Avslutningstrening
Ble medlem: 14 jun 03
Lagt til: 19 apr 04, 10:03
Alle visste på forhånd at vi ikke kom til å få så fryktelig mange målsjanser mot RBK. Da er vi helt nødt til å sette de som byr seg. Himmelhøyt over fra 6,5m er direkte svakt. Kommer du på sytten meter uten press så må du fyre. Vi virker jo helt ufarlig på corner. Dette må trenes på, må bli tøffere foran mål.
Hederlig tap, det finnes ikke. Ingen kan være fornøyd etter å ha tapt kampen 0-2 mot Rosenborg.
---------------------------
Ble medlem: 01 sep 03
Lagt til: 19 apr 04, 11:34
Endret: 19 apr 04, 11:35
Og igjen kommer så godt som alle innlegg på "feil" stolpe. Alle løper mot første, mens ballen slås på bakre. Det var interessant å se hvordan Rosenborg-angrepet justerte sine løp da innleggene deres først kom.
Any given sunday
Ble medlem: 27 mar 03
Lagt til: 19 apr 04, 16:07
Avsluttningstrening har nok gutta trent gjevnt og trutt i løpet av sesongoppkjøringen. Tror ikke at måltørken ligger på at gutta ikke har trent nok på avsluttninger. Det er nok tilfeldighetene som spiller oss et puss. En blanding av nærvøshet og angsten for å feile, slår evnen til å sette ballen i mål. Tror mye vil løse seg med en tre poenger som kommer allerede i neste kamp mot Molde. Vi har nå vist at FFK ikke er til å spøk med i år, etter to gode kamper vet vi nå at vi kan hamle opp med de beste, og på en normal dag så sitter sjansene. Ingen hadde forventet poeng mot disse to lagene, tror ikke det blir mange andre lag i tippeligaen som henter med seg noe særlig mer i de to kampene.
Så nå er det bare til å håpe på at det løsner for gutta!
Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"
Ble medlem: 23 mar 03
Lagt til: 19 apr 04, 16:20
Legg gjerne til trening på cornere i mot. RBK kunne jo nærmest gjøre som dem ville og det var livsfarlig hver gang. Bare tilfeldigheter at det ikke ble flere mål. Om man ikke klarer å vinne ballen, så må man hvert fall gå i kropp og presse! Synes egentlig dette var mer graverende enn ubesluttsomheten på topp.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Ble medlem: 30 mar 03
Lagt til: 19 apr 04, 16:44
Endret: 19 apr 04, 16:44
Vi mangler rutine, rett og slett. Der tror jeg vi har svaret på både markeringsproblemer i forsvaret, dødballsituasjoner og angrepsproblemene...det store spørsmålet er jo hvordan man skaffer seg rutine da. Man kan jo begynne med å beholde spillere med internasjonal erfaring (les: Dadason). Nå sier jeg ikke at det hadde løst problemet vårt i angrep, men det hadde kanskje vært verdt forsøket...
Ble medlem: 23 mar 03
Lagt til: 19 apr 04, 16:46
Etter hva jeg har hoert, saa har visstnok ikke FFK trent paa cornere (?) i aar... Ikke rart det kan virke litt ustrukturert til tider.
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Ble medlem: 31 okt 03
Lagt til: 19 apr 04, 16:47
Endret: 19 apr 04, 16:50
Opprinnelig postet av Costanza
Legg gjerne til trening på cornere i mot. RBK kunne jo nærmest gjøre som dem ville og det var livsfarlig hver gang. Bare tilfeldigheter at det ikke ble flere mål. Om man ikke klarer å vinne ballen, så må man hvert fall gå i kropp og presse! Synes egentlig dette var mer graverende enn ubesluttsomheten på topp.
Helt enig med deg i dette, Costanza.
FFK and Wisla Krakow forever...
Ble medlem: 29 apr 03
Lagt til: 19 apr 04, 17:28
FFKs opptreden på cornere har jo vært basert på lykke og fromme prinsippet. _ALLE_ cornerene til Rosenborg ble gjennomført på lik måte. Som regel Frode Johnsen på strek før sparket gikk, for så å løpe ut i feltet. Så var det 4-5 stk. som løp i bue inn i feltet og mot fremre stolpe. Det burde spillerene ha fått vite på forhånd og lagt opp mottiltakene deretter. Ser ut som det bare er til å venne seg til "Sandefjord"-varianten: En hel haug folk som bare pløyer seg inn i feltet. Uten en klar plan for hvordan dette skal parreres, ser det jo litt for tiden litt tafatt ut. Dommerene sliter jo også med å dømme "brøyt", selv om det var flere situasjoner som faktisk var det!
Tror egentlig uka brukes best til å trene litt på dødball begge veier og angrepsmønster med de forskjellige konstellasjonene. Og hvorfor er Ringberg over hele banen? Jeg skjønner jo at vi trenger ekstra hodestyrke i forsvar når Trondsen er borte, men jeg hadde gjerne sett at Markus disponerte en større del av kreftene på topp....
Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!
Ble medlem: 19 apr 04
Lagt til: 19 apr 04, 18:10
jeg må si meg helt enig i dette. :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Ble medlem: 03 jun 03
Lagt til: 20 apr 04, 02:40
Dette med Ringberg er helt klart et stort problem. Mot RBK var det han som hele tiden slo innlegga mot de kortvokste spillerne inn i feltet. Da er det noe galt... Er det noen som skal være inni feltet så er det Ringberg....
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Ble medlem: 14 jun 03
Lagt til: 20 apr 04, 11:56
Synes det blir satt fingeren på en del riktige ting her nå. Vi er jo ganske ufarlige på corner selv også. Håper dette blir trent inn skikkelig framover.
Ble medlem: 27 mar 03
Lagt til: 20 apr 04, 15:51
Jeg var så heldig å få lov til å titte litt på dagens formiddagsøkt mercur. Vil bare meddele nervøse supportere her inne på forumet at gutta trente på avsluttningsøvelser. Selv ble jeg meget imponert over guttas vollykonkurranse, hvor en meget tent Marcus Ringberg avsluttet til sitt lags fordel, og tok det lengste skrittet.
Jeg vil gratulere Marcus`s lag med seieren og håper det løsner mot Molde.
pss - fra Marcur gressbane. Over og ut.
Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"
06/10/2024 22:02 | 2001f914