Husk meg
Brukernavn
Passord

Nye spillere til sommeren

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04

Lagt til: 21 mai 04, 20:11
For min del hadde det vært en drøm om Henning Berg hadde avsluttet karrieren i FFK. Der vet vi hva vi får, i tillegg til at han garantert ville holdt seg skadefri. Fyren har jo jernfysikk.
Derimot synes jeg det er både bortkastet tid å penger å prøve å få tak i Myggen og Ronny Johnsen. Klubben har ikke råd til at eventuelle forsterkninger blir skadet etter to kamper. Dessuten trenger vi ikke en spiller som er mer glad i å spille biljard og drikke øl, enn å spille fotball.
Uten å sette ut rykter, eller legge for mye i det, tror jeg FFK seriøst har to finske spillere i kikerten. To som faktisk er i byen akkurat nå.
I tillegg til Enerly og Kallio kan det jo bli bra det, hvis både Trondsen og West blir skadefri etterhvert.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 21 mai 04, 20:38
Endret: 21 mai 04, 20:45
Jeg mener FFK trenger følgende:

1. Prioritet: Midtstopper
2. Prioritet: Spiss
3. Prioritet: Venstreback

Som midtstopper: Kalio, Ronny Johnsen eller Henning Berg, (bare alternativer selvfølgeli)

Som Spiss: Dagfin Enerly eller Steffen Iversen.

Som Venstreback vet jeg ikke helt hvem jeg kunne ønske meg, Stian gjør en god jobb men synes han ville kommet mer til sin rett på venstre midtbane.

For dere som forstår finsk se her:
Toni Kallio

---------------------------

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 21 mai 04, 20:42
Nå var du snill FP, Stian gjør en middels jobb defensivt for å si det pent, og jeg lurer på hvordan vi skal få råd til å ansette disse stjernene, da tenker jeg på iversen, berg, johnsen, dyrt, men det er kanskje verdt det ?

jonny28

Juniorspiller
Ble medlem: 22 apr 03

Lagt til: 21 mai 04, 20:47
mange drømmer inn her ser jeg, bra man har de.

saken

Knøttespiller
Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 21 mai 04, 20:49
Hva med en spiller som Dan Eggen? Tror han kun hadde en 1-årskontrakt med Le Mans. Og klubben rykker vel med all sannsynlighet ned i løpet av helgen. Eggen vil vel ikke være den dyreste (lønnsmessig) å hente. Billigere enn Berg/Johnsen ihvertfall. Og han spiller nesten alltid bra. God på hodet er han også.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 21 mai 04, 20:49
Iversen kommer ikke hjem til Norge, så han er uaktuell. Har jo tilbud fra 1. Bundesliga, Premier League og 1. divisjon i England. Og når han ønsker å fortsetter i utlandet, så er den saken grei.

Henning Berg anser jeg også som utenkelig. Dessuten trenger vi en stopper med litt tempo. Berg er jo på samme nivå som Helland der. Ronny Johnsen fortsetter nok også i utlandet. Flere klubber har jo allerede vist interesse for ham og Norge er uaktuelt.

Angående Stian Johnsen så er han kanskje av de spillerne i FFK med størst potensiale, men det er på venstre MIDTBANE. Jeg synes det er utrolig synd at Eggen ikke velger å dyrke den spisskompetansen han har. Og ja, vi trenger en venstreback, men inntil videre mener jeg Vebjørn Hagen bør bekle den plassen. Han klarte seg bra mot Ham Kam.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Hubro7

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jun 03

Lagt til: 21 mai 04, 21:15
Hvis vi skal hente nye spillere vil det helt sikkert forsvinne noen også. Noen gode tips på hvem som bør forlate FFK skuta?

