Nye spillere til sommeren
"- Vi skal være aggressive på spillermarkedet i sommer, og vi ønsker både Dagfinn Enerly og Toni Kallio. I tillegg ser vi på flere andre, men jeg ønsker ikke å kommentere flere navn, avslutter FFKs sportslige administrative leder."
Dette høres betryggende ut. VI RØKKÆR ALDRI NED!!!
---------------------------
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Opprinnelig postet av ajg
VI RØKKÆR ALDRI NED!!!
DEILIG!!! :)
Jeg håper derimot, og tror, at Høili og co ikke sitter på gjerdet, for de har vel liten interesse av at klubben de har skjøtet inn mye penger i skal rykke ned. Vil tro de er villige til å satse en god del på at FFK blir værende i Tippeligaen, han kan jo ikke gi seg nå, nå som målet nesten er nådd...
Sesongen 2005 tar vi storeslem!
Snæbbussaristokrat 1
Ble medlem: 15 feb 04
Lagt til: 21 mai 04, 01:19
Endret: 21 mai 04, 01:21
Kallio er desidert den vi har mest bruk for av de to. Ser for meg Kallio som midtstopper sammen med Tor, hvis vi skal spille 4-4-2, og venstreback ved 3-5-2.
Neste prioritet må være en god venstreback i tillegg.
Stian må spille venstre ving og ikke back, det må bli konklusjonen etter dagens kamp.
Neste prioritet må være en rask stor spiss, da vil Ringberg også få det lettere. Er ikke så sikker på at Enerly er mannen vi trenger her, men hvis vi får Enerly, blir det nok ingen spiss i tillegg, tror jeg.
Det snakkes om Myggen. Dersom han blir helt frisk vil vi garantert få Norges beste midtbane.
Ser for meg f.eks denne lagoppstillingen: Da kan vi spille 3-5-2, fordi både Risholt, Koskela og Myggen vil bidra vesentlig defensivt også.
..................Sørlie/Rotevatn..............
Czwartek ..........Tor T. ...........Kallio
Enerly..Risholt..Myggen..Koskela..Stian
...........Brian West...Ringberg..........
Eller evt. at West og Enerly bytter plass.
:ffk:
FFK på toppen i 2005
Ut i fra det Harry Hansen sier, så høres det ut som at flere enn 2 spillere vil bli kjøpt til sommeren.
I forsvar trenger vi 2 nye: en stopper og en venstreback. Her er venstreback det klart viktigste og bør ha førsteprioritet. En ny stopper ved siden av Tor hadde også vært fint, men vi har tross alt Helland.
Dersom vi skal forsterke midtbanen må det bli en høyreving. De andre posisjonene er vi godt besatt på. På høyre har vi i utgangspunktet West, men han er mye skadet og ikke vet vi om han passer helt på den posisjonen. Kosso må spille sentralt.
På topp trenger vi en ny spiss som både er rask og sterk/god i lufta, som kan utfylle Ringberg.
Konklusjon:
1.prioritet: Venstreback
2.prioritet: Spiss
3.prioritet: Stopper
4.prioritet: Høyreving
Felles for alle de nye spillerne bør være at de skal være gode i lufta slik at vi slipper å ha hjerte i halsen hver gang vi har dødballer mot oss..
Er det noen som vet hvordan den skaden har utviklet seg etter det? Er han frisk nå, eller får vi nok en spiller som må stå over de fleste kampene pga skader/halvskader?
Vet ikke helt om vi trenger en spiss til, husk FFK har scoret tredje mest i serien, bare så synd at det renner inn bak.
Hattrick.org- Ett vanvittig artig fotballmanager spill!!
