Husk meg
Brukernavn
Passord

Synd på Kråkene

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til: 24 jul 04, 00:25
Enig iforhold til særp istedet for Måzz, men tror ikke på "kannibalisme". Tror interessen er såpass at det er plass til flere østfoldlag i TL. Det er forresten noe naturstridig at særpingær holder med FFK. Det er greit at de møter opp på stadion for å støtte guttane, men de bør ikke glemme hvor de kommer fra, det er der støtten og jobben bør gjøres. Slik at vi kan få lokalderby på høyt nivå.

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 24 jul 04, 00:38
Er enig med shaggy. Tror også det kun er plass til ett lag fra Østfold i tippeligaen.

Det var lettere i gamle dager, når spillerne mer eller mindre kom fra den byen klubben tilhørte.
Derfor tror jeg ikke vi får se både FFK og Moss, eller for den sak skyld et Sarpelag, i tippeligaen samtidig.

FFK vil holde seg i tppeligaen i mange år fremover nå og de andre Østfold lagene bør være fornøyd med å holde seg i 1. divisjon, tror jeg.

Og dette er ikke sagt for å terge Mossinger og Sarpinger, men bygger på enkel realisme.:D:ffk:

FFK på toppen i 2005

varheim

A-lagspiller

Lagt til: 24 jul 04, 00:50
Det finnes ingen retorikk i det du sier, hvorfor skulle det ikke være plass til flere lag i TL. Det har ingen til med realisme å gjøre. Den lokale forankringen pr. dags dato er ikke noe argument, det er minimalt med lokale spillere på noen lag i TL. Økonomisk? Holder heller ikke mål; Fint lite med sponsorer av betydning utenfor Fredrikstad hos FFK. Sponsorer har som regel lokal forankring. Så hva sitter dere igjen med; ingenting. Det eneste som kan skje med flere lag fra Østfold i TL, er økt interesse, økt rekruttering og over tid økt lokal tilknytning på lagene.

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03

Lagt til: 24 jul 04, 01:18
Endret: 24 jul 04, 13:48
Enig med deg, varheim.

Se bare på Møre og Romsdal. De rappkjefta kverulantene har faktisk snart to lag i Tippeligaen, slik også tilfellet var i fjor. Selvfølgelig i tillegg til Hødd, et trygt forankret lag i 1.divisjon år etter år.

Her snakker vi tross alt om et svært avgrenset område, (Molde/Ålesund), hvor det samlede innbyggertallet faktisk ligger langt under det som vår egen kjære kommune kan vise til.

Egentlig ganske imponerende...

FFK and Wisla Krakow forever...

varheim

A-lagspiller

Lagt til: 24 jul 04, 01:25
Endret: 24 jul 04, 01:25
Eller hva med Oslo? VIF, Lyn & Stabæk, det er jo kun ett lag med tilknytning til ett lokalsamfunn (VIF). Tror Østfold hadde skapt mye mer blest med like mange lag i TL. Her er patriotismen stor, intet er bedre enn å slå Moss eller helst Særp. Det er garantert gjengjeldt. Om hvem som vinner av Lyn og Stabæk tror jeg det ikke betyr noe for den jevne StorOslobeboer.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 24 jul 04, 01:26
Fra Møre og Romsdal er det langt til Trondheim og langt til Bergen. Det vil si de har et mye større område enn oss i Østfold, helt uten konkurranse.

Østfold ligger tett på Oslo, med lagene Vålerenga, Lyn, Lillestrøm og Stabæk.
Dessuten har et lag som Molde fått kunstig åndedrett av Kjell Inge Røkke i mange år og det er jo slett ikke sikkert de klarer seg iår. De var jo ikke så veldig langt unna nedrykk sist år heller.:D

FFK på toppen i 2005

varheim

A-lagspiller

Lagt til: 24 jul 04, 20:40
Endret: 24 jul 04, 20:41
Befolkningsgrunnlaget er en del større her i Østfold, men jeg skjønner ikke sammenhengen for det. Det handler om edruelighet i forhold til økonomien + målbevist sportslig jobbing. Moss kan vel ha et lag i TL uten at det går ut over eller er i konkurranse, økonomisk og sportslig, med FFK! Det er som jeg har sagt tidligere; sponsorene er først og fremst lokale, publikum er først og fremst lokale. Så jeg ser ikke det store problemet. Håper på lag fra Fr.stad, Moss og Særp i TL. Med FFK i førersetet :-). Kunne vært deilig å trøkt MFK eller Sparta/Særp ned i møkka på et høyt nivå, når det faktisk gjelder noe.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 25 jul 04, 14:15
Kommer aldri til å skje at det blir så mange i TL. Max. 1 lag om gangen er nok. Og det skal og bør være FFK.:ffk:

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04

Lagt til: 25 jul 04, 14:50
Helt greit med Moss eller et sarpelag i TL sammen med FFK, bare de er et middelmådig lag og FFK et topplag. To sinnsykt bra lokaloppgjør i serien hvert år ville vært helt konge for interessen rundt østfold-fotballen!

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.

varheim

A-lagspiller

Lagt til: 25 jul 04, 18:26
enig med planken i alt :-)

kenneth

A-lagspiller

Ble medlem: 14 mar 04

Lagt til: 25 jul 04, 20:39
Endret: 25 jul 04, 20:40
Kun ett lag fra Østfold i TL, la det for alltid være
:ffk:

Lokal-oppgøra kan vi få i cupen!

...savner byen, folket, Stjernen og FFK!

(I`ll be back)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914