Husk meg
Brukernavn
Passord

Ny Stadio

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Dj Charlie

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04

Lagt til: 03 mai 04, 00:18
Endret: 03 mai 04, 00:24
Leste her på forumet, om at fler savnet ny stadio, så spørsmålet mitt blir da: Hvor synes dere den skal ligge (begrunnelse)

Jeg mener FMV er det beste alternativet (og for dere som ikke har vært der, ta en tur) Området er stort og bør benyttes. Parkerings mulighetene og videre utbygging av en nyere stadio (om kanskje 10år) ligger også til rette her. Man skal huske på at Byen er under sterk vekst og en videre utbygging av den stadio vi har i dag, vil før eller siden kanskje bli for liten. Jeg mener også at en videre utbygging av dagens stadio, blir lite respektløs mot kirkegården som ligger vegg i vegg, en kirkegård bør ligge harmonisk til og ikke grense til et "sirkus" :rolleyes:

---------------------------

..::FFK::..

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 03 mai 04, 00:30
Stadion bør ligge der den er i dag pga.
1) tradisjoner
2) økonomi
3) stadion har nå blitt veldig fin, skal ikke så mye til for at den skal bli perfekt
4) trafikkproblemer som vil oppstå hvis den skal ligge på FMV

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 03 mai 04, 00:33
Har aldri lagt skjul på at jeg ønsker en ny stadion lokalisert til FMV-området. Det har jeg argumentert for side opp og side ned for tidligere, og orker ikke gjenta meg selv akkurat nå...

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Dj Charlie

A-lagspiller

Lagt til: 03 mai 04, 00:45
Costanza: Det skal du slippe... ;)
-
ang. trafikk problemer: Med en ny stadio, blir det en ny bro (brynildsen)
Broen har vær planlagt lenge føre stadioen ble lagt frem.
-
Broen skulle først og fremst lette trafikken over kråkerøy broen, spessielt på sommertid. (turismen på Hvaler)

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 03 mai 04, 01:18
FMV er stedet.
Det har jeg argumentert for med 3 leserbrev i Fredrikstad Blad det siste året.

Vil bare nevne tre ting her:
Den ene tingen er trafikken.
Det blir ikke noe problem fordi ny stadion på FMV vil ligge i gangavstand fra sentrum og folk vil da ha hele byen å parkere på.

Den andre tingen er:
Man kan spille på nåværende stadion helt til den nye er ferdig. Dvs. man slipper å spille flere år på en byggeplass.

Den tredje tingen.
PÅ FMV vil man stå mye friere til å bygge akkurat den stadion man ønsker.
Det er langt mindre å ta hensyn til før man kan starte å bygge, og mye større muligheter til å kombinere en stadion med annen inntektsbringende virksomhet.
PÅ Holmen vil man støte på mange hindringer før en evt byggestart, jeg tenker da på nabovarsler/klager, hensyn til kirkegård etc.
Det vil si, FMV er den raskeste veien til å få et nytt flott stadion.
:ffk:

FFK på toppen i 2005

Dj Charlie

A-lagspiller

Lagt til: 03 mai 04, 01:38
Endret: 03 mai 04, 01:39
Snæbbussaristokrat 1: Som jeg skulle sagt det selv (forsøkte å utrykke mye av det samme over)

Skal selv skrive et leserbrev, håper da å kunne trekke frem denne spørre undersøkelsen.

Til nå vil 75% av FFKSupporter.net ha FMV

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 03 mai 04, 02:02
Endret: 03 mai 04, 02:10
Opprinnelig postet av ajg
3) stadion har nå blitt veldig fin, skal ikke så mye til for at den skal bli perfekt

Hva i alle dager er dette for et argument? Vi snakker om en _ny_ stadion. Det er milevis igjen for at stadion skal bli perfekt. Skal stadion ligge der den ligger nå, så må hele stadion jevnes med jorden - trappevis, eller alt på en gang.

