Skryt til Plankene! Beste hjemmekamp- GRATULERER!
Jeg har ikke sett kampen på TV, og har derfor ikke helhetsinntrykket, men tifoet var bra.
Tifo: Bluss gjør seg i alle selskapligheter.
Sangen hørtes ikke så godt hele tiden, muligens en av årsakene er det at sangene er litt korte, eller at man synger de kun to ganger. Da kommer ikke alle i siget før sangen er over.
Gjensvaret fra hovedtribunen er like godt som i fjor.
Skjerfhavet var glimrende og det ser pent ut, men jeg tror at det var noen som ikke brukte skjerfet sitt anstendig under denne høytidligheten.
På Åråsen var det mange som ikke fulgte "skikk og bruk" og hadde skjerfet pent rungt halsen og så på. Vi lever i en verden med yttringsfrihet, men det er jo litt kult å heise flagg synes jeg.
Plankehaugen sitteplass: Jeg trodde at dere skulle stå, selv om dere hadde stol. Sitteplassene ble med godt på "rød og hvite er de beste" ....
Klokkesvingen: Kunne ha fått inn minst 250 til på FFK delen og mange til på RBK delen, om vaktene hadde stått ved inngangen og ledet folk mot midten med engang.
Stemningen var god, ikke slik at det ble sang, men engasjementet var der hos mange. Kunne tenkt meg litt mere buing ved RBK`s cornere.
Totalvurdering:
Dette er det beste som Plankehaugen har gjort hjemme!
GRATULERER!!!!
vi veldig mye mer å hente. Det var til tider 4-5 forskjellige steder som dro igang sanger samtidig.
Vi må få en fast gruppe som drar i gang sangene, slik at ALLE følger samme sang, og synger samtidig.
Merket også at det var en del snyltere på feltet vårt, dvs folk som går inn der bare fordi det er billig, ikke for å synge. Dette er kjipt, men ikke noe å få gjort med, vi som synger får heller reservere deler av tribunen.
---------------------------
Macka fra start!
Kan vi rigge til et lite platå hvor forsangeren blir godt synlig?
Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.
Macka fra start!
Merket også at det var en del snyltere på feltet vårt, dvs folk som går inn der bare fordi det er billig, ikke for å synge. Dette er kjipt, men ikke noe å få gjort med, vi som synger får heller reservere deler av tribunen.[/quote]
Bra du nevnte det for det iriterte meg stort, for det sto mange,på tribunen som ikke har noe med syngene fans å gjøre.La oss som vil synge sammle oss på mitten,og spre oss utover..Og Jonek kom deg bort til oss!!!
Få dere sitteplass dere som ikke vil være med. Disse plassene bør reserveres til syngende planker. Stod på Gressvik tribunen og så bort. Det var fryktelig irriterende å se på.
Lars Thoresen
Ble medlem: 11 jun 03
Lagt til: 21 apr 04, 12:53
Endret: 21 apr 04, 12:55
Lars Thoresen, stolt aristokrat
Synes det var et bra tiltak at det stod folk og sjekket billettene / medlemskap i Plankehaugen når man skulle opp på 0-feltet. Regner med at dette skjer resten av kampene også. Skjerfplikt på 0-feltet støtter jeg fullt og helt.
Det beste ville vel vært en stor andel skjerf på alle tribuner og når bølgen går (som den sikkert kommer til å gjøre mange ganger denne sesongen) så løfter folk skjerfene over hodet istedet for bare hendene. Det hadde vært stilig det!
:ffk::ffk::ffk::ffk::confused::ffk::ffk::ffk:
(finn en feil)
- Fredrikstadgutter våre veier -
Syng for fredrikstad aristokrat....
Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"
Opprinnelig postet av aresolbe
Synes det var et bra tiltak at det stod folk og sjekket billettene / medlemskap i Plankehaugen når man skulle opp på 0-feltet.
Gjorde det det? Når jeg kom 45 min før kampstart var det ingen som sjekka verken billett eller medlemsskap...
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
- Fredrikstadgutter våre veier -
Pættærnæ døm hang og slang!!
Se på Black army dem er bare 1600 medlemer men synger RÆVA av klanen og er mange flere på kampa en klanen er!!
det beste er om ALLE kunne komme in på Plankh tribunen denne ses, og neste ses kunne dem ha medlems plikt for da får alle se hvor bra det er på den tribunen denne sesongen!!
Bra om vi kunne diskutere dette,på et saklig nivå.
:)
Per dags dato er det flere medlemmer i Plankehaugen enn det er plass til på tribunedelen vår, og da må jo de som er medlemmer få førsteretten til å benytte tribunen. De har tross alt betalt for å ha det privilegiet å kunne stå der.
At mange er der for at det er billig, og da ikke synger, er selvfølgelig synd. Men det er nå engang ikke statutter i Plankhaugen som tilsier at alle medlemmer må synge og være uniformerte på kamper.
Anduril - Synger i drakt og skjerf :ffk:
Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !
men det burde vært noe som heter støttemedlemskap og et medlemskap for dem som vil synge og være med å lage liv,det var mange s:cool:om ikke var der for å synge sist!!
Bams-fia, Jack og sang!
