Husk meg
Brukernavn
Passord

Stopp hets og kjepphøyhet!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 13 apr 04, 22:16
Det er veldig mange som skriver på dette, og andre forumer om at vi var best, hærja på tribunen på Åråsen osv.
Det vil kanskje være greit å roe ned litt.
Etter min mening må det være viktigere å debattere hva vi kan gjøre for å utvikle oss til å bli bedre, enn å skrike rundt på alle forum om hvor gode vi er.
Kampen VAR hypa her i Fredrikstad og vi gav lyd fra oss, men vi har VELDIG mye å gå på.
Vi blir fort oppfattet litt kjepphøye dersom vi ikke roer ned sjølrosen littebittegranne. Og det er jo veldig dumt siden vi er en gjeng med sinnsykt sympatisk FFK-supportere.
Mener ikke å være stemningsdreper folkens, bare litt til ettertanke.....

---------------------------

Macka fra start!

Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 13 apr 04, 22:36
Endret: 13 apr 04, 22:37
Helt enig, men tror ikke det blir så lett å stoppe alle kjepphøye innlegg. Fotballsupportere generelt er vel ikke akkurat så veldig reflekterte av seg ;)

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 13 apr 04, 23:11
vi er faktisk ikke noe mer kjepphøye enn det døm er... de skryter av at de gjorde plank til flis på tribunen og at de ikke hørte oss osv..

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 13 apr 04, 23:21
Opprinnelig postet av ajg
vi er faktisk ikke noe mer kjepphøye enn det døm er... de skryter av at de gjorde plank til flis på tribunen og at de ikke hørte oss osv..

Barnehagementalitet AJG. "det var du som begynte ikke jeg". osv..

Har hørt og sett på kampen på video et par ganger, vi har mye å gå på på tribunen. Hvordan bli enda bedre??? Hvordan beholde de vi har, og rekrutere enda flere syngende i en sesong som mest sannsynlig vil bli preget av nederlag...

Macka fra start!

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 13 apr 04, 23:48
Endret: 13 apr 04, 23:50
Opprinnelig postet av djpete
Barnehagementalitet AJG. "det var du som begynte ikke jeg". osv..

Ja det er greit nok, men når kanarifans skriver både på sine egne og VÅRE sider at vi er kjepphøye, var nok dette mer ment som et svar til dem (og ikke til deg djpete) om at de kan holde kjeft fordi de er like kjepphøye selv.

Er ellers enig i at vi kan roe oss ned litt. Men entusiasmen tar noen ganger helt overhånd, når vi var så mange syngende som det vi var i går..

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

ATM

Juniorspiller
Ble medlem: 23 feb 04

Lagt til: 14 apr 04, 22:15
Vi bør ihvertfall ta med oss den lærdommen at de som skal være forsangere må befinne seg i "sentrum" av supporterne og ikke ute på vingene.
Det var bra lyd på siden, men resten av tribunen var heller laber.

Røde og hvite kællær ut på banen tællær

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03

Lagt til: 14 apr 04, 23:13
Endret: 14 apr 04, 23:14
Opprinnelig postet av ATM
Vi bør ihvertfall ta med oss den lærdommen at de som skal være forsangere må befinne seg i "sentrum" av supporterne og ikke ute på vingene.
Det var bra lyd på siden, men resten av tribunen var heller laber.

Og ikke nokk med dette. problemet er at sangene sluttet etter at vi sang dem to ganger. Da fikk ikke resten av tribunen å følge med. Fint hvis en sang kan holde 4-5 omganger for da har alle fått den med seg. Hos oss i zagreb er det faktisk slikt at når Dinamo ligger under (som er ganske ofte he he he ) da synger vi en og samma sang i laaaaaaaang laaaaaaaaaang tid. Kan variere litt i styrken men ... da er det også viktig å velge riktig sang ... Tror det hadde vært glimmrende hvis hele tribunen sang reis opp hvis du er Fredrikstad eller den nye ÅÅÅÅ vi elsker Fredrikstad i 15 minutter i bølger fra litt rolig til helt ekstasisk .......

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.

Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.

Dinamo Zagreb

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 14 apr 04, 23:33
Endret: 14 apr 04, 23:37
Den sangen som man hørte best med tanke på trykk, styrke og lydnivå var uten tvil "For Fredrikstad", deretter fulgte slagerne fra i fjor som "syng med, heia fredrikstad" og "røde og hvite er de beste".

Dette er selvfølgelig på grunn av at flere folk kan disse sangene, men "For Fredrikstad" skapte desidert mest liv!

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

Klokan

Landslagsspiller

Lagt til: 14 apr 04, 23:38
Helt enig Holters , eneste med denne sangen er at den er litte bitte grann for treg for å synge den i lang tid. Detter er selvølgelig min mening, vet ikke kanskje jeg tar feil men jeg synes at sanger med mer ritme hvor en kan klappe ved siden er mye bedre...

