Hvor blir det av pengene?
Det vanlige problemet til de fleste klubber er at de ikke har penger nok. Problemet vårt er ikke at vi ikke har penger, men at de brukes helt feil!
---------------------------
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Snæbbuss-aristokrat #78
Ble medlem: 10 des 03
Lagt til: 24 mai 04, 02:40
Endret: 24 mai 04, 02:45
Lenge leve "hjørnet"!
Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.
DEt ser ut som om vi får valuta for pengene våre. Man kan begynne å lure når man da skal spare seg til fant på spillerlønninger , når det btukes så mye på administrasjon.
Snæbbussaristokrat 1
Ble medlem: 15 feb 04
Lagt til: 24 mai 04, 09:46
Endret: 24 mai 04, 09:49
Når det er sagt, så var det nok en strek i regningen at Kallio var skadet og at man måtte vente med ham, han hadde vi absolutt trengt.
Det er aldri bra for et lag å skifte alt for mange spillere på en gang. Man må også gi de spillerne man har sjansen til å bevise at de er gode nok, for så å luke vekk å fylle på med bedre spillere etterhvert. Da har de spillerne kun seg selv å takke dersom de "faller igjennom".
Det er ikke bra for en spiller som satser maximalt og som selv mener han er god nok, å se at en ny spiller blir handlet inn uten at han selv har fått en reel sjanse.
Slik KTE og Harry har gjort det i år når det gjelder nye spillere er modig. Men jeg tror det vil lønne seg til sist, fordi han nå vil ha en god sammensveiset spillergruppe som gir alt for hverandre, selv om det kommer 3-4 nye til sommeren.:ffk:
FFK på toppen i 2005
Vi er med andre ord ikke så stinn av gryn som så mange vil ha det til. Ja vi har litt penger, men ikke så mye at vi kan hente stjernespiller på stjernespiller, da måtte i så fall Høili og Forsberg sprette lommeboka.
Jeg tror også at det var lurt å ikke hente inn spillere som krevde for mye lønn. Da ville kanskje spillergruppa reagert, hvis vedkommende som kom ikke var så mye bedre enn de når man så på lønna. Da ville kanskje andre spillere på laget kreve høyere lønn, når de så at FFK kunne gi spillerne mer.
Og det er vel viktigere å få spillere som vil spille fotball enn spillere som vil tjene penger? Og selv om vi sikkert hadde hatt godt av Petter Furuseth Olsen nå, så er det ikke sikkert at klubben hadde klart seg i TL for det, og det er dumt å sitte med flere "stjernespillere" med Tippeligalønn, når man spiller i førstedivisjon, hvor inntektene er mye mindre. Kanskje måtte vi ha solgt de med høyest lønn, og da hadde de i hvert fall ikke vært noen lønnsom investering, for vi hadde sikkert ikke fått igjen mye for de.
Men når det gjelder kritikk til Eggen og Hansen angående jobben deres. Vil tro samtlige har full respekt for det de gjør for klubben, det gjelder også spillerne. Men det var også ledelsen som har kommet med mange av de forventningene vi skuffet ser ikke er innfridd nå. Det er de som hele tiden har sagt at de skal hente inn kvalitetsspillere. Noen av de nevnte var sikkert PR-stunt, men når Eggen sikkert har nevnet 10 gode navn i løpet av vinteren, og ingen av de kommer, så har de litt på en måte gravd sin egen grav for supporterne.
Vi skal ikke forvente at spillerne skal gjøre en prikkfri jobb hver gang. Jeg syns at det er utrolig bra at vi har Jørgen Pettersen på laget. Han er ung, han er lokal, og han har utvilsomt talent. At han gjør en feil i ny og ne gjør han bare menneskelig. Selv Cannavaro, Samuel, Ayala og Nesta gjør sine feil innimellom, for å nevne noen.
Det jeg personlig reagerer på er innsatsen. Det ser nesten ut som litt motgang i en kamp er alt for at de skal gi opp litt, og ikke fortsette å kjøre på 100 prosent. Det bør vi kunne forvente av i hvert fall de profesjonelle spillerne på laget. En arbeidsgiver bør kunne forlange 100 % av sine ansatte.
