Husk meg
Brukernavn
Passord

Oppskriften til poeng i Bodø

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 27 mai 04, 12:53
Endret: 27 mai 04, 12:56
Vi trenger poeng nå, selv om Glimt i Bodø er en vanskelig kamp. Men vi må begynne å ta poeng i slike kamper dersom vi skal ende opp over streken til slutt.

Derfor er denne beskjeden til Eggen: Spill "rævvafotball" i Bodø!

Har lest meg til at Bodø/Glimt de siste årene har slitt voldsomt mot defensivt orienterte lag på Aspmyra. Dersom vi går ut i angrep, vil Glimt trolig bølge over oss og få det offensive spillet til å gli. Dersom vi derimot spiller disiplinert defensivt, jobber beinhardt for hverandre med topp konsentrasjon og innsats, vil Glimt-spillerne blir frustrerte og ikke få noe rytme i angrepsfotball.

Aalesund innså etter hvert at de måtte spille mer kynisk og mindre pen fotball utover i sesongen når de erfarte at finspill resulterte i få poeng, mens avkastningen for mer kynisk spill var langt bedre. Vi så tydelig hva som funket best.

Ingen forventer at FFK skal spille god fotball i Bodø. Men poeng bør vi ha. Derfor bør også Eggen bryte med egen filosofi i kamper som dette, legge seg lavt og satse på kontringer. I kampen mot Stabæk sist helg la vi oss riktignok langt tilbake på banen, men vil spilte samtidig uten glød, innsats og entusiasme. Det MÅ være tilstede selv om vi er defensive - faktisk spesielt da. I tillegg må vi ha stor presisjon i kontringsfasene. Da kan det faktisk bli tre poeng i Bodø. Vi må være tålmodige og slå til når de er i ubalanse bakover. Bruk Brian West fra start om han er over 90% klar, og bruk for all del Vebjørn Hagen på venstreback samt Stian Johnsen på midtbanen.

Jeg tror dette er den beste oppskriften til suksess på Aspmyra. Selv om FFK blir sett på som et lag som skal spille teknisk, god fotball langs bakken - MÅ det være lov å bryte med dette når situasjonen er som den er nå.

"I nøden spiser fanden fluer"

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03

Lagt til: 27 mai 04, 13:40
Jeg er veldig enig. Her må vi tenke annerledes i forhold til slik vi har spilt. Eggen har en forkjærlighet for å "spille", og det funker fint når vi er gode nok, men når vi ikke er det blir vi avkledd og utkjempa.
Jeg synes det er litt spesielt å lese Harry Hansen si at FFK ikke kan spille "Drillo-fotball" fordi det er ikke slik FFK tradisjonelt har spilt. Må vi ha poeng, så må vi ha poeng. Det innebærer også klareringer ut av stadion og lange pasninger nå vi må, spør du meg.

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 27 mai 04, 15:12
110 prosent enig!! Legge oss i forsvar og satse på kontringer!! Særlig hvis Go West er tilbake!!

Pættærnæ døm hang og slang!!

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 27 mai 04, 15:25
Jeg er til og med ikke imot å hente inn Drillo som konsulent i den fasen vi er nå. Er det noen som har peiling på defensiv organisering så er det ham. Drillo har også flere ganger uttalt at det er noe spesielt med FFK og at han ønsker at klubben skal overleve. Hvorfor ikke forhøre seg med ham om han kan bidra med assistanse selv? Tror han vil kunne utfylle KTE godt.

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til: 27 mai 04, 15:33
Costanza: En genial idé! Men er det lov å håpe på slik ydmyket fra KTE?

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 27 mai 04, 15:56
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Costanza: En genial idé! Men er det lov å håpe på slik ydmyket fra KTE?

Tror nok, dessverre, det er utenkelig. Ikke spesifikt rettet mot Eggen, men klubben som helhet. Kan aldri tenke meg de vil ta kontakt med Drillo.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 27 mai 04, 22:18
Eggen har selv sagt veldig mye det samme som Costanza, bare i stikkord form, nemlig at vi må være mere kyniske i fortsettelsen.
Tror nok derfor de tingene som costanza antyder, kommer til å bli veldig nærme sannheten i Bodø.
Og vi tar 3 nye poeng på en kontring av West.:ffk:

FFK på toppen i 2005

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 28 mai 04, 00:57
Endret: 28 mai 04, 01:03
Helt enig her, oppskriften er kynisk deffensiv fotball, ser helt jævlig ut men det blir ikke delt ut stil poeng i fotball, her er det bare å spille "rævvafotball" og sattse på kontringsspill og langpassninger, håper på følgende lag fra start:

Sørlie (KE)

P.A.Cwartek (HB)
R. Helland (MS)
C.Pettersen(MS)
J.Pettersen (MS)
V.Hagen(VB)

B.West (HM)
R.Risholt(M)
T.Koskela(M)
S.Johnsen(VenstreM)

M.Ringberg(Spiss)

Jeg utelater T.Trondsen pga regner med at han bør ta det litt med ro, ellers er jeg IKKE fornøyd med Søderstjerna foreløplig i år, regner med at han kommer seg men venter fortsatt på det, Dag Frode scoret 3 mot sarsbårr, men tror ikke det hoder til 1 laget mot bodø, han blir litt for puslette synes jeg, men han kommer seg han også!

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!

knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03

Lagt til: 28 mai 04, 02:07
Deffansiv tankegang trengs nå ja. helt enig med tråden i denne diskusjonen. men man behøver ikke forandre formasjonen for det. synes vi bør fortsette med 4-4-2:

Sørlie (KE)

P.A.Cwartek (HB)
R. Helland (MS)
J.Pettersen (MS)
V.Hagen(VB)

B.West (HM)
R.Risholt(M)
T.Koskela(M)
S.Johnsen(VM)

S.Brenne(Spiss)
M.Ringberg(Spiss)

man må selvfølgelig se ann situasjonen med west. hvis ikke han spiller vil jeg se søder sentralt og koskela på høyrekant. jeg er også enig i valget av vebjørn på back. skulle likt å sett hvilket annet tippeligalag han ville fått tillitt fra start, men han har faktisk bedre deffansive kvaliteter enn stian og det er det som trengs i øyeblikket. så kan heller pål andrè herje litt på høyrekanten.

når det gjelder drillo så syns jeg faktisk ikke det høres ut som noen bra idè. drillo er nok ikke den letteste å samarbeide med hvis man ikke deler samme filosofi. det funka bra i vif, men har tror jeg vi snakker om en altfor stor kulturkrasj. tror det er bedre at kte snapper opp litt fra boka til drillo i steden, for til og med eggen senior lærte at man ikke kunne sende alle mann i angrep selv om motstanderen het paris s.g. eller hva trondsen?

med ffk til champions league!

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 28 mai 04, 02:27
Endret: 28 mai 04, 02:30
Helt enig med Costanza her! Tror dette er den beste resepten for seier i Bodø! Glimt er først og fremst et sinnsykt kontringssterkt lag. Derfor bør vi unngå kontringer i mot! Det er VI som skal kontre!

Slik vil jeg at laget skal være:

Steinar

Czwartek
Helland
Jørgen
Vebjørn

West
Kosso
Risholt
Stian

Hornseth
Ringberg

Både Stjerna og Brenne har skuffet i det siste, og fortjener en plass på benken!

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914