Husk meg
Brukernavn
Passord

Terje Høili trekker seg som sponsor??????

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

thomkat

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 26 mai 04, 22:42
Jonek er god. Vi må ikke la oss styre av sponsorene. Det er FFK som skal trekke i trådene. Vi må kunne forutsette at de som støtter laget vårt trekker i samme enden av tauet. Mener Høili virkelig dette, så er det en unnskyldning for å komme seg ut, og spare de pengene.

:ffk::ffk::ffk:

---------------------------

Elleve røe og vite kællær

Dj Charlie

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04

Lagt til: 26 mai 04, 23:15
Enig med deg, Jonek

Dette lukter trussell!!!

La :ffk: bestemme

..::FFK::..

Dj Charlie

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04

Lagt til: 26 mai 04, 23:20
Endret: 26 mai 04, 23:20
Liten ting til...
Hadde jeg vært god for like mye penger, skulle jeg med glede lakt de pengene på borde og pisset Høili langt oppetter ryggen.

Unnskyld utrykket, men blir noe provesert av slik utsagn.:mad:

..::FFK::..

varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til: 27 mai 04, 00:45
Uansett Høilis motiver, og jeg betviler ikke at han vil FFKs beste. Så synes jeg hele saken smaker såpeopera i beste Fredrikstad ånd. Dette kommer til å ta år!! Plasseringen av Rådhuset med alle dens utredninger kommer til å virke som ett lite øyeblikk. Her er min spådom (Gressviks svar på Nostradamus :) ): Saken treneres i det uendelige og FFK kommer til å spille der de har spillt i all sin tid. Utbedringer kommer etter pålegg fra forbundet. SLUTT

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 27 mai 04, 00:53
Tror neppe det blir trenert. Fikk en liten orientering på medlemsmøte igår, og der ble det sagt at hele saken skal igjennom forskjellige møter i FFK systemet (FFK eiendom a/s, FFK ASA og FFK)og at det hele skal være klart før sommerferien.
Dvs. at dersom valget faller på FMV, så kan stadion stå ferdig til sesongen 2006. :ffk::D

FFK på toppen i 2005

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 27 mai 04, 00:55
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Dvs. at dersom valget faller på FMV, så kan stadion stå ferdig til sesongen 2006. :ffk::D

Dersom byråkratiet er løsningsorienterte og effektive, ja.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 27 mai 04, 01:01
Tror det løser seg fort når det gjelder FMV, Costanza, men ikke når det gjelder Holmen. Der blir det garantert en masse problemer uansett hvilken stadionløsning som velges.:ffk:

FFK på toppen i 2005

Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03

Lagt til: 27 mai 04, 09:55
Holmenanlegget vil garantert trekke ut . Hvem av disse aktørene er tunge nok til å ta en kostnad på 200 mill? Får ikke de inn næringsgrunnlag i sitt anlegg vil FFK som klubb ike være i stand til å betjene noen lån gjennom sin leieavtale.Hvis leieavtalen blir ugunstig for FFK, hva da???
Næringsvirksomhet krever bla. parkeringsmuligheter, og det er det ikke mye av på Holmen. I tillegg har vi alle naboprotestene. Her kan det bli rettsaker etc. noe som også vil trekke det hele ut. Men det jeg savner i debatten er kommunen. Hva mener de om plasseringen? Hva gavner byen mest? Værste eller Holmen? Her ville det vært interessant å høre hva Haabeth måtte mene. Jeg gjentar Harry Hansens utsagn; FFK er ikke bare et klubbanliggende, men et byanliggende. Det å bygge en stadion er en kjempeløft for eierne av anlegget, men også viktig for kommunen og brukergruppene. Hvis det for eks. skal kunne vurderes som flerbruksanlegg med konserter etc. vil vel villastrøket på Holmen passe dårlig. Mye lyd og lys passer ikke like godt overalt. Min stemme går til værste.

9 serie- og 10 cupmesterskap!!!!

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03

Lagt til: 27 mai 04, 10:56
Endret: 27 mai 04, 10:59
Tenk dere hvor mye Terje Høili vil si om mangt og meget om det er han som har betalt den nye stadion i Fredrikstad.
Nå har han bare "gitt" 10 - 15 mill.

Vil han vel sette opp laget?
Vil han bestemme hvordan Plankehugens TIFO vil være? (da kommer klappere og horn).
Hvilke sponsorer vil komme eller ikke komme til FFK? (Kan LIDL bli sponsor?Nei..)
Blir alt silet igjennom Terje Høili?
Var de 100 000 til Plankehuagen en smøring?