----------- Ringberg - Enerly -------------
Söderstierna - Myggen - Risholt - West
Venstreback - Kallio - Trondsen - Czwartek
-------------------- Sørlie ----------------
Vi hadde fått en utrolig bra midtbane, med Stierna som en liten driblefant på venstrekanten (Stian Johnsen kunne også passet der), Myggen med kreativitet og lure pasninger på midten, sammen med Risholt som gjør en defensiv jobb, Koskela for nok spilt en del han også i samme posisjon. Så har vi West på høyrekanten med raske løp og bra innlegg, blir han skadet flytter vi Enerly ned, og Brenne/Hornseth spiller spiss.
Så var det bare å drømme at vi får Myggen, at vi får Enerly, og gjerne et talent av en venstreback, som ikke nærmer seg slutten av karrieren med har tenkt å starte den i FFK, og som allerede er god ;)
PS, hvorfor havner smileyen midt i teksten jeg skriver hver gang?
Alternativet er innleieing av spillere, jeg tror vi skal se lang etter gode TL-spillere - risikoen for å spille i 1 div til neste år er stor -- ikke ut i fra vår vurdering, men spillerne tenker slik, det er ikke bare lønnen som teller. Det hadde vært enklere å fått nye spillere før sesongen startet,
- nyopprykket
- god økonomi
- profilert trener
Men, som jeg har skrevet tidligere, spillerne valgte ikke FFK pga forhåndsdømming i media og elendig prestering i vinter/vår.
Dersom Eggen sier at de skal ha flere spillere, som styrker laget, så tror jeg det kommer.
Hansen, og co hører jeg ikke en dritt på!!!
Disse orda fra "Harri`en".Har du ikke hørt lignende tidligere?
Egentlig er vel denne debatten så gammel at det har "grodd mosa" på den. Debatten om spillere, hvilke spillertyper og lagdeler som burde/måtte styrkes har vel vært "statisk" siden februar/mars.
D.v.s for de fleste, bortsett fra Bakken & co og kanskje "Harri`en" dersom dette er nytt for han at forsvaret ikke holder mål!
M.a.o ord gjør ikke så mange trygge, men handling må til.
Derfor kjære "Harri`en" dette med begrep og mening. Det er ikke først & fremat aggressivitet på spillermarkedet :ffk: trenger ( Det er det forsvaret som trenger). Det som trengs på spillermarkedet er AKTIVITET, kreativitet og gjerne nytenkning.
For de av dere som ser dette som bare ett nytt surt oppgulp, vil jeg berolige dere med å si at :ffk: vil bestandig være klubben i mitt hjerte.
Nesten fristet vil å sitere " gamle Bob Dylan" Forever young.
see yeah.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"
Dobbeltkommunikasjon er skadelig. Bør tas opp (KTE gjør det sikkert for meg ;-))
Opprinnelig postet av antidrillo
Trodde det var Alphaville som hadde den jeg...
Nesten fristet vil å sitere " gamle Bob Dylan" Forever young.
see yeah.
Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad
PS gamle Thr Band har også en glimrende versjon, så også på deres avskjedskonsert "The Last Waltz"
Slik er det med oss "gamle Elefanter" Vi mimrer om både musikk & fotball.
Håper bare vv ikke helt har forsteina / forvitra og blitt "fossiler":p:cool:
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden." " Evig eies kun et dårlig rykte"
We play with 2 stoppers and 3 spisses...
Nils Arne Eggen
Opprinnelig postet av LaJo
Etter de siste kampene så er jeg fristet til å si at vi trenger først og fremst 2 spillere bak, aller først en venstreback og en stopper. Så 1 høyreving.
Vet ikke helt om vi trenger en spiss til, husk FFK har scoret tredje mest i serien, bare så synd at det renner inn bak.
Kunne ikke ha sagt det bedre selv, LaJo
17 innslupne på 7 kamper = MER enn 2 mål i snitt pr.kamp. Nei, dette lover ikke godt!
Men jeg er likevel optimist :D:ffk:
**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**
skulle vist fløtte t råde, nær eggen.
Fredrikstad i TL:D:D
- vi er kommet for å bli!
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914