Husk meg
Brukernavn
Passord

Forumet

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

skruknott

Knøttespiller
Ble medlem: 30 apr 04
Innlegg: 27

Lagt til: 12 mai 04, 18:07
Sitter og leser med fornøyelse på ffksupporter.net`s forum, titt og ofte, og takker for at vi har denne siden. En ting jeg lurer på er hvorfor dissa siene så trege? bruker kun xdsl.. noen triks?

---------------------------

ære være plankeb........


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10065

Lagt til: 12 mai 04, 18:18
Enkelt og greit... Vi har vært så heldige å få sponset webhotell hos EUnet mot en rimelig grei månedsavgift. Dette gjør at vi trolig ikke ligger på verdens raskeste server, men ellers har ubegrenset tilgang til det meste. EUnet hoster f.eks VG.no.

Skulle vi betalt for å få disse sidene raske med den pågangen vi har, ville det kostet oss flere tusen kroner i måneden, og det har vi rett og slett ikke råd til.

Håper på forståelse for dette.

Det skal også nevnes at koden til forumet vil bli mer optimalisert ved neste nylansering av FFKSupporter.net, og trolig virke noe raskere.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


mygg

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 243

Lagt til: 12 mai 04, 18:51
Det man betaler for er vel båndbredden stort sett. EUnett setter sikkert ikke max båndbredde av til dere.

Men det finnes mange ISP`er der ute, har dere sjekka rundt over hva de forskjellige der ute tilbyr av båndbredde til hvilken pris?

I tillegg til kode kan man jo minimere mengden kB med gif`er etc. som skal hentes opp hver gang sidene hentes.

Tipper dere bruker en salig blanding av PHP og SQL opp mot en databaseserver. Det er en lur vei å gå det, hvis man koder bra og bruker rett type databaseserver.

Når lanseres neste versjon av ffksupporter.net ?

---------------------------

www.carlberner.no


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10065

Lagt til: 12 mai 04, 19:02
Vi har ubegrenset båndbredde. Husk, båndbredde betyr ingen for EUnet... De har landets beste linjer. Det finnes ikke en eneste ISP som kan gi oss bedre tilbud enn det EUNet gjør, i forhold til pris. Det er ikke båndbredden som setter begrensinger, men hastigheten på serveren. Utregningene tar litt for lang tid. Den forrige ISP`en vår skulle ha en vanvittig sum pr. måned for å fortsatt hoste siden vår.

Når det gjelder å minimere KB med gif`er etc, så blir det ikke like nødvendig på det nye designet. Det vil være html med divs og ren css (stylesheet), og det gjør at alle bildene kun blir lastet en eneste gang. Deretter blir alt hentet fra temporary internet files. Med et tabellbasert layout som dette må alt innholdet lastes hver gang.

Når det gjelder å kode bra, så er det nok få som er bedre til å kode der ute enn vår egen marle. Den skal han ha. ;)

Vi har lært av tidligere feil, så noen lanseringsdato kommer aldri. Pang, så har du designet der.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10065

Lagt til: 12 mai 04, 19:07
Steike, dere lurte meg! Nå brukte jeg mitt innlegg nr. 1000 til dette! Jeg som skulle spare det til seier mot Sogndal :(

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


skruknott

Knøttespiller
Ble medlem: 30 apr 04
Innlegg: 27

Lagt til: 12 mai 04, 21:29
var ikke ment som kjeft eller klaging til noen.. bare et spm:rolleyes:

---------------------------

ære være plankeb........


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10065

Lagt til: 12 mai 04, 23:03
Det er lov :)

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340