Proff klubbfølelse?
Ble medlem: 25 mar 03
Lagt til: 13 aug 04, 09:24
Dette er vel diskutert før, men allikevel høyaktuelt. Hvor viktig er det med lokale gutter i laget? For oss supportere; Er det viktigere med seire, enn å se lokale karer løpe rundt. Hva får oss til å dra eller ikke dra på kamp?
Får importerte spillere, norske og utenlandske, den riktige klubbfølelsen, som gjør at de alltid yter maksimalt, eller er de blitt som landslaget til semb (en gutteklubb av primadonnaer)?
Synes jeg har sett litt likgyldig holdning hos enkelte spillere som om at de er viktigere enn andre. Som f.eks. hvis en spiss mister ballen og ikke jobber den opp igjen. Problemet blir da overlatt til neste ledd som er midtbanen.
Jeg sammenligner litt en sånn holdning med å hive søppel på gulvet hjemme. Andre må rydde opp etter deg! Skrekkelig irriterende!
Eg berre spørrr!!
---------------------------
Stadion på FMV!
Ble medlem: 09 feb 04
Lagt til: 13 aug 04, 09:35
Endret: 13 aug 04, 10:23
Jeg er tilhenger av en lokal profil på fotball-lag, og da er jeg så generøs at jeg strekker meg ut til fylke/tilsvarende.
Jeg tror ikke at "importerte" spillere gjør en dårligere jobb, husk de er på laget for arbeidsplassens skyld - ikke for lokalt tilhørlighet. Derfor er det lettere for lagledelsen å kvitte seg med dem hvis de ikke leverer varene.
Proffklubbnivå kommer vel ikke før det fungerer i alle ledd og der har FFK en vei å gå. Hvor mange ganger har en filleting som gresslengden blitt tatt opp i media (og her).
Utklipp fra dagens f-b.no :
I tillegg var gresset høyt, så det gjorde ikke saken bedre, synes Tromsøs midtbanespiller.
Ble medlem: 14 jun 03
Lagt til: 13 aug 04, 09:59
Var på stadion i går og så kampen. Der kommer Jørgen Pettersen og setter seg ned på tribunen foran oss. Fikk en litt dårlig følelse da. Lokal gutt med masse talent (min oppfatning) som startet i førsteellveren etter Trondsens skade. Synes synd på gutten. Hadde fortjent å bli satset på. Virker som det er veldig lett å kvitte seg med lokale talenter.
Jørgen er jo veldig allsidig. Mener det er mange som skulle forlatt klubben før Jørgen.
Ble medlem: 01 jul 04
Lagt til: 13 aug 04, 10:06
Enig med Svein i at det bør være så mange lokale spillere som mulig, men det fordrer to ting. De må være gode nok, og de må ønske å spille for FFK. Jeg tror faktisk Østfold er det fylket som pr idag rekruterer færrest spillere til TL eller høyere nivå(f.eks. premier league). At noen Østfoldinger velger å spille for andre TL klubber må man vel bera regne med.
Personlig synes jeg det er et fett om en spiller kommer fra Finnmark, Sverige, Danmark, Finnland eller Island(ref. kultur, språk osv).
Jeg er ikke enig med deg Svein, i at spillere som ikke er rekrutert lokalt har lavere arbeidsmoral av samme grunn.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Ble medlem: 17 mar 04
Lagt til: 13 aug 04, 10:22
Stenhard: FFK har ikke kvitta seg med Jørgen P, han er leid ut for å få spilt kamper. På den måten blir han kanskje en bedre spiller for FFK i framtida.
Tross alt mye bedre med matching i 2. divisjon enn i 3. ?!
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
Lagt til: 13 aug 04, 10:40
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Enig med Svein i at det bør være så mange lokale spillere som mulig...
Jeg er ikke enig med deg Svein, i at spillere som ikke er rekrutert lokalt har lavere arbeidsmoral av samme grunn.
Enig/uenig i hva? Jeg har ikke hevdet noe som helst... kun bragt emnet på banen! :D
Stadion på FMV!
Ble medlem: 23 mar 03
Lagt til: 13 aug 04, 11:17
stenhard: Jørgen Pettersen fikk da sjanse på sjanse i Tippeligaen, men det ble gradvis veldig åpenbart at han fortsatt har veldig mye å lære. Derfor ble han LEID ut. Det betyr altså at FFK ikke ville kvitte seg med ham, men ser på ham som en spiller for fremtiden.
Ellers registrerte jeg at Jørgen Pettersen dessverre også hadde store problemer med spissene til Sparta Sarpsborg i sin debut for Kvik Halden.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Lagt til: 13 aug 04, 11:34
Costanza: Kanskje ikke så rart at Jørgen ikke brillierer om dagen. Selvtilliten er godt nede på minussiden. Når du blir fortalt om og om igjen hvor dårlig du er blir det sånn. Er ikke i tvil om at Jørgen kommer til å gjøre godt i fra seg resten av sesongen for Kvik. Han har aldri vært redd for å blø for drakta.
