Er det egentlig lurt å kjøpe mange fler spillere nå?
Vil en masse nye spillere kunne bidra til at vi holder plassen? De kan selvfølgelig bidra til at vi vinner flere kamper, men vil det være nok til å holde plassen?
Jeg har begynnt å lure på om det vil være smartere å ta med i beregningen at vi mest sannsynlig spiller i 1.div neste år, og heller se på en stamme i laget som kan ta oss opp igjen til 2006 sesongen. Gjør FFK for mange kjøp med for store fremtidig økonomiske forpliktelser kan det bære riktig galt avsted (I beste Bryne-stil).
Jeg tror Eggen og H. Hansen også har begynt å tenke i de baner og det er derfor vi ikke kommer til å se noen flere store navn til FFK denne sommerene/høsten.
Et 1.div lag med en stamme bestående av Trondsen, Petersen, Enerly, West og Ringberg har alle tiders mulighet til å rykke rett opp igjen. Jeg håper derimot inderlig at jeg ikke ser Risholt i 1.div! Han er på vei til noe større!
Men jeg har ikke mista troa på at vi kan beholde plassen, _men_ jeg mener at det er utrolig viktig å tenke på at livreima kanskje må strammes kraftig inn neste år:
FFK har skremt bort hovedsponsoren sin på et stadion-alternativ som vi ikke kommer til å se et spadetak på engang på fem år! Og det har det sikkert gått en mill eller to til utredninger etc, så alt i alt så har hele stadionutredningen vært et schvært pengesluk, hittil bare med stridigheter og splittelser som resultat.
Vi ender uansett opp med å flikke på den stadion vi har, og dermed har vi skremt bort hovedsponsoren bare på tåpelig maktkamp. Vi får håpe Brynhildsen og Værste gutta spytter inn like mye penger som Høili gjorde. Helt usannsynlig at de gjør noe uten egen vinning, men vi kan jo håpe...
---------------------------
Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Uansett om FFK skulle rykke ned, så skal både administrasjon og spillerstall holdes på tippeliganivå. Det er noe FFK selv har uttalt og er nok eneste riktige vei for å komme tilbake neste år. Både Tromsø og Vålerenga gjorde det samme og rykket rett opp igjen.
Men vi rykker ikke ned, det er 36 poeng å spille om fortsatt og FFK kommer til å kjempe til seg mange av de poengene.
:D:ffk:
FFK på toppen i 2005
Skjønner godt hva du mener TgfkaFFK, men hvis det ikke satses nå blir det som å gi opp før man har begynt, for uten forstyerkninger går vi ned.
Er langt fra noe ekspert økonimisk, noe jeg merker hver måned :p men jeg mener det bør satses alt man har på å overleve...
Du treffer her en del spikre på hodet.
:ffk: har surra for mye med maktkamp i gammelstil & har også sjøl stilt ? flere ganger om Værste -gutta spytter i noe annen enn for å mele egen kake.
De bør jo f-ks sørge for at :ffk: får en topp og jeg mener topp spiller så fort som f...... Klarer de ikke det så synes jeg de har avslørt seg sjøl!!!
Og da kan :ffk: sitte igjen med en ryggskade ( vil ikke si brukket rygg), da jeg tror at klubben tiltross for denne maktkampen reiser seg.!
Når det gjeldser innkjøp, nå eller seinere. Så mener jeg at det som er viktig er at :ffk: henter inn minst 2 klassespillere , som går rett inn og styrkker stallen. 1st lagsspillerer, ikke supleringsspillere!!!!
Tror at om de ikke klarer det nå. så iallefall må de være i boks rundt årskifte, slik at de kan bli spilt inn i 11er`n til 2005 sesongen.
Dessverre overvinner nå hjernen hjertet og derfor tror jeg at manglende kunnskap, vilje , forståelse "uflaks" har lagt lista slik at FFK neste år spiller i 1 div. Håper selvsagt at hjertet vinner, men de siste "dustete utalelsene fra Harri`en satt spiker`n i kista for meg.
Sjølkritikk stå det, hvor var den.
Snakka om at hadde FFK henta en topp spiller eller 2 så hadde de ikke kunne hente så mange. Ja Harri`en forfor hente benkeslitere eller gutter som holder 1div nivå., men som ikke hever laget til Tl nivå. West er det positive unntaket, og Kosso i øyeblikk. Men resten 1div & knapt nok det.
Men hvorfor bry seg, går uansett på stadion.
Derfor FFK i TL 2006
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"
Klart vi må satse videre i år!
Hvilket signal vil det gi til publikum og spillere, hvis ledelsen i klubben går ut nå og sier at vi gir opp og satser på 1. divisjon neste år?
Ingen har vunnet serien, eller rykket ned, til sommerferien.
Og så må du slutte å sutre om Stadionplasseringa. Klubben har bestemt at de skal gå i forhandlinger med Værste. Da bør alle stille sg bak den beslutningen, slik at et nytt Stadion kan realiseres.
