Husk meg
Brukernavn
Passord

Det nærmer seg dagen da mange skal unnskylde seg ovenfor Constanza

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til: 21 mai 04, 12:56
Molde og Viking har 3 poeng mer enn oss, Brann og Stabæk har 2 poeng mer, Lillestrøm har ett poeng mer, Sogndal har like mange poeng. Vi har putta to mål på HamKam og 2 på Vålerenga som er de mest gjerrige laga i TL sålangt. Om FFK hadde gravd dypt i lomma og kjøpt 3-4 spillere fra disse lagene, spillere som har fast plass på sine lag ville alle blitt kalt storfisker på forumet her og en del hadde vært fornøyd. Kanskje kunne vi ha 1-3 poeng mer enn nå.

Jeg mener FFK har gjort rett i å ikke bla opp for mye uten å vite hvordan vi faktisk stod i forhold til TL. Det var viktig av økonomiske grunner selv om det var å satse. Vi vet nå hvor vi står, vi vet vi har en bra midtbane og et bra angrep og vi vet at vi trenger forsterkninger i forsvar. Alt handler om samhandling, det nytter ikke å kjøpe Enerly og Olsen og tro at alt skal gå bra.

Hva gjelder tips så er det egentlig bare dumt å tipse så nøye. Man kan både være realist og supporter og heller tippe FFK på den nedre halvdel.

---------------------------

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!

pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 21 mai 04, 13:03
Aldri i livet om jeg gratulerer ellere unnskylder meg ovenfor en som tipper laget mitt ned i dritten. Uansett hvor mye du støtter et lag eller ei, så stiller man seg i ryggen for sitt eget. Det gjør man ikke ved å tippe de rett ned igjen. Jeg respekterer andres meninger, men jeg støtter de ikke av den grunn. Vi får se når sesongen er over, da tror og håper jeg at vi fortsatt er oppe blandt de store! Jeg står fortsatt for sitatet mitt under !

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"

LaJo

Juniorspiller
Ble medlem: 01 mar 04

Lagt til: 21 mai 04, 13:05
Opprinnelig postet av tomroar
vi kan være hektet av i løpet av tre kamper, er det så vanskelig å skjønne

Vi kan også ha 9 poeng til, er det så vanskelig å skjønne.

Hattrick.org- Ett vanvittig artig fotballmanager spill!!

LaJo

Juniorspiller
Ble medlem: 01 mar 04

Lagt til: 21 mai 04, 13:06
Opprinnelig postet av tomroar
vi kan være hektet av i løpet av tre kamper, er det så vanskelig å skjønne

Hattrick.org- Ett vanvittig artig fotballmanager spill!!

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03

Lagt til: 21 mai 04, 13:09
Tror nok ikke tomroar skjønner det. Største pessimisten her. Hvis han er FFK supporter i det hele tatt.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 21 mai 04, 13:13
Endret: 21 mai 04, 13:16
Opprinnelig postet av pss
Jeg respekterer andres meninger, men jeg støtter de ikke av den grunn. Vi får se når sesongen er over, da tror og håper jeg at vi fortsatt er oppe blandt de store! Jeg står fortsatt for sitatet mitt under !

Jeg har sitert deg på dette i en annen tråd også, men den svarte du aldri på. Men her kommer du altså igjen. Du snakker så fint om respekt og at du respekterer de som har egne meninger og argumenterer for de. Da spør jeg: hva har den patetiske signaturen din med respekt å gjøre? Liker du å heve deg over andre supportere? Synes signaturen din er ganske respektløs, paradoksalt fra en person som sier han respekterer andre sine meninger (men i praksis ikke klarer gjennomføre det) Dobbelmoralisme lang vei.

Ellers så bryr jeg meg fint lite nå om hva folk måtte mene om dette. Det er et tilbakelagt stadium, og jeg står selvsagt fullt og helt for hva jeg skrev i den tabelltips-serien min. Følte jeg argumenterte ganske bra for de fleste lagene der, og da kom FFK dessverre ut som det 13. dårligste. Sånn var det, og sånn er det.

At pss hevder han er en bedre supporter enn meg får jeg leve meg. Jeg vet best ved meg selv hvor hjertet ligger. Var du på stadion i betydningsløse kamper midt på 90-tallet i regnvær og vind sammen med 150 andre mennesker og støttet FFK, pss?

Og du skriver at du tror vi er oppe blant de store når sesongen er over!?! Hallo... Verden kaller? Det er vel gjerne slike naive folk som lever i sin egen drømmeverden og ikke er forberedt på noen nedturer, som når nedturen er et faktum (ja, nedturer vil komme) ikke vil klare å takle det. Vi andre er forberedt, for vi vet hva dette går ut på. Og vi er der - i medgang OG motgang!

