Hvem er egentlig i A-lags stallen til FFK nå?
Ble medlem: 24 feb 04
Lagt til: 28 jul 04, 08:52
Endret: 28 jul 04, 09:36
Lurer på om det er noen som har den fulle oversikt på vilke spillere som er i A-lags stallen? Er det mellom 20-22 mann nå eller er det flere eller fære?
Ble medlem: 15 feb 04
Lagt til: 28 jul 04, 09:58
Tallet jeg kommer frem til er 27. Da har jeg ikke tatt med Jørgen Pettersen, som nå er lånt ut til Kvik Halden.
Tallet 27 er veldig høyt, så 3-4 stykker til kommer nok til å forsvinne snart. De første blir nok Fallay. Momo og Marius Riis.:ffk:
---------------------------
FFK på toppen i 2005
Ble medlem: 30 mar 03
Lagt til: 28 jul 04, 10:58
Magnus Riis (kontrakt utløpt 01.07.04) står det på fredrikstadfk.no, så han har vel allerede forsvunnet da kanskje...???
Ble medlem: 23 mar 03
Lagt til: 28 jul 04, 13:30
Endret: 28 jul 04, 14:53
Riis skal vel hvert fall på utlån til Kvik ut sesongen og forsvinner garantert på permanent basis et eller annet sted etter det. Fallay får trolig kontrakstilbud fra Skeid, mens Momo nok også finner seg en ny klubb.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Ble medlem: 17 mar 04
Lagt til: 28 jul 04, 14:41
Riis er sluppet fra FFK, det skjedde vel for noen uker siden...
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
Ble medlem: 10 des 03
Lagt til: 28 jul 04, 14:58
Endret: 28 jul 04, 15:02
Hvorfor de slipper alle disse spillerene nå, er for meg helt uforståelig, flere av de burde blitt, de kunne brukes til å skape bredde i stallen neste år når vi med tilnærmet 100 % sannsynlighet er i 1. div igjen, flere av de burde ha utviklingspotensiale også neste år til å bli en habile eliteserie spillere etter å ha fått mer erfaring på nest øveste nivå. Isteden sitter vi snart med bare spillere over middagshøyden uten utviklingspotensiale
Lagt til: 28 jul 04, 15:03
Tja. At de slipper Momo og Fallay er greit pga kvoten for spillere utenfor EU, samt at ingen av de har hatt den utviklingen man håpet på fram til nå. Er begrenset hvor lenge man kan tviholde på spillere under betegnelsen talentfulle på andrelaget. Angående Magnus Riis så er ikke han så altfor ung lenger, og valget stod nok mellom å satse på han eller Michael Røn. Da var nok valget enkelt. Jørgen Pettersen er på utlån ut sesongen for å få førstelagsspill, men kan være med i FFKs planer for neste år. tomrar - man kan ikke ha en a-stall på nærmere 30 mann, det funker ikke, så at noen må forlate klubben når flere ny kommer inn er en naturlig prosess.
Ble medlem: 10 des 03
Lagt til: 28 jul 04, 15:11
Det er kun et år siden Eggen mente Riis var ung og lovende. Skjønner hva du mener med for stor stall, men det er kun en halv sesong til vi må sette sammen en ny stall og dersom de ikke holt mål feb 2005 kunne de fått slippe da .
Neste år er sannsynligvis flere vekk av de som spiller på laget. Tenker da på Søder, Koskela, Barret, Bora, Hagen, Hornseth, Helland
Ble medlem: 24 feb 04
Lagt til: 28 jul 04, 15:20
Søder og Helland blir, Barret er på lån, Hagen er for dårlig, Hornseth er vel en for fremtiden, Koskela blir mens Bora blir vis han liker seg her, kanskje han tar et år til da.
Lagt til: 28 jul 04, 15:57
tomrar - av de du nevner så er jeg ganske sikker på at hvert fall Helland og Hornseth blir i klubben. Koskela, Barret og Zivkovic er alle tvilstilfeller. Tror hvertfall ikke Zivkovic blir i 1. div, antagelig ikke de to første heller, dog vanskelig å si. Hagen regner jeg med forsvinner, fordi han ikke blir sett på som god nok. Söderstjerna går nok ganske sikkert tilbake til svensk fotball.
I tillegg er det nok stor fare for at Risholt forsvinner, mens det kanskje blir vanskelig å beholde West også. Ringberg er heller ikke sikker.
Det er mye som kan og vil skje på spillersiden dersom vi rykker ned til høsten.
Ble medlem: 02 jul 04
Lagt til: 28 jul 04, 16:11
ja de første som bør forsvinne er ihvertfall Stian(fuglebryst)Johnsen og Vebjørn(lat)hagen.. Maken til dårlige andre divisjons spillere.. Trenger spillere som forsterker laget og ikke vomfyll og larver!!
