Plankehaugen eller Aristokratene?
---------------------------
åååå vi elsker fredrikstad, åååå vi elsker fredrikstad, vi er de beste hærjer igjen, kjør på kjør på FFK
Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.
-exit body, exit mind-
Røde og hvite kællær ut på banen tællær
Dette er meget viktig og må drøftes grundig.En god ide er vel å starte dette arbeidet på et årsmøte,slik at de som vil si noe kan komme med sine synspunkter.Lykke til,jeg vil ihvertfall komme med mine synspunkter og hjelpe det jeg kan.Alt for:ffk:
Gla`buss gutter våre veier...
Et lite apropos: er sangen "Aristokrater" på den nye cd`en et innlegg i denne debatten? ;)
- Fredrikstadgutter våre veier -
Mange av sangene er knallgode,og tenk deg å få dette samstemt på tribunen a:o
Gla`buss gutter våre veier...
Macka fra start!
Lars Thoresen, stolt aristokrat
fredrikstadpatriot
Ble medlem: 25 okt 03
Lagt til: 29 mar 04, 22:59
Endret: 29 mar 04, 22:59
Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter
Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD
FFK, the pride of Norway!
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Opprinnelig postet av ATM
Som nevnt av andre har vi hatt denne diskusjonen før så jeg skal ikke ta den nå. Men jeg lurer på hvorvidt det finnes et regelverk for Plankehaugen som sier noe om hva som må til for å skifte navn, eller andre større endringer.
etter hva jeg kjenner til, så finnes det ikke noe lovverk i plankehaugen foreløpig, men det blir det nok gjort noe med på årsmøtet!
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Og forresten; Aristokratene er jo også et historisk navn som ble brukt om FFK tidligere.. dagens lag er langt fra en slik status per i dag..
Dagens lag har mer status som Aristokrater enn noen gang tidligere, da vi "endelig" er tilbake. "Aristokraten i norsk fotball" vender tilbake osv. Det blir garantert mer brukt per i dag, enn noen gang tidligere.
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Stemmer i alle fall for å fortsatt hete Plankehaugen. Må jo tenke litt på de andre supportergruppene også, hva skal de fleipe med dersom de ikke lenger kan lage flis av oss Planker :D
Som Holters skriver : Dagens LAG har mer status som Aristokrater enn noen gang tidligere.....
Laget ja, ikke supporterne. Nå har vel Fredrikstad-supporterne opp gjennom de gyldne tidene vært kjent som en skikkelig rølpegjeng når man leser FFK-historien. Slik er det selvfølgelig ikke i dag, men fra gamle dager har det i alle fall ikke vært noe aristokrat-preg på supporterne.
Anduril har talt ! UGH ( som indianerne alltid sa i Western-historiene ....) !
Og vil også stemme slik .... UGH ! UGH !
Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !
Lars Thoresen, stolt aristokrat
Anduril - Pennen er sterkere enn sverdet !
Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad
Opprinnelig postet av Holters
Min stemme går til Aristokratene... Synes det klinger vanvittig mye bedre.
Må si meg enig her ja
Syns da ikke en hævv med planker er no stas å ha som supporternavn...
**Sinnet skaper alt, såvel det gode som det onde...sorg og lykke...rikdom og elendighet**
Opprinnelig postet av ffkbærte
Jeg lurær bare på om det er noen som er enige med meg, at det høres bedre ut at supportergruppen til Fredrikstad heter Aristokratene i stede for Plankehaugen, når supporter butikken heter Aristokraten..
Må vel bli Aristokrattet da, he he....
Høsten -74: Kai Roger Olsen sikret opprykk med bananskudd fra venstre ving med over 11.000 på stadion!
Opprinnelig postet av trigz
Hvis dere vil leve i trua på at dere veit en dritt om supporterkultur, lykke til på ferden mot en lang rekke tap og en hel masse nedturer. Vi ses i høst, bønder. Hvis dere ikke har gått lei innen den tid.
- Fredrikstadgutter våre veier -
Plankehaugen er fint det!
Aristokratene høres bare arrogant ut, og det er jo tross alt 40 år siden FFK var noe særlig lag å skryte av? Og det er vel ikke noen vitts å drive å mase om at FFK var jævlig bra på 50 og 60-tallet?
Det som teller nå er det nye laget, og sesongen 2004. Det er bra med historie, og bra med pokaler i skapet, men vi trenger ikke gå rundt å skryte av fordum tid. Derfor er Plankehaugen et ok navn. I hvert fall bedre enn Aristokratene.
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914