Husk meg
Brukernavn
Passord

Fortell sannheten, Høili, det vil folk respektere!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 29 mai 04, 11:46
Endret: 29 mai 04, 13:00
Nytt stadion på FMV er desidert den beste og fremtidsrettede løsningen.

Når det er sagt, så forstår jeg godt hvorfor kameratene Terje Høili og Henning Forsberg, nesten i panikk kjemper for å beholde plasseringen på Holmen og det har jeg egentlig også litt sympati for.
Det jeg imidlertid ikke har sympati for er at det blir brukt syltynne argumenter for hvorfor Holmen bør foretrekkes.
Hvorfor ikke heller kalle en spade for en spade og fortelle sannheten, det tror jeg de fleste tross alt hadde hatt sympati for.

Fordi det dette egentlig dreier seg om er at FFK eiendom a/s, som består av ialt 16 investorer og med Henning Forsberg (Hankø invest a/s) og Terje Høili, som de to største, må gi avkall på sitt eierskap av Fredrikstad stadion, for deretter å bli leiere av nye Fredrikstad stadion på FMV.
Selv jeg, som innbitt FMV tilhenger, får nesten vondt i magen av en slik tanke.

Å sette FFK eiendom a/s ut på sidelinjen på denne måten, har de helt sikkert ikke fortjent og det er derfor helt forståelig at noen blir "vonbråten"

Da disse investorene gikk inn i FFK eiendom a/s, var det nok desidert først og fremst for å hjelpe klubben tilbake i tippeligaen der vi er nå.
Når FFK eiendom a/s har fått 25 % av tilskuer inntektende over et publikum på 1000, så har alle disse inntektene inntil nå blitt tilbake ført til FFK systemet igjen.
Ingen av innvestorene har inntil nå fått noe utbytte.

Etter min mening må derfor FFK eiendom sørge for å beholde sitt eierskap også ved bygging av nytt stadion på FMV. Da vil man fortsatt sitte igjen som eiere av Holmen, som sikkert vil bety en verdi på 20 millioner, kanskje mer. Og man vil være på eiersiden på den nye stadion på FMV og kan være med å styre utviklingen der.

Lag et eierskap på FMV med en 50 % deling mellom FFK eiendom a/s og Værste a/s.
FFK eiendom a/s bør bruke sine 50 %, med de 86 mill. som man hadde tenkt til å bruke på Holmen, slik at man kan bygge et flott stadion, med plass til 15000 tilskuere og med treningsbane og alle fasiliteter på FMV til ialt kr 172 mill.

Da kan det hende at alle, både Terje Høili, Henning Forsberg og Jon Brynildsen (som forøvrig er eier på begge sider allerede), blir fornøyde.

Jeg er ihvertfall helt sikker på at FFK, alle supportere og Fredrikstad by vil bli svært fornøyd med en slik løsning.
:ffk:

---------------------------

FFK på toppen i 2005

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914