Proff klubbfølelse?
Det er jo en skandale at VIF må fortelle oss om at en bra forsvarsspiller kunne tenke seg klubbskifte !!
Når vi ser på hva vi har mottat fra utlandet i år eks Bora, så sier det seg selv at vi ikke har der rette kontaktene.
Når vi ser på hva vi har mottat fra utlandet i år eks Bora, så sier det seg selv at vi ikke har der rette kontaktene. Det var vel bra valg av H.H. det er vanskelig å få store spillere som Ashley Cole osv. jeg kan egentlig ikke skjønne deg..
---------------------------
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Aner vel en tilbakegang også, i hans tilfelle. Har ikke han TL erfaring fra før? Burde vært bedre nå, etter min mening og tro.
SJÆLÆLÆLÆLÆ
For noe tull prat. J P er lånt bort for å bli en bedre spiller og det er jeg ganske sikker på at han blir også :ffk::ffk::ffk:
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Vi må dermed gardere oss litt
JP har fått massevis av sjanser til å vise hvor han står i år, og har vel vist at han ikke holder mål i TL pr i dag. Greit å leie han ut til Kvik slik at han får kamptrening på høyere nivå enn FFK2 i tredjedivisjon. Dette er en vinn-vinn-vinn-situasjon, for alle tre partene. Kvik får en forsterkning, JP får spille, FFK frigjør midler til andre spillere (regner med at de ikke betaler lønn til JP i utlånsperioden) og kan hente hjem JP med kamperfaring etter sesongen, hvis de ønsker det.
Når det gjelder kritikken av HH. Ingen er feilfrie, heller ikke Harry. Men å kritisere han fordi han har fått et tips om en spiller..... Hvordan tror dere det fungerer i dette gamet? Det er ikke bare å gå i avdelingen "ledige spillere" på Domus, å plukke den man vil ha. Man har kontakter i inn og utland, og mottar tips fra forskjellige agenter, trenere, ledere osv osv, om ledige spillere.
Så til saken angående lokale spillere. Tror det er viktig for interessen og lokal tilhørighet at man har en del lokale gutter på laget. Det forutsetter jo at vi har spillere i fylket som er gode nok til TL. Vi har, stort sett, spilt med lokale helter i mange år, og kjempa i toppen av 2. divisjon. Der er problemet. Det har ikke blitt produsert gode nok spillere i byen/fylket de siste 20 åra til at vi kan ha et TL-lag kun bestående av lokale spillere. Det er jo ikke sånn fotballen fungerer lenger heller. De få spillerne som har holdt TL-nivå har blitt kjøpt opp av andre TL-lag.
Hvis FFK holder seg i toppserien, og det jobbes godt med rekruttering, vil vi på sikt se flere lokale spillere på laget. En lokal spiller som debuterer for FFK i 2. divisjon, vil ofte bli en god 2. divisjonsspiller. En lokal spiller som debuterer for FFK i TL, vil kunne bli en god TL-spiller.
Pr i dg er det vel bare Bjørnar J og PAC som er lokale gutter, og som kan ta en plass på laget.
Opprinnelig postet av Pelle
Pr i dg er det vel bare Bjørnar J og PAC som er lokale gutter, og som kan ta en plass på laget.
Du har faktisk glemt den eneste FFK-spilleren som er fast på laget og er fra Fredrikstad kommune: Simen Brenne :)
Ellers enig med hva du skriver.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av Pelle
Du har faktisk glemt den eneste FFK-spilleren som er fast på laget og er fra Fredrikstad kommune: Simen Brenne :)
Ellers enig med hva du skriver.
Sorry....! :)
Glemte Simen i farta....
Opprinnelig postet av keiko
Feil. Harry er nok like god uten for norges grenser som han er innen for norges grenser. Hva er galt med deg da tomroar ?
Når vi ser på hva vi har mottat fra utlandet i år eks Bora, så sier det seg selv at vi ikke har der rette kontaktene. Det var vel bra valg av H.H. det er vanskelig å få store spillere som Ashley Cole osv. jeg kan egentlig ikke skjønne deg..
Bra valg ???, DA må jeg spørre om du har vært på en eneste kamp i år , hvem av de fra utlandet har hevet laget fra i fjor. Det er kun Bora. De andre er på samme nivå som de vi har eller dårligere
Opprinnelig postet av Barabus
Leser flere steder her at Jørgen Pettersen er ung og talentfull. Tror han er født i 79 eller 80, altså er han 24-25 år gammel.
