Husk meg
Brukernavn
Passord

Høili løkka - kapasitet 10700 - HÅPLØST!!!!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 27 mai 04, 14:15
Endret: 27 mai 04, 14:16
Utfra det jeg så på tegningene var kapasiteten når stadion blir utbygget på fattige 10700. Dette er for dårlig!

Kristiansand har tatt kopien av Viking stadion. De vil bygge for 15300. Vi vil bygge ut med 350 tilskuere......

Dette er for dårlig løsning og ikke en løsning for framtiden. Det er kun kortsiktig ære og egen gevinst som ligger bak dette Holmen forslaget.

Går klubben for denne "utbygginen" tror jeg Eggen velger en klubb som satser for framtiden.
I Sarpsbårr vil de bygge nytt for de mener det ganger fotballen og byen generelt. Her er det for mye private interesser og ikke en klubb og by interesse.

Ved første øyekast så det bra ut, men etter å ha sett og tenkt litt til er FMV det beste alternativet.

Når det gjelder den økonomiske siden må jo FMV folka får litt tid på seg. Det har jo Holmen folket også hatt (kanskje litt lang tid).

En stadion er ikke kun en anliggende for FFK, men for hele byen.


ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 27 mai 04, 14:21
Det er presisert at det kan bygges ut. Det kan alle anlegg. Jeg ser ikke helt problemet her.
10.700 er mer enn dagens kapasitet. Og ved forrige kamp var det ikke engang utsolgt. Hva med å ha en bane som dekker behovet og ikke ønskedrømmene?

Bygge ut i Sarpsborg? Stadion deres tar 7.500 tilskuere. SFK trekker i snitt 70 tilskuere denne sesongen, og Sparta cirka 700.

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 27 mai 04, 14:23
Hva er det som får deg til å tro at det ikke er personlig gevinst som er målet med FMV-forslaget, Jonek?

Markedsverdien på FMV vil jo øke enormt med stadion i det området. Har personlig ikke noe imot det, men er ikke det personlig gevinst, så vet ikke jeg........

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 27 mai 04, 14:28
Endret: 27 mai 04, 14:31
Jeg håper på økonomisk gevinst til de som bygger stadion, være seg Holmen eller FMV. Hvis de ikke tjener penger bør de bli frarådet om å bygge.

Det har ikke vært det som jeg har reagert på, men uttalelser fra TH om at FMV vli tjene penger. Klart de vil. Er det ikke det forretningsfolk vil og det er bra.
Om det blir Holmen håper jeg at Th og HF tjener på det.

Tl ffk-thomas.
Sarpsbårr skal bygge ny stadion og det blir ikke en utbygging av nåværende, men på Tunejordet eller Grålum.

Sparta trekker ikke mye folk nå, men om det blir TL spill kommer det nok en del tusen.
Tenk og bygg for framtiden!
Da er det fordårlig med en økning på 350 tilskuere.
Vi ligger nederst på tabellen og da trekke 8500 mot Stabukk er ikke dårlig.

Hva om FFK satser og for suksess? Da trenger vi en stadion som er større. Skal ikke vi ut i Europa snart? I følge planen er det ikke lenge til.....

Holmen er ikke bra nok, dessverre!

theodora

A-lagspiller

Ble medlem: 19 apr 04
Innlegg: 244

Lagt til: 27 mai 04, 14:30
Litt irritert på Høili i dag Jonek? ;)

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 27 mai 04, 14:34
Kan ikke si det, men på uttalelser han har kommet med må jo kunne motsies.

Er forresten en stor fan av Henning Forsberg. Han har gjort en kjempejobb for FFK, det har også Terje Høili gjort.

Her skal vi debattere sak, og da er ikke person viktig!


ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 27 mai 04, 14:37
Nei, Jonek, Sarpsborg skal ikke bygge ny stadion. Det ble luftet for noen år siden, men lagt stendødt av initiativtakeren som så for seg et luftslott med 15.000 tilskuere.

Sparta kommer garantert til å trekke mange flere tilskuere senere denne sesongen og i tiden som kommer, men en god stund ennå er Sarpsborg stadion mer enn god nok.
Kommunen eier Sarpsborg stadion. Det er nemlig en stor forskjell her på kommunalt eie og et privat eiendomsselskap som eier Fredrikstad stadion.

Nabobyen trenger også en fin, flott og ny stadion, men det er ganske urealistisk inntil videre. Jeg er sikkert kverulant nå, men det er altså ingenting bestemt der overhodet. Ennå, i hvert fall!

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 27 mai 04, 14:45
Endret: 27 mai 04, 14:46
Er ikke alle her inne kverulanter? Hvis ikke burde de finne på noe annet.

I sarpsbårr er det planer med ordfører og det hele i spissen. Det siste er et område ved Quality på Grålum. Det har ikke begynt å bygge, det har heller ikke vi. Sarpsborg kommune skal ikke bygge, men private investorer som er enige vil gjøre det.
De har tenkt å bygge den sammen med en idretshall og ny ungdomsskole.
Det er det siste fra den kanten.

