Husk meg
Brukernavn
Passord

"Flest Vil Til Holmen"

Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04

Lagt til: 03 jun 04, 08:17
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20040603/FFK/231578106

Vel,syntes det gir et helt feilt bilde når man kun spør 50 stk, og det for det meste gammlinger som har knyttede bånd til Holmenmser det ut som..Og jeg syntes det er helt latterlig at man skal sette dette som førsteside oppslag,kan dette ha noen innvirkninger på de som avgjør hvor stadion skal ligge?:ffk:

---------------------------

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo

LaJo

Juniorspiller
Ble medlem: 01 mar 04

Lagt til: 03 jun 04, 08:26
Var litt merkelig det der. Trur den undersøkelsen fikk ett litt feil resultat.
Her på dette forumet så er det vel ett klart flertall som ønsker FMV.

Håper for byen sin skyld at det blir stadio på FMV. Men for klubben så håper jeg bare at det blir en stadio snart, og at den har plass til ca 12-13.0000. Noe mindre blir alt for lite.

Hattrick.org- Ett vanvittig artig fotballmanager spill!!

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 03 jun 04, 08:58
Av de som er supportere eller er interessert i fotball, tror jeg det er et stort flertall for FMV.
Synes forøvrig man kan se på alle de forskjellige oppslagene i Fredrikstad Blad den senere tiden at de veldig ensidig prøver å gi inntrykk av at Holmenalternativet er det beste, forstå det den som kan.
Kanskje FB også har en skjult agenda??
:confused:

FFK på toppen i 2005

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03

Lagt til: 03 jun 04, 09:00
Hvorfor gjør ikke FB en grundigere jobb, når resultatet skal presenteres på forsiden? Jeg begynner sikkert å bli paranoid, men det lukter rart her.

Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 03 jun 04, 10:28
50 er ett godt nok antall for en statestikk hvis det er "random" utvalg av folk som bor i Fredrikstad og omegn. Men jeg mistenker at de har spurt på ett geografisk begrenset omeråde og ikke plukket ut tilfeldige i telefonkatalogen.

De har ihvertfall ikke spurt brukerne av dette forumet, for her er det vel som nevnt tidligere klart flertall for FMV.

Frode

- FFK nr. 7 i tippeligan 05

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 03 jun 04, 10:59
På tide å sende mail og spørre hva de driver med? Det var jo nærmere 90% flertall for FMV her inne. De har sikkert spurt gamle travere som har vært på stadion all sin tid, familien til Høili, og folk som ikke liker fotball og vil ha stadion ikke skal synes ;)

Hvorfor ikke la alle som går inn på stadion på Lynkampen få en ja og nei-lapp. Så blir den lagt i en dunk når de går hjem, og den andre delen blir kastet, så får de vite hvor de som skal bruke stadion vil at den skal ligge. Det er tross alt de som sitte i den overdramatiserte trafikkorken og lignende.

Sesongen 2005 tar vi storeslem!

FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03

Lagt til: 03 jun 04, 11:13
Journalistisk Makkverk!
Spørre 50 mennesker??
Tragisk.
HAdde de spurt 1000 så hadde nesten ikke det vært riktig heller..
Og alle her inne vil ha stadion på FMV!
nesten da..
:ffk:

Man bytter damer her i livet, men aldri klubb!

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03

Lagt til: 03 jun 04, 11:14
For byens utvikling og i henhold til femårsplanen er det nåværende forslaget på Holmen ikke bra nok. FMV forslaget er klart best synes jeg.

Om Holmen blir valgt synes jeg det er ok, men det er ikke en stadion for framtiden. Hvis vi kommer til Royal Leauge blir det litt puslete. FFK - IFK Göteborg vil nok trekke mye folk. Tror det er bortkastede penger å satse på Holmen. Det trengs utbygging umiddelbart og da blir prislappen en helt ennen.

