Husk meg
Brukernavn
Passord

Musikken på Åråsen ....

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03

Lagt til: 15 apr 04, 12:52
Endret: 15 apr 04, 12:54
Kan ikke huske at jeg har sett noen innlegg om dette enda. Sitter her og kom plutselig til å tenke på musikken som ble spilt og fremført på Åråsen.

Å spille supportersanger for å psyke ned bortelag og -fans er helt normalt, og gjør meg ingenting. Men å spille Baron Blods samlede verker blir litt drøyt for meg. Jeg tåler en solid dose rock, så det gikk dog nogenlunde greit.

Så kom pausen .... Så lovende ut, 3 tilsynelatende vakre unge damer kommer på banen og begynner å synge ...... OPERA !

Hallo ? Kulturkræsj ? Fotball og opera ?

Damene var flinke de, men det passer seg vel kanskje ikke helt med slik musikk som pauseunderholdning i en fotballkamp ?

Gi meg heller oppdateringer fra fotballen og musikk-korps !

---------------------------

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til: 15 apr 04, 14:18
Der er jeg helt uenig!

Opera er et av de sterkeste kulturbegrepene vi har og vi må stå på for at fotball skal bevege seg mer mot å være et kulturbegrep og bort ifra idrettsstempelet. Kunst Online var også et glimrende prosjekt for å fjerne FFK fra det kjedelige. Kultur og vin/øl hører sammen, akkurat som fotball og øl. Idrett ellers er så jævlig særiøst og kjedelig blitt. Humørløse kjedelige resultatjegere har nær tatt livet av norsk landslagsfotball og skjøvet en underholder som Myggen ut i kulda.

Se på de nitriste skiløperne vi har. Det er fordi de er toppidrettsutøvere! De er så triste, trauste, kjedelige og med trynet fult av slim og det eneste som underholder når en av dem tas for doping.

Få inn alt som smaker av kultur på fotballbanen.

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!

Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 15 apr 04, 16:40
Alt til sin tid synes jeg.Pauseunderholdning bør ikke overdøve muligheten til å prate sammen.
Dog bedre med opera enn trønderrock og herwig carlsen inspirerte supporter-sanger....Hva med å fullstendig ta luven av bortelaga med sekkepipeorkester som akkompagnerer slakt av dyr på midtsirkelen.....eller bare slakt av dyr ?:D

"Sov godt Kongo.." "æhh hold kjeft"

HectorFFK

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 15 apr 04, 17:18
Opprinnelig postet av DeKjök
...og vi må stå på for at fotball skal bevege seg mer mot å være et kulturbegrep og bort ifra idrettsstempelet.

Det er vel ikke så urimelig at fotball har et "idrettstempel", for hvis man tenker etter er jo faktisk fotball.....idrett! :)

FFK--> I hundre mot toppen!

sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad

Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...

HATER Mokkelbost!!!

En Annen Planke

Juniorspiller
Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 16 apr 04, 00:46
Opprinnelig postet av Anduril
Kan ikke huske at jeg har sett noen innlegg om dette enda. Sitter her og kom plutselig til å tenke på musikken som ble spilt og fremført på Åråsen.

Å spille supportersanger for å psyke ned bortelag og -fans er helt normalt, og gjør meg ingenting. Men å spille Baron Blods samlede verker blir litt drøyt for meg. Jeg tåler en solid dose rock, så det gikk dog nogenlunde greit.

Så kom pausen .... Så lovende ut, 3 tilsynelatende vakre unge damer kommer på banen og begynner å synge ...... OPERA !

Hallo ? Kulturkræsj ? Fotball og opera ?

Damene var flinke de, men det passer seg vel kanskje ikke helt med slik musikk som pauseunderholdning i en fotballkamp ?

Gi meg heller oppdateringer fra fotballen og musikk-korps !

Husker jeg ikke feil, var den Guns`n Roses som ble spilt før kampen. Langt fra Baron Blod:D
Synes også pauseunderholdninga var fin, men shabby el-piano kombinert med høytaleranlegget på Åråsen og "Visa Pattarna" ropa til Kanarifansen gjorde sitt til at dette kan kalles en vaskeekte besudling av operakunsten.

Opprinnelig postet av trigz

Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914