prate om nye spillere, eller kjøpe?
Jeg er lei av dette pratet om en "storfisk". Vi blir bare skuffet når det ikke blir noe av det. Da er det bedre å være stille, og heller satse på de som vi har.
Jeg tror vi trenger en stor midtstopper til sammen med Helland eller Trondsen. Vet ikke om Trondsen holder mål???
Jørgen Pettersen synes jeg er vel så god som Trondsen.
Kan vi trenge en større og sterkere midtbane spiller?
Det vi kan lære av Odd-kampen er det at det blir mål på skudd også!
Klarer de ikke å skyte fra 25 meter har de ingenting på en fotballbane å gjøre.
FFK måtte inn på 5 meteren før det ble avfyrt skudd.....
På tide at VI gjør noe?
I Skien samlet folket inn penger for å kjøpe Olivier Occean. Tror han ble kjøpt for 138 000. (Arrester meg om jeg tar feil!)
Og akkurat det har jo ikke vært dumt for ODD!
Dette har også blitt gjort i andre klubber. (også her i byen - Stjernen).
Er det pengene det står på for at vi skal få en spiller som kan heve laget????
Jeg blar gjerne opp noen hundre lapper om det blir "kronerulling".
Et lite regnestykke: 1000 personer betaler 100,- hver... Og det blir 100 000
Hadde kanskje vært en ide å oppretta en konto uansett for alle som vil gi noen kroner? Det måtte i tilfelle plankehaugen gjort.
Men igjen, jeg tror ikke det er der problemet ligger...
---------------------------
Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Det måtte jo eventuellt blitt sånn at PH hadde kjøpt en spiller, som de lånte ut til FFK, mot at FFK betaler lønna. Tror Klanen har gjort det en gang eller to.
Ærlig talt. Med så mye penger FFK drar inn i publikumsinntekter, bør de klare å kjøpe fri spillere selv. Det skylder de fansen.
Synes til og med det er hårreisende at PH SELV måtte kjøpe høytaler under fjorårssesongen.
FFK i tyyyyyyykkkkkt og tyyyyyyyynnnnnt
Nå er det jo ikke tid for kjøp før 1. juli. I beste fall kan det være tid for sondreringer, men det tror jeg H.H og KTE allerede er igang med.
At man ikke kjøpte flere forsterkninger før seriestart var jo også en kombinasjon av at man trodde spillematerialet var godt nok og at man ville bruke vårsesongen på å se hvor eventuellt behovet for forsterkninger var størst.
Uansett tror jeg klubben denne gangen vil holde kortene tettere til brystet og ikke gå ut "å love" noen storfisk, før det allerede er en realitet.:ffk:
FFK på toppen i 2005
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Uansett tror jeg klubben denne gangen vil holde kortene tettere til brystet og ikke gå ut "å love" noen storfisk, før det allerede er en realitet.
Jeg kommer ihvertfall ikke til å tro noe på det de sier før underskriften er en realitet... :p
+ litt flaks.
Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.
Hva er det for noen "storfisker" du vil ha?
Du skriver at du vil ikke tro på det før underskriften er en realitet.
Synes jeg kan lese i den setningen at du ikke er fornøyd med de forsterkningene vi har fått. Der er vi uenige.
Slik jeg vurderer det, så bør vi være veldig fornøyd med West og Koskela. Brenne og Hornseth har enda ikke slått helt til, men er store talenter som helt sikkert vil gjøre det veldig bra etterhvert.
Rotevatn vet vi lite om annet enn det KTE har sagt at han og Sørlie er nesten like gode. I tillegg har vi Mc Donald, Garro og Momo, som er veldig store talenter, som vi sikkert vil se mere til allerede til høsten.