Det eneste som er stort på Holmen forslaget er VIP tribunene og resturanten der. Det sier vel litt om prioriteringene????

antidrillo

A-lagspiller
Ble medlem: 29 feb 04

Lagt til: 03 jun 04, 11:40
Grunnen til at jeg foretrekker "Holmen" belyste vel Tom A. Zachariassen godt i gårsdagens F-B.
Det hele virker på meg som gutteklubben Grei mer er oppatt av å dekke egne behov. Det er vel derfor det ikke er kommet så mye konkret ang. økonomi på bordet, utenom at de vil få "Holmen" verdien og seter osv.
Mer jeg sier meg også enig med alle de som sier at 10700 plasser er altfor lite.
( har foresten sagt/skrevet det før).
Derfor heller jeg mot et redivert "Holmen" med plass til ca 15000-17000. Det skulle være mulig.
F.eks er det mulig , dersom tillatelse å bygge høyere og noen overliggende veien mot "gravlund", samt i Klokkesvingen.
:p

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"

ATM

Juniorspiller
Ble medlem: 23 feb 04

Lagt til: 03 jun 04, 11:42
Uansett hvor ny stadion måtte bli lagt bør kapasiteten være minimum 15.000.
Vi bør jo ta høyde for "store anledninger" - FOR DE KOMMER !!!

Røde og hvite kællær ut på banen tællær

Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03

Lagt til: 03 jun 04, 13:20
Endret: 03 jun 04, 13:23
Opprinnelig postet av ATM
Uansett hvor ny stadion måtte bli lagt bør kapasiteten være minimum 15.000.
Vi bør jo ta høyde for "store anledninger" - FOR DE KOMMER !!!

Enig. Man bør ikke nødvendigvis bygge en stadio som tar 15,000, men det bør være muligheter for å bygge ut. Den ,muligheten er mye større på FMV enn på Holmen. Ny stadio på FMV vil bli en storstue for hele Nedre Glomma. Vi bygger jo stadio for de neste femti år, ikke for de neste fem-ti??

Ellers virker det som om F-B bare har tatt en runde i gågata. Å skrive at folket vil ha Holmen, og i tillegg plasere dette på forsiden???? Det er jo dirkete misvisende og feil?

Langt over streken spørr du meg. Tror ikke FFK bryr seg så mye om dette, her er det jo tale om dårlig journalistisk arbeid. Ideen med spørreundersøkelse er forsåvidt god, men da burde F-B i stedet ha betalt et opunionsbyrå for å gjøre en skikkelig undersøkelse. Da ville det blitt en god sak.

PS.
Var tidligere tilhenger av Holmen alternativet, men er blitt mer og mer positivt innstilt til FMV. I den grad vi snakker om gutteklubb, så er det vel gutteklubben Høili og Forsberg som fortjener tyn for uprofesjonell oppførsel.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 03 jun 04, 13:26
Har sett FB selv nå, flesteparten av de som går for Homen er jo 70+. Ærlig talt, det er vel litt slett arbeid? Og for å være litt stygg, mange av de har sikkert ikke glede av en ny stadion så veldig mange år, mens det er vi under 40-50 som vil få glede av stadion, så jeg syns i grunn det ikke er relevant å høre på de gamle i denne saken, selv om de fleste av dem har opplevd mer på stadion enn vi kanskje noen gang får.

Og med 60 000 lesere på nettet så er det vel bare for FB å legge ut en poll, i steden for å bruke sin maktposisjon for å gi inntrykk av noe annet enn det som er virkeligheten.

Sesongen 2005 tar vi storeslem!

bjorn

Landslagsspiller

Lagt til: 03 jun 04, 13:39
Endret: 03 jun 04, 13:42
Har sendt mail til FB og spurt hva dette er fornoe, er jo totalt håpløst å komme med slike ting, sikkert Høili som som bestikker de :p

Tviler på jeg får noe svar men, har spurt om ting tidligere når det har vært håpløse ting de har lagt ut, aldri noe svar...

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 03 jun 04, 13:46
Trodde ikke det var mulig av en så stor lokalavis å komme med så slett journalistikk og i tillegg dra det utover hele førstesiden. Til og med mora mi, som ikke akkurat er noen statistiker, reagerte på det.

Undersøkelsen har så å si null gyldighet og holder statistisk sett overhodet ikke mål.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 03 jun 04, 14:53
Jeg vil være på Holmen. Men tilskuerkap. bør utvides til 12000. 15000 er for mye.