Værste spytter ikke inn penger? De bygger et nytt Stadion uten økonomisk risiko for klubben. Og hva er så galt med at de tjener på det selv? Høili har heller ikke gitt klubben penger uten å forvente noe tilbake i form av god reklame og dermed økte inntekter. Han forventet til og med at ha skulle få bestemme hvor ny Stadion skulle plasseres…. Hvis Høili gjør alvor av truslene sine om å trekke seg som hovedsponsor på grunn av at Stadion plasseres på Værste, så er det hans valg. Da får vi bare si takk for støtten, og lykke til videre. Han har sponsa klubben med mange midler, men han kan ikke sette seg selv over klubben av den grunn.
Og skal man først spekulere om hva som skjer i fremtiden slik du gjør angående ny Stadion. Mulig det…. Høili har jo en del kamerater i klubben. Kanskje er forhandlingene med Værste bare et spill for galleriet? Etter en stund vil kanskje gutteklubben hevde at de ikke fikk en troverdig avtale med Værste, og satser på Holmen allikevel….
Isteden for å prøve å spille inn 4-5 nye i 1. 11`ern på to-tre uker, så tror jeg mye kan være gjort ved å trene inn en god 11`er medde vi har nå. Gutta må prøve å finne en kilde til litt skikkelig fighting-spirit og sende Risholt, Petersen og Söderstjena til Willie Railo eller noen, så de kan stå opp og være ledere for de andre på banen.
Så kan gutta i høstsesongen vise at de plutselig har blitt det værst laget å møte hele TL: Knallharde taklinger, skitne triks på dødball, jobbing på hver eneste ball, og press på ballfører, samma hvor slitene de er + en luse-spiss som kontrer inn mål! Vi trenger ingen nye spillere for å gjøre detta, vi trenger ny motivasjon, falsk selvsikkerhet og at spillerene vi har nå har lyst til å vise seg fram!!!
Gutta trenger motivasjon og selvtillit.
Den tyggheten, selvtilliten og tro på egne ferdigheter som har vært i laget de to siste sesongene er helt borte. Ikke så rart kanskje. Det gjør noe med hodet på spillerne når de går på tap etter tap.
Men ny spillere, og nye impulser, kan kanskje være med på å bedre dette. Barrett sier han er profesjonell og yter 100% både på trening og i kamp. Dette kan påvirke de andre i troppen til å yte mer også. Så med Barrett, Enerly og kanskje et par forsterkninger til, kan vi kanskje få litt positivitet inn i gruppa igjen. Vi må i hvert fall prøve, så får vi se hvor vi ender etter ferdigspilt serie. Det er bare 5 poeng opp til sikker plass pr i dag, så det er ikke håpløst å redde plassen.
Når sesongen har utviklet seg sånn det har gjort bør man tørre å satse litt. Hvis det viser seg att FFK rykker ned med et underskudd, vil dette bli snudd til et overskudd likevel i 2006 sesongen. Da vil klubben sansynlighvis ha rykket opp igjen, og spille på en ny stadio som vil gi større inntekter. Man kjører ikke klubben i grøfta ved en eller to sesonger med underskudd, når de fremtidige inntektene vil være såpass gode som det de kommer til å bli.
1. Det jeg mente med det hele er at det er lov å tenke mer enn et halvt år framover! Det er fullt mulig å opparbeide seg nok faste utgifter til at en sesong i 1.div vil ødelegge klubbens økonomi.
Selvfølgelig skal vi satse, men det tar tid å spille inn nye spillere og kanskje vi på dette tidspunktet er mest tjent med å spille inn de vi har til et _lag_! Så min private risikoanalysen tilsier at vi _ikke_ bør bruke mange (2-4) mill på nye spillere nå.
2. Hvis Værste alternativet hadde vært så lukerativt at man kan "gi" bort en stadion i samma slengen, så hadde det området vært utbygd for _lenge_ siden! Det hadde vært utrolig kult med stadion på Værste, men jeg har ingen tro på at det kommer til å bli realisert i henhold de planene og rammene som er vist.
3. At Høili har sponset FFK har kun vært for FFKs skyld...hvilken målgruppe er det du tror han prøvde å treffe med sponsinga si? Rema-Reitan? Rimi-Hagen?
Han trekker seg jo heller ikke som sponsor fordi han vil bestemme hvor stadion skal ligge....han trekker seg jo fordi det er utrolig kjipt å sponse et lag opp 2 divisjoner, så kommer andre og skal forsøke å skumme fløten. Han krever jo ikke noe tilbake, det er bare det at han ikke har lyst til å bli sittende som en godtroende dust...
Om vi skulle rykke ned, så trenger vi også et tippeligalag for å rykke opp igjen året etter, så vanskelig har det blitt å rykke opp fra 1. divisjon
Et tippeliga lag godt nok til å holde seg i tippeligaen har vi antagelig ikke i øyeblikket uten å få forsterkninger, derfor vil nåværende mannskap også slite med å rykke direkte opp neste år.
