nye spillere 2004-2003-2002
Helland, var bra i 1. div, dalende
Søderstjerna, middels prestasjoner i forhold til million lønn/sign on fee
Brenne, ikke levert varene i forhold til lønn og kjøpt for en mill
Latyr, ikke levert
Fallay, ikke levert
Riis, ikke levert
Rotevatn, ikke levert
Hagen, ikke levert
Melo, varierende prestasjoner, spilte seg opp, hadde ikke svekket laget i år
Dadason, leverte varene, 5 mål 8 kamper
Trondsen ! , kostet 1 mill
Koskela, middels, dalende formkurve, kjøpt for ?
Cosa Rica guttene, vi for vente å se
Petersen, grei innsats i fjor og det samme i år på en i år uvant plass
Hornseth, ikke levert
Sørlie, levert, har tilpasset seg nivået
Nye spillere i 2. div
Ringberg, levert mer enn forventet
Risholt, levert mer en forventet
Bjørnar, greit
---------------------------
Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"
Hvis dere TROR at Fallay, Riis, Latyr er hentet inn for å prestere i tippeligaen i år...huff!
Brenne var vel FFK`s beste mot serieleder Tromsø og har scoret våre beste mål på stadion i år... Han er ung, med sine beste år foran seg.
Koskela har vært en suveren motor på midtbanen. Kan brukes sentralt og på kant og har definitivt bidratt til at vi ikke er avkjørt i kampen om plass i tippeligaen til neste år.
Hvis noen kjøp er tvilsomme må det være Melo og Rotevatn.
Frode
- FFK nr. 7 i tippeligan 05
Hvorfor hente en haug med spillere som ikke skal forsterke !
Brenne ha prestert i 4-5 kamper , og mener dette ikke er bra nok sett i forhold til lønn og hva vi betalte for han.
Koskela ligger meget langt ned på VG børsen, og har hatt en sterkt fallende kurve
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Det er mye lettere og forsterke et 2. div. lag, enn et eliteserielag.
Alle lag har forholdsvis høy mislykket prosent når det gjelder forsterkninger.
Tatt i betraktning at FFK har gått fra 2. div. til tippeligaen på 2 år, så synes jeg faktisk vi ligger godt ann i forhold til de fleste.
Hadde vi fått en skadefri Kallio før seriestart, så tror jeg mye hadde sett annerledes ut idag. :D:ffk:
FFK på toppen i 2005
- Man henter spillere som er lovende og som med trening og matching over tid kan bli gode nok til å bidra i førsteelveren. Dette er spillere som ikke koster noe, sett i forhold til totalbudsjettet. Dette sees på som meeget viktig arbeid i alle som driver med toppfotball...(Hvis en av disse slår igjennom i løpet av 2 år er dette økonomisk lønnsomt) (Tydligvis ikke du tomroar)
Og siden du drar frem VG`s fantastiske børs kan det sies at Kosso er 2 plasser bak vår toppscorer Ringberg....som har scort 3.de mest i tippeligaen og som vel leder poengbørsen.
Frode
- FFK nr. 7 i tippeligan 05
Tror også jeg har glemt noen av de som er hentet, Solvang, Røn, Petisha osv.
Når Eggen sier at de ikke kan hente flere før sesongen er det jo noe rart når de som er hentet stort sett er benkeslitere eller b-lags spillere, da påvirker jo de ikke a-laget
Opprinnelig postet av Holters
FFKSupporter.net ble jo slaktet for aa paapeke dette foer seriestart, men foreloepig ser det ut som om analysen var helt korrekt.
Blah! Det var ikke analysen folk ble forbanna på, det var den komplette manglen på patriotisme i tabelltipset folk reagerte på. Det blir litt tæmt når ffksupporter.net`s lyst til å få "rett" overgår lysten til å støtte laget når det trenger det som mest.
Men det finnes jo alltid noen tørrpinner som ikke klarer å la være å være analytiske i alle situasjoner :D
Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!
Nesten som jeg skulle ha sagt det selv.:D
FFK på toppen i 2005
Selvsagt skal en støtte laget, men det må være lov å påpeke at stallen er altfor tynn/svak til å hevde seg i TL i henhold til målsetning for klubben.
