Husk meg
Brukernavn
Passord

Plankehaugen eller Aristokratene?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

ffkbærte

Bedriftsspiller
Ble medlem: 20 okt 03
Innlegg: 3

Lagt til: 29 mar 04, 13:55
Jeg lurær bare på om det er noen som er enige med meg, at det høres bedre ut at supportergruppen til Fredrikstad heter Aristokratene i stede for Plankehaugen, når supporter butikken heter Aristokraten..

---------------------------

åååå vi elsker fredrikstad, åååå vi elsker fredrikstad, vi er de beste hærjer igjen, kjør på kjør på FFK


ACE

Juniorspiller
Ble medlem: 01 mar 04
Innlegg: 81

Lagt til: 29 mar 04, 14:00
Denne diskusjonen har vi tatt før her på forumet , og ett klart flertall vil gjerne ha Aristokratene ! Så alle dere der ute som mener det samme , møt opp på årsmøtet på FFK -huset nå på onsdag kl 1800, og bruk DIN stemme ! Alle andre er også hjertelig velkommen ;)

Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03
Innlegg: 1150

Lagt til: 29 mar 04, 14:14
Tror kanskje ikke de vil at supporterene skal hete Aristokratene fordi supporterbutikken heter det da...

---------------------------

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.


ACE

Juniorspiller
Ble medlem: 01 mar 04
Innlegg: 81

Lagt til: 29 mar 04, 14:33
Det har ingenting med supporter butikken å gjøre.....det er jo bare kult at supportere og supporter butikken linkes sammen ! Vi supportere vil jo også linkes med spillerne på laget vårt , der ligger vel kjernen !!!:ffk::ffk::ffk:

MotorWerk

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 255

Lagt til: 29 mar 04, 14:51
Klubben Fredrikstad, sjappa Aristokraten, fansen Plankehaugen. Den hellige treenighet. Alle kan ikke hete Claus Schenk Graf von Stauffenberg.

---------------------------

-exit body, exit mind-


ATM

Juniorspiller
Ble medlem: 23 feb 04
Innlegg: 83

Lagt til: 29 mar 04, 15:01
Som nevnt av andre har vi hatt denne diskusjonen før så jeg skal ikke ta den nå. Men jeg lurer på hvorvidt det finnes et regelverk for Plankehaugen som sier noe om hva som må til for å skifte navn, eller andre større endringer.

---------------------------

Røde og hvite kællær ut på banen tællær


ACE

Juniorspiller
Ble medlem: 01 mar 04
Innlegg: 81

Lagt til: 29 mar 04, 15:04
Skulle vel tru at dette med navneendring går som en sak på årsmøtet, generalforsamling med demokratisk flertalls stemming !?:confused:

ølbuss

Juniorspiller
Ble medlem: 28 jan 04
Innlegg: 111

Lagt til: 29 mar 04, 19:20
Grunnen til at dette blir tatt opp er jo for at folk vil at supportergruppa skal bli mere tilgjengelig for folk flest,slik at vi kan vokse oss store og beryktet.Men det som er viktig her da, er at et navnebytte i seg selv ikke utgjør noen nevneverdig forskjell.Her må det skje en omstrukturering i de fleste ledd slik at vi kan bli en supportergruppe det er morro og gjevt for folk å identifisere seg med.
Dette er meget viktig og må drøftes grundig.En god ide er vel å starte dette arbeidet på et årsmøte,slik at de som vil si noe kan komme med sine synspunkter.Lykke til,jeg vil ihvertfall komme med mine synspunkter og hjelpe det jeg kan.Alt for:ffk:

---------------------------

Gla`buss gutter våre veier...


aresolbe

Juniorspiller

Ble medlem: 19 nov 03
Innlegg: 167

Lagt til: 29 mar 04, 19:32
Jeg kan dessverre ikke komme på årsmøtet. Skulle gjerne vært med i diskusjonen om dette. Som det ble nevnt da diskusjonen gikk som verst for en stund siden, så er det vel litt rart å kalle supporterne det samme som spillerne? (noe også MotorWerk påkeker med sin Claus... analogi) Rosenborgfansen heter ikke Trollungan, Vålerengafansen heter ikke Bohemene osv. Greit at vi skal rose fotballarven vår opp i skyene; laget er jo tross alt Aristokratene (med stor A ja)! Men supporterklubben skal jo være for folk flest, vanlige "planker". Mener Lars sa noe om at vi bla. har en hel haug med brødposer og andre effekter som er kjøpt med logo som bør brukes opp før et eventuelt navnebytte, siden det har blitt brukt en del penger på dette.

