Var det dumt å la Hansen Hansen og Dadason gå?
---------------------------
FFK på toppen i 2005
2) LSK frigav Dadason fordi de ble for dyrt å holde ham i X antall spilte kamper.
3) Dadason var lenge skadet, og var akkurat kommet tilbake fra skade når FFK viste interesse for ham. Risikabelt å satse på ham, men han beviste i kampene for FFK at han klarte å spille kamper.
4) Dadason er mange klasser over Lars Petter Hansen, og trolig minst en klasse over Markus Ringberg.
5) Dadason bidro til at vi rykket opp i fjor.
Det var rett og slett en tabbe av klubben å gi slipp på Dadason. Vi mangler en rutinert goalgetter som ham nå.
Hva har du så ille imot Dadason egentlig? Det virker på meg som om absolutt alt klubben gjør og sier er 100% riktig i dine øyne, s-b #1. Du er ganske så forutsigbar til tider ;)
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
For Dadason hadde sikkert vært interessert i å spille i Tippeligaen for FFK med bedre betalt et halvt år, enn å flytte tilbake til Island, hvor standarden er dårligere, og det samme gjelder vel lønnen?
Og vi har vel ingen garanti på at det kommer en slik spiller til sommeren? Så at en skribent i f-b sa at han trodde at det minst kom 2-3 spillere til sommeren, jeg tviler egentlig sterkt på det. Det vil i så fall ikke bli noen spillere som forsterker laget, men stallen for å si det sånn.
Jeg ville heller foretrukket kvalitet fremfor kvantitet. Heller en eller to kvalitetsspillere, enn 3-4 spillere som er lik de vi allerede har.
En stor og sterk spiss på uten tvil prioriteres, en som har erfaring fra slikt nivå, samtidig som han er sulten på nye mål. Da vil kanskje Ringberg få mer rom også, slik at vi får to spisser som er respektert der oppe.
Noen som vet hvordan det har gått med Dadason i Fram?
Sesongen 2005 tar vi storeslem!
Jeg mener vi først og fremst trenger forsterkninger bakover på banen. 5 baklengs mot Odd undergraver vel ikke akkurat det synspunktet.
Per Mathias Høgmo uttalte etter å ha knust Rosenborg: " Vi er gode i forsvar. Derfor scorer vi fire mål."
Dersom det defensive sitter, tror jeg også det vil løsne offensivt.
FFK i tyyyyyyykkkkkt og tyyyyyyyynnnnnt
Din vurdering når det gjelder at Dadason var minst en klasse over Ringberg synes jeg er overdrevet. Jeg kan strekke meg til at de var omtrent like gode og like spilletyper.
Derfor fikk Dadason beskjed om at han var 2. valg etter Ringberg.
Personlig synes jeg ikke Ringberg har vist enda at han er god nok på dette nivået heller, håper han snart klarer å mot bevise det, men er ikke sikker på at det vil skje.
At du påstår at jeg er 100% enig i alt klubben gjør er ikke riktig. Det som er riktig er at jeg ikke prøver å lete etter negative ting og at jeg heller prøver på en positiv måte å forstå klubbens forskjellige valg.
I tillegg er jeg veldig imot å kritisere enkelt spillere med usaklige karakteristikker, slik mange gjør her på forumet.
Hvis du har fulgt litt med hva jeg har skrevet tidligere, Holters, så har du sikkert fått med deg at jeg bla. har vært veldig kritisk til kameratene Terje Høili og Henning Forsberg når det gjelder deres motstand og maktmisbruk når det gjelder forslaget om å bygge nytt stadion på FMV, så det er ikke alt jeg er enig i.
Det går jo også ann å være uenig i ting uten med en gang å kaste det ut her på forumet.:ffk:
FFK på toppen i 2005
Dadason og Ringberg er kanskje litt "like", med den forskjellen at Dadason har bevist i en hel karriere at han scorer mål og er god på dette nivået, noe Ringberg dessverre ikke er. (Altså; målscorer. Som såkalt møtende spiss denne sesongen synes jeg han har vært god, men han trenger sårt en god spissmakker)
Opprinnelig postet av Holters
Det var rett og slett en tabbe av klubben å gi slipp på Dadason. Vi mangler en rutinert goalgetter som ham nå.
