalistene løpene. Det blir forsider av sånt.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03

Lagt til: 17 aug 04, 10:36
Jeg må også si at det er utrolig at Høili i Dagbladet kan hevde at fotball og business hører sammen. Hvorfor sponser egentlig bedriftene idrettslag? Jeg tror ikke DnB Nor gjør det for å være hyggelige - de vil vi skal låne mere, og hvorfor sposer Coca Cola f.eks. OL? For å være greie uten å vente noe tilbage?

Men egentlig hører dette innelgget inn under en annen streng.

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,

et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,

FFK har begge deler.

Eggen til NRK sporten

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 17 aug 04, 11:26
Jeg velger å konkludere med at:" Når små menn kaster lange skygger, da er det kvelden".
Inviterer til fri tolkning.

antidrillo

A-lagspiller
Ble medlem: 29 feb 04

Lagt til: 17 aug 04, 14:12
Endret: 17 aug 04, 14:16
FFK 1903 skriver mye om innkjøp og hva & hvem.
Det er iallefall en ting han tydelig glemmer, det er at T.H etter kjøpet av Simen B. gikk ut og sa skaffer dere en spiller til mill + klassen sponser jeg han også.
Hva ble gjort , niente!
Ingen tror det bare er å hente spillere, men for en klubb med FFk sitt budsjett, burde de hatt råd til dette. De kunne jo bare kuttet litt på adm. budsjettet. Ikke vært så råflotte.
Derfor må jeg si at jeg både nå og tidligere tror at det er manglende kunnskap (håper ikke vilje) som hindret FFK i bedre innkjøp før sesongstart.

PS. Må jo nesten le da en leser/hører at VIF tipser de om en spiller, fordi de ikke klarer å skaffe folk sjøl!!

PS: Må foresten også le når en husker tilbake på påstander som "Alle vil til FFK"!

De hellige kuers tid er fordi, forhåpentlig også i FFK.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04

Lagt til: 17 aug 04, 14:18
Ja, nå kommer snart Ivar Hoff på banen og. Huffa meg. Håper Hoff nøyer seg med å drite ut mannen og ikke klubben.

Barabus

Juniorspiller
Ble medlem: 02 aug 04

Lagt til: 17 aug 04, 14:32
Hvis det er nå, mer enn noen gang vi skal stille opp for laget, når skal HELE laget stille opp for oss??

SJÆLÆLÆLÆLÆ

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03

Lagt til: 17 aug 04, 15:23
Endret: 17 aug 04, 15:25
Opprinnelig postet av Barabus
Hvis det er nå, mer enn noen gang vi skal stille opp for laget, når skal HELE laget stille opp for oss??

Et særdeles godt spørsmål Barabus.

FFK and Wisla Krakow forever...

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 17 aug 04, 16:05
Til Barabus og Radoslaw.
Mener dere at siden laget ligger sist på tabellen så skal man la vær å støtte laget?

keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 17 aug 04, 16:33
Det forbauser meg ikke at dem mener det

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til: 17 aug 04, 16:41
Hei kanogvetalt!

Man må få stille spørsmålstegn ved det svake spillet de har prestert i år.. Jeg tror ikke de kommer til å slutte å støtte laget, noe jeg heler ikke kommer til å gjøre.. Den måten laget har spillt på i år har ikke fristet mange til synge høyt og stolt for FFK!

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 17 aug 04, 17:11
Opprinnelig postet av FFK1903

Ærlig talt Høili, hvis du ikke hadde ventet noe av de pengene, skulle du vel bare holde kjeft.

Kunne ikke sagt det bedre selv!

Uten å ta diskusjonen om spillerstallens kvalitet, hvem som har skyld e.t.c. så synes jeg dette treffer spikern ganske så bra på hodet hvorfor Høilli, etter min mening driter seg ut....

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"

Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...