Helt utrolig å klare å slenge ut sånt uten å bruke de 15 sekundene det tar å sjekke fakta på fredrikstadfk.no...
Jørgen Pettersen er født julaften 1981, og har altså tilgode å runde 23 år.
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
Jeg ble også irritert når jeg så det, som stod der, men heldsigvis hadde du rettet det opp alt. Til Barabus: Det er helt greit å være kritisk, men når du ikke gidder å bruke 15 sekunder på å sjekke opp påstandene dine en gang, så sier det litt om hva slags nivå du ligger på. Når det er så lett å sjekke opp påstandene dine, så vil jeg nesten kalle det du driver med for usaklig drittslenging!
Opprinnelig postet av Barabus
.... 24-25 år gammel. Han skulle vært på topp, om ikke før, så ihvertfall nå. Dabber vel av rundt 30, tror jeg. Sier seg selv, holder han ikke TL-nivå nå, gjør han det aldri.
Kommentar:
Jeg mener nå du har totalt feil i det du sier der!
1. Det varierer når en fotballspiller "slår til", alt fra 17 til 27 år gammel. (Eks. Mikael Nilsson spilte alle Sveriges EM-kamper i år. Han spilte i svensk 6. divisjon da han var 20, og i svensk 2. divisjon, da han var 22. Han er nå 26 og gikk til Sotuhampton i sommer)
2. Det er vel heller ingen fasit på når en fotballspiller er "på topp", men i dagens toppfotball regner man gjerne at man er på sitt beste rundt 30år. Det har bl.a. med at man fortsatt er så ung at ikke alderen hemmer en og at man samtidig har opparbeidet seg godt med erfaring/rutine.
Min konklusjon: Blir helt håpløst å avskrive Jørgen Pettersen som fotballspiller med når han BARE er 22 og et halvt år...
"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"
Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...
1 Fotballspillere trener mye mindre når de er mellom 8-14 år.
2 Fotballspillere trener ikke styrke og utholdenhet når de er 8-14 år. Det er i den alderen dette er trenbart.
3 Fotballspillere trener hovedsakelig bare med ball til de er 15-16 år. Det er med allsidig trening at man skaper et grunnlag for motorisk læring når man blir eldre. Er ikke grunnmuren solid, kan man ikke bygge huset like høyt.
Min konklusjon er at fotballspillere ikke er toppidrettsutøvere. Ingen fotballspillere er det.
Når det er sagt synes jeg ikke Jørgen P står tilbake for noen TL spillere fysisk. Det taktiske kan han fortsatt utvikle
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Bra valg ???, DA må jeg spørre om du har vært på en eneste kamp i år , hvem av de fra utlandet har hevet laget fra i fjor. Det er kun Bora. De andre er på samme nivå som de vi har eller dårligere Hva med brian west.. Selv sagt er jeg på kamper.. bare si i fra om du vil treffe meg ansikt til ansikt :ffk::ffk::ffk:
Til deg keiko: Var det en vennlig invitasjon eller gikk du nettopp over streken?
Selv om det kanskje er litt utenfor denne diskusjonen så er det et litt interessant tema du går innpå:) Jeg drister meg derfor til å dra den litt lengre (sorry folkens)
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Min konklusjon er at fotballspillere ikke er toppidrettsutøvere. Ingen fotballspillere er det.
Jeg lurer bare på hva du legger i begrepet toppidrettsutøver siden du konkluderer med at ingen fotballspillere ikke er det?
Olympiatoppen har sin definisjon som jeg TROR du viser til, vel og merke på enkeltutøvere, og jeg skal være enig i at de fleste fotballspillere faller utenfor der. Men fotball er en lagidrett, underlagt Norges FotballForbund. Jeg mener da det er mest riktig å ta utgangspunkt i Fotballforbundets egen definisjon.
NFF definerer:
- All landslagsaktiviet for kvinner og menn
- Toppserien og 1. divisjon for herrer
- Toppserien for kvinner
som toppidrett.
Blir det ikke da riktig å kalle utøverne på disse lagene for toppidrettsutøvere? Jeg bare lurer....
PS! I mitt forrige innlegg mente jeg ikke å snakke om toppidrettsutøvere, bare om når fotballspillere totalt sett er på sitt beste, da medregnet fysikk, teknikk, taktikk, rutine, erfaring etc...