Lagt til: 28 jul 04, 16:16
Hm.. Jeg er av de som gjene vil beholde Stian Johnsen. Mener fortsatt at han har et stort potensiale, større enn de fleste i FFK, med sin spisskompetanse på venstre kant. De som har fulgt Johnsen siden han kom til klubben har sett hva som bor i ham når han spiller med selvtillit og er i form. Problemet til Johnsen er at han skadet seg på slutten av 2002-sesongen i 2. div, og så å si hele sesongen i 1. divisjon ble spolert for ham. Når han så kom tilbake igjen så smått før årets sesong så ble han omskolert til back. Det har med andre ord ikke vært lett for Johnsen de to siste årene, men dersom Eggen velger å bruke ham i sin rette posisjon og Johnsen unngår et nytt skademareritt så kan vi ha en juvel her!
Ble medlem: 12 jun 03
Lagt til: 28 jul 04, 16:59
Enig med Costanza her.
Gode kantspillere er mangelvare i norsk fotball. En Stian Johnsen med selvtiilit og i form, har potensiale til å bli en skikkelig god kantspiller. Jeg mener derfor han må få bli i klubben, og at han bør få sjansen på venstre kant, ikke på back. Muligheten er vel der hvis Søder forsvinner etter denne sesongen. Søder har vel hatt fast plass på venstre kant, uten helt å få ut det han selv hevder å ha inne.
Håper vi får se Johnsen i kjent gammel stil på FFK`s venstrekant neste sesong!
Ble medlem: 11 apr 04
Lagt til: 28 jul 04, 17:00
Endret: 28 jul 04, 17:03
Synes det er veldig mye fornuft i det du skriver om Stians Johnsen, Costanza. Er totalt enig med deg!
Opprinnelig postet av joko
ja de første som bør forsvinne er ihvertfall Stian(fuglebryst)Johnsen og Vebjørn(lat)hagen.. Maken til dårlige andre divisjons spillere.. Trenger spillere som forsterker laget og ikke vomfyll og larver!!
Kanskje du kan komme med noen skikkelige grunner til hvorfor du mener Stian bør gå, istedet for bare usaklig dritt?
Regner med at "fulgebryst" betyr at du syns han er for lett...
Stian er 183 høy og 75 kg tung (evt lett)
Christiano Ronaldo er 184 høy og veier 75 kg... Hverken Kniksen, Cruyff, eller for den saks skyld Mini var spesielt store de heller. Kanskje ikke kroppen til Stian er så verst til kantspiller å være likevel?
Jeg bare spør....
"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"
Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...
Ble medlem: 01 sep 03
Lagt til: 28 jul 04, 17:19
Stian må bli, og det på v.kant. Han skulle hatt den plassen for lenge siden spør dere meg. Har vært skuffa over Søder lenge.:(
Ble medlem: 02 jul 04
Lagt til: 28 jul 04, 20:23
Har ikke sett stian johnsen spille en bra kamp enda.. Med fulgle bryst mener jeg at han ikke trår til, er pysete i alt han foretar seg. Vinner ikke taklinger slik som feks risholt(uten sammenligning forøvrig). Kan ikke se at han er noe god hodespiller eller har den nødvendige farten en kantspiller trenger heller.. Mulig jeg tar feil men det er slik jeg har sett han.. Men vi ser alle med forskjellige øyne. Har hørt flere som mener han er for veik!Men gjør seg kanskje godt i første divisjon eller andre. Men ffk er pr dags dato i TL..
Ble medlem: 11 apr 04
Lagt til: 28 jul 04, 20:28
Bedre Joko, men jeg mener fortsatt at Costanza treffer spikern ganske så godt på hodet. Jeg tror som Costanza at selvtillitt, form og skadefrie er tre nøkkelord.
Men som du selv sier, vi ser alle med forskjellige øyne og det er lov:):ffk:
"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"
Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...
Ble medlem: 08 des 03
Lagt til: 28 jul 04, 20:39
Greit nok joko, stian er nok ingen hodespiller, men han er ving(!), og fart har han da virkelig!?
Også enig i at han ikke er en typisk taklingsspiller, men Risholt og Stian spiller på forskjellige plasser. På def midtbane er vel takling en viktigere egenskap enn ute på vingen, der stian BØR spille...
Jeg tror også at Stian har potensiale, men skal si meg enig i at Stian har til gode å spille en god kamp i år (med forbehold, jeg har gått glipp av 2-3 kamper)
Ble medlem: 16 feb 04
Lagt til: 28 jul 04, 21:21
Det er ganske tydelig at Stian er livredd for flere skader, og når vi ser hvordan det har gått med spillerne våre så er ikke det så rart. Jeg tror Stian trenger et par år som skadefri, så skal verden se at han har det i seg til ihvertfall å bli en av TL`s beste venstrevinger!
Bams-fia, Jack og sang!
Ble medlem: 28 mar 03
Lagt til: 28 jul 04, 23:22
Opprinnelig postet av joko
Har ikke sett stian johnsen spille en bra kamp enda..
Da kan ikke du ha vært på noen av kampene siste sesongen i 2.divisjon.
Stian må ha hatt 30-40 målgivende den sesongen.
Tror ikke Eggen hadde hentet Stjærna hvis ikke stian hadde fått den skaden på slutten av sesongen da.
Signatur:
max 250 tegn