Terje Høili trekker seg som sponsor??????
Terje Høili trekker seg som sponsor i FFK hvis stadion blir lagt til FMV-området. Er som sagt et rykte men er det noen som har hørt noe eller som kan bekrefte det? Eventuelt avkrefte det. Har ikke tålmodighet til å vente til FB kommer ut.
KAPITALINTRESSER STYRER ALT.
Den som lever få se.
"Nattevakta"
FB-artikkel
Jeg er vel enig i Høili i sak, men utpressingsmetoden....
---------------------------
www.carlberner.no
Ære være plankebyen!
Spøkelsene liker ikke dagens lys, er det noe som heter.
"jeg bor i moss nå, og bor i moss neste år. og jeg skal pendle til fredrikstad også neste år!" -KTE (og ximo), 2004
Den tid den sorg, jeg håper på FMV uansett.
Lukter jeg makt kamp???"
"Nattevakta"
:confused:
Personlig synes jeg hans maktmisbruk er helt håpløst.
FFK, som en seriøs klubb må rett og slett tenke langsiktig og gi Terje Høili beskjed om at klubben ikke vil la seg dirigere av en kamp mellom to maktbastioner i Fredrikstad.
Hva er egentlig Høili`s argument for ikke å bygge på FMV denne gangen?
Sist han gikk ut i media og prøvde å påvirke avgjørelsen, så var argumentet at FMV alternativet ble for dyrt.
I følge alternativet som ble lagt fram av Værste a/s her om dagen skulle vel de økonomiske bekymringene være lagt helt døde.
Nei FFK!! Ikke la sponsorer bestemme og dirigere fremtiden til FFK, da er det bedre å si takk for samarbeide og finne en annen hovedsponsor. Det tror jeg klubben vil tjene på både kortsiktig og langsiktig.:ffk:
FFK på toppen i 2005
Jeg synes dette er latterlig og helt hodeløst av Terje Høili. Han sier blant annet at FMV folkene kun er opptatt av å tjene penger og det er da selvfølgelig ikke han.
Da sier det seg selv at det forslaget der man tjener penger er det forslaget man skal gå for.
Han sier at det er først nå når FFK er oppe at de har vist interesse. Hvor var Terje Høili for fem seks år siden?
Han var ikke en stor sponsor i FFK den gang.
Noen spørsmål til debatten:
Har vi råd til å ta med Terje Høili videre om vi har ambisjoner?
Gjør han kuvending snart igjen?
Er han uforutsigbar?
Er det pga at resultatene uteblir at han sier han vil trekke seg?
Er han gavmild når han får bestemme?
Vil han være den nye Røkke, da får han ta regningen også.
Hva sier Knut Torbjørn Eggen om Terjes nye utspill. Det skal nok bli interessant å følge opp!!!
Jeg tipper han er veldig oppgitt!!!!!
Maktkamp?
I tilfelle om hva:
Om hvor stadion skal ligge eller om hvem som skal tjene penger på :ffk:.
Derfor ett enkelt spørsmål til "gutta" på "Værste".
Har dere så hederlige og sportslige interesser, gi da :ffk: f.ks 3 millioner i sponsorpenger som :ffk: kan benytte slik de vil!
Uansett hvor stadion blir liggende.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"
Jeg ønsker ikke at FFK skal ha en hovedsponsor med så mye makt. Han bør respektere den avgjørelsen som blir tatt. Videre så sier han til FB at han vil det beste for klubben.. Om så er tilfelle så burde ikke beliggenheten til stadion være avgjørende for om han skal fortsette å stille som hovedsponser. Det sier seg selv at det er noe annet som ligger bak da...
Høili har gjort utrolig mye for klubben, og det skal FFK være takknemlig for, men det finnes da grenser for mye man skal bøye seg i støvet for en enkeltperson.
Penger er makt. Høili har penger, ergo har Høili makt, men jeg synes Høili burde brukt posisjonen sin på en annen måte.
Nei, denne uttalelsen synes jeg han kunne spart seg. Synes det blir helt feil at slike momenter blir dratt inn i saken og eventuelt påvirker avgjørelsen. FFK bør ta en avgjørelse på hva de mener er den beste stadion isolert sett. Ikke om en sponsor trekker seg, eller kommer til ved det ene eller andre alternativet.
Jeg tror Eggen har noen synspunkter på hvor mye/ lite en sponsor kan og skal være med å bestemme i slike avgjørelser.
Kan det være en grunn til at han sier at han ikke vil være i klubben når den nye stadion står klar?
Hvor mye bestemmer Rema 1000 i RBK, de gir jo det mange dobbelte av det Terje gjør.
Legger Hafslund seg opp i hvor Enga skal bygge sin stadion?
La Lyse seg opp i hvor Viking stadion ble bygget?
BYGG PÅ FMV!!!!!
Se det positive i dette. Kanskje ffk kommer til å sitte igjen med enda mere? Kanskje Værste strekker seg ENDA lenger og gir mer?
Rødt kort til den som betviler Høilis motiver. Terje er helt klart en som man SKAL lytte til; tross alt er det han som har fiksa oss inn i eliten. Han har jo endog sponset flybilletter for oss supportere... Skjerp dere!!
Stadion på FMV!
Det jeg mistenker er at her er det parallelle prosesser på gang. Snakker Høili egentlig for sin venn H. Forsberg? Er det Hennings interesser som ligger bak hele truselen? Dette signaliserer det som er FFKs hovedproblem. Hvem bestemmer??????????????
9 serie- og 10 cupmesterskap!!!!
- Han nevner parkering, men det går jo greit pr dags dato. Så hvorfor ikke framtiden (og vil det bli bedre om man velger Holmen???)
- Han nevner økonomien i prosjektet, men det er det jo Værste som garanterer!! FFK skal kun betale leie på dagens nivå i minst 20 år til, og sliter Værste med inntjeningen, så er det ikke FFKs problem. Hele poenget er jo at FFK ikke behøver å ta risiko.
- Han nevner at folkene bak FMV trenger en stadion for å øke verdien av området. Så klart ny infrastruktur og stadion øker verdien av områdene rundt. Men hva gjør nå det? Det kan vell FFK drite i, så lenge vi er sikret et topp moderne stadion til en billig penge. Er Høili missfornøyd med at han ikke er "inne" i Værste???
Argumentene for å ha ny stadion på Holmen blir da tydeligvis i følge Høili:
- Ingen parkeringsproblemer.
- Leie av annlegget blir billigere enn i dag.
- Ingen rundt stadion skal få lov til å tjene penger på at området blir oppgradert og forskjønnet...
- Trinnvis utbygging gjør ikke stadion til en byggeplass i årene som kommer...
Jeg kan IKKE forstå at Høili tenker på klubbens beste i denne saken. Da må det komme langt sterkere argumenter på bordet.
(faenihelveteatdettemåttekommenå)
Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad
9 serie- og 10 cupmesterskap!!!!
;-)
Høili må gå i seg selv her, og stikke fingern i jorda og allt det der. Han har vært en super støttespiller så langt. Hvis det er riktig gjengitt i f-b har han fått en solid stripe i den røde og hvite lakken!
Frode
- FFK nr. 7 i tippeligan 05
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914