Husk meg
Brukernavn
Passord

Har vi egentlig blitt noe bedre?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 02 apr 04, 10:12
Alle har tippet oss nord og ned, men patrioister som vi er så har vi fortsatt trua på gutta. Etter nærmere ettertanke så begynner jeg å tvile......kan egentlig ikke se at vi skal ha blitt så mye bedre enn i fjor! Vi har fått inn Brenne, Hornseth, Koskela, West og Rotevatn, mens vi har mistet Dadason, LP, Melo, Tore P. og Rino Hansen. Den eneste reelle forsterkningen er West, men det er mest fordi vi har manglet en høyreving i laget tidligere. Ellers så kan jeg ikke se at vi skal være forsterket noe særlig. Sett fra et objektivt ståsted så er FFK et lag bestående av totalt ukjente spillere helt uten TL erfaring, er det rart de tipper oss nord og ned?! Vi hadde flyt, vant jevne kamper og kriget oss til opprykk i fjor, men har vi egentlig blitt noe bedre siden den gang? Kan vi spille god fotball på dette nivået eller må vi nøye oss med å krige?

Jeg er ikke sikker, men jeg tror hvert fall at omtrent alle spillerne må utvikle seg betraktelig fra i fjor om det skal gå, og det har jeg trua på at de kan gjøre!:ffk:

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03

Lagt til: 02 apr 04, 12:16
Endret: 02 apr 04, 12:16
...vel, det er flere måter å bli bedre. Man behøver ikke utelukkende å kjøpe nye spillere for å bli bedre. Stammen som FFK anno 2003 ble bygget rundt( les : Trondsen, Stjerna,Ringberg) er inntakt. Eggen har kjøpt inn ekstrem hurtighet (les: West) og ikke minst en makker til Ringberg som er langt bedre enn hva LP var. Jeg tror spillerne vil ha en naturlig stigning og en utvikling som tilsier at FFK i 2004 vil være bedre enn FFK 2003. Men er det godt nok til å beholde plassen i TL 2004 ? Hadde FFK i 2003 klart seg i TL. Nei, tror ikke det, og lagene fra 11 plass og til 2 plass er sterkere i år enn i fjor. Så vi må ta igjen forspranget fra i fjor og utviklingen i de andre lagene. Pr i dag er vi ikke der, men med en god utvikling kan vi komme dit. I tilegg må vi kjøpe en venstre kant/back spiller til. .....og det blir nok gjort også, når overgangsvinduet åpner igjen.
:confused:

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football

Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 02 apr 04, 12:45
Godt innlegg Fjedjik. Ikke bare kjøp som gjør ett lag bedre. Vi ser klar fremgang i spill og det er viktig og bra. Jeg takler fint at seirene venter på seg til det teller.

Tror mange skal få seg en overraskelse når de møter guttæne!

Frode

- FFK nr. 7 i tippeligan 05

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 02 apr 04, 12:49
Endret: 02 apr 04, 12:51
West, Brenne og "Kosken" hever helt klart laget. I allefall etter hva vi så igår...

Problemet vil helt klart ligge på vår venstreside i (v)år. Noe Brann gang på gang viste å utnytte... Setter en tier på at en back er på plass ved neste korsvei. Hvilke odds gir dere meg?

Stadion på FMV!

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03

Lagt til: 02 apr 04, 12:51
Enig med du Svein... Synd med Kallio, men det er vel fornuftig å ikke panikk-handle og da...

- !

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 02 apr 04, 13:06
Jeg mener alle våre forsterkninger hever laget betraktelig. Skjønner derfor ikke terminologien til S.a #78.
Venstresiden er absolutt ikke bra nok enda, men Stian J. og Søderstjerna har veldig mye å gå på. Føler meg derfor ikke sikker på at det er der vi blir forsterket etter 1. juli.:D:ffk:

FFK på toppen i 2005

orion

Juniorspiller
Ble medlem: 09 feb 04

Lagt til: 02 apr 04, 13:32
Endret: 02 apr 04, 13:33
Hvis vi antar at spillerne har noen skjulte triks på lur og ikke starter å spille fotball før segongen begynner, kan det være at de er bedre enn i fjor.

Hittil har de ikke vist noe i den retningen og "forsterkningene" kan være gode hver for seg , men de skal inn i FFK`s spillestil og spille sammen med FFK`s 1.div.-lag. Resultatet skal bli et lag med økt styrke som skal møte en ny verden - det er stor skille mellom TL og 1 div.

Etter kampen i går viste de at de er på kant med psyken også, klart overtak og amatører forran mål. Det er målene som gir poengene - ikke spillestilen.

Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 02 apr 04, 13:41
Dette skjønte jeg ikke helt poenget med å si... Man må ha en spillestil, og man vil score mål... Poenget er vel at nå henger vi med i kampene, og produserer sjanser. Jeg vet at FFK er gode på å score når det gjelder. Det har de vist i 2 sesonger. Stoler på at målene kommer også i tippeligaen.