Det inntrykket jeg sitter igjen med nå er dette: Har han GITT penger til FFK, eller har han ikke GITT!

Brynestad i Lyn ga 25 mill.
Tom Lund og Per Berg ga 15 mill til LSK.
Bare sette ting i perspektiv....

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04

Lagt til: 27 mai 04, 11:11
Endret: 27 mai 04, 11:17
Nei, nå synes jeg ting tar litt vel av her. Både her og på FB forumet. Han har sponset FFK i beste mening, og det har jo blitt en god del kroner ut av det siste tre år. At han dermed stiller spørsmålstegn ved andres motiver som ikke var med før han kom inn har han etter min mening all rett til. Det tok han kun et oppslag i FB å gjøre han fra helt til landsbyidiot. Ingen bør tvile på at han er en suporter. Og han har jo rett i flere ting. Det er en god del ting som enda er uavklart om Værste. Blandt annet finansieringen.
Utakk er verdens lønn? Ikke døm mannen før ting er klart da. FFK er verken avhengig av Høili eller omvendt. Velger han å trekke seg som hovedsponsor, så er vel det opptil han.

Jonek

Landslagsspiller

Lagt til: 27 mai 04, 11:25
Utakk er verdens lønn!
Det handler vel ikke om utakk eller takknemelighetsgjeld.

Jeg setter bare spørsmåltegn ved hans uttalelser om FMV forslaget, og synes sponsorer får valuta for pengene sine ved å ha reklame på drakta til en Tippeliga klubb.

Hvor var Terje Hoili når Trond Halvorsen startet aksjonen "fredrikstad i våre hjerter"? Han er vel ikke millionær, mee ga penger til klubben. Det var også store beløp.

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04

Lagt til: 27 mai 04, 11:31
Jammen, har det noe med saken hvor Høili var når Halvorsen startet denne aksjonen da? Det er ikke noe unormalt at den største sponsoren stiller spørsmålstegn ved ditt og datt. Finns masse eksempler på det i andre klubber og landslag. Har han ikke bevist nok at han er en sann patriot? Hvilke flere beviser trenger du? Han må da få ha en mening han og. Eller er det sånn at han bare skal være en nikkedukke som bare betaler?

theodora

A-lagspiller

Ble medlem: 19 apr 04

Lagt til: 27 mai 04, 11:39
Setter ikke spørsmålstegn ved hvor stor FFK patriot Høili er eller ikke. Ham om det. Tror nok han har et stort FFK hjerte. Men penger styrer verden...

Men det som lukter i denne saken er at han tilskriver seg en makt han ikke skal ha.!! Basta!

Synes Jonek har skrevet mye fornuftig.
Veldig bra sagt!!

Og tenker på gru hvordan det skal bli om Sørli setter seg ned å sutrer hver gang han ikke får det som han vil.

Tror denne maktkampen mellom de "store polene" blir en møkkete oppvask for klubben og byen.

Håper ikke dette påvirker guttene som er på banen å gjør en jobb.
Og for å spekulere litt på en torsdags morgen... Kan denne interne kampen i FFK hatt noe å si for de siste kampers resultater....

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til: 27 mai 04, 11:43
Synes ikke det er så unaturlig at Høili sier at han kommer til å trekke seg som hovedsponsor, dersom stadion blir lagt til Værste.
Det er jo som kjent i hovedsak Høilis fortjeneste at FFK har hatt muligheten til å klatre opp i TL. Ingen av eierintressene på værste har vært i nærheten av å støtte klubben med samme ressurser.
Da hadde jeg blitt litt "muggen" når værste-folka skal komme å skumme fløten og benytte FFKs suksess for å drive værste videre.
Tror ikke det er det at han tror han vil tjene penger på et Holmen alternativ, men det er at han føler seg litt bruk av værste-folka og han tror ikke at værste alternativet vil være særlig trygt, rent økonomisk.