Slik FFK spiller nå så er det vel kun 1 spiller som kan være interessant og hente for andre klubber, nemlig Risholt. Rent spillemessig så bør selvfølgelig ikke Risholt forlate FFK, men hva kan han som spiller være verdt? Kan han bringe inn såpass mye kroner at vi kan forsterke med flere enn 2-3 andre spillere?
Hvis feks vi kan selge han for 5-7 mill kan vi få andre gode spillere. Blir tapet av Roger for stort hvis vi kan få inn en annen god, men ikke like god som Roger, midtbanespiller?

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 21 mai 04, 21:28
Vi får aldri i havet 5-7 millioner for Roger Risholt. Er nok mer snakk om 1-2, maks.

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03

Lagt til: 21 mai 04, 21:34
FFK selger ikke RR i den situasjonen vi er i nå. Han er var ener og den vi bygger laget rundt.

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 21 mai 04, 23:08
Endret: 21 mai 04, 23:11
Hvis vi får 1-2 millioner for Risholt, så bør vi definitivt ikke selge, for vi ga jo en mill for Brenne, og han er langt mindre viktig for laget enn Risholt, dessuten vil vi ikke finne en fullgod erstatter til samme pris, uansett hvor vi måtte lete.

Syns aldersnivå på spillerne som er nevnt begynner å bli faretruende høyt. Litt dumt å hente inn spillere som kanskje blir maks to sesonger, så må vi ut og lete igjen. Satser vi på noen yngre så kan vi ha en veldig god spiller på samme tid som vi måtte ha sett etter erstattere.

Greit med rutine, og at vi har noen gamlinger på laget, bare vi ikke blir slik som RBK hvor spillerne nesten bokstavelig går fra lærkule til rullator...

Hent inn kanskje en med erfaring, rutinen og som holder hodet kaldt. Men hent også spillere vi kan få glede av i mange år fremover. Vi satset på Risholt, og se hva han har blitt til nå, en av TL foreløpig største midtbanespillere. Flere av dem takk...

Er klar over at jeg selv tok med Enerly og Myggen på laget mitt, men siden Myggen muligens er en gave, så regner vi ikke med han ;)

Sesongen 2005 tar vi storeslem!

ximo

Juniorspiller

Ble medlem: 23 jun 03

Lagt til: 22 mai 04, 01:23
Endret: 22 mai 04, 01:24
Vil bare si at Myggen hadde vært sinnsykt rått å ha på midtbanen, så lenge han hadde holdt seg skadefri.. husk at København måtte la han gå fordi han var for mye skadet. Det lover ikke godt.. Ellers vil jeg foretrekke yngre spillere - enn gamle stjerner som kan hjelpe oss over vintern, men som får leddgikt og forsvinner til våren.

"jeg bor i moss nå, og bor i moss neste år. og jeg skal pendle til fredrikstad også neste år!" -KTE (og ximo), 2004

magge

Juniorspiller
Ble medlem: 21 mai 04

Lagt til: 22 mai 04, 13:18
Mener laget trenger fart bakover. Hører oxo at Tore P ligger i hardtrening.:D
Hadde ikke vært ille med et comback av stor p vel??

Fredrikstad i TL:D:D

- vi er kommet for å bli!

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 22 mai 04, 16:26
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
For dere som forstår finsk se her:
Toni Kallio

Står ikke så mye fornuftig der... Ikke om skadesituasjonen i alle fall.

Høyde: 194 cm
vekt: 84 kg
tidligere lag: TPV
sesonger i HJK: 4
ligaspill: 105
ligamål: 16
landslagskamper: 9 a + 9 u
antall mål etellerannet: 7

posisjon: angrep
bruker: venstre fot
familie: kjæreste
skolegang: vgs, IT-teknikk/mekanikk no greier...

Ansvarlig redaktør

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 22 mai 04, 17:00
194 høy? Da bør han vel være god på hodet. Ser og han veier 84 kg. Jeg veier også nesten det, men er kun 180, er det jeg som er feit, eller han som er veik og pinglete da? :cool:

Sesongen 2005 tar vi storeslem!

