David James vs Roger Helland (straffesituasjoner)
David James - soleklart banens bakerste mann, og det er en SOLEKLAR målsjanse - feller Henry, og hva får han? Jo, ET GULT KORT!
Likevel påstår noen at Helland sin straffe og røde kort var 100% riktig?
Som jeg skrev i miniartikkelen, det er på tide vi får regelendringer! Gult kort + straffe er greit, men dobbel straff hører intet sted hjemme!
---------------------------
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Opprinnelig postet av super
regner med at han ikke gav rødt pga englands straffesituasjon der silvestre skulle hatt det samme
Det forsterker jo bare saken enda mer... TO situasjoner hvor han ikke gir rødt kort!
Ansvarlig redaktør
Opprinnelig postet av Holters
HVA I ALLE DAGER? NÅ forstår jeg INGENTING! Til alle dere som så Frankrike - England nå...
David James - soleklart banens bakerste mann, og det er en SOLEKLAR målsjanse - feller Henry, og hva får han? Jo, ET GULT KORT!
Likevel påstår noen at Helland sin straffe og røde kort var 100% riktig?
Som jeg skrev i miniartikkelen, det er på tide vi får regelendringer! Gult kort + straffe er greit, men dobbel straff hører intet sted hjemme!
For det første:
Reglene sier at hvis man som bakerste mann hindrer en opplagt mulighet til å score, så skal det både blåses frispark/straffe og gis rødt kort. Slik er reglene nå, og dersom det er dette dommeren på Brann stadion mener han ser, så gjør han det han må.
For det andre:
David James feller Henry som bakerste mann, men det etter at Henry har spilt ballen så langt foran seg at han aldri vil nå den igjen, derfor ingen opplagt scoringsmulighet. I denne situasjonen gis det selvfølgelig straffe, og det gule kortet gis fordi taklingen i seg selv var stygg, har ingen verdens ting med bakerste mann å gjøre.
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
I dag så vi dømming på høyt nivå. Jeg la spesielt merke til hvordan han roet ned Rooney i stedet for å pøse på med gule kort. I tillegg kommer altså disse straffesituasjonene.
Norsk dommerstandard er rett og slett latterlig.
Ansvarlig redaktør
En annen ting er at dommerne burde hatt en mulighet for å se slike tvilsomme situasjoner i reprise fra flere vinkler som det er i hockey. Da ville man få luka bort alle disse syke tabbene fra dommere, føler det begynner å bli litt esktremt med feil fra norske dommere nå, det gjelder ikke bare det som kommer mot FFK...
og ja til innspark istedet for innkast :p
Blåser dommeren for straffe som han gjorde i Bergen, må han også utvise Hellan! Jeg har bare sett den situasjonen 1 gang på TV og fra mitt ståsted som toppdommer, trur jeg ikke at jeg hadde blåst straffe engang!!
Hva skal`n si, hva skal`n tru.
Elendigheta må snart snu!
:ffk::ffk::ffk:
Elleve røe og vite kællær
men 8 poeng etter 11 kamper er i hovedsak ikke dommernes sin skyld, hvordan man snur og vender på det...uansett er det på tide å se fremover,får ikke spilt kampen på nytt og poengene fikk brann egentlig fortjent, om JEG ser objetivt på det
Ansvarlig redaktør
Siden dommeren var så overbevist at han så rett hadde det vært artig og sett det på sakte film.
:|
Siden det er fotball og det ikke brukes
video, må vi nok regne med dette i
framtiden også.
Super : Brann spillerne fikk" høre litt" fra treneren i pausen ,i følge aviser i Bergen.
Synd med den staffen som også gav utvisning.:mad:
Flott og se staffesituasjonen igjen på tv,
nå.
Godt det er mange som sier det rett ut:
Feil.
Dommeren blåser der og da, ferdig med det. MEn han kan godt være litt ydmyk etter kampen, men Schjerven, neida jeg har alltid rett sier han. Fuck off
:ffk::ffk::ffk:
Elleve røe og vite kællær
Hva skal`n si, hva skal`n tru.
Elendigheta må snart snu!
Å snakke om "bakerste mann" når man slåss om ballen på fem-metern er bare tull. Som jeg så det forsøkte Helland å komme seg mellom ballen og eget mål, og det var ikke hans fortjeneste at det ikke ble mål i det tilfellet.
Til slutt: Hva skal man kunne tenkes å kunne gjøre for at dommere tar sånne avgjørelser i framtida? Nesten ingenting. Noen må adressere dette kjempeproblemet overfor forbundet sånn at det blir litt fokus på dommergjerningen, og ikke bare fokus på at dommeren er hellig ku og må dømme "som han føler er riktig der og da".
Den dømminga som FFK har blitt utsatt for så langt har gjort at folk mister engasjementet og trua, og på sikt gjør det at folk holder seg hjemme istedet for å gå på kamp. Med andre ord: Det kommer til å bli forbundets problem, det er bare et spørsmål om tid.
Jeg er så forbanna drittlei av pretensiøse dommere som ALDRI kan innrømme en feil, uansett om så hele verden er av en annen mening. Hvis dommere dømmer sånn i Italia blir de enten mistenkt for å ta imot bestikkelser, eller at de er fullstendig inkompetente. Uansett hva som er gæernt med døm ender`øm opp i trea divisjon. NFF må ta tak i det her, for det kommer til å ødelegge norsk fotball over tid.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914