Radoslaw

Landslagsspiller

Lagt til: 17 aug 04, 17:29
Endret: 17 aug 04, 19:44
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Til Barabus og Radoslaw.
Mener dere at siden laget ligger sist på tabellen så skal man la vær å støtte laget?

Et særdeles merkelig spørsmål fra din side, kanogvetalt.

Man slutter ikke å elske sitt barn selv om det begår grove forbrytelser.

Man tukter som kjent den man elsker,
...og derfor er det nå pisketid for den sportslige ledelsen i vår kjære klubb.

Løpet har de lagt opp til selv...

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 17 aug 04, 17:42
tukler?

Stadion på FMV!

varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til: 17 aug 04, 17:58
hehe, han mente nok tukte, hehe

Vel, kan vi ikke la konklusjonene bli som følger: Vi møter alle opp på stadion til søndag, i mellomtiden oppfordrer vi alle vi kjenner til å gjøre det samme. Så får vi be til høyere makter om mange folk, slik at vi kan vise Terje Høilli og fotballnorge at Fredrikstad står bak FFK, og at ingen køddær med guttane. I tillegg reiser Odd hjem som slakt, og da er vi på sporet igjen!

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.

thomkat

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 17 aug 04, 18:04
Jeg skal i hvertfall ta med meg alle jeg kjenner på stadion til søndag, så banker vi Odd. Uansett hva Høili og alle andre mener!!

:ffk::ffk::ffk:

Elleve røe og vite kællær

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04

Lagt til: 17 aug 04, 19:13
Skal vi virkelig synke ned på det nivået at gidder ikke guttæne så gidder ikke vi?! Det er nå de trenger oss, det er nå vi må inspirere dem!

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.

Radoslaw

Landslagsspiller

Lagt til: 17 aug 04, 19:44
Endret: 17 aug 04, 19:45
Opprinnelig postet av Svein
tukler?

Fy og skam av meg,
...hater skrivefeil !

Skal, slik varheim påpeker, selvfølgelig være "tukte",
...dette skal omgående rettes opp. ;)

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 17 aug 04, 22:45
Opprinnelig postet av Svein
tukler?

hehe... sjarmerende nok så passet det jo også; "Man tukter som kjent den man elsker"! Det har vel forekommet det også :D

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 18 aug 04, 14:58
Opprinnelig postet av Radoslaw

Fy og skam av meg,
...hater skrivefeil !

Skal, slik varheim påpeker, selvfølgelig være "tukte",
...dette skal omgående rettes opp. ;)

Det er ikke slik at man korrekturleser et hvert innlegg, men noen skrivefeil er morsommere enn andre... :D

Stadion på FMV!

Radoslaw

Landslagsspiller

Lagt til: 18 aug 04, 15:08
Dere har skitne og perverse tanker hele gjengen...:D

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 18 aug 04, 17:14
Endret: 18 aug 04, 17:15
Opprinnelig postet av Radoslaw
Dere har skitne og perverse tanker hele gjengen...:D

Ha, ha, endelig en tråd som fikk meg til å trekke på smilebåndet i disse kjipe tider:D

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

Barabus

Juniorspiller
Ble medlem: 02 aug 04

Lagt til: 18 aug 04, 19:28
Da får du, kanogvetalt, stå sammen med resten av de "ekte" supporterne troppe opp i all slags vær og støtte et lag som gir faen så lenge de får lønn. For det er slik det ser ut! Hvis noen spør meg, kan slike spillere flakse og fly, som jeg har skrevet før; Jeg bryr meg ikke om hvilken divisjon de spiller i, bare de gir ALT for laget. Men den holdningen de har vist for byen, laget og ikke minst supporterne i den tiden som har gått, er forkastelig.

Jeg tror at dette snur, men hvis ikke det tas minst 4 - helst 6 poeng mot Odd og Sogndal, kan vi etter alt å dømme gå på kamper i 1 divisjon til året. Men jeg kommer da også, hvis spillerne gidder å spille skikkelig fotball.

SJÆLÆLÆLÆLÆ

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914