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 22 mai 04, 17:21
Du som er feit :D

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

theodora

A-lagspiller

Ble medlem: 19 apr 04

Lagt til: 22 mai 04, 17:26
Holters:
Det jeg er mest imponert av er at du forstår finsk!
;)
Så nå har du offisiell status som oversetter.

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04

Lagt til: 22 mai 04, 17:31
Men er det noen her som vet åssen det går med Kallio? Ut fra det jeg greide å tolke på de finske sidene, så har han ikke spilt en eneste kamp. Ikke vært på benken engang.......

Noen som vet noe om det?
Hadde ikke FFKSupporter.net kontakt med broren? Har dere det enda?

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 22 mai 04, 19:09
Endret: 22 mai 04, 19:14
Opprinnelig postet av JJunior
Noen som vet noe om det?
Hadde ikke FFKSupporter.net kontakt med broren? Har dere det enda?

Vi hadde kontakt med ham ja, eller, han tok kontakt med oss, men jeg har ikke hørt noe fra ham på en god stund.

Hvis noen finner noen finske sider med flere nyheter om Kallio, så skrik ut! Jeg prøvde å lete i finske aviser og alt, men makan til dårlige nettsteder! Finnene kan virkelig ikke det greiene der...

Ser forresten ikke så lyst ut rundt Enerly

Ansvarlig redaktør

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 22 mai 04, 23:16
Enerly er vel ikke helt det FFK trenger akkurat nå, vel. Et fotballag kan aldri bli for sterkt offensivt, men tross alt er uttelling forbundet med ups&downs, stang-ut, stang-inn, osv... Vi trenger nok noen bakover som kan "minimere" behovet for scoringer framover...

Risholt tror jeg blir i FFK en stund, han har mye å takke Eggen for, og det virker som om han har engasjementet, og spillestilen som passer som hånd i hanske i FFK. En spiller som Roger hopper ikke over til den første og beste som kan tilby mer kroner.

Og hva med ikke fullt så lovende ei heller fullt så unge Tore P.? Han hadde vært en spiller å ha i troppen, virkelig. Det er jo i forsvaret spillere kan kompensere for mangel på hurtighet med forståelse og erfaring.

Myggen: Å påstå at Myggen er mer interessert i øl og biljard enn fotball er bare tull. Myggen elsker fotball, og spiller bedre i bakrus enn de aller fleste avholdsfolk i norsk fotball. Myggen er en spiller hvis spillestil passer FFK som knott i ost.

Vi trenger en stopper, fordi det er litt for tynt med tre stoppere i troppen, rett og slett. Sånn som jeg ser det trenger vi:
1) En stopper til, som er sterk på hodet
2) En skikkelig venstrebekk med hurtighet og utholdenhet

Hvis vi hadde fått på plass de to funksjonene der ville effekten forplante seg forover på banen. Mer overskudd i angrep osv. Stian er etter min mening en skikkelig venstre ving, han tør å utfordre, er løpsvillig, gode pasninger osv. Ble imponert på Briskeby i annen omgang, må jeg innrømme. Bare så synd høyrebekken til Ham-Kam ikke ble utvist, full av drittknep som han var.

seal_dm

A-lagspiller

Ble medlem: 03 mai 04

Lagt til: 22 mai 04, 23:39
Opprinnelig postet av Asgeir

Myggen: Å påstå at Myggen er mer interessert i øl og biljard enn fotball er bare tull. Myggen elsker fotball, og spiller bedre i bakrus enn de aller fleste avholdsfolk i norsk fotball.

Glem Myggen. Er ikke vits i å diskutere om det en gang. Han er uaktuell. Når han er i stand til å sjokkere liberale dansker med sitt alkoholkonsum, kan vi jo bare tenke oss overskriftene som vil florere i dette landet. Klubben har jo sponsorer å tenke på også.

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914