Husk meg
Brukernavn
Passord

Skryt til Plankene! Beste hjemmekamp- GRATULERER!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03

Lagt til: 22 apr 04, 00:51
Når det gjelder RBK-supportere, så er det i så fall noe klubben helt klart bør ta tak i. Er vel en gylden regel som sier at man ikke selger billetter til bortesupportere på feltet til de syngende hjemmesupporterne. Og det stemmer at det har vært mulig å kjøpe billetter til feltet vårt på nettet...dessverre:-( Håper problemet er løst nå!

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03

Lagt til: 22 apr 04, 08:19
Det er ille nok at det står duster som ikke synger der, men bortelagssupportere. Går det an æ? Er det mulig?

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03

Lagt til: 22 apr 04, 11:12
Endret: 22 apr 04, 11:21
Det er en fruktbar debatt som er på gang.
Det er viktig å trekke ut positive ting som har skjedd med supportermiljøet i Fredrikstad.
FFK har fått en supporterklubb som legger til rette for både de som vil synge og de som ikke synger så ofte. Begge typer er det viktig å få med, men det skal ikke og er heller ikke slik at "de ikke syngende" får legge premissene.
Hvis vi er veldig militant mot de som ikke synger, blir det litt feil i mine øyne og hører. Jeg tror det vil fortsatt bli lett å få med folk etterhvert om vi ikke peser på dem.
Det vi kan gjøre er å forbedre den syngende delen, og da må ingen gå i skyttergraver, men heller lytte til hverandre.

Apropos Black Army og volden i Sverige har jeg et par ord å si.
Jeg var medlem i BA på 80-tallet og dro flere ganger over dit og kjente til miljøet forholdsvis godt.
Volden på tribunene i Sverige har sin historie, og der jobber de med å bli kvitt volden, i Norge har vi ikke hatt vold på og rundt fotball-hockey kamper.
Derfor kan vi ikke sammenlikne supportermiljøene i de to landene, men vi kan trekke fram positive sider ved det svenske supportermiljøet allikevel.

Den tidligere Klanen, (jeg mener ikke Apeberget, for det har som kjent ikke vært noe navn på VIF fansen, men ståplassentribunen til BA på Johanneshov) var det noen pøbler med, men det har ikke vært noen hooligan miljø i vårt land. Heldigvis. Noen wanna be folk har det hvert.

Derfor har vi et annet utgangspunkt og utfordring enn svenskene.

Svenskene jobber med å bli kvitt volden og få til mere sang og tifo. Det lykkes de med godt. Ett bevis på dette er tilskuer statistikken til klubbene der borte. AIK hadde i 1993 et snitt på 3500 og i 2003 nesten 19000. De har klart å ta tribunene tilbake fra ligistene.

Vi vil ha mere sang og tifo i Norge og det synes jeg vi er på god vei med å klare.

Til neste år hadde det vel vært en idè å utvide Plankehaug feltet mot midten.

stenhard

A-lagspiller

Lagt til: 22 apr 04, 11:39
Endret: 22 apr 04, 11:40
Jonek: Må bare fortelle at det har vært litt vold på hockey. Førsten på 80-tallet var det bare å springe til bilen så fort det gikk hvis Stjernen hadde slått VIF i Oslo. Var du for treg, vanket det bank. Har stått selv og ventet på at apeberget skulle komme ut av Stjernehallen. Det gikk litt for seg før. Godt at det er borte nå.

Jonek

Landslagsspiller

Lagt til: 22 apr 04, 13:48
Endret: 22 apr 04, 13:52
stenhard: ok, litt vold, men ikke mye, så et hooliganmiljø kan det knappes sies å være!!
Apeberget???? Jeg skjønner hvilke du mener, men de har aldri kalt seg Apeberget!!!!

Jeg synes ikke det var så ille som det du beskrev steinhard. Var vel endel på hockey på 80-tallet.
Har aldri følt meg truet på kamp.

Selvom det hendte noen episoder, kan man ikke kalle det for et hooligan miljø. Da vet man ikke hva det dreier seg om.
Hadde det vært mange klubber som hadde hatt det samme tendenser, så kunne det ha utviklet seg, men det er jo bare hypotetisk.

Norge har vært forskånet fra dette!

Norge trenger mere HOLYGANS!!!
Du ser det ikke før du tror det!

stenhard

A-lagspiller

Lagt til: 22 apr 04, 14:00
Jeg har sprunget som ett dyr over bilpanser og gjerder for å unngå bank etter kamp på Jordal. Sikkert ingenting i forhold til det som skjedde i Sverige, men alikevel. Det skjedde ting her og.

Jonek

Landslagsspiller

Lagt til: 22 apr 04, 14:12
nå er det ikke hooligans denne tråden gikk ut på, men tråkig er det med episoder også, steinhard.

Poenget mitt var at et slik "miljø" har vi heldigvis ikke hatt eller har i Norge, selvom episoder kan være vonde nok.

Det jeg ville frem til var at vi kan se til andre land som gjør det bra på supporterfronten og lære av dem, der i blant Sverige og som noen tidliger har referert til Black Army. Det er ikke bare Klanen som gjør det bra, men andre klubber gjør det kanskje enda bedre. Järnkaminerna, Bajen, Black Army er stor klubber ikke bare medlems messig men også på sang og tifo fronten. De har sine ting å jobbe med, men det hindrer ikke oss i å se hva de gjør som er bra.
Vi kan gjøre noe som ikke Klanen har gjort, da må vi se utenfor Klanen. Det er forresten en gjeng mennesker som har sitt opphav i Hønefoss, Notodden, Nordstrand, Nesodden, Holmestrand, og andre fotballmetropoler.

Plankehaugen er på sporet av noe veldig bra og noe som ikke er som alle andre Kjerner og Klaner.

Takk for det!!!!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914