Husk meg
Brukernavn
Passord

Terje Høili trekker seg som sponsor??????

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03

Lagt til: 26 mai 04, 10:57
Her er det snakk om maktkamp og kun det. Og et fantastisk sammensurium av mennesker med forskjellige hatter i to styrer, nemlig i FFK og Værste. Slikt skal ikke skje!
Jeg forstår godt frustrasjonen til Høili. Han er meningsberettiget som alle andre.
Det første klubben bør gjøre er å ha et styre uten direkte interesser og andre verv i en slik sammenheng som Værste

kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03

Lagt til: 26 mai 04, 11:38
Om han er sitert riktig i FB er dette helt utilbørlig opptreden av Høili.
Greit at han har klare synspunkter og kjemper for for det han mener er den beste løsningen.
Men å true med å trekke sin støtte dersom klubben ikke velger hans løsning står i grell kontrast til det han avslutter med i intervjuet: At han bare vil klubbens beste.
Det bryter med all foretnings- og organisasjonsskikk å opptre slik. Man kjemper for sitt syn til beslutning er fattet, deretter legger man ned våpnene og jobber videre etter det som er besluttet. Om ikke så skjer, er det kun et bevis på at han setter sine egne interesser (prestisje? økonomi? norstalgi?) foran klubbens.
Dette var svært skuffende lesning, Terje Høili.
Jeg for min er mest opptatt av å få et moderne og godt anlegg, det seg være på Holmen eller FMV.

FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03

Lagt til: 26 mai 04, 12:31
Endret: 26 mai 04, 12:33
Her viser du virkelig ditt sanne ansikt!
Når du ikke får viljen din så skal du trekke deg ut av FFK?!!

Boikott Europris og Rema 1000(høili leverer varer til)

En slik hovedsponsor vil vi ikke ha!
:mad::mad::mad:

---------------------------

Man bytter damer her i livet, men aldri klubb!

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 26 mai 04, 12:32
Da får vi håpe at Værste "gir" litt mere da ved forhandlingsbordet. Det er jo det Høili antyder.
- Høili har gitt 15 mill. uten å forvente noe tilbake (unntatt reklameverdien da).
- Værste går inn med helt tydelige kommersielle hensikter.

Det går ann å forstå at mannen reagerer. Det som er rett og rimelig er da at Værste "sponser" mer.
Sånn sett forstår jeg at noen ønsker å beholde stadion på Holmen...

Stadion på FMV!

Svein

A-lagspiller

Lagt til: 26 mai 04, 12:33
Opprinnelig postet av FFK Forever
Her viser du virkelig ditt sanne ansikt!
Når du ikke får viljen din så skal du trekke deg ut av FFK?!!

Boikott Europris og Rema 1000(høili leverer varer til)

En slik hovedsponsor vil jeg ikke ha!
:mad::mad::mad:

Patetisk!!!!!!

Stadion på FMV!

FFK Forever

Landslagsspiller

Lagt til: 26 mai 04, 12:35
Endret: 26 mai 04, 12:44
Vel "SVEIN" det er vel heller Du og Terje Høili som er patetiske!
Makan!:mad:

Vil ikke ha folk som setter seg høyere enn klubben! Gjør dere ikke som jeg sier så blir det verst for dere..holdningen.
Skammelig!

Man bytter damer her i livet, men aldri klubb!

Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03

Lagt til: 26 mai 04, 12:46
Endret: 26 mai 04, 12:49
Med forbehold om at dette medfører riktighet, her lukter det vel mer egen interesse enn klubbens beste fra Høili.

Det er dette som har ført, og kanskje fører til, at vi ikke får en ny Stadion i Fredrikstad på mange år. Det sitter for mange småkonger og vil ha sin vilje. Og får de det ikke som de vil, trekker de seg som sponsorer. Blir litt for dumt, spør du meg. Er jo som småunger som sitter i sandkassa og sutrer. Hvis du ikke gjør som jeg sier, vil jeg ikke leke med deg mer!

Må rette en stor takk til Høili for at han har spytta inn midler i klubben de siste årene. Han sier han ikke forventer noe igjen. Vel, han forventer jo at han skal få bestemme en del i denne klubben da, tydeligvis. Blant annet Stadionplasseringa. Er dette riktig? Er det sponsorene som skal bestemme det, eller er det klubben?

Hvis det er riktig som det har kommet frem i dagens FB, tror jeg det er best å si: Takk for støtten og samarbeidet Høili, og lykke til videre! Vi ser oss om etter en annen sponsor!"

Vi kan ikke la sponsorene og småkongene bestemme hvor ny Stadion skal ligge. Dette er et klubb og byanliggende!