ATM

Juniorspiller
Ble medlem: 23 feb 04

Lagt til: 03 jun 04, 14:57
15000 vil ikke være for mye på Holmen heller. Bygg ut svingen mot Klubbhuset
samt mellom Hovedtribunen og Klokkesvingen - og vips så har vi kapasitet til 15.000.

Røde og hvite kællær ut på banen tællær

mayadan

A-lagspiller

Lagt til: 03 jun 04, 15:01
Når jeg tenker på at 15.000 er for mye så tenker jeg ikke plassmessig, men at behovet faktisk ikke er der. En stadion på 12.000 bør være stor nok mener jeg.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 03 jun 04, 15:07
Da må jeg virkelig spørre hvofor det ikke har vært helt fullt de 3 første kampene i år. Hvis taket er på 10500 nå, så burde det kommet 10500 på disse kampene.

LaJo

Juniorspiller
Ble medlem: 01 mar 04

Lagt til: 03 jun 04, 17:34
FFK er en klubb med målsetning om å bli en klubb helt i toppen i Norge og da også Norden. Og har klubben suksess så øker også interessen. Nå er vi ett nyopprykket lag som trekker 10500 på hjemmekampene, og det er ikke så ille. Får vi etterhvert være med i Royal League og Europacup, spiller semifinale i cupen osv så er det klart et behov for en større stadio en 10700. Trur en stadio mellom 12-13000 ville passe bra for en klubb som FFK.

Hattrick.org- Ett vanvittig artig fotballmanager spill!!

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03

Lagt til: 03 jun 04, 18:31
FB legger vel aldri skjul på at dette er en uhøytidelig og IKKE empirisk undersøkelse. Så viktigheten av den er vel minimal, og lite å hisse seg opp over...

Såvidt jeg har fått med meg er det muligheter for ytterligere utbygging ved Holmen-foslaget til 13000 - 14000 tilskuere, noen som vet dette? Isåfall mener jeg det burde holde, og for de som ikke har fått det med seg: Jeg legger min stemme for Holmen (og jeg er både supporter og fotballinteressert), så venligst ikke snakk for ALLE :)

FFK - LYN 4-0 (3xBrenne + Trondsen)

Dj Charlie

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04

Lagt til: 03 jun 04, 18:53
Endret: 03 jun 04, 19:57
Olavesen: Ja det er mulig, men kostnadene vil da bli høye.

Jeg skal "le" om klubben kommer så langt som (Europacup, spiller semifinale i cupen osv) de sier. Å at det står på forsiden av bladet: Vi trenger ny stadio (Holmen forlite)

Jeg tror iallefall: Stadio`n kommer før eller siden til FMV, kanskje ikke denne gang, men... Den kommer når Holmen er for liten.

Ang. Fr.Blad i dag: Er helt enig med flere her på forumet, det blir en feil vinkling på saken.
Hvem bygger de stadion for? Fr.Stad`s fremtid eller gamle fotballsparkere m/rullator. MÅ bare spøre. :p

..::FFK::..

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 03 jun 04, 19:56
Greit nok, Olavesen (selv om de også burde presisert det i artikkelen)

Men dersom det ikke er noen empirisk undersøkelse, må jeg spørre om hva som er poenget med å lage en så stor sak ut av det. Forsiden i dag var grusom. Siden det ikke finnes noe grunnlag for å generalisere her, hva er hele Fredrikstads interesse av hva 50 tilfeldige (?) personer mener om hvor stadion skal ligge? Det er totalt uinteressant, spør du meg.

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03

Lagt til: 03 jun 04, 20:59
Du sier det meste der Costanza. Er det streik i FB ennå? Merker ikke den store forskjellen. Det som tok tid var vel å ta alle bildene. Morsomt for de som fikk bilde i blad. Det var forside å være stolt av det der. Skjer det virkelig ikke mer i byen her? Det var dette som var viktigst for FB. Det er seriøst det. Kanskje de også burde vurdere å gå ned til tre utgivelser pr uke?

ingergml

A-lagspiller
Ble medlem: 26 mar 03

Lagt til: 03 jun 04, 21:22
Utrolig at en avis kan dekke en forside med slikt.