Frode

- FFK nr. 7 i tippeligan 05

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 02 apr 04, 14:03
Nå snakker du litt rundt deg selv, Orion.
Det er klart at nye spillere, som er gode hver for seg, trenger noe tid til å spille seg inn i en ny klubb.
Men du må vel innrømme, Orion, hvis du kan prøve å tenke litt positivt for en gang skyld, at hvis forsterkningene er gode hver for seg, så er det vel et lite håp selv hos deg, om at dette kan komme til å bli bra etterhvert. :D:D:ffk:

FFK på toppen i 2005

orion

Juniorspiller

Lagt til: 02 apr 04, 15:16
Endret: 02 apr 04, 15:17
Jeg har et stort håp at FFK vil klare seg i TL, jeg er bare skeptisk til at ambinasjonsnivået settes for høyt og at de såkalte "hjemmesupporterne" vender ryggen til klubben, når de ikke vinner.

Jeg tenker ikke på de innbitte supporterne som kommer uansett og altid stiller med friskt mot på hver kamp. De som kan glede seg over en bra pasning eller et håpløst skudd fra 25 meter (det var jo mot mål)

Jeg tror at det er mange medgangs-supportere også på dette forum`et.

Min påstand er at FFK desverre ikke har blitt bedre enn i fjor. Jeg tror faktisk usikkerhetene rundt forsterkninger og dårlige treningskamper har gjordt de dårligere. Det var "beklagelig" at de rykket opp for tidlig. Da tenker jeg ikke bare på spillerne, men også på ledelsen, og det er vel her svikten er størst. De skal i år forvalte 34 mill. i forhold til 3 mill for et drøyt år siden og de utfordringene det medfører.

Vi har sett svikten i spillerjakten - "alle fikk, men ikke FFK" (satt litt på kanten).

Det er et år siden vinnerutkastet til ny stadion ble presentert, men det er ikke tatt et spadestikk ennå. De vet faktisk ikke hvor den skal ligge og hvor pengene skal tas fra.

Fjedjik

Landslagsspiller

Lagt til: 02 apr 04, 15:38
Jo, klart vi kunne håpet på flere forsterkninger, men det blir for drøyt å si at et lag som har fått West,Brenne,Koskela,Rotevatn,Hornseth ikke har fått noe ut av "spillerjakten". I tilegg har FFK kjøpt fri Trondsen. Ærlig talt vi snakker om et halvt lag her jo.

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 02 apr 04, 15:50
Uenig med degm Orion. Skjønner at du er nervøs, men nå får vi vente og la guttene bevise hva de er gode for. Og så får vi ta noen skalper ETTER sesongen. Fram til fløyta blåser av siste kampen skal vi nå støtte guttene, og ikke lage dårlig stemning! De sitter inne med de kvalitetene som skal til for å lykkes!!! Akkurat nå er det det mentale det hele hviler på! Og sutring over den spillte melken hjelper INGEN!!

Stadion på FMV!

JA

Juniorspiller
Ble medlem: 29 mar 03

Lagt til: 02 apr 04, 15:55
Er det ikke spilt 3 relativt jevne kamper mot TL-lag i år da?
Dessuten har jo Stabæk gjort det "enda dårligere" enn FFK hvis man skal dømme etter treningskampene. Ingen dømmer Stabæk nord og ned?
Vent til 12 april, for ikke å si oktober.....

Høsten -74: Kai Roger Olsen sikret opprykk med bananskudd fra venstre ving med over 11.000 på stadion!

LaJo

Juniorspiller
Ble medlem: 01 mar 04

Lagt til: 02 apr 04, 17:31
Husk at lagene fra 2 til 11 plass fra i fjor, ikke sikkert har blitt noe bedre. Vi kan vel si at de ANNTATT har blitt bedre men det vet ingen enda. Kanskje vil det vises at FFK er vinnerne på overgangsmarkedet. I fotball er ingenting sikkert, historien er full av eksempler på det.

Hattrick.org- Ett vanvittig artig fotballmanager spill!!

Fjedjik

Landslagsspiller

Lagt til: 02 apr 04, 17:42
Enig med Lajo. FFK har et forbedringspotensiale i forhold til omsetning av sjansene sine. Tidligere år har FFK vært ekstremt effektive forran begg mål. Eggen uttalte i fjor at FFK rykket opp grunnet ferdighetene i innenfor begge 16 meterne. De ferdighetene vil være der i år også, det er jeg sikker på. Hvis vi ser på kampene mot Vålerenga, Rosenborg og Brann så er dette alle lag som er forventet å kjempe om medaljer. Disse lagene har vi spilt jevnt mot, og med bedre uttelling så hadde vi vunnet mot VIF og Brann. Synes vi derfor bør se meget lyst på sesongen som står for døren. Ser ikke bort i fra en plassering rundt 6. til 8. plass.

orion

Juniorspiller

Lagt til: 03 apr 04, 13:49
Opprinnelig postet av LaJo
Husk at lagene fra 2 til 11 plass fra i fjor, ikke sikkert har blitt noe bedre. Vi kan vel si at de ANNTATT har blitt bedre men det vet ingen enda. Kanskje vil det vises at FFK er vinnerne på overgangsmarkedet. I fotball er ingenting sikkert, historien er full av eksempler på det.

Husk selv om lagene i TL ikke har blitt bedre, spilte FFK ikke i TL i fjor. Det er det potensialet de skal rekke og etablere seg i.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914