I utgangspunktet er det irelevant hva de gjør der, men jeg bare peker på at andre byer har de planer klare og det er mer enn villige til å sette i gang.




ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 27 mai 04, 14:52
Tror du blander litt her: det skal bygges en ny ungdomsskole og flerbrukshall ved Tunebanen. Det er ikke plass til en stor fotballbane oppe i skogen der, ute på jordet til nabobonden :D

Men hvis du fortsatt sikter til bygging av ny fotballbane i Sarpsborg så var det inntil E6 ved Plantasjen og opp mot kirkegården - altså et langt stykke unna den kommende ungdomsskolen.

Men samme det!

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 27 mai 04, 15:36
På FB finner man et radiointervju med Eggen der han tar tak i det aller, aller viktigste som alle parter, de involverte og oss som står på siden, må ta til oss:

Vi står her med to gode alternativer, det er veldig viktig at man ikke vender vinneralternativet ryggen og kritiserer det for mye dersom man mente det andre alternativet var bedre!

For da blir det aldri noen ny stadio! Alle involverte må enes om et alternativ og gå fullt for det. Selv har jeg ivret for et FMV alternativ og mener det blir bedre for Fredrikstad som by. Men Holmen alternativet er også flott og på mange måter mer fornuftig for nå snakker man om gradvis utbygging og det er det beste. RBK, norges rikeste klubb, har gjort dette, de har vært fornuftige. Dog er Holmen alternativet for lite.

Så tenk dere om før dere i samme innlegg slakter det ene alternativet og samtidig nekter å se svakheter ved deres eget valg. Det er slikt det blir trenering av, det er slik vi får Pizzaninikvartaler. Nå står det tilsynelatende sponsorer og sterke krefter på hver side som kan trekke seg fra samarbeid med FFK om de ikke får viljen sin. Det er ”du får ikke komme i bursdagen min heller” mentalitet vi ikke trenger!

Det viktigste for FFK er at klubben får det anlegget den fortjener innefor fornuftige økonomiske rammer. Om jeg må dra til FMV eller Holmen – spiller ingen rolle!

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!


pølse

A-lagspiller

Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 525

Lagt til: 27 mai 04, 16:23
selv om jeg håper vi får satt i gang utbyggingen med en gang, synes jeg det er for dumt å bygge ny stadion med kapasitet på 10700. det er jo utsolgt hver kamp, og hvis vi får en stadion med kapasitet på 10700 kan vi jo bygge ut, men det tar tid og blir det fortsatt mange som ikke får sett kampene.

---------------------------

We play with 2 stoppers and 3 spisses...

Nils Arne Eggen


ximo

Juniorspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 198

Lagt til: 27 mai 04, 16:30
Amen, DeKjök! Håper alle parter forstår at det går ikke an å være barnslige hvis deres forslag ikke vinner, da bevises det at de ikke tenker klubbens beste.

---------------------------

"jeg bor i moss nå, og bor i moss neste år. og jeg skal pendle til fredrikstad også neste år!" -KTE (og ximo), 2004


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 27 mai 04, 18:25
Personlig har jeg i lang tid vært stor tilhenger av nytt stadion på FMV.

Det har noen helt klare fordeler.

1. Antagelig er det den raskeste måten å få bygget et nytt stadion.

2. Det blir alltid rimeligere å bygge alt ferdig med engang, i forhold til å bygge i etapper.

3. Vi kan spille på nåværende stadion helt frem til den nye står ferdig. Dvs. vi slipper å spille flere år på en byggeplass.

4. Stadion på FMV blir liggende nærmere sentrum enn nåværende og med en gangavstand fra torget på kun 400 meter. Det vil bety at svært få behøver å parkere på Kråkerøy.

5. Slik det fremkommer av forslaget på FMV , ser det ut som om det ikke koster FFK noe mer i leie der, enn det man betaler i dag på Holmen.

6. FMV alternativet har en mye større publikumskapasitetkapasitet enn forslaget på Holmen. Selvom Holmen kan bygges ut senere så har en utbygging lett for å bli dyrt og har også lett for å ikke bli til noe av i det hele tatt.

Fordeler med Holmen er etter min mening:

1. Mange føler vi her spiller på "hellig" grunn" og slike følelser er lett forståelig.

2. FFK eiendom eier idag Fredrikstad stadion. Ved en flytting til FMV må man gi fra seg Holmen området og sitter tilbake på FMV som leier og ikke eier.
Dette er nok en stor sak for mange, sikkert også for Terje Høili og Henning Forsberg og er egentlig den eneste grunnen til at til og med jeg, som ivrig FMV tilhenger får litt vondt i magen.