KAKTUS.:mad:

(Noen har vel ikke tålt feberen som herjer)

kenneth

A-lagspiller

Ble medlem: 14 mar 04

Lagt til: 03 jun 04, 22:31
Beliggenheten til den nye stadion spiller igrunn liten rolle, det blir kaos og uenigheter okke som....tåpelig ting å krangle og sutre over!

Legg den hit til Jæren så blir ihertfall EN fornøyd...

Jeg!! :D

...savner byen, folket, Stjernen og FFK!

(I`ll be back)

Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03

Lagt til: 03 jun 04, 22:59
Er enig i at det ikke er tidenes mest holdbare undersøkelse FB har gjennomført, men de får likevel frem et viktig poeng, nemlig at det også er mange som vil ha Stadion på Holmen. Det er ingen som har gjennomført en solid og holdbar undersøkelse om hva folk mener. Hva 40-50 brukere av et debattforum på nettet mener, er heller ikke særlig holdbar statistikk.

Men, FB har ressurser til å gjennomføre langt større og bedre undersøkelser enn dette, derfor er det litt merkelig at de ikke benytter seg av muligheten til å fremstå som hakket mer seriøse. Innimellom, ja faktisk litt for ofte, gjør de mye merkelig...

Lars Thoresen, stolt aristokrat

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 03 jun 04, 23:10
Hilsen fra en som sitter i Barcelona i oyeblikket, og dermed gikk glipp av Glimt-kampen.

Hvor vil FFK?????
Mulighetene for utvidelse....dersom nodvendig, er formidable p[ FMV omrodet! Dette er et omrode uten begrensninger. Vi kan no hvor langt vi vil , uten at fasiliteter setter en stopper for utviklingen.
Vi har ikke rod til o takke nei, dersom tilbudet til Vaerste ikke skjuler noe med smo skrift for oss uinvidde..
At F-b kaster ut en latterlig undersokelse (som bare er en avis som F-b verdig) bor ikke skremme noen fra o fortsatt stotte FMV alternativet. Hoilis trusler mo vi klare o overse, det var en skrape i lakken for vor kjore sponsor.

FFK mot toppen po gode gamle orverdige FMV!!!!!!!!

FMV..... Du har din tradisjon.....

Elskaer tanken po 10 000 mennesker farget i rodhvitt po tur over gangbrua...

Macka fra start!

En Annen Planke

Juniorspiller

Lagt til: 03 jun 04, 23:42
Den "undersøkelsen" er statistisk sett helt på jordet, men gir et bilde av at folk flest, eller "mannen i gata" som de kalles, ønsker stadion på holmen. Det er det vel ingen tvil om.

Jeg, derimot, håper inderlig stadion kommer på fmv. Folk flest har ikke peil.

Opprinnelig postet av trigz

Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 03 jun 04, 23:47
Hørte intervjuet med FBs redaktør Erling Omvik på radioen (hør her) hvor han forsvarer alt som står i artikkelen, men antyder i det minste at plasseringen på forsiden kan ha vært diskutabel...

Ellers synes jeg ikke argumentasjonen hans holder mål overhodet. Det er greit at FFK skal være folkelig og at man ønsker å høre hva folket i gata mener, men presentasjonen av materialet er jo helt håpløst uansett.

Som Lars Thoresen er inne på, og som også ble nevnt i radio-intervjuet, så hadde det vært bedre om FB tok dette på alvor når de først skulle lage en sak ut av det og gjennomførte en holdbar undersøkelse. DA kunne man snakke om en nyhet av interesse som de kunne publisere på forsiden. Men hvem er interessert i å vite hva 50 tilfeldige, med navn, bilde og bosted klint utover forsiden, mener om hvor Stadion skal ligge? Ikke jeg hvert fall.

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 03 jun 04, 23:50
Endret: 03 jun 04, 23:51
Opprinnelig postet av En Annen Planke
Den "undersøkelsen" er statistisk sett helt på jordet, men gir et bilde av at folk flest, eller "mannen i gata" som de kalles, ønsker stadion på holmen. Det er det vel ingen tvil om.