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!

antidrillo

A-lagspiller
Ble medlem: 29 feb 04

Lagt til: 27 mai 04, 11:56
Endret: 27 mai 04, 11:57
Har tidligere vært så frekk å stille enkelte "dumme" spørsmål om motivene til Værste-gutta.
Derfor synes jeg er fint at i dagens (pro Værste) utgave av F-B at styreleder i Værste Bjørn Borg sier dette klart. SITAT " Det eneste som kan forsvare det å invistere i et stadion på FMV-området er at området som helhet blir mer attraktivt"
Flott med ærlig mennesker som sier det rett ut, denne "hjelpen" til :ffk: er like mye hjelp til selvhjelp.
Tror derfor at en stadion på FMV tjener mer gutta-boys i Værste enn :ffk: som jeg håper og tror vil kunne overleve og utvikle seg videre også på Holmen.
:cool::cool:

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"

Jonek

Landslagsspiller

Lagt til: 27 mai 04, 12:10
Jeg har ikke stilt spørsmål om TH er er fan eller ikke, men synse det er historieløst å skrive at han har vært med så veldig lenge.

Det vesentlige poenget er om en sponsor skal bli furten om han ikke får det som han vil. Han kan selvsagt trekke seg, og kanskje det er best om det blir gitt penger "på den måten".
Gult kort til Terje Høili!

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 27 mai 04, 12:18
Uansett om FFK hadde fått et stadion helt gratis av Værste a/s på FMV, så hadde Høili og Forsberg vært imot.

Sist gang Høili gikk ut i pressen og prøvde å påvirke dette, så var argumentet at FMV ble for dyrt.

Argumentene denne gangen er selv med milde øyne syltynne.
Bare påstanden om at det skal parkeres 3-4000 biler på Kråkerøy er jo nesten latterlig.
Hr. Høili, den nye stadion får en gangavstand fra stortorget på 400 meter.

Jeg tror faktisk nå de fleste i Fredrikstad forstår at det er helt andre ting som ligger bak denne nesten hysteriske motstanden fra maktbastionen Høili mot å bygge på FMV.
Jeg håper fortsatt på at Høili skal moderere seg og at han heller velger å bruke krefter på å påpeke evt. konkrete svakheter ved FMV alternativet hvis det nå viser seg at FFK går for dette alternativet og at han er med å bidrar til at FFK og Fredrikstad by får den stadion som tjener oss alle på en best mulig måte.

Høili har opparbeidet seg en høy stjerne her i byen ved å sterkt bidra til at FFK er der de er idag. At han selv kanskje ønsker å rive ned denne stjernen synes jeg er helt uforståelig. Ingen tvil om at det er han som vil tape mest på dette og ikke FFK.
I Tippeligaen vil FFK ha mulighet til å skaffe minst like mye penger fra en annen hovedsponsor, selv om det ikke skulle bli en med lokal tilknyttning.
:ffk:

FFK på toppen i 2005

Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03

Lagt til: 27 mai 04, 12:44
Endret: 27 mai 04, 12:46
Enig med Jonek her. Spørsmålet er ikke hvem som har støtta FFK lengst, eller hvem som er størst patriot, eller hvem som skal tjene penger på en ny Stadion.
Spørsmålet er hvorvidt en sponsor skal kunne styre FFK slik Høili nå forsøker å gjøre i stadionsaken. Det er flott at Høili sponser klubben, men det har jo også Forsberg, Brynildsen og flere andre også gjort. Og ikke minst vi tilskuere som betaler en god slump penger for å se kampene.
Det er selvsagt fritt opp til Høili om han ønsker å gjøre dette eller ikke, men det blir helt feil å "true" med å trekke seg om han ikke får det som han vil. Det blir helt feil at en sponsor skal bestemme hvor et nytt anlegg skal ligge. Dette må være opp til klubben og byen.

Jeg håper på FMV. Nå må en beslutning tas raskt, og så håper jeg alle stiller seg lojalt bak den beslutningen, uansett om det blir Holmen eller FMV. Da kan vi kanskje ha et nytt anlegg klart i løpet av forholdsvis kort tid. Hvis småkongene står på sitt er jeg redd dette kan dra ut i tid...

Jonek

Landslagsspiller

Lagt til: 27 mai 04, 13:59
Endret: 27 mai 04, 14:00
Jeg har sett på tegningene på Holmen forslaget. Jeg synes ikke det var et dårlig forslag, men nå har jeg ikke sett grundig på det. Hvor mange er det plass til?
Hvordan er det med ståplassmulighetene?
Hvordan blir akkustikken?
Det skal bli artig å se.

Jeg er ikke imot Terje Høili, men jeg er mot den måten han uttaler seg på.

Skal nok diskurtere dette mye framover.

Deter viktig at Planklehaugen, som har vært helt tyste i denne debatten kommer på banen med tanke på å kreve et stort anntall ståplasser på et sted der det er tak og god akkustikk.

Brukerundersøkelse, er et nøkkelord og der må PH inn!

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914