Min konklusjon blir:

Terje Høili`s argumenter for ikke å bygge på FMV er denne gangen syltynne.
Jeg nekter å tro at dette er de virkelige argumentene og vil oppfordre TH til å legge alle kortene på bordet, slik at han bidrar til å finne frem til den løsningen som både kortsiktig og langsiktig er den beste for FFK og byen vår.
Utspillet fra FMV bør kunne være gjenstand for justeringer og forhandlinger.
Det jeg først og fremst tenker på er at FFK eiendom bør være med som investor og eiere av det ferdige produktet, og ikke kun sitte igjen som leiere.
Man bør også i fremtiden være med og styre utviklingen vedr. Fredrikstad stadion.
Jeg tror dette med eierskapet til FFK eiendom er den største grunnen til at det nå har oppstått den splittelsen i klubben som man nå ser. Men da må man vel se på alle sider ved dette og prøve å finne løsninger på det som virkelig er problemet, slik at det kan bli en vinn - vinn løsning for alle parter.
:ffk:

---------------------------

FFK på toppen i 2005


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 27 mai 04, 18:40
Du har mange gode poenger Snæbbus!!
Vil også føye til at et nytt stadion på FMV vil være en booster for hele byen, sentrum og det "nye" Værste. Se å få fart på dette flotte området som ligger midt i byen!!!

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Dj Charlie

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 27 mai 04, 18:59
Høili kan det med å bygge på trange plasser... (Noen som har vært på Lisleby?) :p

---------------------------

..::FFK::..


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 27 mai 04, 19:28
begge alternativer ser jo greie ut, ble faktisk positivt overrasket at det går an å få så mye ut av den gamle stadio uten å måtte omregulere området og flytte matta en del slik som i de tidligere forslagene

Oprinnelig var jeg klar for å flytte til FMW, men nå er jeg ikke så sikker lenger.

Det har jo noe med historie og nostalgi for oss som er gamle stadion travere, det er min 30 sesong og må jo si at det hadde vært litt rart å gå på en eventuell siste kamp på den gamle stadion

pink_floyd

Juniorspiller
Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 75

Lagt til: 27 mai 04, 19:49
jeg sitter her å ser på tegninga av en eventuelt ny stadio på holmen.
den ser jo helt rå ut!!!!
det er en slik stadio vi må ha.
den har ingen stolper som hindrer deg å se!!!!!
det er nesten en grunn nok i seg selv til å velge holmen!
hehe,dette er selfølgelig ikke grunn nok.

alle må inrømme at holmen hadde vært dette beste alternativet viss det hadde vær plass til å bygge en stadio med kapasitet 15000++.
jeg syns det ser ut på bilde som at plassen kunne vært mye bedre utnytet.

"klokkesvingen" kunne jo vært dobbel så stor.
"lange stå" kunne vært dobbelt så stor vis du hadde droppa veien rundt og lagd en tunel slik lillestrøm hadde.
hvorfor er ikke hovedtribunen kvadratisk? den kunne ialefall vært litt høyere i kantene.
jeg vet at det antageligvis er lover å regler om dette så ikke skyt meg.

:ffk:.

---------------------------

i hundre mot toppen


Røvern

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 374

Lagt til: 27 mai 04, 19:59
Endret: 27 mai 04, 20:00
Jeg skjønner ikke hvorfor folk vil at det skal bygges 15000 seter umiddelbart. Da hadde det vært halvfullt/halvtomt mot stabæk. Et par tap til er det plutselig enda tommere.

Håper selvfølgelig ikke det går sånn, men se på røkkeløkka da, hvor tom den er når det spilles kamp der.

---------------------------

FFK

-fortsatt i tippeligaen!!


Dj Charlie

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04
Innlegg: 382

Lagt til: 27 mai 04, 22:02
Endret: 27 mai 04, 22:03
Må ikke fokusere formye på bildene. Det er grunnen til de er der, for å lokke tilhenger. Poenget er jo at alt skal se så flott ut, grunn til at det er bruk lyse og friske farger heller.

---------------------------

..::FFK::..


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 27 mai 04, 22:58
Har aldri vingla så mye i hele mitt liv. Synes begge forslagene er flotte. Ser klare fordeler med begge. Er spent på nå kalkylene for FMV kommer. Var i utgangspunktet klar for en utbygging på Holmen, men nå vet jeg ikke. Synes 10700 blir lite, må satses på 13000 i hvert fall. Greit at det kan skape halvfulle tribuner, men FFK har vel ikke tenkt å befinne seg i bunnen av tabellen for evig tid? Tror vi må ta høyde for mye folk. Men klart 13000 er et fornuftig tall uten å virke stormannsgal. Likt ikke hovedtribunen, ville heller hatt lik høyde over hele linja. Hva med tak? Etterhvert som man vil hevde seg internasjonalt må vi ha tak med tanke på klima. Ikke at man trenger dette med en gang, men i hvertfall har planer om hvordan det kan gjøres. Akkurat det kan kanskje bli vanskelig men tanke på FMV. Økonomien er en viktig faktor, man bør være nøktern. I tillegg er kontroll også en viktig faktor. Hvilket anlegg sikrer FFK mest mulig kontroll? Hva vet jeg om svaret på disse spørsmåla, men det er i hvertfall viktig med tanke på valget. Ikke bare utseende og selve plasseringen. Det jeg vet er at uansett alternativ så støtter jeg FFKs beslutning 100%. Og det burde Høili også gjøre!

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340