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 21 mai 04, 13:17
Endret: 21 mai 04, 13:19
ang årets sesong, må jeg bare innrømme at jeg er pessimist.
Vanlig vis før hver sesong, også alle de sesongene i 2. div når jeg omtrent var alene på
hovedtribunen var jeg optimistisk med tanke på at vi skulle gjøre en bra sesong ( opprykk som resultat)
Med tanke på hva som skjedde før sesongen og hva vi fikk av forsterkninger, er det vel ikke så unaturlig å bli en smule
pessimistisk.
Har sagt det tidligere at jeg håper jeg og alle de andre som tippet FFK ned, tar feil.
DEt skjer ikke uten betydelige forsterkninger.
Uavhengig av resultatet av årets sesong vil jeg gå på i min 31. sesong som fast Stadion gjest neste sesong

tomroar

Landslagsspiller

Lagt til: 21 mai 04, 13:33
glemte en ting ang hvor stor pessimist jeg er, på opprykksfesten i fjor høst etter å ha hørt diverse personer si at nå skal det satses, begynnte veddemålene for sesongen som skulle komme,
det første veddemålet er garantert tapt, 1 kasse øl på at vi får 3. plass eller bedre.

har flere veddemål , men taper også dette,

ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03

Lagt til: 21 mai 04, 13:33
Så deilig det er med litt temperatur og friske meninger!
Kunne gjerne ha sitert Costanza og tomroar i det vide og brede her, men lar det være. Det kan nesten virke som at opprykksrusen satt litt vel lenge i hos ledelsen, og at mange supportere fremdeles er i opprykksteltet på Dampskipsbrygga.
Nei, jeg maler ikke fanden på veggen, men enkle faktum: vi forsterket ikke nok. Enkelt og greit. Det handler ikke om antall innkjøpte spillere, men at de man har i laget er gode nok. Både førsteelleveren og på benken. Skader og suspensjoner vil garantert komme, som vi har fått merke med Trondsen.

Marginer? Både ja og nei. Men det er for enkelt. Det handler om "taktisk-tekniske" ferdigheter som senior Eggen så elegant kaller det. Når Ham-Kam keeperen redder rett før pause er det fordi keeperen utfører en god redning. Markus hadde jo "hele" målet åpent.

Dårlige dommer? Jada, vi har blitt snytt for endel avgjørelser som burde gått vår vei. Men; dommeren får vi ikke gjort noe med! Uansett om han/hun spiller poker med de røde og gule kortene så kan vi ikke gjøre noe med det. Men det spillerne KAN gjøre noe med er deres egne prestasjoner. Derfor blir det litt "både-og" ved Sogndals andre mål. Javisst skal dommeren blåse av, men ingen FFK-spillere vinner duellen om ballen. Koakou får faktisk uforstyrret stå alene og skyte to ganger. Samtlige seks baklengsmål de siste to kampene har vært gavepakker. DET handler ikke om marginer, uflaks, dårlig dommer og så videre, men rett og slett udyktighet. Lik det eller ikke.

stenhard

A-lagspiller

Lagt til: 21 mai 04, 13:36
Er så lei av å høre om de som har vært på stadion helt alene opp i gjennom åra. Hva skulle jeg ha gjordt der? Glenn Rostad var trener. Glenn Rostad!!!!
Til Constanza. Må du kommentere signaturen til pss ved en hver anledning? Synes det var ett merkelig tips av deg. Hadde ikke klart det engang. Jeg er deppa etter kampen og dagen etter. I morgen tror jeg på seier mot Stabæk. Klarer ikke å la være. Klarer ikke tenke tanken på tap engang. Blir irritert på de som tipper på tippekonkuranssen tap til Fredrikstad. Skjønner ikke hvordan det er mulig. Du reiser ikke til Hamar og tror FFK taper før de har spilt. Da forstår jeg ikke hvorfor de drar. Det er jo sinnsykt frustrende å se de tape. Er helt nede i kjelleren etterpå.
Ingenting er avgjordt og vi har i hvertfall ikke rykka ned ennå. Noe jeg tror 100% at vi ikke kommer til å gjøre.

Skjønner du ikke at den signaturen står der for å irritere deg? Hensikten oppnådd.

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 21 mai 04, 13:52
Endret: 21 mai 04, 13:53
Opprinnelig postet av stenhard
Er så lei av å høre om de som har vært på stadion helt alene opp i gjennom åra. Hva skulle jeg ha gjordt der? Glenn Rostad var trener. Glenn Rostad!!!!
Ja, en god supporter snur ryggen til laget fordi man ikke liker treneren... Likte hverken Alf Gustafsen eller Glenn Rostad, men jeg elsket jo FFK!