Skulle vi følge TgfkaFFK og likesinnede, skulle vi bare tippe FFK på topp og skryte hemningsløst av Harry og gjengen for den fantastiske jobben som er gjordt i forbindelse med forstekning av laget før sesongstart.
Nei, vi får holde oss til realitetene og støtte laget på best mulig måte, selv om vi ikke har det beste laget i landet.
Mer er det ikke å si!!
Pættærnæ døm hang og slang!!
Dømme eget lag å sitte nå i etterkant å si "ja, hva var det vi sa !?!"
Har misforstått da vettu...
:ffk::ffk::ffk:
We play with 2 stoppers and 3 spisses...
Nils Arne Eggen
Dette har ingenting med "trangen til å ha rett", men trangen til å være realistiske og seriøse. Noen velger å være overpatriotiske og naive, men slik er verken Costanza eller jeg.
Jeg nekter i alle fall å kaste Eggen opp på en gyllen hest, og helliggjøre alt han gjør. Mannen gjør feil, og da er det viktig å være kritiske og stille spørsmål, ikke være naive med innstillngen "slapp av, alt ordner seg til sist". Dette gjelder i fotballen, og det gjelder også ellers i livet.
Men til søndag tar vi Viking! :ffk: Vi _trenger_ de tre poengene!
Ansvarlig redaktør
**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**
Ikke noe feil med analysen, den er usedvanlig godt begrunnet, men som man vet, å tippe en fotballtabell med 26 kamper til hvert lag, 8 måneder før den er avgjort er heftet med stor usikkerhet.
Da blir det litt for tilbakelent-akademisk å vurdere alle usikkerhetsmomentene til det negative for for FFK, og samtidig vurdere f.eks B/G`s usikkerhetsmomenter til det positive er litt vel "seriøst". (ffksupporter.net har tippet FFK på 13, B/G på 3).
For å understreke at ting ikke alltid går som man tror, kan jeg jo nevne fra
B/G-analysen::
" Tor Egil Horn er av Tippeligaens fremste målvakter ", "...vil bli en solid sisteskanse for Glimt ..." *fumle*
"Spesielt på Aspmyra blir det nok ikke mange lagene som tar poeng fra et offensivt [BodøGlimt]" * opps bare ett lag som _ikke_ har tatt poeng fra B/G på Aspmyra hittill *
Og dette er ikke noe som er spesiellt for i år, og det er nettopp det som er poenget mitt: Man _vet_ at å tippe en tippeligatabell er heftet med stor usikkerhet, og når man da velger å legge mesteparten av usikkerheten til last for klubben man er supporter for, ja da er det jammen på tide å la venste hjernehalvdel få 2 minutters utvisning.
Og når det gjelder den sportslige administrasjonen, ja så velger jeg å gjenta det jeg sa før sesongen startet: Om guttane klarer seg i TL i år, så er det på _tross_ av administrasjonen!
Men jeg har vel hatt nok utlanginger mot HH for en liten stund? Jeg skal invitere han med på gåturen jeg må skal ta mellom fr.stad og halden dersom det unevnelige skulle skje. Så får vi kanskje rensket opp litt?
Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!
Holters
- melder pass og siterer seg selv:
Denne diskusjonen er uansett tafatt, og ferdigdiskutert tidligere.
Ansvarlig redaktør
Med stor innsats av spiller, psykologer, forsterkninger, ledere og supportere o.s.v.
Må mitt ønske slå til.
FFK i tippeligaen 2005.:ffk:
Denne diskusjonen er uansett tafatt, og ferdigdiskutert tidligere.
I så fall bør jo DU la vær å starte den igjen med slike: FFKSupporter.net ble jo slaktet for aa paapeke dette foer seriestart, men foreloepig ser det ut som om analysen var helt korrekt. , utsagn. Det er ikke bare provoserende, men også basert på ren og skjær sprøyt.
Dere ble ikke slaktet for at dere bannet, men dere bannet i kjerka!
Vær ydmyk nok til å forstå det, og respekter det nok til IKKE å bruke det igjen, mot oss som mislikte akkurat det.
MAKAN!
Macka fra start!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914