Det der er egentlig en selvmotsigelse. Undersøkelsen kan ikke være helt på jordet statistisk sett og samtidig gi et bilde av hva folk flest tenker. Saken er at den umulig kan trekke noen som helst konklusjoner om hva "folk flest" mener ut ifra et så snevert utvalg av mennesker. Når man plukker ut 50 personer vet man ikke mer enn hva den gruppen mennesker mener. Man kan overhodet ikke generalisere det til å gjelde "folk flest". Man vet bare noe om fordelingen innad i den 50-gruppat. Så kan man spørre seg hvor interessant det er for FBs abonnenter.

varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til: 04 jun 04, 00:34
Artikkelen var helt på jordet..så enkelt er det. Og til sist vil jeg bare si at jeg gir opp, jeg gir blaffen i hvor stadion kommer. Jeg skifter mening fra dag til dag. Så nå skal jeg bare sitte pent og vente på avgjørelsen i FFK-systemet. Deretter skal jeg gå 100% inn for det alternativet som vinner. Selv om det blir Trondalen :)

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.

bjorn

Landslagsspiller

Lagt til: 04 jun 04, 00:50
Trondalen hadde vært genialt, der hadde vi i allefall sluppet trafikkproblemer :p

Olavesen

Landslagsspiller

Lagt til: 04 jun 04, 02:43
Opprinnelig postet av bjorn
Trondalen hadde vært genialt, der hadde vi i allefall sluppet trafikkproblemer :p

Ja, eller folk generelt :)

Dj Charlie

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04

Lagt til: 04 jun 04, 04:33
Endret: 04 jun 04, 04:33
Vi skal ikke samle inn underskrifter???? Å sende dem inn til FFK og Fredrikstad Blad, dette burde virke oppsikt. Kunne ligget en bok hos Aristokraten som vi kunne skrevet i. :)

..::FFK::..

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04

Lagt til: 04 jun 04, 10:49
nei...øsj..ikke gressvik
likte forslaget til Dj Charlie jeg...Underskriftskampanje:D

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 04 jun 04, 11:43
...Eller starte en bevegelse som heter "Supporterne for FMV" og samle underskrifter for så å overrekke den med hele landets presse (inkl. FB) på plass. Hvis vi da klarer å skaffe over 5.000 underskrifter... blir det veldig usikkert hva som skjer... ;)

Stadion på FMV!

Jon

Juniorspiller

Ble medlem: 26 jun 03

Lagt til: 04 jun 04, 14:30
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Da må jeg virkelig spørre hvofor det ikke har vært helt fullt de 3 første kampene i år. Hvis taket er på 10500 nå, så burde det kommet 10500 på disse kampene.

Når man er to/tre stykk som har lyst til å dra på kamp, men er sent ute med å kjøpe billetter er det ikke så kult at man må sitte på forskjellige tribunedeler. Derfor kan det aldri bli helt fullt...

Olavesen

Landslagsspiller

Lagt til: 04 jun 04, 16:52
Regner med at de fleste her inne hadde reagert annerledes dersom de var ivrige tilhengere av holmen-forslaget. Litt ihvertfall

Kan være enig i at det ikke er en seriøs eller t.o.m. anvendelig undersøkelse, så jeg velger å ta det som en litt utvidet "5 på gata" jeg.... 50 på gata :)

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04

Lagt til: 04 jun 04, 17:33
Endret: 04 jun 04, 17:34
Opprinnelig postet av Jon
Når man er to/tre stykk som har lyst til å dra på kamp, men er sent ute med å kjøpe billetter er det ikke så kult at man må sitte på forskjellige tribunedeler. Derfor kan det aldri bli helt fullt...

En annen ting er at man ikke har vært flinke nok til å fylle opp klokkesvingen, det er der hovedproblemet ligger i de kampene det er nesten fullt...folk er ikke flinke nok til å trekke sammen og gi plass til fler.

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 05 jun 04, 12:22
Den var virkelig teit.Hvis det er noen som ikke kommer så er det bare å døtte inn fler.
Opprinnelig postet av Jon
Opprinnelig postet av Rune Haugen

shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04

Lagt til: 05 jun 04, 16:09
holmen, og en kapasitet på 14-15000 tilskuere hadde vært mitt førstevalg!! men det viktigeste er at vi kommer i gang!! fmv blir også bra!!

drillo liker ikke joga og ordføreren liker ikke egg

Flat Trådet Nøstet
Totalt 3 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914