Til Constanza. Må du kommentere signaturen til pss ved en hver anledning?

Jeg har gjort det én gang før. For et par dager siden, og da fikk jeg ikke svar når jeg konfronterte ham med det. Derfor trakk jeg det opp igjen når, når pss på nytt kommer med sin dobbelmoralisme.

Synes det var ett merkelig tips av deg. Hadde ikke klart det engang. Jeg er deppa etter kampen og dagen etter. I morgen tror jeg på seier mot Stabæk. Klarer ikke å la være. Klarer ikke tenke tanken på tap engang. Blir irritert på de som tipper på tippekonkuranssen tap til Fredrikstad. Skjønner ikke hvordan det er mulig.

At noen klarer å koble ut det emosjonelle og vurdere ting litt kritisk og rasjonelt må du nesten leve med. Hva er morsomt med å bare være blåøyd? Men folk er ulike. Jeg har ingen problemer med å se folk tippe at FFK vinner kamper mot LSK eller RBK. Men å tippe gjør jeg hvertfall selv alltid med hjernen.

Du reiser ikke til Hamar og tror FFK taper før de har spilt.

Årsaken til at jeg ikke dro til Hamar var at jeg avslutter en bachelorgrad ved universitetet i vår med semesteroppgave og omfattende eksamen om et par dager. Og at jeg tror FFK evt. taper, betyr ikke at jeg ikke har håp om seier, vet du! Til orientering hadde jeg faktisk U på oddsen i denne kampen. Og jeg tipper som sagt med hjernen.

Ingenting er avgjordt og vi har i hvertfall ikke rykka ned ennå. Noe jeg tror 100% at vi ikke kommer til å gjøre.

Du har riktig i at ingenting er avgjort. Heldigvis. Men det ser jo ikke bra ut. Hvis jeg er rasjonell, noe jeg liker å være, så kan jeg umulig si at jeg tror vi overlever. Men jeg håper derimot vi gjør det!

Skjønner du ikke at den signaturen står der for å irritere deg? Hensikten oppnådd.

Joda. Jeg forstod tidlig hensikten og ønsket ikke å kommentere den heller. Men så klarer pss å stå så til de grader lagelig til for hugg, og da måtte jeg bare. Personlig har jeg lite til overs for sånn "heve seg over andre supportere"-barnehagementalitet. Så var det sagt også.

Til slutt vil jeg si at jeg absolutt ikke krever noen unnskyldning fra noen som helst.

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til: 21 mai 04, 14:01
Først – takk til alle som er med og debatterer her idag for det er lite stoff om FFK om dagen grunnet streiken.

Nå synes jeg enkelte skal dempe tonen litt her. Temperatur er bra, men også saklighet.
Realisme var å tippe at FFK skulle slite (nypopprykket fra 2 div på 2 år, få kjente navn, dårlige treningskampene). Kort sagt viste vi lite om hvordan FFK lå an iforhold til andre lag og statistikk forteller oss at vi ville slite. Det er ingen av oss som sier de håper FFK ned. Å være supporter handler ikke om fornuft og det å tippe utfallet av kamper og sesongen har ingen ting med å være supporter å gjøre.

Å være supporter er å støtte opp så mye man kan i forhold til sin situasjon. En som har 3 barn og for karret seg til 3-4 kamper iløpet av året er like stor supporter som en som har sett alt siden mai 45.

Det er helt feil å hardt kritisere den ledelsen, Eggen inklusive, som har tatt FFK fra 2 til TL på 2 år å kalle dem udugelige og inkompetente. Jeg er ikke så sikker på at vi ikke forsterket nok utifra utgangspunktet fordi vi ikke visste hvor vi var svake i forhold til TL. Mange vil ha Enerly, men er det han vi trenger når det er forsvaret som feiler?

Tabellen lyver ikke den, men hvis vi ser litt bak resulatene er ikke FFK så håpløst og fortapt langt bak som enkelte mener. Jeg vil heller at FFK skal klare seg med et nødskrik med økonomien i behold enn å sikre en 5-6 plass ved å kjøpe 3-4 dyre klassespillere.

Nå er det åpenlyst hvor FFK sliter, det var det ikke for 2 måneder siden. Jeg har troa både på at vi får forsterkninger i forsvar, jeg har troa på at Ringberg er igang, og jeg har troa på at FFK også befinner seg i TL neste sesong. Men jeg er gangske sikker på at det blir hardt og at det blir flere sure tap.