Lagt til: 13 aug 04, 11:37
Hvis selvtilliten hans er på bånn, så vil jo utlånsavtalen komme han enda bedre til gode. Da kan han spille på seg selvtillit og komme tilbake til FFK før neste sesong med reelle muligheter for å spille seg inn på laget! De følger nok med på hvordan han gjør det for Kvik Halden.
Synes alt er blitt gjort helt riktig i denne situasjonen. Jørgen Pettersen er ung og talentfull, men viste at han ikke var moden for Tippeligaen ennå, og hvert fall ikke i den situasjonen FFK er nå. Da var det riktigere å hente inn to erfarne midtstoppere og heller leie ut Jørgen - så kan han heller komme tilbake ved en senere anledning.
Lagt til: 13 aug 04, 11:47
Greit nok det du skriver der. Det jeg har hørt er at KTE har avskrevet Jørgen som en spiller med liten fotballforståelse. Dette har han sagt ved flere anledninger. Trodde en trener skulle motivere og støtte sine spillere. Var det ikke KTE som hentet ham tilbake? Dette er noe han plutselig finner ut nå. Synes bare det er litt merkelig holdning fra en treners side. Skjønner heller ikke hvorfor Mommo var med i går. Han er jo på vei ut.
Ble medlem: 08 jul 03
Lagt til: 13 aug 04, 12:58
Til Stenhard.
Hva du vet om KT´s alle uttalelser!!!
Da vet du vel også at han offentlig sier at Jørgen skal tilbake neste sesong, og at han er en spiller for framtiden.
FFK er nå i en særlig utsatt situasjon hvor kun en ting teller, nemlig å overleve i TL. Ingen lag driver å satser på uerfarne kort da hvis de har andre muligheter.
9 serie- og 10 cupmesterskap!!!!
Lagt til: 13 aug 04, 13:09
Endret: 13 aug 04, 13:13
Topscorer: Jeg vet at han har sagt det. Holder det for deg. Det var ikke offentlig. Skjønner ikke hvordan han kan uttale at Jørgen er en spiller for framtiden når han sier at han mangler fotballforståelse.
Ble medlem: 08 jul 03
Lagt til: 13 aug 04, 13:15
Jørgen er utlånt nettopp for å skaffe seg erfaring. Dette vi både Jørgen og FFK tjene på på sikt. Her er det snakk om erfaringsbasert læring. Det trenger Jørgen og det vet KT.
9 serie- og 10 cupmesterskap!!!!
Lagt til: 13 aug 04, 13:44
Og hvor har du tatt det fra? FB? Erfaringsbasert læring, fint ord det der. Skjønner du ikke at jeg snakker om uoffesielle uttalelser fra KT?
Lagt til: 13 aug 04, 14:56
I såfall er det jo merkelig at han er utlånt og ikke solgt, som f.eks. LP Hansen....
Stadion på FMV!
Lagt til: 13 aug 04, 14:59
...Og "stenhard", det er jo litt råttent å legge ut slike uoffisielle uttalelser her på forumet!! JP er tross alt ffk-spiller!!
Stadion på FMV!
Lagt til: 13 aug 04, 15:05
Svein: Jeg tror dessverre at Jørgen har hørt dette lenge før. Jeg synes Jørgen har potensiale til å bli en god FFK spiller. Han har alt som trengs.
Lagt til: 13 aug 04, 15:23
Uansett må du være enig i at det var fornuftig å låne ut Jørgen Pettersen til Kvik kontra å la ham spille for FFK 2 i 3.divisjon? For du kan vel ikke mene at vi skulle brukt ham som stopper ut sesongen i Tippeligaen?
Det som skjedde var nok det beste for begge parter.
Ble medlem: 01 jul 04
Lagt til: 13 aug 04, 15:29
Jeg synes kanskje denne diskusjonen kjørte seg litt fast...Så jeg tillater meg en liten avsporing.
Er det noen som kjenner til hvordan det gror med unge talenter i byen, kommunen,eller fylket?
Jeg mener at det ville være best med så mange lokale spillere som mulig. Først og fremst for publikumsinteressen(ikke for det. Chelsea og Arsenal trekker visst folk de og), men også for byens identitet. Dette forutsetter selvfølgelig at de lokale spillerene er gode nok. Jeg tror at Molde`s problem med få lokale spillere har godt mer ut over tilskuertallet enn spillet.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Lagt til: 14 aug 04, 09:49
Synes selvfølgelig det er positivt at Jørgen ikke ble solgt. Hvorfor kunne ikke han ha spilt stopper/back? Peters er vel ærlig talt ingen stopper. Bjørnar har klart seg forbausende godt som back. Over all forventning. Så der er det vel tvilsomt om Jørgen kunne gjort det bedre.
Men alt dette er jo uaktuellt. Vi har fått to solide stoppere. Spesielt estlenderen imponerte meg. Forsvarsspiller etter mitt hjerte. Blødde for drakta i sine første 90min for klubben. Rett og slett imponerende. Det man kanskje kan lure på er at han kommer til klubben etter tips fra VIF. Klarer vi ikke noe selv?
06/10/2024 22:02 | 2001f914