Nei, gå heller for FMV. Det vil være fantastisk å kunne skue mot nye Fredrikstad stadion fra bryggepromenaden. Dette har uansett vært diskutert og argumentert opp og ned flere ganger tidligere. Vi får bare vente og se hva som skjer i disse "utvalgene".

Personlig håper jeg i alle fall på FMV. Tradisjoner når det gjelder stadionplassering har virkelig ingenting å si. Se rundt om i verden - det finnes stadig lag og stadioner som bytter plassering. Nye Wembley er vel et greit eksempel. Eller Arsenal?

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 03 mai 04, 03:34
Uff, disse radikale ungdommene altså! :mad:

FFK har spilt på den nåværende stadion i all tid. Her oser det tradisjoner lang vei. Det er blitt en tradisjon og gå fra sentrum til holmen-området, langs ffk-stripa på fortauet. hele veien ser man folk ikledd rødt og hvitt. så kommer man på stadion, og finner sin FASTE plass. klokka og klubbhuset står der i all sin prakt. det meste er sjarmerende gammelt. guttæne kommer ut av klubbhuset med "fredrikstadgutter våre veier". Alt dette er ting jeg ønsker og ta vare på.

Vi må ikke glemme at fotball er en konservativ idrett:
1) De fleste reglene har vært de samme i alle år, det er veldig vanskelig å få gjennom nye regler.
2) supportermiljøet er konservativt. alle supporterklubber ønsker å være som engelskmennene alltid har vært, syngende og øldrikkende. vi ser nå hvordan folk reagerer når det innføres nye ting (klappere) på supporterfronten.

Den samme konservatismen mener jeg bør være til stede når det gjelder stadion. det er greit at det er fint og flott med noe helt nytt. men jeg er på stadion for å se fotball og ikke pisse på gullbelagte dasser.

Og når det gjelder det argumentet du tok opp Holters:
jeg mener at det er store muligheter for å bygge ut den nåværende stadion. alt bør ikke rives. den nye tribunen kan f.eks bare forlenges inn mot kirkegården. det er også mye lettere rent praktisk fordi man kan beholde de setene og lysmastene man har kjøpt inn, uten å måtte flytte alt sammen.. dessuten er det MYE BILLIGERE!!

oppfatningen jeg har er at unge folk vil ha stadion på FMV (jeg er et av få unntak), mens de "eldre" vil ha den der den er i dag... det er virkelig snakk om tradisjoner!! de unge supporterne har ikke rukket og opparbeidet seg det samme forholdet til stadion som det de eldre har.

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03

Lagt til: 03 mai 04, 07:37
jeg har i hvert fall i loepet av mine 24 år jeg har levd rukket å få et så bra forhold til stadion at jeg ikke kan se for meg stadion på et annet sted. og det sier jeg som kråkeroey-borger.

enig med deg ajg. fins ikke en bedre måte å bruke en soendag på å gå gjennom byen og finne sin faste plass ved siden av de samme folka som også har sine faste plasser og gå gjennom stories fra loerdagskvelden foer kick off. (burde kanskje hatt et par komma i den setningen der men)

med ffk til champions league!

varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til: 03 mai 04, 08:31
stadion er stadion, bygg lik høyde som hovedtribunen rundt hele. Også bruker vi heller litt mer penger på spillere. Maradona er jo snart friskmeldt :)

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.