Dinamo Zagreb

ximo

Juniorspiller

Ble medlem: 23 jun 03

Lagt til: 15 apr 04, 00:53
Endret: 15 apr 04, 00:55
Litt off topic: Husker tiden fra da jeg var liten og var med onkelen min på Lyn-kamper, da Lyn slet i 1. og 2. divisjon. Når Lyn hadde en tøff kamp (som de ofte hadde) og tanken på en seier virket håpløs, da satte Bastionen i å synge den monotome klagesangen

kooooom igjeeeen lyyy-yyyyn,
kooooom igjeeeeeen lyyyyy-yyyn

Og det kunne de holde på med helt til de enten mista stemmen eller Lyn klarte å komme seg i angrep og skape en brukbar sjanse (ikke ofte det heller).. Heldigvis varierte de litt med raskere takt ("kom igjen ly-yn, kom igjen ly-yn") og klapping, men det er de lange monotome tonene som jeg husker best. Det lengste de holdt på var faktisk over et kvarter, altså 1/3 av en omgang med "koooom igjeeeeen lyyy-yyyyn"... må ha føltes helt forferdelig for spillerne. Mer positive og livsglade sanger er bra, men ikke dra ut så monotome og kjedelige sanger, det er alt annet enn oppglødende ;)

"jeg bor i moss nå, og bor i moss neste år. og jeg skal pendle til fredrikstad også neste år!" -KTE (og ximo), 2004

Fugla

Bedriftsspiller
Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 15 apr 04, 09:33
Nå vil ikke jeg legge meg i deres og vår oppfatning om hvem som var best og dårligst på tribunen, men vi hørte ikke mye til dere og dere hørte sikkert lite fra oss. Sånn blir det nødvendigvis når det stort sett er fulle tribuner.
Noe dere kanskje kunne gjort annerledes når så mange av dere skal sitte under kampen, må jo være å flytte de stående og syngende til midten. Da vill dere fått ett helt annet trykk, og mange fler syngende med dere.
Synes dere gjorde en bra innsats på tribunen, men det er enda langt igjen. Klanen har f.eks. halvparten så mange på Åråsen, men ett helt annet trykk.
Lykke til i år, og jeg håper dere klarer dere.

30 år i toppen

stenhard

A-lagspiller

Ble medlem: 14 jun 03

Lagt til: 15 apr 04, 10:13
Er ikke enig i at vi skal klappe samtidig som vi synger. Klapper jo i stykker hele sangen. De som ikke vil eller tør synge, de klapper. Det overdøver all sang. Har vi ikke klappa nok dere? Det er på tide å synge nå. Det mangler jo ikke kule sanger å synge lenger. Han Fugla har rett i det meste han sier her. Vi må ha de som drar i gang inn i midt.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 15 apr 04, 10:40
Tror også vi skal høre på denne vennligsinnede fuglen,som til og med håper vi klarer oss.

Men egentlig så er vi vel alle klar over de tingene som blir sagt + noe til.
Det er ikke lurt og bli veldig fornøyd med seg selv, derfor bør vi hele tiden tenke at vi skal bli bedre til neste kamp, for vi har veldig mye å gå på.

Det har alltid vært mye lettere å lage trøkk på bortebane enn hjemmebane. Håper vi klarer å rette på det i år, slik at hele stadion kan være med å bære fram guttane selv om vi ligger under.:D:ffk:

FFK på toppen i 2005

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til: 15 apr 04, 14:28
Satt på Rainbow tribunen og observerte det hele derfra. Mye bra, men det er 2 ting som må kuttes ut.

1 - Ballonger - ærlig talt!
2 - Synging om Gøy på landet, Bønner osv.

Og vi må aldri bli så pateteiske som VIF og Moss og påstå vi er Østfolds Stolthet, drit i det!

Når det gjelder synginga så er det en viktig ting å lære av klanen: Begynn sangene dypt, det blir lettere å få trøkk da.

Men var det mye bra støtte og om vi var best eller ikke er helt uinteressant, det viktig er at gutta på banen føler støtten!

Kanarifansen hadde et flott skjerfhav. Bra å se på og så vanlig at man ikke kopierer noen.

Dom flesta killar går ju på dom snyggasta tjejerna va? Slobban och jag går direkt på andrasorteringa. Skadad gods!

Klokan

Landslagsspiller

Lagt til: 15 apr 04, 14:31
Opprinnelig postet av stenhard
Er ikke enig i at vi skal klappe samtidig som vi synger. Klapper jo i stykker hele sangen. De som ikke vil eller tør synge, de klapper. Det overdøver all sang. Har vi ikke klappa nok dere? Det er på tide å synge nå. Det mangler jo ikke kule sanger å synge lenger. Han Fugla har rett i det meste han sier her. Vi må ha de som drar i gang inn i midt.

Kult med litt diskusjon da....

Er vi mange som synger da kommer klappinga som litt krydder .. se bare her
Bortekamp i Split og Varazdin

http://privat.bluezone.no/dinamo1/Bbb_u_splitu90.mpeg

http://privat.bluezone.no/dinamo1/0000000000197617.mpeg

Dinamo Zagreb

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914