Jeg er ikke enig i at FFK har gjort en dårlig jobb med forsterkninger, tvert imot har de ikke gått i fella ved å bare gå etter kjente navn.:ffk:
FFK på toppen i 2005
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Sier ikke at spillerne vi har hentet inn er dårlige, men jeg mener at det var feil spillertyper som ble hentet inn. Tror det ville vært viktigere med én virkelig kvalitetsspiller med bred erfaring fra dette nivået, snarere enn to-tre spillere med potensiale. Når man rykker opp, bør man de første årene tenke litt kortsiktig.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Dersom vi ligger over kvalikplass til ferien, forsterker med 2-3 spillere og får en sterk høstsesong, så tror jeg nok de fleste er enige i at klubbens disposisjoner har vært vellykkede.:ffk:
FFK på toppen i 2005
Men når det er sagt, en venstre back og en måltjuv av en spiss er alltid velkommne til Fredrikstad i sommer....
Frode
- FFK nr. 7 i tippeligan 05
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Til bjorn!!
Hva er det for noen "storfisker" du vil ha?
Du skriver at du vil ikke tro på det før underskriften er en realitet.
Synes jeg kan lese i den setningen at du ikke er fornøyd med de forsterkningene vi har fått.
Når man oppsummerer etter det fremtredende personer i FFK gikk ut med i media er jeg relativt skuffa ja, det blir rart om man er fornøyd etter de la lista så høyt.
Har ikke lyst til å legge ut om hva jeg syns om de vi har kjøpt, men kan si så mye som jeg føler en av de har innfridd, blir vel nesten feil å si det og når jeg ikke visste noe om han, han har overasket. :)
Det er ennå tidlig i sesongen, men jeg er enig med de som sier at vi burde henta noen med erfaring på dette nivået, ikke typer som kan slå igjennom, eller talenter, det er viktig å ha talenter også men ekstremt farlig å satse på det første sesongen i Tippeligaen, men dette er bare min mening :p
Og når det gjelder Trondsen så var han FFK spiller fra før, selv om han ble kjøpt så ser jeg ikke på det som en nyervervelse...
Synes dog både West og Koskela har innfridd.
Dersom vi får Kallio, en god spiss og en god venstreback (regner med at Kallio blir brukt som midtstopper), så blir vi sikkert alle fornøyd.:ffk:
FFK på toppen i 2005
Nå skal det sies at vi kunne fått en enda ENDA bedre offensiv midtbanespiller enn Koskela (som jeg ser på som en defensiv ballvinner). Det er en grunn til at Koskela spilte i Finland i en alder av 27 år. Eller en bedre spiller enn Simen Brenne. Eksempler: Gashi, Rune Buer Johansen, Koren, Kennedy, Mads Timm, osv.
En mer fullverdig spiss enn Hornseth. Eksempler: Daniel Fredheim Holm, Petter Furuseth Olsen, (hadde garantert scoret sikkert 10 mål).
En mer komplett spiller enn West, som foreløpig kun har vist ekstrem hurtighet.
Venstreback: Shane Stefanutto.
Stopper: Soma.
Og så videre... Eksemplene er uendelige på spillere som kan kalles storfisker. En spiller som Stefanutto eller Occean hadde ikke et stort navn, men har virkelig innfridd. Det er ikke kun FFK (virker som om noen tror det!) som ikke har gått i "fella" ved å gå etter store navn!
Slik jeg ser det, så er Koskela den som hever laget, ellers er vi ikke ekstremt nevneverdig forsterket. Hornseth, West og Brenne er alle mye som en skikkelig "storfisk" ville gjort.
Dette er vår første sesong i Tippeligaen, og da skal man være kyniske og tenke kortsiktig. Det viktigste er faktisk å overleve! Det burde kommet spillere som forsterket laget fra dag 1, men de har så å si uteblitt. Fredrikstad la lista ekstremt høyt, og da må det være lov for oss som supportere å være litt skuffet. Jeg tipper at de ikke fikk de spillerne de prøvde på.
Men nå når de er blitt FFK-spillere er det viktig å støtte de. Det nytter ikke å skrike stygge ord når Hornseth eller Hagen entrer banen. Støtt opp om de spillerne som nå er blitt en del av klubben vår!
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914