Et lite apropos: er sangen "Aristokrater" på den nye cd`en et innlegg i denne debatten? ;)

---------------------------

- Fredrikstadgutter våre veier -


ølbuss

Juniorspiller
Ble medlem: 28 jan 04
Innlegg: 111

Lagt til: 29 mar 04, 20:24
Kansje det er det.En god søknad er det ihvertfall,for sangen"aristokrater"er en god sang som vil trøkke skikkelig:ffk:
Mange av sangene er knallgode,og tenk deg å få dette samstemt på tribunen a:o

---------------------------

Gla`buss gutter våre veier...


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 29 mar 04, 20:33
Blir rått det Ølbuss. Uansett om navnet er Plankehaugen, eller Aristokratene. De fleste FFK folk klarer vel å se på seg selv som og er stolte av navnet; Aristokrater!

---------------------------

Macka fra start!


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 29 mar 04, 21:59
Selvom vi fortsatt blir hetende Plankehaugen, så er det egentlig ikke noe i i veien for å omtale oss selv som aristokrater også, for vi er jo en viktig del av Fredrikstadaristokratiet uansett. Får vel foreslå at lederen i Plankehaugen/Aristokratene heretter får tittelen Plankebaron...og de andre i styret plankebaronesser;-)

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 29 mar 04, 22:59
Endret: 29 mar 04, 22:59
Ved ett navnevalg ville jeg uten tvil valgt plankehaugen, et orginalt og morsomt navn...:ffk:

---------------------------

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 29 mar 04, 23:05
jeg går for plankehaugen, og jeg oppfordrer alle (både planker og aristokrater ;)) til å komme på årsmøtet på onsdag.. blir nok tidenes største oppmøte på et årsmøte for plankehaugens del...

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 29 mar 04, 23:07
Opprinnelig postet av ATM
Som nevnt av andre har vi hatt denne diskusjonen før så jeg skal ikke ta den nå. Men jeg lurer på hvorvidt det finnes et regelverk for Plankehaugen som sier noe om hva som må til for å skifte navn, eller andre større endringer.

etter hva jeg kjenner til, så finnes det ikke noe lovverk i plankehaugen foreløpig, men det blir det nok gjort noe med på årsmøtet!

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 29 mar 04, 23:22
Min stemme går til Aristokratene... Synes det klinger vanvittig mye bedre. Aristokratene passer bedre i nåtiden. Fredrikstad var engang "plankebyen", men nå finnes det vel omtrent ikke et eneste trehus nede i sentrum. En by som Stavanger, Trondheim eller Bergen har jo flere trehus i sentrumskjernen enn Fredrikstad.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 29 mar 04, 23:36
dette synes jeg var et dårlig argument, holters. hva er galt med at navnet har litt historisk sus over seg?

Og forresten; Aristokratene er jo også et historisk navn som ble brukt om FFK tidligere.. dagens lag er langt fra en slik status per i dag..

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 29 mar 04, 23:43
Endret: 29 mar 04, 23:45
Var ikke det minste grann meningen å argumentere for Aristokratene engang. Jeg - og det er min mening - synes Aristokratene er overlegent Plankehaugen som supporternavn. Orker ikke å argumentere for dette, da jeg har null påvirkning på hva navnet til syvende og sist blir uansett.

Dagens lag har mer status som Aristokrater enn noen gang tidligere, da vi "endelig" er tilbake. "Aristokraten i norsk fotball" vender tilbake osv. Det blir garantert mer brukt per i dag, enn noen gang tidligere.

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."


Anduril

A-lagspiller
Ble medlem: 19 aug 03
Innlegg: 741

Lagt til: 30 mar 04, 08:11
Nå har jeg alltid levd i troen av at Fredrikstad ble kjent som Plankebyen fordi det fantes utallige sagbruk her nede, ikke fordi husene i byen var laget av treverk. Nå ble det sannsynligvis oppført mange tre-hus pga de mange sagbrukene, men jeg tror sagbrukene er opprinnelsen til betegnelsen Plankebyen. Er langt fra lokalhistoriker, så korriger meg den som kan mer om saken.

Stemmer i alle fall for å fortsatt hete Plankehaugen. Må jo tenke litt på de andre supportergruppene også, hva skal de fleipe med dersom de ikke lenger kan lage flis av oss Planker :D

Som Holters skriver : Dagens LAG har mer status som Aristokrater enn noen gang tidligere.....

Laget ja, ikke supporterne. Nå har vel Fredrikstad-supporterne opp gjennom de gyldne tidene vært kjent som en skikkelig rølpegjeng når man leser FFK-historien. Slik er det selvfølgelig ikke i dag, men fra gamle dager har det i alle fall ikke vært noe aristokrat-preg på supporterne.

Anduril har talt ! UGH ( som indianerne alltid sa i Western-historiene ....) !
Og vil også stemme slik .... UGH ! UGH !

---------------------------

Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 30 mar 04, 10:22
Ironisk nok er ofte de verste historiene man hører fra 50- og 60-årene de historiene hvor spillerne er involvert... Har hvertfall hørt en om ramponering av et tog eller noe i den stilen. Er mulig den historien har vokst litt med årene, men...

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340