Troppen mot Bodø/Glimt
Noen som vet hvorfor Hornseth ikke er med i troppen? Eller har Bjørnar trent som spiss i det siste?
i FB sto det at FFK dro med en 17manns tropp, men det står bare 16 navn på fredrikstadfk. Nok en feil fra FB?
mvh
Pål Johansen
Webansvarlig FFK
---------------------------
Lenge leve "hjørnet"!
Kopiert fra Nettavisen:
"I Bodø/Glimt er Christian Berg og Jan Egil Brekke ute med langtidsskade. Christoffer Paulsen har gått på penicillin i to uker og er usikker. Samme status gjelder for Åsmund Bjørkan og Stig Johansen. Disse to sliter henholdsvis med en vond akilles og en strekk. I tillegg er Cato Hansen suspendert på grunn av gule kort."
"Fredrikstad stiller med et skadefritt mannskap. Trener Knut Thorbjørn Eggen regner med at både Brian West og Tor Trondsen kan stille mot Bodø/Glimt."
Kampen Bodø Glimt - FFK
"jeg bor i moss nå, og bor i moss neste år. og jeg skal pendle til fredrikstad også neste år!" -KTE (og ximo), 2004
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Vi slår Bodø/Glimt med deres eget våpen - kontringer!!!
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Det var tydelig at Eggen ønsket å spille en lignende taktikk hjemme mot Stabæk, men når innsatsen og viljen ikke er tilstede, så blir det bare grusomt å se på. Det var det som skjedde mot Stabæk.
Håper det ikke skjer igjen. Hadde vært utrolig deilig med poeng i Bodø. Synd jeg ikke er der.
1) Jeg er helt uenig i at Peters skal spille stopper denne kampen. Han er farlig å ha bak der. Han har ikke erfaring fra forsvarsspill tidligere, også blir han bare kastet rett inn i løvens hule til fordel for Jørgen P som ville vært gull verdt mot Bodø med sin styrke i duellene. Peters dribler i forsvar som om han skulle spilt på midtbanen!
2) Hvorfor starter ikke Stian på venstreving? Han gjorde en kjempekamp i Særp og har bevist flere ganger i det siste at han er den beste spilleren vi har i den posisjonen. Jeg mener Stjerna burde benket i denne kampen. En så veik og lite arbeidende spiller som er elendig i dueller og fysikk burde ikke starte en slik kamp. Stian er arbeidssom og løpssterk, dessuten kunne vi få god nytte av farta hans i kontringsfasen.
3) Jeg mener også at Hornseth burde startet i stedet for Brenne. Hornseth har nå bevist flere ganger at han er en goalgetter. Med Stian og West som vinger ville det vært perfekt med innlegg til Ringberg og Hornseth inni boksen som begge er gode på avslutninger.
Opprinnelig postet av ajg
1) Jeg er helt uenig i at Peters skal spille stopper denne kampen. Han er farlig å ha bak der. Han har ikke erfaring fra forsvarsspill tidligere, også blir han bare kastet rett inn i løvens hule til fordel for Jørgen P som ville vært gull verdt mot Bodø med sin styrke i duellene. Peters dribler i forsvar som om han skulle spilt på midtbanen!
Tja. Jeg mener Jørgen P kan ha godt av en pause. Han har hatt klar nedadgående kurve og absolutt ikke spilt bra de siste kampene. Petersen er absolutt heller ikke noe ideelt valg, men i mangel på noe bedre... Han har nok, forhåpentligvis, fått klare instrukser fra Eggen om å legge bort de dribleseriene sine rundt egen 16-meter. Han har hvertfall langt mer erfaring på dette nivået enn Jørgen P, og har langt mer ro med ballen i beina. Jørgen blir fortsatt altfor fort stresset og sender avgårde dårlige pasninger. Tror Peters, dersom han ikke tror han spiller på midtbanen, er et bedre alternativ pr. i dag. Jørgen er som du skriver god i duellene ja, men Glimt er ikke noe lag som spiller mye høyt inn i feltet. Dessuten har vi Helland fra før som også er sterk i slike situasjoner.
2) Hvorfor starter ikke Stian på venstreving? Han gjorde en kjempekamp i Særp og har bevist flere ganger i det siste at han er den beste spilleren vi har i den posisjonen. Jeg mener Stjerna burde benket i denne kampen. En så veik og lite arbeidende spiller som er elendig i dueller og fysikk burde ikke starte en slik kamp. Stian er arbeidssom og løpssterk, dessuten kunne vi få god nytte av farta hans i kontringsfasen.
Her er jeg enig med deg. Hørte at Stian riktig nok spilte en veldig svak kamp i Sarpsborg (jeg så den ikke selv), men jeg ville absolutt sett ham på venstre midtbane i en kamp som denne. Og selv om Stian ikke er ekstremt god defensivt, så mener jeg at han ikke er noe dårligere enn Söderstjerna. På en annen side synes jeg Söderstjerna viser tegn på at han så smått er på gang. Et vanskelig valg, men ville helt klart hatt Stian Johnsen fra start i en kamp som denne.
3) Jeg mener også at Hornseth burde startet i stedet for Brenne. Hornseth har nå bevist flere ganger at han er en goalgetter. Med Stian og West som vinger ville det vært perfekt med innlegg til Ringberg og Hornseth inni boksen som begge er gode på avslutninger.
Her er jeg litt usikker. Synes fortsatt Brenne er en bedre fotballspiller enn Hornseth (det jeg har sett). Hornseth innfridde heller ikke da han fikk sjansen fra start mot Stabæk, men hadde jo også vanskelige kår da ettersom hele laget hadde bestemt seg for å legge seg bakpå med null aggressivitet... Det som også taler for Brenne er at han er vesentlig bedre enn Hornseth defensivt, og det blir nok en del defensiv jobbing i Bodø. Brenne har også bedre overblikk og pasninger, noe han kan bruke til å spille fri West som garantert kommer på en del løp. Da er det viktig at pasningene sitter! Hornseth er på en annen side hurtigere og kanskje mer målfarlig, men synes likevel kvalitetene til Brenne rettferdiggjør at han starter.
Så får vi bare håpe jeg tar feil og dere har rett....
Opprinnelig postet av trigz
Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.
Opprinnelig postet av Costanza
Hornseth innfridde heller ikke da han fikk sjansen fra start mot Stabæk
Innfridde Ringberg noe mer??? I mine øyne har IKKE Ringberg vært bedre enn Hornseth i år i det hele tatt... Men forskjellen er at Ringberg har klippekort på laget.
Snæbbussaristokrat 1
Ble medlem: 15 feb 04
Lagt til: 31 mai 04, 10:19
Endret: 31 mai 04, 10:19
Tror imidlertid Eggen har en plan. Hvis den ikke ser ut til å fungere, tror jeg han vil være veldig rask med å kaste ut på Tor Trondsen.
Også Stian Johnsen, for den sags skyld.:D
FFK på toppen i 2005
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914