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03

Lagt til: 26 mai 04, 13:00
Har vi noe valg? Hvilke andre sponsorer snakker vi om her? De står vel ikke akkurat i kø.
Enig med at dette er for jæ...g. Har vi noe valg? Jeg for min del har stått klar med spaden siden værste planene kom.

ximo

Juniorspiller

Lagt til: 26 mai 04, 13:10
Er enig med Pelle her, det virker som om Høili vil verne om sine egne interesser. Han vil selv gjøre god butikk på en ny stadion, i motsetning til at Værste gjør det. Værste vs Høili. Da FMV-forslaget ble presentert med brask og bram, falt Holmen-forslaget litt i grus. Så jeg tror dette er et aldri så lite mediastunt fra Terje Høili for å fremheve Holmen og legge press på klubbledelsen ved å true med å trekke seg. For klubbens beste? Tror ikke det..

Men jeg synes ikke klubben skal droppe Høili som hovedsponsor, er mulig han bruker sterke ord for å presse ledelsen, men velger å fortsette som sponsor selv om det blir Værste.

"jeg bor i moss nå, og bor i moss neste år. og jeg skal pendle til fredrikstad også neste år!" -KTE (og ximo), 2004

Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03

Lagt til: 26 mai 04, 13:10
Vi må ikke være så kortsiktige i beslutningene at vi lar en sponsor styre plasseringen. La de som er valgt til å ta beslutningen få ta den i samarbeid med Fredrikstad kommune.
Om det blir værste elle Holmen gjenstår å se. Og til deg Teje Høili; Trusler er patetisk. jeg trodde du var større enn dette. Håper du er feilsitert ( for din skyld)

9 serie- og 10 cupmesterskap!!!!

pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 26 mai 04, 13:16
Nei, folkens. Med slike stormakter i byen kan vi se lenge etter en stadion. Håpløst utspill av Høili, men hva er egentlig FFK uten ham. Synd at byen og hele fotball Fredrikstad skal lide under at disse småkongene vil ha viljen sin. Nei, synd det skulle ende slik, men FFK trenger de pengene de kan få med seg gjennom Høili og jeg ser derned ingen annen løsning enn at stadion må bygges der den ligger i dag. Riv en og en side, og bygg opp et flunkende nytt stadion. Men et stadion på Holmenområdet blir neppe like kontroversielt som det på FMV-området.

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04

Lagt til: 26 mai 04, 13:17
Enkelte reklamefolk mener at FFK har et større reklamepotensiale enn VIF. Så det kan ikke være helt riktig at Høili ikke har fått noe igjen for pengene han har støttet klubben med. Hvem utenfor byens grenser hadde hørt om Høili før han begynnte å sponse FFK? Ikke mange. Om han trekker seg, vil nok andre være interesert som hovedsponsor.
Hvilket stadionalternativ de skal velge må da være det som er best for klubben og byen. Ikke hva enkelte støttespillere mener. Selv er jeg jammen ikke sikker på hvilket som er best. Men må si jeg liker Værste alternativet.

Svein

A-lagspiller

Lagt til: 26 mai 04, 13:26
Finnes det noen her inne som kan forstå hvorfor Høili gjør som han gjør?

Det er klart det virker snålt, å true med å trekke seg ut, men allikevel har han i det minste ett poeng!

År etter år spytter han i penger. I 2004 trekker det 10.000 mennesker til stadion, i sterk kontrast til 1.000 for få år siden. Dette er gjort mulig pga Høilis bidrag. Byen har fått folkefest hver 2 helg. Så kommer det en gjeng med pengefolk, som ser potensialet i bevegelsen som er satt igang rundt klubben. Og denne gruppen har for øye å tjene spenn. Det er vel den følelsen Høili sitter med at denne gruppen kommer til dekket bord, og at de bør "ofre" mer for å få denne kontrakten. For utvilsomt har det vært av gavmildhet Høili støttet opp om klubben de mørke åra...

Og jeg har vanskelig for å tro at potensielle hovedsponsorer hiver seg over telefonen for å gi bort x mill slik enkelte her inne tror...

Stadion på FMV!

antidrillo

A-lagspiller
Ble medlem: 29 feb 04

Lagt til: 26 mai 04, 13:44
Hei igjen.
Stilte et spørsmål tidligere til alli ihuga "Værste" fan.
Hvorfor kan ikke de dersom de, tenker så mye på det sportslig gi :ffk: milioner til innkjøp av spillere f.eks.
Det er kanskje det som er det akutte behovet.
Tror nok at det ikke bare er Høili som vil "mele egen kake".
Er det f.eks for "jævli" å tenke tanker som at en stadion på området vil styrke området også som boligområde.
Derfor også som salgsobjekt.
Synes nok at det er "usmakelig" med slike maktkamper, men heller pr.dato i den retningen at Høili tross alt er den som spiller mest åpent.
Dette i gammel :ffk: offensiv og satser alt, ikke så mye fordekt taktikkeri.
:);):confused:

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"

Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03

Lagt til: 26 mai 04, 13:46
For en som ikke en gang er fra byen men for lengst har tapt hjertet sitt til fredrikstad (både klubben og byen) er det trist å se at hovedsponsoren legger kjepper i hjulene for det som kunne blitt en 100% unik stadion alle ville misunnet.