Men alt dette snakket om 1. divisjon er helt unødvendig, for vi rykker ikke ned.
Harry Hansen og Co jobber stenhardt om dagen og vil lykkes denne gang. De ser alvoret like mye som alle oss andre.
:D:ffk:
FFK på toppen i 2005
Hvorfor spiller FFK i det hele tatt med Terje Høyli med store bokstaver på brystet?
Hvis det er slik du sier at han gir bort pengene til FFK, bare fordi han er snill, så kunne jo Siemens eller noen andre fått den plassen på drakta, slik at nye 5 mill. kunne rullet inn i klubbkassa.
:cool::D
FFK på toppen i 2005
Hvis du med ” faste utgifter” tenker på lønnsutgifter, vil disse selvsagt bli redusert hvis vi spiller i 1. divisjon neste år. Det er helt vanlig å ha avtaler med en klausul om lavere lønn ved nedrykk.
Når det gjelder Høili. Hvis du mener at han har gitt klubben 5 mill kun for å være snill, da er du blåøyd! Mennesker som Høili gir ikke bort penger uten å forvente noe i gjengjeld. Og som Snæbb #1 skrev, da kunne han jo gi plassen på drakten til et annet firma, slik at klubben fikk inn enda mer penger. Og hvis han har navnet der pga skattemessige hensyn, kunne han jo fått en plass på strømpene, så hadde vi fortsatt hatt plass til en annen sponsor på drakta….
Dersom Terje Høili ønsker å gi bort 5 mill, for å få et reklameskilt feks på langsiden, så er det ingen revisor som sier noe til det. I hvertfall ikke når det gjelder Terje Høili, med det solide overskuddet de har.
FFK på toppen i 2005
Men nok om det. Hadde jeg bestemmt hadde ikke en ny spiller fått komme til dette året, sannsynlighetet for å rykke ned er tilnæremet 100 %, da er det bedre å spare de til neste år og vi hadde i tillegg fått det endelige resultatet av hva Harry og Eggen mente var en bra nok stall. Jeg tror vi hadde kommet nærmere 15 enn 20 poeng med dagens mannskap.
Tenk at du har en kamerat som har et firma, og det går med underskudd, samtidig som ditt eget firma går med stort overskudd. Du kjøper en stiftemaskin av han for 1 mill mot at han kjøper tjenester hos deg senere.
Da har du klart flytte 1 milll ut av ditt overskudd til å dekke hans underskudd, altså bli stat og kommune snytt for 280.000 i skattemidler! + at du i tilfellet over antakeligvis kunne bli tiltalt for korrupsjon...
Så du kan ikke bare flytte penger mellom selskaper helt uten videre. Dvs. du kan gjøre det, men du må ikke tro du slipper unna med det!
Det TH kunne gjøre, var å ta av sine personlige penger å gi til FFK, men det er penger det er betalt skatt av, så det er ikke så veldig smart!
Snæbbussaristokrat 1
Ble medlem: 15 feb 04
Lagt til: 07 jul 04, 15:16
Endret: 07 jul 04, 15:17
Det lyder nesten som du ikke er FFK supporter.
Når Brann sist år klarte 5. plassen i tippeligaen etter at de hadde 8 poeng etter 13 kamper, hvorfor kan da ikke FFK klare det samme?
Det er mye dyrere å rykke ned enn å bruke penger på forstekninger nå.
Å skulle vi rykke ned, så må det samme laget sørge for å få oss opp igjen neste år.
Men tror du virkelig det er umulig å ta igjen 6 poeng på de 3 lagene som ligger foran oss nå, i løpet av 12 kamper?
FFK på toppen i 2005
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Pelle: Du har tydligvis ikke hatt mye med revisorer å gjøre...
Det må vel være det samme for revisoren/skattemyndighetene om han har navnet sitt foran på trøya, på bukselåret, på sokkene eller på en diger reklameplakat langs tribunen? Beløpet er vel fradragsberettiget uansett størrelse og plassering?
Hvis Høili sponser FFK kun av ren godhet, og ikke for å profilere seg selv og sitt firma (for ikke å snakke om det å styre viktige avgjørelser i klubben) ville han selvfølgelig ”gitt fra seg” plassen på trøya, slik at FFK kunne fått inn enda flere sponsorkroner fra et firma som ikke er så godhjerta, og dermed krever den beste plassen på drakta…
Ikke misforstå. Jeg syns det er flott at Høili har sponsa oss i 2 div i mange år, men jeg tror ikke noe på at han har gjort dette kun for å hjelpe klubben, uten å profilere seg selv og sitt firma. Syns derfor det blir for dumt å kritisere Værste for at de kommer til å tjene penger ved at de ”sponser” klubben med et nytt Stadion
Men denne diskusjonen er jo helt på siden av det som er overskrift og tema på denne tråden...
Hilsen en som prøvde å kjøpe en banemotorsykkel for å drive reklame for eget firma :-)
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914