Hva har du så ille imot Dadason egentlig? Det virker på meg som om absolutt alt klubben gjør og sier er 100% riktig i dine øyne, s-b #1. Du er ganske så forutsigbar til tider ;)
Mener du at en spiller som dadason er såpass god at han kan gjøre litt som han vil! Når spilleren sier at det ikke er 100 %sikkert at han kan dukke opp på alle treningene så er det vel egentlig bare å si hadet bra og lykke til!!
Enten så spellær du ellers får du finne deg en ny klubb! Helt riktig!
Pættærnæ døm hang og slang!!
Skulle gjerne hatt Dadason i troppen nå men...
Som jeg har sagt tidligere... Sportslig var både Melo og Dadason to spillere vi virkelig burde beholdt, men når det var utenomsportslige ting som gjorde at det ble som det ble, så er det lite FFK kunne gjøre. Men kvalitetsmessig ville jeg mer enn gjerne sett Dadason i FFK-drakt denne sesongen også. Synes det var en tabbe at de ikke klarte å bli enige.
FFK1903:
Tror ikke Dadason ville være en "midlertidig" løsning. Mener å huske at den neste kontrakten hans skulle være den siste.
S-b #1:
Det var over hodet ikke ment som noen kritikk. Det var bare litt artig. Synes du til tider har en glorifiserende holdning til alt styret til FFK gjør. :) Men man må få lov til å mene det også; Akkurat som jeg gjerne skulle sett Dadason her i år. Jeg mener uansett at Dadason er nivået over Ringberg. Dadason var hakket hurtigere, og har bevist tidligere at han scorer mål på _øverste_ nivå. Tror nok Ringberg ikke først og fremst ble fortrukket pga bedre ferdigheter, men fordi 1) Ringberg var yngst av de to 2) Han har vært lojal mot klubben 3) De var like spillertyper 4) Ringberg er ALDRI skadet i motsetning til Dadason. 5) Pris.
PS! Ryktebørs! Garanterer ikke for sannhet!
1) Har hørt at Enerly allerede skal være klar til sommeren? 2) Hvis beina holder, så skal Myggen være motivert nok til å spille for FFK til sommeren? Dette skal visstnok være en gave fra Høili. Noen andre som har hørt noe?
Ansvarlig redaktør
Opprinnelig postet av Holters
1) Har hørt at Enerly allerede skal være klar til sommeren? 2) Hvis beina holder, så skal Myggen være motivert nok til å spille for FFK til sommeren? Dette skal visstnok være en gave fra Høili. Noen andre som har hørt noe?
Enerly kan jeg tror på, men Myggen er vel neppe klar etter operasjon til sommeren ? Må jo trene seg opp igjen.
Etter det jeg har hørt kunne han tidligst være klar sent på høsten, men igjen, det kan jeg ikke si med 100% sikkerhet ;)
Ansvarlig redaktør
Opprinnelig postet av FFK1903
Noen som vet hvordan det har gått med Dadason i Fram?
Han er for tiden skadet (bombe), serien begynner 16.mai, det har vært ligacup eller noe sånt på Island nå hvor Fram har gjort det ganske dårlig...
A struggling player, then sing his name....
Support him with honour, he`ll come good again....
Test dine managerferdigheter - Hattrick.org
Er enig med deg at Dadason hadde vært veldig fin og hatt, men vi kan rett og slett ikke ha noen sånne halveis-spillere! Der er jeg enig med klubben!:cool:
Pættærnæ døm hang og slang!!
Ansvarlig redaktør
Når det gjelder Myggen så er det sikkert at han var på stadion ca. rundt seriestart. Han var antagelig ikke der for å se på det nye flomlyset. Når det gjelder hans skade/operasjon ble det vel sagt at det kunne ta opptil et halvt år før han kunne spille igjen. Det vil si at det også kan gå raskere. Han ble vel operert ca. 1. februar, og da kan han jo være klar i august.
Så er jo spørsmålet: Er det disse to spilletypene som bør stå øverst på ønskelisten.
Mitt svar er nei. Jeg mener først vi bør ha en spiller som Kallio, som kan spille både venstreback og midtstopper. Så trenger vi en stor rask spiss og deretter trenger vi kanskje en venstreback til.