Håper kun på en ting framover nå, det er at gutta ute på banen viser oss at de tar ut alt de eier og har i kampene,og blør for FFK, det har jeg ikke sett mye av denne sesongen, tror kanskje Piiroja er en type som kan gå foran der....
Helt riktig som du sier ang hva NFF regner som toppidrett. Jeg forsto også hva du mente med når fotballspillere er på topp.
Det jeg har klare meninger om er hvordan fotballspillere kan bli bedre individuelt. Dette er min personlige mening, og ikke la det være tvil om at den er stikk i strid med det NFF forfekter.
Fotball er som du sier et lagspill. Det er med andre ord mer komplekst en en individuell idrett siden 11 spillere skal samhandle. Dette må selvfølgelig trenes.
Når det gjelder enkeltspillerens ferdigheter og fysiske forutsetninger trenes det innen fotballen veldig snevert i de aldersgruppene da men legger grunnlaget. Jeg mener at fotballspillere må trene mer enn andre fordi de også skal trene samhandling. I realiteten trener de mindre. Fotballspillere skal leke med ball. Det er opplest og vedtatt. Dermed begrenses det også hvor mye de kan utvikle seg. Derfor hevder jeg at ingen fotballspillere er toppidrettsutøver. Ganske enkelt fordi de ikke har noen av egenskapene som kjennetegner en toppidrettsutøver av i dag.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Men, jeg er som mange andre ikke fornøyd med jobben han har gjort for FFK i år. Så da synes jeg det er klokt med Kvik-greia. Dette er da tross alt vanlig praksis i utlandet.
Bams-fia, Jack og sang!
Ser poengene dine og er enig i en del av det du skriver, bortsett fra en ting. Det med at du mener lek med ball begrenser utviklingen til en fotballspiller. Der er jeg sterkt uenig. Det som ihvertfall er opplest å vedtatt er at jo flere innvolveringer med ball, desto bedre ballbehandlig --> teknikk.
Teknikk er en av de egenskapene en som er viktigforfotballspillere på linje med utholdenhet, styrke, hurtighet, psykiske ferdigheter etc. Diskusjonen blir jo om prioriteringen av disse, hva er viktigst. Slik jeg oppfatter deg (mulig jeg misforstår;)) mener du at man bør trene mer på fysiske egenskaper i ung alder. Du sier blant annet i et tidligere innlegg at det er i alderen 8-14 år styrke og utholdenhet er mest trenbart. Slik jeg oppfatter deg, bør altså en fotballspiller trene mye mer fysisk i yngre alder for å bli en best mulig (uansett om han er toppidrettsutøver eller ei).
Dette noe jeg er STERKT uenig i:
1. Det er nettopp 8-14 årsalderen som blir kalt den "motoriske gullalderen og det er da man har best forutsetninger for å tilegne seg slik fin-koordinasjon som teknikk er. Dette er vitenskapelig bevisst og allment akseptert.
2. Det frarådes jo nettopp å drive med for mye styrketrening før man har vokst ferdig. Dette fordi formye styrketrening kan påvirke vekstsonene i knoklene negativt.
Jeg mener også at det er på det tekniske området norske fotballspillere har mest å hente kontra de beste spillerne i verden. De beste spillerne fra land som Portugal, Spania, Italia og, ikke minst, Brasil, har jo nettopp "lekt med ball" fra omtrent før de kunne gå.
Jeg mener fotballteknikk så en er viktigst når man er ung, fordi dette er finmotorikk som gradvis automatiseres og forandres i takt med de kroppslige forandringene. Selv om det tar tid å bygge opp god fysikk, mener jeg det tar enda lengre tid å opparbeide seg fotballtekniske ferdigheter i toppklasse. Jeg er klar over at dersom man skal være VIRKELIG godt fysisk trenet, trenger man progresjon over flere år, men fysiske ferdigheter er noe man ikke klarer å "lagre" på lik linje med teknikk. Man glemmer ikke teknikk, men utholdenhet mister man hvis man ikke holder det ved like.
Uansett, jeg tror nok vi er enige i at en toppspiller trenger å være godt trenet både fysisk, teknsik og psykisk...
PS! Intressant og artig å diskurere med deg:)
Opprinnelig postet av kanogvetalt
...Derfor hevder jeg at ingen fotballspillere er toppidrettsutøver. Ganske enkelt fordi de ikke har noen av egenskapene som kjennetegner en toppidrettsutøver av i dag.
Hvordan i allverden kan du hevde noe sånt, når "Toppidrettsutøver" faktisk er noe som er definert av idrettsforbundene?!
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914