Det er ellers helt vanlig at man må være medlem for å stå på tribuneplassen til diverse supporterklubber rundtomkring. Ser ikke det helt store problemet med det. Er man syngende FFK-supporter og ikke vil melde seg inn i FFKs supporterklubb, da er man bra sær, spør du meg. Er du syngende Engasupporter, så er du for søren med i Klanen. Og hvis man som enkelte gjerne vil, på død og liv skal se til Sverige, så se også litt på hvilket voldsnivå man har der borte. Det er faktisk den store styrken ved det norske supportermiljøet: De fleste her er med i de organiserte supporterklubbene, og man fremstår hvertfall innimellom som om man har noe mellom øra. Og et åpent felt har vi hatt helt til nå uten at det akkurat førte oss opp på samme lydnivå som Klanen, KFL og Black Army... Faktisk så begynner det jo å bli litt in å være med i Plankehaugen! Har kommet en drøss med innmeldinger i det siste:-) Nå gjenstår det bare å få drillet troppene slik at vi får mer trøkk i sangene både hjemme og borte. Første mulighet får man for 200,- med tur til Molde:-)
kan nok være at folka i styret kjente igjen meg og vet at jeg er aktivt syngende også.
Når det gjelder dette med at noen ikke sang; på meg virket det som at de fleste sang.. var vel noen lengst nede på tribunen som ikke sang, men det gjør vel ikke så mye.
Det jeg reagerer mer på er at det på dette bildet ser ut som at det står 2 RBK-supportere med RBK-skjerf nede nesten helt til venstre... Det er tydelig at dette felt O har vært åpent for hvem som helst på internett...
Ellers må jeg jo bare si at dersom du vil synge, så meld deg inn i Plankehaugen. Plankehaugen er stiftet KUN for å støtte FFK verbalt, og disse tilbakestående idiotene som står der bare pga at det er billig driter vi bare i!!! Det er døm som dummer seg ut!!!
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Det er viktig å trekke ut positive ting som har skjedd med supportermiljøet i Fredrikstad.
FFK har fått en supporterklubb som legger til rette for både de som vil synge og de som ikke synger så ofte. Begge typer er det viktig å få med, men det skal ikke og er heller ikke slik at "de ikke syngende" får legge premissene.
Hvis vi er veldig militant mot de som ikke synger, blir det litt feil i mine øyne og hører. Jeg tror det vil fortsatt bli lett å få med folk etterhvert om vi ikke peser på dem.
Det vi kan gjøre er å forbedre den syngende delen, og da må ingen gå i skyttergraver, men heller lytte til hverandre.
Apropos Black Army og volden i Sverige har jeg et par ord å si.
Jeg var medlem i BA på 80-tallet og dro flere ganger over dit og kjente til miljøet forholdsvis godt.
Volden på tribunene i Sverige har sin historie, og der jobber de med å bli kvitt volden, i Norge har vi ikke hatt vold på og rundt fotball-hockey kamper.
Derfor kan vi ikke sammenlikne supportermiljøene i de to landene, men vi kan trekke fram positive sider ved det svenske supportermiljøet allikevel.
Den tidligere Klanen, (jeg mener ikke Apeberget, for det har som kjent ikke vært noe navn på VIF fansen, men ståplassentribunen til BA på Johanneshov) var det noen pøbler med, men det har ikke vært noen hooligan miljø i vårt land. Heldigvis. Noen wanna be folk har det hvert.
Derfor har vi et annet utgangspunkt og utfordring enn svenskene.
Svenskene jobber med å bli kvitt volden og få til mere sang og tifo. Det lykkes de med godt. Ett bevis på dette er tilskuer statistikken til klubbene der borte. AIK hadde i 1993 et snitt på 3500 og i 2003 nesten 19000. De har klart å ta tribunene tilbake fra ligistene.
Vi vil ha mere sang og tifo i Norge og det synes jeg vi er på god vei med å klare.
Til neste år hadde det vel vært en idè å utvide Plankehaug feltet mot midten.
Apeberget???? Jeg skjønner hvilke du mener, men de har aldri kalt seg Apeberget!!!!
Jeg synes ikke det var så ille som det du beskrev steinhard. Var vel endel på hockey på 80-tallet.
Har aldri følt meg truet på kamp.
Selvom det hendte noen episoder, kan man ikke kalle det for et hooligan miljø. Da vet man ikke hva det dreier seg om.
Hadde det vært mange klubber som hadde hatt det samme tendenser, så kunne det ha utviklet seg, men det er jo bare hypotetisk.
Norge har vært forskånet fra dette!
Norge trenger mere HOLYGANS!!!
Du ser det ikke før du tror det!
Poenget mitt var at et slik "miljø" har vi heldigvis ikke hatt eller har i Norge, selvom episoder kan være vonde nok.
Det jeg ville frem til var at vi kan se til andre land som gjør det bra på supporterfronten og lære av dem, der i blant Sverige og som noen tidliger har referert til Black Army. Det er ikke bare Klanen som gjør det bra, men andre klubber gjør det kanskje enda bedre. Järnkaminerna, Bajen, Black Army er stor klubber ikke bare medlems messig men også på sang og tifo fronten. De har sine ting å jobbe med, men det hindrer ikke oss i å se hva de gjør som er bra.
Vi kan gjøre noe som ikke Klanen har gjort, da må vi se utenfor Klanen. Det er forresten en gjeng mennesker som har sitt opphav i Hønefoss, Notodden, Nordstrand, Nesodden, Holmestrand, og andre fotballmetropoler.
Plankehaugen er på sporet av noe veldig bra og noe som ikke er som alle andre Kjerner og Klaner.
Takk for det!!!!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914