Hvis Høili er så opptatt av klubbens ve og vel håper jeg han husker at en stadion ikke bare er en stable plastseter rundt en gressmatte, men selve skjelettet i en fotballklubb.

En FMV-stadion vil gjøre FFK attraktiv selv i 4. divisjon (måtte gud forby..) både for spillere og trenere. Typisk at en av begrunnelsene Hodgson ga etter at han hadde signert med Viking var den nye stadion byen har fått. Den signaliserer fremtidstro og satsing!

En FMV-stadion vil lyse av dristighet, originalitet og vil garantert bli byens nye stolthet og til og med turistattraksjon. Manchester har sitt Drømmenes Teater, Fredrikstad kunne fått sin Drømmenes Fabrikk...

"Nye Holmen" kan sikkert også bli helt OK, men for meg koker det ned til dette: Hvorfor, når man skal bygge ny stadion (som også Holmen i praksis vil bli) skal man trøkke den ned midt i et boligstrøk, halvt hengende over en kirkegård?

Men - har nok dessverre blitt pessimist, og tviler på at byen (og småkongene) evner å ta et par store grep og være litt visjonære. I den grad man i det hele tatt blir enige så ender det nok med en klattvis utbygging av Holmen. Blir nok fortsatt Molde og Stavanger som kan slå seg for brystet og si de har Norges flotteste klubbarenaer. Fredrikstad kunne trengt litt mer vestlandsk handlekraft og guts!

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 26 mai 04, 14:41
Er evig takknemmelig for all tidligere støtte fra Høili, men å tro at han/firmaet er uerstattelige som hovedsponsor blir helt feil. FFK har et budsjett på 35 mill. Terje Høili AS bidrar med 5 av disse. En ny hovedsponsor vil kankskje kunne bidra med like mye (i hvert fall ikke så ille langt unna). Derfor: Tenk på klubbens og byens beste ved valg av stadion, og ikke hva enkeltpersoner måtte komme med av trusler.

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad

Svein

A-lagspiller

Lagt til: 26 mai 04, 14:57
Opprinnelig postet av BøgeJon
Er evig takknemmelig for all tidligere støtte fra Høili, men å tro at han/firmaet er uerstattelige som hovedsponsor blir helt feil. FFK har et budsjett på 35 mill. Terje Høili AS bidrar med 5 av disse. En ny hovedsponsor vil kankskje kunne bidra med like mye (i hvert fall ikke så ille langt unna). Derfor: Tenk på klubbens og byens beste ved valg av stadion, og ikke hva enkeltpersoner måtte komme med av trusler.

Mulig det er et veiskille på gang...
Uttalelsene kan iallefall virke til noe godt, at Værstegruppen slenger mere spenn på bordet...

Stadion på FMV!

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 26 mai 04, 15:20
Det som er litt synd med værste alternativet er at , Værste AS kun eier det området som ligger mot Høgskolen, og der er det jo igang planer om det ene og det andre innenfor kultur,plussat man allerede har månefestivalen sitt konsert omerådet. Det er vist noe som heter Jotne som eier resten og størrste delen av FMV omerådet...

Jeg tror Stadion på FMV ville endt opp som en ruin, akuratt sann FMV har blitt

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03

Lagt til: 26 mai 04, 15:46
Dette er ikke bare en fotballbane, men et monumentbygg som har potenisalet i seg til å trekke mennesker til Fredrikstad på kamper, turisme og bosetting.

Ordføreren var positiv til FMV forslaget og det er veldig bra. Vi må se framover i tiden, og planlegge for framtiden her i byen. En stadion er et sentralt møtested for folket og da er det viktig at den får en god lokalisering.

Både FMV og Holmen er sentrale plasser, og når kjørebroen kommer til Kråkerøy om noen få år ligger stadion der og venter. Det er en utopi og tro at man kan kjøre inn til alle store stadionanlegg i Europa. Høili behøver ikke å bekymre seg for at jeg skal gå 10 min før jeg er inne på stadion. Jeg synes det er litt av sjarmen før en kamp. Treffe folk i byen gå og prate fotball fram til stadion. Det er liksom en oppladning.

Jeg er ikke opptatt av stadion skal ligge på det stedet FFK vant kamper på 60-tallet.
De fleste gull har jo FFK tatt på Ullevåll og det er der Ahlsen skjøt i krysset.

La Terje Høili trekke seg, han har ikke betalt mer enn 4,5 mill for åvære hovedsponsor for FFK.
Viking har en hovedsponsor som måtte bla opp med 10 mill.

Fikk Terje en sponsorplass til spottpris?
Hvor mye hadde FFK fått om det hadde blitt jobbet opp mot selskaper som Statoil, Dnb, Opel, Hydro, Volvo, Rema 1000, Nokia og Ericsson?

Tenk nytt og ikke la sutring styre FFK`s framtid!!

Takk for oppmerksomheten.

Bever

Juniorspiller

Ble medlem: 14 apr 04

Lagt til: 26 mai 04, 19:46
Helt enig med deg,Jonek !!!

Bra skrevet!!!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914