Husk meg
Brukernavn
Passord

Sogndal Kampen

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03

Lagt til: 18 mai 04, 11:06
Ja,ja - så er den tredje hjemmekampen unnagjort og FFK har tatt 2 poeng.

Etter å ha vært på alle 3 hjemmekampene, må jeg bare få lov til å si at det sportslige ikke står helt istil med rammen rundt kampene.

Sitter liksom med følelsen av at publikum i Fredrikstad fortjener noe mer enn det som bli vist. Ikke missforså. FFK har vært helt klart spillemssig på høyde både med RBK, VIF og Sogndal, men vi har fortsatt til gode å vinne.

Nå vil nok kanskje noen si at vi skulle hatt seier både mot RBK, VIF og Sogndal, men faktum er at vi har kun tatt 2 av 9 poeng hjemme, og det er ikke tilfeldig at vi ligger der vi ligger.

Sogndal var kampen FFK slulle vinne, men dengang ei.

Nå kommer da spørsmålet? Hvem skal vi vinne over? Jeg tror ikke at Stabæk, Lyn, Glimt, Tromsø, Viking, Ham-Kam eller Brann vil bli noe lettere enn Sogndal kampen - tvert imot.

Så hva skal da gjøres?

- Alle sier Sørlie har stått glimrende, men faktum er at FFk har sluppet inn mest mål av alle i TL.

- Forsvaret lider tydelig av at vi ikke har en leder i midtforsvaret og en for dårlig venstrebekk (defensivt vel og merke). Jeg tror Trondsen må returnere snarlig, samtidig som Jørgen må ta venstrebekk jobben.

- Midtbanen er for dårlig til å holde på ballen, og for mange risikopassninger slåes (Koskela og Brenne). Samtidig er ikke Søderstjerna i form. jeg tror Stian må brukes som Venstreflanke og West på høyre, med Risholt og Kosso i midten.

- Angrepet er og blir Ringberg/Brenne(ser ingen andre alternativer), og nå har jo Brenne åpnet målkonton også. Ringberg må kjøres høyere opp på banen, og løpene må komme bak ham. Det var mankovare på Sogndal kampen.

Oppsummeringsvis vil jeg si at selv om FFK kun har tatt 5 poeng, er jeg alikevel imponert over hvor fort laget har tilpasset seg tippeliga standard. Med unntak av Odd kampen, så har laget spillesmessig vært på høyde.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914