Dersom det er riktig at både Enerly og Myggen kommer er det da også penger til Kallio og en spiss? Det er vel det hvis Myggen er en gave fra Terje Høili.:ffk:
FFK på toppen i 2005
Snæbbussaristokrat 1
Ble medlem: 15 feb 04
Lagt til: 13 mai 04, 00:31
Endret: 13 mai 04, 00:33
Før han kom til FFK hadde han visstnok et hvile år fra fotballen og da tar det jo en stund å trene seg opp igjen.
Kunne også ha tenkt meg å sett ham på topp sammen med West i år, men jeg tror hoved grunnen til at FFK avsluttet samarbeide med ham var at han hadde vanskeligheter med å tilpasse seg sosialt.:ffk:
FFK på toppen i 2005
Enerly tas imot med takk. Myggen er en våt drøm, men neppe realitet. Får han skikk på ankelen er han selvsagt suveren og en klassespiller ethvert lag trenger.
Førsteprioritet bør uansett være en venstreback og en spiss - og det har et styremedlem bekreftet
:ffk:
Når det gjelder de andre, er jeg helt enig med dere andre her. Dada er nok snart idrettsinvalid.
:ffk::ffk::ffk:
Elleve røe og vite kællær
Og når det gjelder Myggen... Selv om vi har bra midtbane, kan man jo bare tenke på hva Risholt og Myggen, sørlandets fotballstjerner kan få til på FFKs midtbane. Myggen orker vel kanksje ikke å spille hver kamp, så Koskela får vel godt med spilletid, samtidig som Risholt må sone en del karantene utover sesongen :o)
Og en ting til... En aristokrat som Myggen, skal selvfølgelig spille for Aristokratene, det trodde jeg dere visste :)
Når det er sagt så er jeg enig i at våte drømmer kanskje på legges til side for det vi virkelig trenger. Får Enerly og Mygge på en midtbane som allerede er vårt sterkeste ledd blir kanskje litt feil prioritering. Vi trenger nok spiller på andre plasser, men hvem sier at vi ikke kan si ja takk til begge deler. Og hvis Høili er så generøs at han gir Myggen som gave, så kan vi jo ikke si nei.
Det blir en spennende sesong dette, og ikke minst hvis vi får noen av de forsterkningene som blir nevnt her.
Jeg har i hvert fall troen på at vi skal berge plassen, men vi må huske på en ting. "Alle" sier at vi ikke rykker ned, for hvis vi ligger dårlig an til sommeren så henter vi inn nødvendige forsterkninger. Ha for all del i bakhodet at det ikke er et privilegium som kun FFK har, det er sikkert flere klubber som vil forsterke laget, og kanskje vi må konkurrere med andre, og bedre stilte lag, om de samme spillerne, og vi kan få et mareritt at vi taper overgangsmarkedet, og blir enda dårligere stilt. Det er ikke bare Høili som har melk og salt og kanel til grøten, det finnes flere rike onkler som backer opp sine respektive lag.
Noen som kan fortelle litt om Enerly som spiller kanskje, sikkert noen her inne som har litt peiling på han. Kunne ha fungert som en sterk spiss, eller er han en annen spillertype? Det eneste jeg vet er vel at han hadde en drømmetreff for Moss for en del år siden, en volley som gjorde foten hans gul og blå ;)
Gratulerer til dere som leste hele innlegget, for det var neppe like stort å lese som det var langt :D
Sesongen 2005 tar vi storeslem!
Da er jeg mer lysten på å diskutere Enerly, og der er nok også muligheten for at han ikler seg FFK-drakt mer reell. Hvis Enerly kommer, så ligger det vel i kortene at enten Enerly eller West vil bli rendyrket som spiss. Begge kan spille både høyre midtbane og spiss, så da blir det opp til Eggen å avgjøre hvem som er best hvor. Tror Enerly ville passet bra på topp med Ringberg. Han er rask, teknisk og fintesterk - mens West først og fremst er ekstremt rask, men mangler det lille ekstra i kamp mot rutinerte og fysisk sterke stoppere i Tippeligaen. Tror han vil komme bedre til rette dersom han blir fôret med baller i bakrommet, baller slått diagonalt ned mot cornerflagg hvorpå han kan true motstanderens venstrebacker med sin enorme hurtighet.
Jeg vil ha Enerly og Kallio til sommeren først og fremst. Forutsatt at begge er skadefrie. Enerly er vel småskadet igjen, etter hva jeg har hørt, mens Kallio jo må holde seg frisk og imponere for HJK før han blir aktuell.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914