Robbie Russel
Vi kan jo alle tenke oss hvordan vi ville reagert hvis det skjedde mot en av våre spillere.
Selv om det ikke skal være rasistisk ment, så er det tv-bildene viser motbydelig og noe vi må ta avstand fra. Det gleder meg, og overrasker overhodet ikke, at vi er så samstemte i denne saken. Nok et bevis på at vi ER i ypperste klasse av fotballsupportere i Norge.
:ffk:
Ikke det at det har vært direkte rasisme fra oss, men jeg minnes da at jeg hørte apelyder mot Santos ?
Det ble kastet fotball etter linjedommeren fra feltet vårt, og ikke tror jeg noen ble tatt for det heller. Var vel ingen som anga hvem det var, så ikke selv hvem som kastet.
Fra Gressvik-tribunen ble det kastet kasterull(er) etter en eller annen RBK-spiller som skulle ta corner husker jeg ikke feil.
En høflig applaus til Russel kan jeg til nød gå med på, men når fløyta blåser så er det slutt på særbehandlingen.
---------------------------
Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !
Det som skjedde i Sogndal skal uansett ikke skje, uavhengig av hudfarge. Det er ikke bare rasisme, det er jo regelrett mobbing. Mangel på folkeskikk.
Hvis vi gir en ekstra honnør til Russel så har ikke det noe med å heie på Sogndal å gjøre. Det er kun å gi uttrykk for at vi alle vil mobbing og rassisme til livs. Vi bruker denne saken til å statuere et eksempel.
Det er kjempebra at Plankehaugen tar iniativ til dette! Legg ut kontonr til TIFO gruppa så skal jeg støtte med et lite bidrag til en fantastisk jobb dere gjør!
(Egentlig så burde vi vel klappa litt ekstra for dommeren også, for er det noen som blir hetset på en fotballbane generelt er det vel dommeren?)
Og til alle som gjerne vil bistå TIFO gruppa med midler , små el store ; her er konto nr :
5122.66.22822
:ffk::ffk::ffk:
mob. 99 10 44 58
er å treffe hele tiden ..
1 plass. 2005
Særlig viktig må det være for ham å få slik støtte siden dette er første kampen etter denne ydmykelsen.
Det kan ikke være lett for ham å gå inn på banen igjen.
Tør ikke tenke på hva jeg hadde gjort (følt) om noen hadde spyttet på meg???
Kjempe-initiativ å gi Robbie Russel en ekstra applaus til søndagen. :ffk:
ære være plankeb........
Blir skreket mye rart fra oss også...Noe som jeg ler godt av og andre ting som bare blir flaut
"Sov godt Kongo.." "æhh hold kjeft"
Det som er viktig hvis man hører at noen har tendenser til rasistiske tilrop er at alle som står i nærheten av vedkommende synder, griper tak i det med engang.
Rasisme på fotballbanene blir nok sikkert aldri helt borte, akkurat som det aldri blir helt borte i resten av samfunnet, men det er viktig å vise avsky.:ffk:
FFK på toppen i 2005
Jeg tror det er viktig at alle supportere står samlet om dette, og slår hardt ned på våre egne som går over streken. Vi må vel være så ærlige å innrømme at det finnes utskudd hos alle supporter-klubber, men ved å slå hardt ned på alle overtramp tror jeg vi kommer langt.
Og ingen i Sogndal har problemer med at når kampen starter er Robbie Russel en motspiller for dere på lik linje med alle andre;)
Har stor respekt for dere FFK-supportere etter dette, og ser frem til en hard og fair kamp 16.mai.
Lykke til !!
SIL-supporter
Da må vi gjøre det mot alle som blir mobbet runt i landet,tror sikker Basma ville bli glad..
Kommer til å bue mot han, som mot alle andre motstandere jeg..
Sorry men for meg er dem alle motstandere samme om man er hvit eller svart pen eller stygg!!
Ja, gjør det du...
FFK i tyyyyyyykkkkkt og tyyyyyyyynnnnnt
Dette gjelder jo egenlig ikke Robbie Russel, men en markering som viser at den slags oppførsel tolererer vi kke i Plankehaugen.
:confused:
FFK på toppen i 2005
Frode
- FFK nr. 7 i tippeligan 05
FLOTT gjort, mannen viser glimt av storhet. Hadde alle vært som han hadde det ikke vært krig i verden
Han kunne jo virkelig gjort livet surt for henne(ja det var fsktisk en kvinne)
Det er ofte gjengjeldelse som er roten til alt ondt...
link
**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**
Syng høyt, syng Vålerenga!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914