Når det er sagt, vil vi vel samtlige her inne i hvert fall støtte FFK uansett. For selv om vi ligger i bunnen av Tippeligaen, så har de 8 første kampene vært mer morsomt enn 10 år i andre divisjon tilsammen, lekkende forsvar eller ikke.
Sesongen 2005 tar vi storeslem!
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
".
Det er ikke bra for en spiller som satser maximalt og som selv mener han er god nok, å se at en ny spiller blir handlet inn uten at han selv har fått en reel sjanse.
Det er en feil oppfatning. Det skal være kamp om hver plass på laget og at det kommer nye inn i spillergruppen, styrker laget ved at de utfordrer hverandre - og du vil se at maximalt er et stykke videre.
Selvfølgelig skal det være kamp om plassene. Det blir det nå når vi forhåpentlig får 3-4 nye til sommeren.
FFK på toppen i 2005
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Jeg har hele tiden hevdet at klubben gjorde rett når man ville vente til sommeren med flere forsterkninger, det står jeg på enda.
Da er vi klart uenige. Vi vant knapt en eneste treningskamp og tegnene var tydelige nok allerede da. Sesongen startet 12. april og poengene fordeles fra første serierunde, ikke fra sommeren hvor overgangsvinduet åpner. Greit nok at ledelsen gamblet, men jeg syntes det var feil da - og mener fortsatt at det er feil. Det er etter mitt syn naivt og dumt å gå til seriestart uten å forsterke betydelig som nyopprykket lag. Jada, vi kjøpte noen spillere, men hvilke av dem har vist seg som gode nok? Bare Koskela. Det hjelpet lite å håpe at "den og den slår til etterhvert" fordi at poengene utkjempes her og nå. Tippeligaen spilles i to omganger, da holder det ikke at laget er "godt nok" bare på høstsesongen. Og da må man ha et mannskap som er godt nok gjennom hele sesongen. Skader og suspensjoner vil alltid komme i løpet av en sesong. Da må man ha gode nok spillere til å steppe inn. Man må være ganske "blind" for å ikke å se at her har ledelsen bommet ganske stygt. Vi er rett og slett ikke gode nok og har plukket bare fem av 24 mulige poeng. Jada, vi har hatt dommeravgjørelser mot oss, men det får vi ikke gjort noe med.
Jeg er stygt redd for at eventuelle forsterkninger i juli kan komme for sent med tanke på å redde plassen.
Men for all del; jeg vil håpe, drømme og ønske at den sviende magefølelsen min nå er helt feil.
(Buer har ikke spillt en kamp enda....)
Frode
- FFK nr. 7 i tippeligan 05
Det handler om å ha de rette spillerne, ikke sant?
Det blir "ufint" å trekke fram enkeltspillere, men det er vel tydelig for alle som har sett kampene våre at vi ikke har særlig mange spillere med god fysikk, for eksempel?
VI begynner stygt å ligne Start for 2 sesonger siden.
Ham Kam har fyllt på med en klassespiller i angrep og en i forsvar og Buer J.
Opprinnelig postet av tomroar
VI begynner stygt å ligne Start for 2 sesonger siden.
Roger Risholt uttalte etter sesongen i fjor at dette FFK-laget var dårligere enn det START-laget han kvalifiserte seg med og at forsterkninger måtte til. Han ville faktisk ikke skrive på ny FFK-kontrakt før dette var garantert. Nå gjorde han det allikevel og ble sansynligvis "lurt" av stor ord og liten handling.
Det er en ledelse i FFK som ikke har taklet overgangen fra 2 - 1 og så direkte til TL. For penger har det vært nok av. Det virker som at spillerne gjør så godt de kan og vel så det - selv om det blir dårlig med poeng.
Opprinnelig postet av tomroar
Forde, har du ikke fult med i timen.
Ham Kam har fyllt på med en klassespiller i angrep og en i forsvar og Buer J.
...og FFK har fyllt på med 5 "klassespillere"....
Likevel er de mye bedre enn oss...
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Må si jeg nesten er sjokert hvis tallene stemmer. Greit nok at de har økt bemanningen i administrasjonen, men dette burda da ikke utgjøre så mye av budsjettet. Hvor er det pengene går?
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914