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!

stenhard

A-lagspiller

Lagt til: 21 mai 04, 14:05
Til Constanza. Er det ikke nettopp det du gjør til enhver tid. Hever deg over andre. "Årsaken til at jeg ikke dro til Hamar var at jeg avslutter en bachelorgrad ved universitetet i vår med semesteroppgave og omfattende eksamen om et par dager. " Det Betyr vel egentlig at du er sannsyligvis så mye smartere enn meg at jeg kan holde kjeft. "Og jeg tipper som sagt med hjernen." Her får du det fram igjen, smartere enn de fleste. "Men å tippe gjør jeg hvertfall selv alltid med hjernen." Du er kjempesmart, vi skjønner det nå.
Synes personlig at du hever deg over de fleste her inne ganske ofte. Vi andre som er mindre viktige med mindre viktige liv hadde jo all anledning til å dra til Hamar.

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 21 mai 04, 14:10
Eh... Du lurte på hvorfor jeg ikke var på Hamar og indirekte konkluderte med at det var fordi jeg regnet med tap. Da er det vel ganske naturlig at jeg kommer med begrunnelsen for hvorfor jeg ikke var der. For jeg ville veldig gjerne ha vært der, og ville også tatt turen om jeg hadde hatt muligheten.

Og det er langt fra ensbetydende med å være smart at man tipper med hjernen. Det er faktisk smartere å tippe med hjernen enn hjertet uavhengig av hvor smart du er... Men du må forstå at folk har ulike innfalsvinkler og opplever fotballen forskjellig. Der og da, midt i kampene styres jeg av det emosjonelle, men når kampene er over og før kampene er startet, så lar jeg som regel det rasjonelle ta over.

Men nå skal jeg gjøre andre ting litt...

:ffk:

tomroar

Landslagsspiller

Lagt til: 21 mai 04, 14:11
tror at du må ha mindreverdighetskomplekser
Constanza må vel få lov til å informere om årsaken til at han ikek kunen være med til Hamar
Han hever seg vel ikke over alle andre av den grunn. Han viser bare at han i tillegg til å være supporter også tar ansvar for å sluttføre det han har begynt med av studier.
Jeg vil si det står respekt av at han og de andre som organiserer denne siden klarer å gjøre det ved siden av studier og med begrensede midler

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 21 mai 04, 14:12
Endret: 21 mai 04, 14:14
Ufattelig teit og idiotisk innlegg, Stenhard. På nippet til at jeg slettet det på flekken. Hvordan klarer du å skrive noe slikt?

1) Costanza sier at han ikke var i Hamar FORDI HAN HAR EKSAMEN! Hva har det med å være smart å gjøre?

2) Han sier at han tipper med hjernen, og IKKE HJERTET! Hva har det med å være smart å gjøre?! Når du vil vinne penger så tipper du ikke 10-0 og seier til FFK i en kamp mot Real Madrid! Det skjønner vel du også? _DET_ vil si å tippe med hjernen, IKKE

Dette har INGENTING med intelligens og smarthet å gjøre! Skjerpings! Diskuter sak, og ikke person. Første advarsel, neste gang er det rett ut.

Nå ble jeg faktisk irritert her!

Jeg avtjener verneplikten i England som NATO offiser nå, og er dermed ikke på kampene hjemme i Norge. Betyr det dermed at jeg "hever meg over alle andre supportere" som ikke avtjener verneplikten?

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

janrafn

Juniorspiller

Ble medlem: 27 aug 03

Lagt til: 21 mai 04, 14:14
Dere somfølger med på fotball-nett rundt omkring bør vite at Costanza er en meget habil tipper, med bakgrunn for egen analyse. Men dere får vel håpe han tar feil denne gang...

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 21 mai 04, 14:22
Denne tråden synes jeg begynner å ta av, stenhard vær fornuftig, og Holters og Costanza, er man med på leken får man tåle steken..

stenhard

A-lagspiller

Lagt til: 21 mai 04, 14:26
Har jeg i det hele tatt lurt på hvorfor Costanza ikke var på Hamar? Har jeg vel ikke. Det var generelt ment.
Har aldri klart å tippe med hjernen, sånn er det bare. Aldri vunnet ett rødt øre på tipping heller.
Blir ikke det her litt gutta boys mot meg. Han siterer alt jeg har skrevet og forventer ikke noe svar tilbake da eller? Synd at du ble irritert Holters.
Det her var altså så ille at det nesten ble sensurert og direkte rødt kort. Kjempekult å ha det hengende over seg. Og til opplysning, så ble jeg også irritert.
Skalla i taket. Trodde det var litt høyere.

theodora

A-lagspiller

Ble medlem: 19 apr 04

Lagt til: 21 mai 04, 14:28
Det er ikke snakk om å tåle steken. Men selv på nett så må man kunne vise litt vett.
Personangrep er overhode ikke akseptert!!
Og her har det gått over stokk og stein.

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914