moxi

Juniorspiller

Ble medlem: 11 mai 03

Lagt til: 03 mai 04, 08:34
Endret: 03 mai 04, 08:40
En ny stadion bør til FMV. Man står helt fritt til å bygge den stadion som man ønsker. FMV området vil få boliger, butikker, kjøpesentra. Fredrikstad mister nå mange kunder og inntekter fordi Fr.stad folk drar til Sarp for å handle.!!! Denne strømmen må snus og man kan ikke ha alle butikkene rundt Østfoldhallen.
Dermed ligger det også mye økonomi og inntekter i et stadionbygg som tross alt blir dyrt nok.
På Stadion er det umulig å få til næringsinteresser. Man prøvde seg med boliger og kom med et tårn på 30 etager som aldri vil gå gjennom i kommunen. Og hvor skal de parkere de som skal handle i butikkene på Nye Gamle stadion, eller de som skal trene der. Regner som sikkert at SATS eller noe annet lager et skikkelig treningssenter i bygget. !! Vi som supportere kan jo begynne å ønske oss butikker/fasiliteter som vi ønsker å ha under/ i tribunen ? Jeg har nevnt SATS, helsesenter !, idrettskadesenter, ULTRA og nytt vinmonopol på Kråkerøy !!!
Gamle stadion bør ligge der med matta og kunne brukes som en god arena for byens andrelag. Får vi nytt gress i Østfolodhallen, det må bare komme, beholde Mercur og gamle stadion, så ser vi tippeligakampene og CH.L på "Værsteløkka". Dessuten kort vei til bryggepromenaden etter kampene.!!
Jeg flyter gjerne inn i eldrebolig på FMV for å se kamper og treninger !!!
Et stort hotell ut mot elva med konferansesenter mm vil gjøre byen enda mer attraktiv.

moxi-V

FFK - Hvite og røde. Nye Drillos- 2005 må bli bra !!

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 03 mai 04, 11:01
Mange gode tanker her, Moxi.
Om man skal beholde gamle stadion som den er eller bruke den til boliger m.m, tror jeg blir et økonomisk spørsmål.
I følge den første økonomiske planen til FFK eiendom, så var det jo 130 boliger som skulle bygges for at dette kunne bære seg økonomisk.
Dersom man bygger stadion på¨FMV blir det jo plass til mange fler enn 130 boliger på gamle stadion. Så spørs det bare hvordan markedet og behovet er i Fredrikstad til den tiden.:ffk:

FFK på toppen i 2005

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 03 mai 04, 11:20
Endret: 03 mai 04, 11:21
Samme hvor stadion ligger, så lenge den er NY!!!

Egentlig er det byutviklerne som bør "bestemme" hvor diamanten i byen skal ligge. Satses det på holmen, eller blomsterøya?

Det jeg som supporter er opptatt av er:
- setet
- fremkomlighet
- minimalt med kø
- sanitære forhold
- tilgang på kaffe
- parkering
pluss mere jeg sikkert kommer på senere.

Økonomien blåser jeg i!!

Stadion på FMV!

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 03 mai 04, 16:50
Endret: 03 mai 04, 16:51
Opprinnelig postet av Svein
Egentlig er det byutviklerne som bør "bestemme" hvor diamanten i byen skal ligge.

Jepp.. Kanskje vi derfor skal vente med å ta avgjørelsen til jeg er ferdig utdannet med fordypning i byutvikling om et par år? :) I et slikt perspektiv, der jeg står nå, er det hvert fall ingen tvil om at FMV-området er det mest gunstige.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Dj Charlie

A-lagspiller

Lagt til: 03 mai 04, 17:00
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av Svein
Egentlig er det byutviklerne som bør "bestemme" hvor diamanten i byen skal ligge.

Jepp.. Kanskje vi derfor skal vente med å ta avgjørelsen til jeg er ferdig utdannet med fordypning i byutvikling om et par år? :) I et slikt perspektiv, der jeg står nå, er det hvert fall ingen tvil om at FMV-området er det mest gunstige.

;) Enig.. Stiller gjerne opp som Arkitekt når den tid kommer til meg også.. He He!!

knut

A-lagspiller

Ble medlem: 18 jun 03

Lagt til: 04 mai 04, 07:06
Det jeg som supporter er opptatt av er:
- ikke setet
- ikke fremkomlighet
- kanskje minimalt med kø
- ikke sanitære forhold
- ikke tilgang på kaffe
- ikke parkering
- god fotball og seier til ffk!

med ffk til champions league!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914